Behöver skräckfilm för att skräma kompisarna när vi campar

Permalänk

Behöver skräckfilm för att skräma kompisarna när vi campar

Ska camp med mina kompisar ikväll och behöver en riktigt läskig film att skräma de med. Jag är 16 och det är de andra också förutom en 15 åring. Helst ska det då va i skogen eller några som campar i filmen. Blir sjölv inte rädd av skräckfilmer och kommer kanske behöva natta alla efteråt men kan nån en film som kanske skrämmer även mig vore det najs

Permalänk
Medlem

Visa dom melodifestivalen så lär dom garanterat bli mörkrädda.

Visa signatur

ggmu

Permalänk

Hoppas ni campar mitt i skogen.

The Ritual (2017) https://www.imdb.com/title/tt5638642/?ref_=ttls_li_tt

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem

Blair Witch 2 är ju rätt bra isåfall, de campar en del i skogen i den filmen med

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

"The Cabin in The Woods" är inte så dum. https://www.imdb.com/title/tt1259521/

Permalänk
Avstängd

The Descent
Wolf Creek
Blair witch project

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The Evil Dead, originalet (en klassiker) https://www.imdb.com/title/tt0083907/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

The Evil Dead, originalet (en klassiker) https://www.imdb.com/title/tt0083907/

Den nya är bättre, gamla är ju rätt löjlig idag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Visa Forum från Svt2.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tucker and Dale vs evil https://www.imdb.com/title/tt1465522/ 😉

Nemen, slår ett slag för The ritual jag också.

Edit: kanske Eden lake https://www.imdb.com/title/tt1020530/ men den är mer obehagligt läskig snarare än rysande skräck eller vad man ska säga...

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

The Evil Dead, originalet (en klassiker) https://www.imdb.com/title/tt0083907/

Skrivet av trollhattan:

Den nya är bättre, gamla är ju rätt löjlig idag...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om att den senare från 2013 känns mer aktuell, men är man född på 80-talet så är det väl ingen som inte minns Ash och motorsågen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Den nya är bättre, gamla är ju rätt löjlig idag...

Skickades från m.sweclockers.com

Häda inte!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elBenko:

Håller med om att den senare från 2013 känns mer aktuell, men är man född på 80-talet så är det väl ingen som inte minns Ash och motorsågen

Visste ni att mamman till Jason använde ''The book of the dead'' från Evil dead för att återuppleva hennes son, vilket ledde till Jason den 13'e.

Ett litet påskägg sådär vid Junimånad

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Evil dead, klassisk
Eden lake
Antichrist

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Inte i skogen men dock skräckfilm:

Gracedancers,
The Orphanage

Allt beror ju på vad man tycker är läskigt 😊

The human centipide finns det ju också tex även om den mest är grotesk.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KoAoL:

Evil dead, klassisk
Eden lake
Antichrist

Eden Lake är sjukt läskig. Ta den!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Sounds cheesy I know, men Blair Witch sätter fortfarande kårar i kroppen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The Guardian (Djävulens barnvakt) (1990)

The Hand That Rocks the Cradle (Handen som gungar vaggan) (1992)

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av mililtaremil:

Ska camp med mina kompisar ikväll och behöver en riktigt läskig film att skräma de med. Jag är 16 och det är de andra också förutom en 15 åring. Helst ska det då va i skogen eller några som campar i filmen. Blir sjölv inte rädd av skräckfilmer och kommer kanske behöva natta alla efteråt men kan nån en film som kanske skrämmer även mig vore det najs

The Ring

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Visste ni att mamman till Jason använde ''The book of the dead'' från Evil dead för att återuppleva hennes son, vilket ledde till Jason den 13'e.

Ett litet påskägg sådär vid Junimånad

Hah, nä det hade jag inte koll på, kul med lite kultfilmstrivia

Permalänk
Medlem

*bort* Skrämmer vet jag inte om den gör, men ni kommer ha en klump i magen resten utav månaden.

EDIT
Såg nu att ni var väldigt unga. Så det är inte en film att rekommendera.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Skrivet av Ang3r:

*bort* Skrämmer vet jag inte om den gör, men ni kommer ha en klump i magen resten utav månaden.

EDIT
Såg nu att ni var väldigt unga. Så det är inte en film att rekommendera.

är femton "väldigt ung"?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Dog Soldiers
Howl
The Hallow
Cabin Fever
Slither
The Conjuring. (Inte tvåan)
The taking of Deborah Logan
The Exorcist
The Exorcist 3
The Exorcism of Emily Rose

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Kanske inte skräckfilm, snarare nånting sjukt som etsar sig fast på näthinnan och nånting som man försöker förtränga men som ändå etsar sig fast envist. Har endast sett filmen en gång och det var med en grupp vänner i skolan, alla mådde fysiskt dåligt efteråt ska nog tilläggas.

Lägger in namnet på filmen i en spoiler här bara för att:

Salò, eller Sodoms 120 dagar, alternativt dess originaltitel: Salò o le centoventi giornate di Sodoma

Dold text

Vet inte varför jag såg den och jag ångrar det lite i efterhand, är nog enda filmen jag kan säga det om. Anyway, have fun.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kanske inte skräckfilm, snarare nånting sjukt som etsar sig fast på näthinnan och nånting som man försöker förtränga men som ändå etsar sig fast envist. Har endast sett filmen en gång och det var med en grupp vänner i skolan, alla mådde fysiskt dåligt efteråt ska nog tilläggas.

Lägger in namnet på filmen i en spoiler här bara för att:

Salò, eller Sodoms 120 dagar, alternativt dess originaltitel: Salò o le centoventi giornate di Sodoma

Dold text

Vet inte varför jag såg den och jag ångrar det lite i efterhand, är nog enda filmen jag kan säga det om. Anyway, have fun.
Skickades från m.sweclockers.com

Varför påminde du mig om denna vidriga film, hade ju förträngt den?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Varför påminde du mig om denna vidriga film, hade ju förträngt den?!

Sorry
Lade ju åtminstone i en spoiler!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Kanske inte skräckfilm, snarare nånting sjukt som etsar sig fast på näthinnan och nånting som man försöker förtränga men som ändå etsar sig fast envist. Har endast sett filmen en gång och det var med en grupp vänner i skolan, alla mådde fysiskt dåligt efteråt ska nog tilläggas.

Lägger in namnet på filmen i en spoiler här bara för att:

Salò, eller Sodoms 120 dagar, alternativt dess originaltitel: Salò o le centoventi giornate di Sodoma

Dold text

Vet inte varför jag såg den och jag ångrar det lite i efterhand, är nog enda filmen jag kan säga det om. Anyway, have fun.
Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr skrev du det försent då vi började titta film 11 då vi var trötta. Det var även sista natten men om jag ska ut och campa igen ska jag se denna filmen. Så hoppas man ska campa snart igen. Det blev cabin fever vilket skrämde dr mesta så man fick natta några iallafall. Tack för alla tipsen allihopa!

Permalänk
Medlem

The Ring
Paranormal Acitivity
Blairwitch Project

Om det är nån mer som vill ha ett tips, eller för nästa resa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.