Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Någon mer som inviger Mario party ikväll? 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Nyfiken på detta, kan man spela själv eller måste man alltid vara minst 2 personer till detta? Dottern tyckte det verkade riktigt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Någon som provat denna eller liknande? Hade velat ha för att ha med när man är på resande fot, en klart + är ju om det funkar med telefonen också och ännu bättre om dex funkar med S9an. Läst tidigare om att någon fått sin switch förstörd av 3:e parts docka, gäller det fortfarande?

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61E07qTl3pL._SL1500_.jpg
länk

Jag kör med en Coov SH350 kinadocka sedan något år tillbaka. Den fungar precis som orginaldockan med undantaget att den inte ger bild på HDMI direkt när jag väcker switchen ur sleepmode, lösningen är att koppla ur/i switchen från dockan.

Dockan som fick uppmärksamhet för att den brickade några switch var av märket Nyko. Vet dock inte hur omfattande problem var egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Nyfiken på detta, kan man spela själv eller måste man alltid vara minst 2 personer till detta? Dottern tyckte det verkade riktigt kul.

Det går att spela själv! Då möter man "datorn". Det är roligt, men roligare att vara fler spelare. Ett utmärkt spel för både barn och vuxna skulle jag säga

Kolla på lite reviews så ser du hur det funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Undrar om jag verkligen spelar rätt. Klarade precis kamelbossen med 3 hjärtan .. dog minst 30 gånger innan jag löste honom. Var instakill vid minsta misstag. Även elefanten klarade jag med 3 hjärtan. Nu är jag på pippifågeln

Hittade äntligen en praystation och bytte in mina 16 orbs

Skickades från m.sweclockers.com

"Spela rätt" och "spela fel".. tror inte att utvecklarna riktigt tänkt i dom banorna. Men visst kan man bli ledd längs med ett visst förutbestämt spår (om man vill alltså). Eller så skiter man i det och gör hur man vill.

Olika sätt att spela på:

- Ta sig till sista bossen på kortast möjliga tid.
- Försöka följa "storyn" och inte avvika alltför mycket.
- Utforska (för att det är roligt).
- Utforska (för att nå 100 %).
- Testa spelet (exploits, glitches).

Till exempel. Jag är säker på att våra upplevelser av spelet skiljer sig markant. Jag gillar att samla på mig massa grejer och ta god tid på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Undrar om jag verkligen spelar rätt. Klarade precis kamelbossen med 3 hjärtan .. dog minst 30 gånger innan jag löste honom. Var instakill vid minsta misstag. Även elefanten klarade jag med 3 hjärtan. Nu är jag på pippifågeln

Hittade äntligen en praystation och bytte in mina 16 orbs

Skickades från m.sweclockers.com

Lär dig laga mat så har du fler hjärtan än 3.
På så sätt klarar man sig med 3 egentliga hjärtan en lång stund.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

"Spela rätt" och "spela fel".. tror inte att utvecklarna riktigt tänkt i dom banorna. Men visst kan man bli ledd längs med ett visst förutbestämt spår (om man vill alltså). Eller så skiter man i det och gör hur man vill.

Olika sätt att spela på:

- Ta sig till sista bossen på kortast möjliga tid.
- Försöka följa "storyn" och inte avvika alltför mycket.
- Utforska (för att det är roligt).
- Utforska (för att nå 100 %).
- Testa spelet (exploits, glitches).

Till exempel. Jag är säker på att våra upplevelser av spelet skiljer sig markant. Jag gillar att samla på mig massa grejer och ta god tid på mig

Jag har än idag inte klarat av alla bossar. Föredrar att utforska världen och fixa/trixa så mycket som möjligt innan jag ger mig på den kamelbossen och därefter ganon

Spelat i omgångar sen release. Ibland blir det många timmar under en vecka sen kan det gå någon månad innan jag spelar det igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Lär dig laga mat så har du fler hjärtan än 3.
På så sätt klarar man sig med 3 egentliga hjärtan en lång stund.

@downup
Som tillägg till ovan var min taktik i början att satsa på mer stamina istället för hjärtan, för då kan man klättra högre och flyga längre för att kunna utforska lättare. (och fly från fiender.. hehe)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väska / skal med batteri, kan det vara nått?

Permalänk
Medlem

Värt att skaffa Switch nu eller ska man vänta på Switch 2.0 eller va den heter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Värt att skaffa Switch nu eller ska man vänta på Switch 2.0 eller va den heter?

Enbart rykten. Inget uttalande från Nintendo.

Om det är värt det kan bara du svara på.

För mig som köpte på release mars 2017 kan tycka att det fortfarande är värt det att köpa nu.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Derix: Värt att notera är att den billiga versionen är begagnad

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Albinsson: Värt att notera är att den billiga versionen är begagnad

Då måste den varit fellistad på Prisjakt. Tack för info.

Edit: Nu ligger den som begagnad i länken från Prisjakt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Har ett par frågor till er som använder er switch mer frekvent än mig.

Jag har precis införskaffat Mario party. (Satan va kul det är med förstörd vänskap)
Och då köpte jag såklart två extra joycons.
Nu till frågan.
Jag letade efter en laddningstation för att kunna ladda 4 kontroller samtidigt och vilken ni kan rekommendera?
Här sett en del eftermarknadsstationer men är inte helt hundra på vilken man bör köpa.

Den andra frågan är.

Jag brukar ta med mig min switch till fester och dylikt men tycker det är lite segt att behöva ta med original dockan varje gång och undrar om någon annan också kan tippas om en bra lösning till detta?
Här för mig att Nintendo original är ganska dyr om jag inte såg fel, MEN är det bästa lösningen så får det bli så.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Har ett par frågor till er som använder er switch mer frekvent än mig.

Jag har precis införskaffat Mario party. (Satan va kul det är med förstörd vänskap)
Och då köpte jag såklart två extra joycons.
Nu till frågan.
Jag letade efter en laddningstation för att kunna ladda 4 kontroller samtidigt och vilken ni kan rekommendera?
Här sett en del eftermarknadsstationer men är inte helt hundra på vilken man bör köpa.

Den andra frågan är.

Jag brukar ta med mig min switch till fester och dylikt men tycker det är lite segt att behöva ta med original dockan varje gång och undrar om någon annan också kan tippas om en bra lösning till detta?
Här för mig att Nintendo original är ganska dyr om jag inte såg fel, MEN är det bästa lösningen så får det bli så.

Jag köpte ett billigt skal till min docka som man flyttar kretskortet till så den är jätteliten och man ställer Switchen i den. Ger bättre luftflöde för kylning och du riskerar inte att repa skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag köpte ett billigt skal till min docka som man flyttar kretskortet till så den är jätteliten och man ställer Switchen i den. Ger bättre luftflöde för kylning och du riskerar inte att repa skärmen.

Kan du länka till det du köpte?
Jag är intresserad av samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallen:

Kan du länka till det du köpte?
Jag är intresserad av samma sak

Jag har en liknande sån här https://www.ebay.com/itm/For-Nintendo-Switch-Docking-Station-...

Tar 10 minuter att byta och inte något krångligt, bara massa skruvar. Kolla Wish eller om någon i Sverige säljer så du slipper PostMords avgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallen:

Kan du länka till det du köpte?
Jag är intresserad av samma sak

Kan också rekommendera den @wargreymon länkade ovan. Har själv en sådan sedan februari och det var helt klart värt varenda krona.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Inaktiv

Nu kom det fler Nes spel till switch online. Jag är dock riktigt besviken att spel som får klagomål att de är så extremt enkla så att bättre spelare tvingas hitta på regler att man ej får använda lifef.påfyllning etc för att göra dem svårare, verkar få en Special variant (SP) variant som är superenkel. Jag tänker främst på Zelda SP och så ska det fortsätta till andra spel. Jag som tänkte nu äntligen lite utmaning, men icke.
*edit*
Till sista bossen utan svärd kör vissa av de bättre spelarna: https://www.youtube.com/watch?v=wGJSP29-WIw

Det är bra att de anpassar spelet så yngre snabbt kommer in i dem. Men många tycker nesspelen är för lite utmanade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Jag letade efter en laddningstation för att kunna ladda 4 kontroller samtidigt och vilken ni kan rekommendera?

Jag har den från PowerA och är nöjd med den. Det enda jag stör mig på är att när kontrollerna är helt laddade så lyser indikationslampan grönt (per joycon) konstant så det är oklart om den fortsätter att ladda i det läget. Men det kanske någon annan här har bättre koll på?

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/260684-Dragon-Ball-Xenov... DB Xenoverse 2 för 179
https://www.spelbutiken.se/produkt/street-fighter-30th-annive... Street Fighter 30 års för 268 kr

Bägge spelen är mer än 100 kr billigare än de andra ställena

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att skaffa Switch. Är egentligen ingen konsolnörd utan har kört PC för det mesta. Sist jag egentligen körde Mario, Zelda osv var N64 och SNES...

Ni som har en switch. Hur pass mycket använder ni den? Blir lite nojig över att det kommer vara en sån pryl som du spelar med en hel del i början och så till slut använder man den aldrig (lite som surfplattan)...

Kollade runt lite på prisjakt, ser ut som det kostar runt 3tkr. Värt att köpa på Tradera/Blocket, någon relativt ny med några spel?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Är lite sugen på att skaffa Switch. Är egentligen ingen konsolnörd utan har kört PC för det mesta. Sist jag egentligen körde Mario, Zelda osv var N64 och SNES...

Ni som har en switch. Hur pass mycket använder ni den? Blir lite nojig över att det kommer vara en sån pryl som du spelar med en hel del i början och så till slut använder man den aldrig (lite som surfplattan)...

Kollade runt lite på prisjakt, ser ut som det kostar runt 3tkr. Värt att köpa på Tradera/Blocket, någon relativt ny med några spel?

Mvh

Allt beror på hur mycket tid du generellt investerar i individuella spel och hur många av befintliga spel som tilltalar dig. Ta en titt på Nintendo Switch katalogen och se hur många som du kan tänkas tilltalas av.

Egentligen är deras utbud på topspel ganska dåligt jämfört med andra konsoler men de spel som är bra är RIKTIGT bra!

När vi köpte vårt Switch så spelade vi en hel del Zelda, Mario och Mario Kart men nu när man spelat igenom de spelen så står konsolen mest där. Ser inte häller att det finns någon kommande titel som kommer förändra det tyvärr, detta är dock en smaksak så du får själv ta en titt på hur det ser ut.

Jag skulle säga att sikta på begagnat. På så vis förlorar du kanske inte så mycket pengar om du skulle vilja sälja det igen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

@adde1337: @Neon har rätt gällande AAA-spelen, själv har jag köpt mario odyssey, mariokart, zelda och mario+rabbids. Har klarat odyssey och zelda, spelat de andra spelen ett tag men sen tröttnat. Men jag använder switchen från och till fortfarande, spelar nästan bara indiespel. Just nu spelar jag Hollow Knight, har tidigare kört Darkest Dungeon (inte klarat än), Golf Story och några fler. Dead Cells ser spännande ut om jag inte tröttnar på metroidvania efter Hollow Knight.

Switch har enligt mig ett bra utbud av indiespel som knappt kräver nån prestanda alls, så de funkar perfekt på den klena hårdvaran även i bärbart läge. Jag har helt slutat köpa den typen av spel till PC, för att kunna ta med switchen och spela lite varstans är toppen. Jag rekommenderar att du köper en prokontroll, för joyconsen är inte alls lika bra och bekväma under längre spelsessioner.

Switch är helt enkelt det bästa komplementet till min speldator, kommer nog aldrig köpa en vanlig xbox/playstation igen.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Är lite sugen på att skaffa Switch. Är egentligen ingen konsolnörd utan har kört PC för det mesta. Sist jag egentligen körde Mario, Zelda osv var N64 och SNES...

Ni som har en switch. Hur pass mycket använder ni den? Blir lite nojig över att det kommer vara en sån pryl som du spelar med en hel del i början och så till slut använder man den aldrig (lite som surfplattan)...

Kollade runt lite på prisjakt, ser ut som det kostar runt 3tkr. Värt att köpa på Tradera/Blocket, någon relativt ny med några spel?

Mvh

Jag använder mitt Switch främst bärbart t/r från jobbet. Har spelat Skyrim hela hösten

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Är lite sugen på att skaffa Switch. Är egentligen ingen konsolnörd utan har kört PC för det mesta. Sist jag egentligen körde Mario, Zelda osv var N64 och SNES...

Ni som har en switch. Hur pass mycket använder ni den? Blir lite nojig över att det kommer vara en sån pryl som du spelar med en hel del i början och så till slut använder man den aldrig (lite som surfplattan)...

Kollade runt lite på prisjakt, ser ut som det kostar runt 3tkr. Värt att köpa på Tradera/Blocket, någon relativt ny med några spel?

Mvh

Jag har kört igenom AAA liren som Zelda och Mario, Mario kart är alltid roligt när man är två eller flera.
Sen så blev det lite sådär som du beskriver, den bara stod där.

Men så plockade jag upp den för några månader sedan och började kolla spel som fanns i shoppen.
Det finns sannslöst mkt skräp, liknar lite Apples appstore fast det är svårare att se vilka som är guldkornen här då man inte kan se betyg.

Men när man börjar leta lite så finns det många bra spel, en del är gamla lir som portats till Switch, det passar mig många gånger bra då jag inte hunnit lira allt på PC.
Just nu så har jag laddat ner Gone Home som är ett topplir samt spelat igenom My Brother Rabbit. Dessa två spel passar verkligen konsolen både i bärbart läge och stationärt till TV.
Thimbleweed park ligger näst på tur.

Hoppas det kommer komma mer kvalitetsspel till Switch och att Nintendo höjer kraven lite på spel till Switch, just nu är det tvärtom mot hur dom jobbat tidigare vilket gör det jobbigt att hitta bra spel bland allt junk.

Jag kan rekommendera Switchen, det är en skön konsol som täcker in det där som PC inte gör. Även om man kan spela på sin laptop så blir det sällan så smidigt som med en Switch.

Permalänk
Medlem

Jag tror att de som bär med sin konsol är väldigt nöjd med utbudet efter som just indie games passar så bra att spela on the move. Men många av oss som köpt Switchen som en TV konsol och som redan har andra konsoler + dator så bleknar dess utbud.

Min förhoppning är att Nintendo slutar gömma sig bakom indie games och istället ser till att leverera mer AAA games. Det finns uppenbarligen en hög efterfrågan men jag håller inte direkt andan.

Nu har jag gått o köpt en Playstation 4 istället efter som det är en konsol som har ganska många AAA titlar som är exklusiva(och som tilltalar oss). Jag känner mig ganska säker på att det kommer spenderas mer tid totalt framför PS4:an men det återstår att se, vem vet Nintendo kanske rycker upp sig

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Det var lite som jag trodde. Att risken ändå är stor att den ligger där skräpandes. Speciellt jag som ändå är PC-nörd och gillar när man lirar spel med kompisar (hänger mycket på discord och lirar multiplayerspel).

Jag bör nog i så fall se mig över efter en begagnad switch. Tycker dock att priset inte skiljer så värst mycket från nyinköp.

Känns lite surt att ge 3-4tkr för något och kanske som mest få ut 100 speltimmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag tror att de som bär med sin konsol är väldigt nöjd med utbudet efter som just indie games passar så bra att spela on the move. Men många av oss som köpt Switchen som en TV konsol och som redan har andra konsoler + dator så bleknar dess utbud.

Min förhoppning är att Nintendo slutar gömma sig bakom indie games och istället ser till att leverera mer AAA games. Det finns uppenbarligen en hög efterfrågan men jag håller inte direkt andan.

Nu har jag gått o köpt en Playstation 4 istället efter som det är en konsol som har ganska många AAA titlar som är exklusiva(och som tilltalar oss). Jag känner mig ganska säker på att det kommer spenderas mer tid totalt framför PS4:an men det återstår att se, vem vet Nintendo kanske rycker upp sig

Men vad är felet med indiespel? Bara för att de inte har ett massivt utvecklarteam bakom sig betyder inte att spelen är dåliga. Ofta är det tvärt om, man får väldigt mycket för pengarna när de kostar 100-200:- och går att få ännu billigare på rea.

Jag köpte som sagt inte min switch för att ha vid TVn, min dator fyller alla stationära krav jag har. Det enda som förändrats är att min dator numera kör multiplayer, spel som kräver mus och AAA spel som kräver rejäl hårdvara. Resten sköter switchen, för kan jag få samma upplevelse fast med möjlighet att spela bärbart tar jag det.

Vill jag sen spela hemma har jag switch-dockan kopplad tilll min ena datorskärm och prokontrollen liggandes på skrivbordet.

Jag har inga barn men switch måste ju vara fantastiskt på långa bilresor osv, minns själv hur jävla trist det var att lyssna på samma cd-skiva i loop en hel timme till mormor när jag var 8-10 år gammal. Förvisso har ungarna telefon och surfplatta, det kanske räcker.

Skickades från m.sweclockers.com

Sär skrivning
Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Tack för svar. Det var lite som jag trodde. Att risken ändå är stor att den ligger där skräpandes. Speciellt jag som ändå är PC-nörd och gillar när man lirar spel med kompisar (hänger mycket på discord och lirar multiplayerspel).

Jag bör nog i så fall se mig över efter en begagnad switch. Tycker dock att priset inte skiljer så värst mycket från nyinköp.

Känns lite surt att ge 3-4tkr för något och kanske som mest få ut 100 speltimmar

Du hade ingen Wii U. Med andra ord finns det en hel uppsjö av spel som är bra.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Men vad är felet med indiespel? Bara för att de inte har ett massivt utvecklarteam bakom sig betyder inte att spelen är dåliga. Ofta är det tvärt om, man får väldigt mycket för pengarna när de kostar 100-200:- och går att få ännu billigare på rea.

Jag har än så länge inte stött på något indie spel som kommer ens nära stora AAA titlar men visst finns det en och annan som är helt okay. De få Indie spel jag spelat kör jag på PC eller annan konsol.

Men som jag skrev, indie spel är säkert en god tillgång för de som använder switchen on the go.

Rea kan finnas på alla möjliga spel, även AAA titlar.

Skrivet av klirre:

Jag köpte som sagt inte min switch för att ha vid TVn, min dator fyller alla stationära krav jag har. Det enda som förändrats är att min dator numera kör multiplayer, spel som kräver mus och AAA spel som kräver rejäl hårdvara. Resten sköter switchen, för kan jag få samma upplevelse fast med möjlighet att spela bärbart tar jag det.

Vi köpte vår Switch enbart på grund av Zelda, Mario och liknande spel.

Nintendo har ju tidvis marknadsfört sig som en konsol för familjen och det är också så vi huvudsakligen använt den.

AAA titlar behöver inte kräva extrem hårdvara, jag skulle kalla både Mario Odyssey och zelda breath of the wild för AAA titlar även om de inte är några hårdvaru- monster.

Skrivet av klirre:

Vill jag sen spela hemma har jag switch-dockan kopplad tilll min ena datorskärm och prokontrollen liggandes på skrivbordet.

För mig är många spel perfekta att spela från soffan istället för från en kontorsstol.

Skrivet av klirre:

Jag har inga barn men switch måste ju vara fantastiskt på långa bilresor osv, minns själv hur jävla trist det var att lyssna på samma cd-skiva i loop en hel timme till mormor när jag var 8-10 år gammal. Förvisso har ungarna telefon och surfplatta, det kanske räcker.

I vårt fall har mobiltelefoner och plattor räckt merän väl.

Så sammanfattningsvis så handlar det om personlig preferens och när det gäller Switchen skiftar det ännu mer då det egentligen är en 2 i 1 konsol.

Båda våra syn kan vara intressant att veta för någon som ger sig in.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide