Uppgradera från GTX 1050 Ti till GTX 980 Ti

Permalänk
Medlem

Uppgradera från GTX 1050 Ti till GTX 980 Ti

Hej,
Har idag ett gtx 1050 ti. Har möjligheten att köpa ett gtx 980 ti för 800 kr. Är det värt det? Bättre prestanda på 980ti än 1050 ti?

Med vänlig hälsning,
J

Permalänk
Medlem

Ja, mycket bättre. Kolla Sweclockers prestandaindex i någon recension som gjorts nyligen så kommer du se hur mycket bättre det är. 800:- är ungefär 30% av normalt begagnat pris också, så det är ett kap.

Edit: upptäckte att 1050Ti inte är med i senaste testerna. Men du kan kolla testet för 1050Ti och där är det över 100% mer kraft i 980Ti.

Permalänk
Inaktiv

Ja jag kan lugnt säga att det blir en ordentlig ökning, speciellt för det priset. Funkar kortet så har du bland det bästa för 1080p

Permalänk
Medlem

Känns som det är något lurt då haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

980ti är mäktigt med tanke på åldern.
allt som slutar på 80TI är top

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jimbo040:

Känns som det är något lurt då haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det kan man nog säga, 800kr är kanske en tredjedel av vad de korten brukar gå för. Köp inte om du inte kan testa eller få någon garanti tycker jag.

Permalänk
Medlem

@Jimbo040: Antingen stulet eller något trasigt.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbo040:

Känns som det är något lurt då haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är att köpa på distans skulle jag nog kräva blocketpaket så man kan testa, samt se att man inte får hem en tegelsten.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Jimbo040: Var ska du köpa det genom? Om det är en annons på blocket eller tradera så se upp, florerar tyvärr en hel del oseriösa säljare i dagsläget.
Se även upp om man vill ha betalning genom lite mer ovanliga metoder. Paysafe är en klassiker för scammers.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbo040:

Hej,
Har idag ett gtx 1050 ti. Har möjligheten att köpa ett gtx 980 ti för 800 kr. Är det värt det? Bättre prestanda på 980ti än 1050 ti?

Med vänlig hälsning,
J

Om det är av en Samuel från Gislaved/Forsheda, KÖP INTE!!!!!!
Jag köpte ett 970 av honom som aldrig kom, jag ska "hälsa" på hans föräldrar nu på lördag för att se vad de har att säga om det han håller på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Om det är av en Samuel från Gislaved/Forsheda, KÖP INTE!!!!!!
Jag köpte ett 970 av honom som aldrig kom, jag ska "hälsa" på hans föräldrar nu på lördag för att se vad de har att säga om det han håller på med.

Tusen tack! Det var faktiskt av precis honom!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur köpte du det Jensvo? Blocketpaket?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är väldigt värt, mitt 980Ti fungerar perfet. Du kommer bli jätte nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Om det är av en Samuel från Gislaved/Forsheda, KÖP INTE!!!!!!
Jag köpte ett 970 av honom som aldrig kom, jag ska "hälsa" på hans föräldrar nu på lördag för att se vad de har att säga om det han håller på med.

det var inte möjligtvis ett MSI GTX 970 gaming han sålde?
fick du kortet ?

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads