Vilket RTX2080 kort - Märke, hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Vilket RTX2080 kort - Märke, hjälp uppskattas!

Hej!

Sitter och försöker bestämma mig för vilket 2080 kort jag ska välja.
Har ett Gigabyte 670 kort idag och det har varit tyst och bra tycker jag, men nu var ju ett tag sedan. Är deras Windforce kort fortfarande bra eller är det gaming som gäller?

Eller ska jag byta helt emot Asus eller något annat märke? Vad har ni för erfarenheter? Vad tycker ni??

/Peter

Visa signatur

Jag är en tunn liten människa.

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi kan sitta lugnt i båten och invänta lite mer hur dessa kort kommer att prestera innan man köper något som man senare ångrar.
Svårt att svara på vilken modell som är "bäst" för turing innan de testat korten. Strix versionen kanske? Finns inte som Ti version än vad jag sett dock.

Permalänk
Medlem

På många ställen fick MSI's Gaming X Trio bäst betyg av alla 1080 Ti:s. Samma kylarlösning finns även till RTX 2080/2080 Ti. På komplett är det till och med bland de billigaste modellerna (tror 2080 Gaming X Trio kostar 9 790 kr), så hade personligen köpt den. Asus Strix modellen av RTX 2080 kostar på samma ställe 11 490 kr, vilket helt klart inte känns som det är värt det.

https://www.komplett.se/product/1090737/datorutrustning/pc-ko...

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Om det inte är så att ditt nuvarande kort har gått sönder och du måste köpa ett så snart som möjligt, avvakta att recensionerna kommer ut. Mest troligtvis trillar dom ut runt den 15 september när Nvidias NDA går ut.

Personligen har jag förbokat en MSI variant 2080 TI variant då den kylarlösningen var en av de bättre på 1080 TI gällande ljud m.m.. Men om inte kortet lever upp till mina förväntningar vid recensionen så kommer jag avbeställa kortet innan leverans.

Sen beror det även på vad du har för dator i övrigt, om det kanske blir en stor flaskhals med 2080, kanske räcker med 2070.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

På många ställen fick MSI's Gaming X Trio bäst betyg av alla 1080 Ti:s. Samma kylarlösning finns även till RTX 2080/2080 Ti. På komplett är det till och med bland de billigaste modellerna (tror 2080 Gaming X Trio kostar 9 790 kr), så hade personligen köpt den. Asus Strix modellen av RTX 2080 kostar på samma ställe 11 490 kr, vilket helt klart inte känns som det är värt det.

https://www.komplett.se/product/1090737/datorutrustning/pc-ko...

Skrivet av SvanteP:

Om det inte är så att ditt nuvarande kort har gått sönder och du måste köpa ett så snart som möjligt, avvakta att recensionerna kommer ut. Mest troligtvis trillar dom ut runt den 15 september när Nvidias NDA går ut.

Personligen har jag förbokat en MSI variant 2080 TI variant då den kylarlösningen var en av de bättre på 1080 TI gällande ljud m.m.. Men om inte kortet lever upp till mina förväntningar vid recensionen så kommer jag avbeställa kortet innan leverans.

Sen beror det även på vad du har för dator i övrigt, om det kanske blir en stor flaskhals med 2080, kanske räcker med 2070.

Tack, precis det jag var ute efter. Då verkar det som att MSI har lyckats på fronten det senaste. Kanske gör dem det igen eller inte. Vi får se. Jag bokade iaf ett MSI kort och håller tummarna på att testerna visar bra siffror. Annars får jag köpa ett annat.

Min dator idag är en 3370k, men det är oväsenligt för att jag kommer köpa nytt rubbet. Blir en ny intel när den släpps m.m. Men graffekortet tänkte jag slå till på nu, så kan jag sitta med det en månad eller två innan nya prollen släpps.

Tack för hjälpen.

/Peter

Visa signatur

Jag är en tunn liten människa.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur windforce är nu men jag hade ett sånt 970 och var inte nöjd. Det kylde okej men lät alldeles för mycket. Jag undviker dom sen dess.

Skickades från m.sweclockers.com