Permalänk

Chassi tips och råd

Hej!

Ska beställa allt för ett mATX bygge nu. Men kan inte bestämma mig för chassi.

Vill egentligen köra på ett Fractal design define mini c med temp g, snyggt och fått skitbra Reviews, men 1k vill jag inte riktigt lägga på ett chassi.

Ska bygga pcn till min svåger, vet att han skulle gilla glas och lite led belysning.

Såg detta nedsatt ordentligt på inet, inte alls lika stiligt enligt mig men verkar ändå vara en bra kompromiss.

coolermaster chassi

Sen tittade jag på ett ATX chassi som också fått bra Reviews och ser ut att va riktigt bra för pengarna, men kanske puckat att bygga mATX i ATX chassi?

Phanteks

Har ni några åsikter, tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giovanni-kun:

Hej!

Ska beställa allt för ett mATX bygge nu. Men kan inte bestämma mig för chassi.

Vill egentligen köra på ett Fractal design define mini c med temp g, snyggt och fått skitbra Reviews, men 1k vill jag inte riktigt lägga på ett chassi.

Ska bygga pcn till min svåger, vet att han skulle gilla glas och lite led belysning.

Såg detta nedsatt ordentligt på inet, inte alls lika stiligt enligt mig men verkar ändå vara en bra kompromiss.

coolermaster chassi

Sen tittade jag på ett ATX chassi som också fått bra Reviews och ser ut att va riktigt bra för pengarna, men kanske puckat att bygga mATX i ATX chassi?

Phanteks

Har ni några åsikter, tips?

Du har ju Define mini C med plastfönster också.
https://www.inet.se/produkt/6901658/fractal-design-define-min...

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

@Snorlena: Ja det är sant, får ta med den i mitt chassi battle också. Men den har fortfarande rätt hög prislapp.

Permalänk

@Giovanni-kun
Du har ju även Cooler Master MasterBox Lite 3.1 vilket har fått rätt bra reviews runt om på internet, ser bra ut och för en skapligt billig peng.
http://cdon.se/hemelektronik/kab-cooler-master-masterbox-lite...

Permalänk

@TornFalken: Ja det va rätt snyggt. Plast repar dock lätt, och kabelhantering va ett minus på den.

Nån som har nått att säga om Phanteks ATX chassit?