Permalänk

Mining 1080 på webhallen

Hittade ett kort på webhallen när jag bara kollade igenom vad de hade att erbjuda inom grafikkort, benämns ASUS MINING-P104-4G, och beskrivningen lyder:
"Detta är inte ett grafikkort som du kan spela spel på, det har inte utgångar för att koppla in en skärm.
OBS Endast tre månaders garanti!

Miningkort från ASUS baserat på GTX 1080 med 4GB RAM."

Kostar 8290kr i skrivande stund, har hört rykten om mining-specifika kort flera gånger men aldrig något om en skarp lansering.
Är det någon annan som hört detta och jag bara missat eller har detta skett i smyg?

Länk till produktsida: https://new.webhallen.com/se/product/283000-ASUS-MINING-P104-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brevlada-00:

Är det någon annan som hört detta och jag bara missat eller har detta skett i smyg?

Dessa kort har vad jag vet funnits ett tag, så det är troligtvis bara så att Webhallen inte har haft något sådant till salu tidigare.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd

Detta är vad jag själv avser.

Jag tycker inte man ska köpa såna kort det första så fort mining skiter sig så är kortet inget att ha och ingen kommer vilja köpa den och då kommer man få skrota den och tycker det är dåligt för miljön om man inte kan flasha om den så att man kan ha den i tex ESXI så att VM kan ta del av grafiken men det tror jag inte kommer hända.

Så jag skulle undvika köpa mining kort för miljön då jag tycker det är bättre köpa ett kort som går att spela på så att man kan sälja den och någon annan person kan spela.

Webhallen bruka lägga upp så att man kan boka det om den kommer att släppa det eller inte.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Avstängd

Men dessa kort lär väl prestera bra i 1080P? Om man nu inte vill ha 32xAA påslaget.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av VadSaDu:

Men dessa kort lär väl prestera bra i 1080P? Om man nu inte vill ha 32xAA påslaget.

Presterar gör de säkerligen, men någon bild att kika på får du inte.

Citat:

Detta är inte ett grafikkort som du kan spela spel på, det har inte utgångar för att koppla in en skärm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men i ett sli system så borde det funka eller?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Presterar gör de säkerligen, men någon bild att kika på får du inte.

Hehe, dumt av mig att missa det

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

men i ett sli system så borde det funka eller?

Om det inte är så att det är disablat i BIOS på kortet och det finns nånstans att ansluta SLI bryggan.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det finns en HDMI och en DP som gömmer sig bakom I/O-plåten, men med tanke på hur specialgjord den är så skulle jag aldrig tro att den kommer fungera i någon sli-setup med ett vanligt kort.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naga:

Det finns en HDMI och en DP som gömmer sig bakom I/O-plåten, men med tanke på hur specialgjord den är så skulle jag aldrig tro att den kommer fungera i någon sli-setup med ett vanligt kort.

http://cryptomining-blog.com/wp-content/uploads/2018/02/asus-mining-p104-4g-4.jpg

Om det stämmer undra vad som är poängen att ha kvar HDMI & DP.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

men i ett sli system så borde det funka eller?

Ser inte riktigt någon mening med det även om det skulle funka då korten är anpassade för just mining, har mindre vram och en högre prislapp

Permalänk
Medlem

Intressant att såna här kort ens kan existera då man från nVidia Sverige kan köpa referenskort av 1080 för 5999 kr. Synd att det inte dyker upp på Prisjakt så folk slutar bli lurade av återförsäljarna...

Permalänk

Ett vanligt 1080 skulle förmodligen fungera lika bra ?
Viktigt att kortet har en bra kylning om du ska köra mining dygnet runt.
Hur lång tid skulle det rent teoretiskt ta att tjäna in kortet ?
Kan man ens tjäna 10 dollar om dagen ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Man kan väl använda det som ett beräkningskort och ta ut bild via moderkortet... varför man ska göra det om det finns betydligt billigare vanliga kort är ju en bra fråga dock...

Skickades från m.sweclockers.com