Permalänk
Medlem

ROG STRIX Z370-G GAMING och Aura?

Hej!
Enligt reklamen ska mitt moderkort stödja Aura Sync men det finns ingen RBG-kontakt någonstans på moderkortet, så frågan är vad ska jag använda för att kunna köra RGB?
Hur får jag in en RGB-4-pin kontakt?

Visa signatur

Stationär, bärbar och ett par servrar.

Permalänk

inte säkert du har någon kontakt för extern RGB.

inte alla asus-kort som är utrustade med detta och då är det endast den inbyggda rgb-belysningen på moderkortet du kan styra dvs på detta kortet Asusloggan på kylflänsen i detta fallet.

men kolla manualen det kanske står något där vad som krävs för att kunna köra externa RGB tillbehör.

annars får du nog fulhacka dig in på RGBkontrollern till loggan på kylflänsen och låna styrsignalen därifrån dock kommer det ju isf bara bli copy paste av programvalet på resten av slingan som du har på loggan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Det finns ingen kontakt för extern RGB det är helt korrekt, finns det någon sådan man kan köpa till? PCI kort eller var man nu kan trycka in den?

Visa signatur

Stationär, bärbar och ett par servrar.

Permalänk

är väl något sånt här isf som gäller.

http://www.coolermaster.com/cooling/cooling-rgb-accessories/r...

https://www.komplett.se/product/924927/datorutrustning/pc-kom...

men den lär troligen behöva sin egen mjukvara och inte samarbeta med Asus aura.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Helst av allt en som även stödjer Asus Aura, men CoolerMaster grejen är rätt precis vad jag söker.

Visa signatur

Stationär, bärbar och ett par servrar.

Permalänk
Skrivet av ratnose:

@Rouge of Darkness: Helst av allt en som även stödjer Asus Aura, men CoolerMaster grejen är rätt precis vad jag söker.

då får du nog byta moderkort till ett med rätt port tror inte asus tillhandahåller något som komplement till sina moderkort.

då aura inte verkar ha något stöd för att styra rgb styrenheter som är anslutna till något annat än RGB header som ditt moderkort saknar.

kanske att det finns stöd för RGB styrning via fan headers men råder lite delade meningar om det kommer fungera med något annat än fläktar i dessa portar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows