Hjälp mig välja vilken av 2 olika TV-modeller! max 17k Samsung/Sony

Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja vilken av 2 olika TV-modeller! max 17k Samsung/Sony

Hej! Ska köpa ny TV, ska handla från Hifi-klubben och det står mellan dessa två:

Samsung: https://www.hifiklubben.se/tv-och-hemmabio/uhd-tv-led-tv/sams...

Sony: https://www.hifiklubben.se/tv-och-hemmabio/uhd-tv-led-tv/sony...

Kravet är 65tum, ska användas till TV, Film och TV-spel (Xbox One S så 1080p gaming). Därför är dessa två aktuella.

Innan folk skriker OLED så kan jag säga att det är inte intressant, då vi ska ha TVn i vardagsrummet med gott om fönster på sidorna och OLED har helt enkelt för dålig ljusstyrka, åtminstone i prisklassen ca 17000kr som är mitt max. Därav LED.

Ni behöver inte tipsa om andra maskiner än dessa två då blir jag bara ännu mer förvirrad haha

Tacksam för all hjälp och input.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Av någon anledning så känns Samsung mer rätt än Sony. Själv har jag en LG men dem här koreanerna är fan duktiga på display!

Permalänk
Medlem

@daskedennis: Dom är likvärdiga så bästa är välja den som tilltalar dig mest, kolla även menyer och inställningar för att se vad som passar dig bäst.
Dock olika operativsystem, Android (Sony) och Tizen (Samsung), använder du mycket chromecast kan Sonyn vara en fördel eftersom den har inbyggd sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael-brantsson:

Av någon anledning så känns Samsung mer rätt än Sony. Själv har jag en LG men dem här koreanerna är fan duktiga på display!

Ja bilden var ju jäkligt bra på Samsungen som jag sett i deras butik. Skulle vilja få titta på Sonyn också såklart.

Skrivet av MacAllan:

@daskedennis: Dom är likvärdiga så bästa är välja den som tilltalar dig mest, kolla även menyer och inställningar för att se vad som passar dig bäst.
Dock olika operativsystem, Android (Sony) och Tizen (Samsung), använder du mycket chromecast kan Sonyn vara en fördel eftersom den har inbyggd sådan.

Okej, har ingen erfarenhet av just smartTV sen tidigare, finns det någon uppfattning om vilket OS som är bäst? Har ju android på telefonen och gillar det men vet inte om det är samma sak på TV eller helt annat.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

skaffa gardiner och en oled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Ja bilden var ju jäkligt bra på Samsungen som jag sett i deras butik. Skulle vilja få titta på Sonyn också såklart.

Okej, har ingen erfarenhet av just smartTV sen tidigare, finns det någon uppfattning om vilket OS som är bäst? Har ju android på telefonen och gillar det men vet inte om det är samma sak på TV eller helt annat.

Tror det är mest personlig smak vilket OS man föredrar, vet faltiskt inte om det är någon större skillnad när det kommer till smart funktioner och appar till TV'n.