Kommer AMD någonsin överge polaris?

Permalänk
Medlem

Kommer AMD någonsin överge polaris?

Jag är mer intresserad av när/om de kommer sluta mjölka konsumenter och leverera gammal skåpmat som såg sitt bäst-före-datum för 3 år sedan, snarare än när de kommer introducera en ny arkitektur. För uppenbarligen ska inte de nya arkitekturerna vara för alla, utan endast en liten klick dumdristiga fanboys. Jag vill kunna nyttja freesync men nej jag tänker varken köpa RX 500-serien eller äldre, eller betala 5,6,7 tusen kronor för ett ynka grafikkort. Hur länge ska vi vänta på vanliga kort för konsumenter som inte passerat sitt bäst-före-datum? Någon som har koll?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Navi kommer 2018. God Jul på er alla!

Tror dock inte det här kommer leda till någon trevlig tråd.

AMD (Radeon) mjölkar inte, de har inte råd att tillverka kort som är bra och att folk ändå köper Nvidia. Kika på AdoredTV på Youtube om du är intresserad. T.ex. The Gpu war is over.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

@HenKenny: AdoredTV är väldigt vinklat och mycket egna åsikter.

Navi ska vara lite Ryzen fast för GPU. Alltså kombinera flera kretsar för göra kraftfullare varianter (Som Thredripper och EPYC). Får man det och funka blir det säkert riktigt nice!

Men just nu är det allmänt dålig tid för köpa. Alla kort som är något att ha är 1.5år gamla. Så överleverman med det man har så vänta in Volta eller vad de nu ska heta. Sommaren 2018 bör de komma.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Navi kommer 2018. God Jul på er alla!

Tror dock inte det här kommer leda till någon trevlig tråd.

AMD (Radeon) mjölkar inte, de har inte råd att tillverka kort som är bra och att folk ändå köper Nvidia. Kika på AdoredTV på Youtube om du är intresserad. T.ex. The Gpu war is over.

Ah, den nissen ja. Som kom med 18 olika totalt värdelösa argument i sin video om AMD/nvidia historia och avslutade med hur pissiga Nvidia är, för att sedan använde en refer länk till en hemsida som säljer stulna spelnycklar.

Yes, mycket bra källa på information den där ja.

Han hade mycket intressant information men hans åsikt är så extremt vinklat att det är omöjligt att ta det han säger seriöst på någon nivå.

Jag skulle nog göra allt än att rekommendera hans videos, dessa två var nog för mig att inse att det är mindre att informera och mer att övertala folk till hans åsikt än något annat och han vinklar all information för att passa in i det han vill få folk att tro. Vilket är att Intel och Nvidia är inget annat än djävulen själva och allt dom gör är för... idk, ondskans skull som han får det att låta som. Och så klart är AMD frälsningen men allt är Nvidia och Intels fel, yes.

Nä, skit i att stödja en sådan kanal. Dålig information men nemas problemas att stödja bedrägeriföretag som säljer "icke riktigt okej inköpta spelnycklar", vilket även där utvecklarna själva har pekat ut hur mycket pengar dom förlorar pga. sådana nycklar men det tycker han är helt okej ja.
Snacka om hyckleri på hög nivå.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är out-of-the-loop, men släpptes inte Polaris (alltså 400-serien) på sommaren 2016?

RX 480 var så vitt jag vet jämställt med 1060 prestandamässigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Vet inte om jag är out-of-the-loop, men släpptes inte Polaris (alltså 400-serien) på sommaren 2016?

RX 480 var så vitt jag vet jämställt med 1060 prestandamässigt

Stämmer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det mesta i grafikkortsväg idag är gammal skåpmat. Nvidia stöter upp gamla Pascal-kretsar åt fotfolket medan Volta är reserverat för fint folk. AMD idisslar Polaris för de inte har något bättre att komma med i mellansegmentet.

Antingen får man hålla tillgodo och köpa det som finns tillgängligt idag eller så får man sitta kvar på sitt typ GeForce 2 och vänta på bättre tider och mer konkurrens i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Stämmer.

Vad kommer hatet ifrån då?

Polaris är 1,5 år gammalt och ett 480/580 är likvärdigt med GTX 1060 som kom samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Vad kommer hatet ifrån då?

Polaris är 1,5 år gammalt och ett 480/580 är likvärdigt med GTX 1060 som kom samtidigt?

Beror väl på märket.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sen vore det intressant i att veta logiken i att bara för att det inte är färskt så är det dåligt?

Polaris är ett modernt kort med hyfsad energieffektivitet. Ett problem som AMD har är att deras GCN/NCU arkitektur är en universalarkitektur. Den är bra på allting, men inte bäst på något.

Nvidia fokuserade sin Maxwellarkitektur på funktioner riktade mot gaming, och har fortsatt det med Pascal.

Volta är deras första universalarkitektur på många år, och genom att jämföra prestanda/mm^2 ser man att det också är ett steg tillbaka för Nvidia. De uppväger det genom att släppa ett brutalt stort chip.

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Vega är inte så dåligt speciellt inte eftersom du kan få en skärm med freesync ca 1-2k billigare än en med G-sync:
1070 + G-sync = Vega 56 + Freesync (förutom att Vega 56 är några procent bättre än 1070)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

@chris_kadaver Du kan ju köpa Nvidia, de släpper ju nya kort på löpande band! Oh wait..

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

@htbtoma: Nya Varianter iallafall :). 1070TI är inte många månader.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Implor: du menar 1080 lite?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Hehe säger inte emot! :). Är lite väl nära 1080 men det är så den precis slår Vega56. Hade Vega varit 2% slöare hade 1070TI varit 2% slöare (så den ligger 1% före).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Sen vore det intressant i att veta logiken i att bara för att det inte är färskt så är det dåligt?

Polaris är ett modernt kort med hyfsad energieffektivitet. Ett problem som AMD har är att deras GCN/NCU arkitektur är en universalarkitektur. Den är bra på allting, men inte bäst på något.

Nvidia fokuserade sin Maxwellarkitektur på funktioner riktade mot gaming, och har fortsatt det med Pascal.

Volta är deras första universalarkitektur på många år, och genom att jämföra prestanda/mm^2 ser man att det också är ett steg tillbaka för Nvidia. De uppväger det genom att släppa ett brutalt stort chip.

Det där är inte en helt rättvis jämförelse. Den enda Volta chippet jag vet som har lanserats är GV100 som är designat för HPC och machine learning, det finns ingen konsumentriktad Volta chip i dagslaget. Din jämförelse är som att säga Pascal har sämre prestanda/mm^2 just för att du jämför GP100 som är för HPC när det i själva verket finns en mindre krets i form av GP102 som har samma spelprestanda.

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elghinnarisa:

Ah, den nissen ja. Som kom med 18 olika totalt värdelösa argument i sin video om AMD/nvidia historia och avslutade med hur pissiga Nvidia är, för att sedan använde en refer länk till en hemsida som säljer stulna spelnycklar.

Yes, mycket bra källa på information den där ja.

Han hade mycket intressant information men hans åsikt är så extremt vinklat att det är omöjligt att ta det han säger seriöst på någon nivå.

Jag skulle nog göra allt än att rekommendera hans videos, dessa två var nog för mig att inse att det är mindre att informera och mer att övertala folk till hans åsikt än något annat och han vinklar all information för att passa in i det han vill få folk att tro. Vilket är att Intel och Nvidia är inget annat än djävulen själva och allt dom gör är för... idk, ondskans skull som han får det att låta som. Och så klart är AMD frälsningen men allt är Nvidia och Intels fel, yes.

Nä, skit i att stödja en sådan kanal. Dålig information men nemas problemas att stödja bedrägeriföretag som säljer "icke riktigt okej inköpta spelnycklar", vilket även där utvecklarna själva har pekat ut hur mycket pengar dom förlorar pga. sådana nycklar men det tycker han är helt okej ja.
Snacka om hyckleri på hög nivå.

De här är lite offtopic, men ändå i de ämnet du tog upp. Blev nyfiken och läste på en del nu om dessa så kallade "Grey market stores". cdkeys.com och Kinquin.net är vad man kan kalla för digitala nycklars version av ebay eller tradera.
Jag tänker inte ta något av sidorna i försvar här. Men som jag förstog de så köper dom flesta säljarna upp nycklar vi bundles och rea i olika former och sen säljer dom nycklarna vidare på någon av dessa hemsidor. Inte långt ifrån vad medlemmar här på sweclockers gör i marknaden när man fått en nyckel till ett spel med någon hårdvarudel man köpt som man inte vill ha.
Så hur ska man ställa sig i frågan egentligen. De vore då logiskt att säga att även privatpersoner egentligen inte får sälja en nyckel som man fått via ett grafikkortsköp till exempel. Eller?
Jag tyckte detta vart lite intressant. Sorry igen för offtopic!

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Det är rätt jämnt mellan AMD och Nvidia i mellansegmentet. Om typ 570/580 hade funnits i lager när jag köpte hade det nog blivit ett AMD kort men nu blev det ett 1060 istället. Vill man ha bättre prestanda än 1060 och 580 för ett liknande pris så får man nog vänta till nästa gen. Kan dock hålla med om att idag betala samma pris för ett 580/1060 som när det släpptes trots att mer än halva generationscykeln har passerat känns rätt sådär roligt.

Permalänk
Medlem

"När ska NVidia överge Paxwell, jada jada"

Skrivet av Implor:

@HenKenny: AdoredTV är väldigt vinklat och mycket egna åsikter.

Han är analytiker. Han framför inte pressmeddelanden okritiskt som 98% av tekniksidorna gör numer. Han delar mycket insideinformation från ansedda publikationer som kräver prenumeration samt affärspublikationer som få amatörer bemedlar sig med. Och han har goda kunskaper och insikter om halvledarbranschen som helhet, något få datorentusiaster har, märkligt nog. Knappast random vinklade åsikter som du får det att låta som. Men det kanske kan verka så vid första anblick om man nästan aldrig kommer i kontakt med riktiga analyser.

Skrivet av Elghinnarisa:

Ah, den nissen ja. Som kom med 18 olika totalt värdelösa argument i sin video om AMD/nvidia historia och avslutade med hur pissiga Nvidia är, för att sedan använde en refer länk till en hemsida som säljer stulna spelnycklar.

Yes, mycket bra källa på information den där ja.

Han hade mycket intressant information men hans åsikt är så extremt vinklat att det är omöjligt att ta det han säger seriöst på någon nivå.

Jag skulle nog göra allt än att rekommendera hans videos, dessa två var nog för mig att inse att det är mindre att informera och mer att övertala folk till hans åsikt än något annat och han vinklar all information för att passa in i det han vill få folk att tro. Vilket är att Intel och Nvidia är inget annat än djävulen själva och allt dom gör är för... idk, ondskans skull som han får det att låta som. Och så klart är AMD frälsningen men allt är Nvidia och Intels fel, yes.

Nä, skit i att stödja en sådan kanal. Dålig information men nemas problemas att stödja bedrägeriföretag som säljer "icke riktigt okej inköpta spelnycklar", vilket även där utvecklarna själva har pekat ut hur mycket pengar dom förlorar pga. sådana nycklar men det tycker han är helt okej ja.
Snacka om hyckleri på hög nivå.

Att han hade en länk till CDkeys var nytt för mig, inget jag har sett innan. Fick faktiskt leta lite efter det. Trist att det finns förstås, men det är åtminstone inget han framför i videon och heller inget som finns med varje gång. Då du hakade upp dig på det så antar jag att du inte såg del 2 och alltså totalt missade analysen. Men eftersom du svamlar om ondska och frälsare verkar du ändå inte begripa vad han säger.

Jag kan avslöja att han har kritiserat AMD en hel del också. Han har sågat Vega sönder och samman redan efter Doom-demot i oktober 2016, vilket retade upp många hoppfulla. Bland annat. Men det är det tydligen ingen som bryr sig om, märkligt nog.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

@Chris_Kadaver: Bör man inte avstå helt från internet, tänker på det du sa "Mjölka konsumenter"? Med hänsyn till marknaden så har efterfrågan ökat markant efter fler grafikkort, tänker mycket på "Crypto Mining". Då kommer man också till DDR4 som dubblat i pris då tillverkare inom telefonindustrin äter upp dem. Ska man skylla på leverantörer eller marknaden?

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: NerdTechGasm är rätt så ofärgad , eller framställer aldrig sig att veta allting samtidigt som han förklarar rätt så bra och svarar gärna på frågor.

För övrigt, Polaris kommer nog inte gå någon vart på ett tag iallafall när de säljer enorma mängder till miners https://www.reddit.com/r/Amd/comments/7kxgi2/this_is_where_all_amd_cards_are_going_to_these/ .

Det finns förstås en sannolikhet att de kommer leverera nerskurna Vega-versioner bestyckade med missiler...eller mindre HBM2, men den är som sagt låg och kommer inte leda till några stora förbättringar, som mest minimala men mer framtidssäkra med FP16, primitive shaders (ej implementerat än, om någonsin...) i jämförelse med Polaris. Speciellt med att efterfrågan på HBM ökar (både för Nvidia och Intel numera) så kommer möjligtvis produktionen ställa om till det mer.

Om det inte händer så är Navi next stop, denna väntas släppas i slutet av 2018/början av 2019 ( https://www.semiwiki.com/forum/content/7191-iedm-2017-intel-v... ). Men det finns ingenting som säger att Nvidia inte kommer att ha ett kort som är bättre fram tills dess (de kommer att ha det...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@Chris_Kadaver: Vega är inte så dåligt speciellt inte eftersom du kan få en skärm med freesync ca 1-2k billigare än en med G-sync:
1070 + G-sync = Vega 56 + Freesync (förutom att Vega 56 är några procent bättre än 1070)

Hur ofta byter du skärm? Är det inte bättre att lägga mer pengar på skärmen och mindre pengar på grafikkortet då de flesta byter grafikkort avsevärt oftare än skärm. Hela Freesync-debatten tas bara upp av folk som till varje pris vill att man ska välja ett Polaris/Vega.

Personligen byter jag grafikkort ungefär vart annat år, men inte fasen byter jag skärm i samma takt.

Trots att jag historiskt kört mycket AMD/ATI litar jag inte längre på att de ska få fram en GPU som ens kan närma sig Nvidias bästa så Freesync är dött för min del.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Avstängd

Inget bra kommer komma ur den här tråden vi kan säga samma sak om Nvidia Pascal. Som kommer vara med oss i en Refresh som kommer heta Ampera.

Det kostar att ta fram nya arkitekturer, I och med att Radeon in säljer då folk vägrar betala vad det kostar att ta fram nya arkitekturer och Rekommenderar Nvidia utan att tänka på lång sikt så har vi nu en marknad där Radeon i brist pengar och en Ökade utgifter som stiger över inkomsterna så kommer vi får se färre nya kort och dyrare kort för varje generation då konkurrensen inte finns och myndigheterna inte gör sitt jobb och splittrar upp företag som blivit för stora och har fått ett monopol på en marknad.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Hur ofta byter du skärm? Är det inte bättre att lägga mer pengar på skärmen och mindre pengar på grafikkortet då de flesta byter grafikkort avsevärt oftare än skärm. Hela Freesync-debatten tas bara upp av folk som till varje pris vill att man ska välja ett Polaris/Vega.

Personligen byter jag grafikkort ungefär vart annat år, men inte fasen byter jag skärm i samma takt.

Trots att jag historiskt kört mycket AMD/ATI litar jag inte längre på att de ska få fram en GPU som ens kan närma sig Nvidias bästa så Freesync är dött för min del.

Fast har jag en begränsad budget så kvittar det väl, då är bara frågan om du vill lägga mer pengar för samma skärm med g-sync än med freesync (hur "bra" skärmen är är beroende på vilket grafikkort du har)
Speciellt då TS specifikt nämner att hen vill använda freesync
EDIT: Det jag menar är alltså, om man ändå tänker byta grafikkort oftare kan det ju i så fall vara bättre att lägga mer pengar på en bättre freesync-skärm, än samma summa för en lite sämre skärm med G-sync (då det faktiskt finns AMD-kort som är "High-end")

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

"När ska NVidia överge Paxwell, jada jada"
Han är analytiker. Han framför inte pressmeddelanden okritiskt som 98% av tekniksidorna gör numer. Han delar mycket insideinformation från ansedda publikationer som kräver prenumeration samt affärspublikationer som få amatörer bemedlar sig med. Och han har goda kunskaper och insikter om halvledarbranschen som helhet, något få datorentusiaster har, märkligt nog. Knappast random vinklade åsikter som du får det att låta som. Men det kanske kan verka så vid första anblick om man nästan aldrig kommer i kontakt med riktiga analyser.

Att han hade en länk till CDkeys var nytt för mig, inget jag har sett innan. Fick faktiskt leta lite efter det. Trist att det finns förstås, men det är åtminstone inget han framför i videon och heller inget som finns med varje gång. Då du hakade upp dig på det så antar jag att du inte såg del 2 och alltså totalt missade analysen. Men eftersom du svamlar om ondska och frälsare verkar du ändå inte begripa vad han säger.

Jag kan avslöja att han har kritiserat AMD en hel del också. Han har sågat Vega sönder och samman redan efter Doom-demot i oktober 2016, vilket retade upp många hoppfulla. Bland annat. Men det är det tydligen ingen som bryr sig om, märkligt nog.

Såg alla hans videor ett tag och han har många bra argument. En analys är bara en kvalificerad åsikt. Tyckte han hamrade lite för mycket på Nvidia tills det kände som han ”beating a dead horse”. Är inget super fan av nvidia och deras affärsmoral men blev som en trasig skiva efter ett tag. Visst han kritiserar AMD också ibland men inte med samma passion :). Har inte sett vad han gjort sista tiden dock. Kanske blivit bättre.

Och jag håller med att köra copy paste på pressmedelande ska de vara förbud på. Minimum bör man göra någon typ av analys på innehållet.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GilbertG:

"När ska NVidia överge Paxwell, jada jada"

Paxwell ryktas ersättas av ampere (dvs ma..pascall krymt ännu en gång till 12nm)
Vi får nog se vad navi kommer med för prestanda innan vi ser vad nvidia får för sig att släppa till oss kära konsumenter

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL