CounterStrike - vad är det jag inte fattar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Alltså den här tråden är riktigt komisk ändå. Tyvärr verkar du otroligt dålig på CS bara och verkar ha svårt att förstå det enklaste fps spelet i världen. Mekaniken är otroligt basic, du har WASD+smyga, crouch och hoppa. Inte direkt invecklade kontroller.

Gissar att du är ute efter billiga likes så jag bjöd på den första.

Permalänk
Medlem

@improwise: Tycker det är många fel med spelet. Och _jag_ går så långt som att påstå att Valves enda anledning, den riktiga anledningen, inte den officiella lögnen de drog, om varför de ville ha mikrouppdateringar istället för patcher, beror på att de vill ha möjligheten att hela tiden ändra hitboxen mm. De är livrädda att tappa sin konsumentbas, så de tänkte och tänker att det bästa är att göra så att nya spelare inte dör lika ofta, dvs genom införandet av lag-compensation för hög ping, de med bra ping bär alltså de med högre riktigt kommunistiskt och fint, samtidigt som med med hög har möjlighet att träffa andra spelare, vilket de inte kunde i tidiga 1.6 och före det (1.5 osv bakåt). En med hög ping (40ms+) hade inte, annat än med aimbot, kunnat träffa en spelare med säg, 5-20ms annat än om den spelaren var total nybörjare och hade slut på egen ammo...
Med mikrouppdateringarna har de också haft möjligheten att ändra hitboxen, både officiellt (för att förbättra spelet) och inofficiellt, källkoden är väl inte öppen, eller har jag fel? Bara för att Valve påstår sig i en uppdatering bara ändra skin på någon karaktär tex, så betyder det ju inte att de är ärliga och inte ändrat 100 andra saker. Tror till och med att de skickar vissa updates till vissa spelare också. När en update går ut så kan de skicka olika versioner av den till olika spelare. De har MASSIVT med statistik på proffsens spelstilar och spelsätt. De vet vilka maps och vilken färgsättning på vilka maps som stör ut vissa proffspelare. Allt har de tillgång till just pga Steam-appen.......ingen verkar fatta detta. Det går att utnyttja den statistiken och "beställa" riggade matcher "för att hålla liv i cs-scenen" som en ursäkt men också för att underhålla sin konsumentbas. I Valves fall kanske de är rädda att något lag blir för dominant ett par säsonger, ja då ändrar man fungerande kartor, färgsättning på kartor, hitboxen, och andra små saker per spelare, så att vissa lag inte längre dominerar. Att så redan gjorts, och helt öppet, visar att de sättet att tänka finns hos Valve, vilket borde leda till att folk även tänker lite längre även angående Steams små fina uppdateringar. Det är full möjligt och inte alls för långsökt att tänka sig att Valve medvetet förstört för vissa lag genom att ge dem riggade uppdateringar så att vissa ur de lagen inte presterar eller kan träffa lika bra längre.

My 5 cents on the matter.

Edit.
Sen att online-spel och egentligen alla dator och tv-spel spelas till största delen av barn som inte mognat ännu, inte lärt sig vara misstänksamma med mera, gör att det hela kan fortgå. Ett rent och skärt utnyttjande för att de kan göra det, ingen annan anledning. Ingen ber om eller kräver genomsyn, ber att få se på vilka ändringar som gjorts, ingen kräver öppen källkod på _spel som spelas på proffsnivå för att tjäna pengar på det_ vilket är SJUKT. "Vanliga sporter" skulle aldrig gå med på något liknande. Man skulle aldrig få se ett fotbollslag gå med på att springa barfota medans motståndarna får "compensation" och kan använda fotbollsskor, för att göra en liknelse med lag-compensation i csgo.
/Edit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Jag tror att det är problemet dels ligger i din dator/inställningar samt att du har alldeles för lite erfarenhet av cs vilket gör att du inte uppfattar/misstolkar mycket av det som händer.
Ett besök av en som är kunnig på både CS och datorer i allmänhet skulle ha större chans att komma tillrätta med problemen du upplever än vad några cs-guider på nätet har då den överväldigande majoriteten av dem helt saknar grund för dess slutsatser. Du har ju redan lagt ner väldigt mycket tid och möda på detta utan att det gett resultat.

Självklart finns det problem med csgo precis som det finns med alla spel, en del av dem måste man bara förhålla sig till då de är inbyggda i spelmotorn (t.ex. peekers advantage), andra problem finns hos den enskilde och kan ha en mängd olika orsaker (t.ex.hårdvaru-mjukvaruproblem). Men bara för att du hittar en massa videoklipp och forumtrådar om olika buggar och dylikt så betyder inte det att dem är korrekta eller relevanta idag, lägg därtill att spelet haft många tiotals miljoner spelare sedan det släpptes 2012 vilket gör att när problem uppstår blir det väldigt stor respons.

Genom åren har de flesta buggar och andra problem har lösts via uppdateringar från valve, och det finns enligt mig inget större samtida FPS-spel som har lika högt skilltak, välgjord nätkod eller bättre hitboxes än csgo.
Har inte läst allt i tråden men utifrån det jag läst har jag aldrig varit med om någon som haft så många problem med spelet samtidigt som du har, och det innan du ens spelat 100 timmar dessutom. Antingen har du haft extremt otur med något i din dator som bara sabbar för CSGO, kanske har du blint följt en massa guider som sabbat spelet mer än optimerat det eller kanske beror det på något annat, jag vet ärligt talat inte.

Av dessa länkar är det bara stuttering som fortfarande är ett problem för vissa, det är dock något som kan hända i de flesta spelen idag och ha massor av orsaker som inte är kopplade till spelen i sig. Input lag kan förvisso drabba någon, men då ligger inte felet i CSGO.

Kunnig på datorer är jag också så det tillför nog inte så mycket tyvärr så vida inte någon har specifik erfarenhet av just detta. Att någon är bra på CS GO tillför nog inte heller så mycket i just detta fall då det inte handlar om att vara bra på spelet utan att få spelet i sig att fungera. Att jag kan lära mig mycket om själva spelandet från de stora flertalet som är bättre än mig på CS GO håller jag dock helt med om, men tråden handlar inte om det.

Jag har installerat om spelet från scratch ett antal gånger just för att minimera risken att tidigare försök påverkat. Då inte bara genom att avinstallera spelet i Steam (i den mån jag inte installerat om hela OS:et) utan även radera de rester som blir kvar i steammappar och registry. Du har dock helt klart en poäng överlag att det hade kunnat vara ett problem och jag borde varit tydligare med vilken typ av rensning jag gjort.

Ang. aktuella CS GO problem så kan man utan problem begränsa tidigare Google sökningar till att bara gälla 2018 och man kommer få träffar ändå. Om det sen är idioter och trollfabriker som ligger bakom har jag ingen aning om men utan tvekan tycks fler än jag uppleva problem även 2018. Men precis som du säger är det väl inte så konstigt att det finns problem även i CS GO precis som alla andra spel, då är det mer märkligt med de som fanatiskt påstår motsatsen.

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Belieber:

@improwise: Tycker det är många fel med spelet. Och jag går så långt som att påstå att Valves enda anledning, den riktiga anledningen, inte den officiella lögnen de drog, om varför de ville ha mikrouppdateringar istället för patcher, beror på att de vill ha möjligheten att hela tiden ändra hitboxen mm. De är livrädda att tappa sin konsumentbas, så de tänkte och tänker att det bästa är att göra så att nya spelare inte dör lika ofta, dvs genom införandet av lag-compensation för hög ping, de med bra ping bär alltså de med högre riktigt kommunistiskt och fint, samtidigt som med med hög har möjlighet att träffa andra spelare, vilket de inte kunde i tidiga 1.6 och före det (1.5 osv bakåt). En med hög ping (40ms+) hade inte, annat än med aimbot, kunnat träffa en spelare med säg, 5-20ms annat än om den spelaren var total nybörjare och hade slut på egen ammo...
Med mikrouppdateringarna har de också haft möjligheten att ändra hitboxen, både officiellt (för att förbättra spelet) och inofficiellt, källkoden är väl inte öppen, eller har jag fel? Bara för att Valve påstår sig i en uppdatering bara ändra skin på någon karaktär tex, så betyder det ju inte att de är ärliga och inte ändrat 100 andra saker. Tror till och med att de skickar vissa updates till vissa spelare också. När en update går ut så kan de skicka olika versioner av den till olika spelare. De har MASSIVT med statistik på proffsens spelstilar och spelsätt. De vet vilka maps och vilken färgsättning på vilka maps som stör ut vissa proffspelare. Allt har de tillgång till just pga Steam-appen.......ingen verkar fatta detta. Det går att utnyttja den statistiken och "beställa" riggade matcher "för att hålla liv i cs-scenen" som en ursäkt men också för att underhålla sin konsumentbas. I Valves fall kanske de är rädda att något lag blir för dominant ett par säsonger, ja då ändrar man fungerande kartor så att vissa lag inte längre dominerar. Att så redan gjorts, och helt öppet, visar att de sättet att tänka finns hos Valve, vilket borde leda till att folk även tänker lite längre även angående Steams små fina uppdateringar. Det är full möjligt och inte alls för långsökt att tänka sig att Valve medvetet förstört för vissa lag genom att ge dem riggade uppdateringar så att vissa ur de lagen inte presterar eller kan träffa lika bra längre.

My 5 cents on the matter.

Förlåt Belieber men herregud alltså... Du har verkligen en talang för världsfrånvända konspirationsteorier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Förlåt Belieber men herregud alltså... Du har verkligen en talang för världsfrånvända konspirationsteorier.

Det är bara det, den är inte världsfrånvänd. Det är godtagbar misstänksamhet. Inget överdrivet.
Har du insyn i Valves källkod för csgo eller 1.6? Menar, eftersom du är så säker på din sak.

Trots 5ms - 15ms krävdes hyperkoncentration av elitspelare före 1.6 för att sätta usp-skott och plocka andra laget i matcher i spetsade situationer. Det var inte garanterat på något vis att man "bara träffar för att nätkoden på den tiden var fel och dålig och det var för lätt att träffa". Var man inte helt 100% koncentrerad och tryckte till lite mer än 100% till och med, och hade en del flyt också, så fick de/man inte träffar. Däremot, efter att 1.6 hade varit ute i ett halvår till ett år, så började man se HeatoN och co stå och _spamma hela usp mag_ där de tidigare bara kört dubbelskott. Sorg stor sorg. Det var ett skill och bra utrustningsspel tills Valve slog klorna i det. Sen såg man alla eliter stå där och spamma och hoppa likt nybörjare som överrumplats för att överleva motståndarnas pistol-spam, lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belieber:

@improwise: Tycker det är många fel med spelet. Och _jag_ går så långt som att påstå att Valves enda anledning, den riktiga anledningen, inte den officiella lögnen de drog, om varför de ville ha mikrouppdateringar istället för patcher, beror på att de vill ha möjligheten att hela tiden ändra hitboxen mm. De är livrädda att tappa sin konsumentbas, så de tänkte och tänker att det bästa är att göra så att nya spelare inte dör lika ofta, dvs genom införandet av lag-compensation för hög ping, de med bra ping bär alltså de med högre riktigt kommunistiskt och fint, samtidigt som med med hög har möjlighet att träffa andra spelare, vilket de inte kunde i tidiga 1.6 och före det (1.5 osv bakåt). En med hög ping (40ms+) hade inte, annat än med aimbot, kunnat träffa en spelare med säg, 5-20ms annat än om den spelaren var total nybörjare och hade slut på egen ammo...
Med mikrouppdateringarna har de också haft möjligheten att ändra hitboxen, både officiellt (för att förbättra spelet) och inofficiellt, källkoden är väl inte öppen, eller har jag fel? Bara för att Valve påstår sig i en uppdatering bara ändra skin på någon karaktär tex, så betyder det ju inte att de är ärliga och inte ändrat 100 andra saker. Tror till och med att de skickar vissa updates till vissa spelare också. När en update går ut så kan de skicka olika versioner av den till olika spelare. De har MASSIVT med statistik på proffsens spelstilar och spelsätt. De vet vilka maps och vilken färgsättning på vilka maps som stör ut vissa proffspelare. Allt har de tillgång till just pga Steam-appen.......ingen verkar fatta detta. Det går att utnyttja den statistiken och "beställa" riggade matcher "för att hålla liv i cs-scenen" som en ursäkt men också för att underhålla sin konsumentbas. I Valves fall kanske de är rädda att något lag blir för dominant ett par säsonger, ja då ändrar man fungerande kartor så att vissa lag inte längre dominerar. Att så redan gjorts, och helt öppet, visar att de sättet att tänka finns hos Valve, vilket borde leda till att folk även tänker lite längre även angående Steams små fina uppdateringar. Det är full möjligt och inte alls för långsökt att tänka sig att Valve medvetet förstört för vissa lag genom att ge dem riggade uppdateringar så att vissa ur de lagen inte presterar eller kan träffa lika bra längre.

My 5 cents on the matter.

Edit.
Sen att online-spel och egentligen alla dator och tv-spel spelas till största delen av barn som inte mognat ännu, inte lärt sig vara misstänksamma med mera, gör att det hela kan fortgå. Ett rent och skärt utnyttjande för att de kan göra det, ingen annan anledning. Ingen ber om eller kräver genomsyn, ber att få se på vilka ändringar som gjorts, ingen kräver öppen källkod på _spel som spelas på proffsnivå för att tjäna pengar på det_ vilket är SJUKT. "Vanliga sporter" skulle aldrig gå med på något liknande. Man skulle aldrig få se ett fotbollslag gå med på att springa barfota medans motståndarna får "compensation" och kan använda fotbollsskor, för att göra en liknelse med lag-compensation i csgo.
/Edit.

Min erfarenhet av eSport är på tok för liten för att egentligen har några åsikter om det i detalj men jag tror absolut du har en poäng i att mycket av detta handlar om pengar. Fast då kanske mer att den stora eSport-scenen kring detta spel gör det svårare att fixa även det som kan fixas. Då buggarna blivit en del av spelet och riktigt bra spelare rimligtvis använder dessa så gott dom kan. Svårt att inte dra paralleller till t.ex. fotboll där man nu motvilligt tvingas införa VAR, eftersom det blir så uppenbart att domares oförmåga (buggar) och spelares fuskande (cheaters) blir allt för avgörande och det retar tittarna (pengarna) mer och mer.

Om jag hade brytt mig ett jotta om min ranking eller tom försökt försörja mig som CS GO spelare så skulle jag förmodligen retat upp mig på ändringar som gjorde det "enklare" för nybörjare som mig. Många verkar ta sitt CS GO spelande väldigt seriöst (tom lite för seriöst skulle jag nog säga utifrn en del fanatiska svar här) så jag kan egentligen inte säga att Valve gör fel. Däremot tycker jag nog att man överlag kan vara lite mer ärlig kring de problem som ändå finns, allt handlar inte om att de som upplever problem är noobs och dumma i huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Min erfarenhet av eSport är på tok för liten för att egentligen har några åsikter om det i detalj men jag tror absolut du har en poäng i att mycket av detta handlar om pengar. Fast då kanske mer att den stora eSport-scenen kring detta spel gör det svårare att fixa även det som kan fixas. Då buggarna blivit en del av spelet och riktigt bra spelare rimligtvis använder dessa så gott dom kan. Svårt att inte dra paralleller till t.ex. fotboll där man nu motvilligt tvingas införa VAR, eftersom det blir så uppenbart att domares oförmåga (buggar) och spelares fuskande (cheaters) blir allt för avgörande och det retar tittarna (pengarna) mer och mer.

Om jag hade brytt mig ett jotta om min ranking eller tom försökt försörja mig som CS GO spelare så skulle jag förmodligen retat upp mig på ändringar som gjorde det "enklare" för nybörjare som mig. Många verkar ta sitt CS GO spelande väldigt seriöst (tom lite för seriöst skulle jag nog säga utifrn en del fanatiska svar här) så jag kan egentligen inte säga att Valve gör fel. Däremot tycker jag nog att man överlag kan vara lite mer ärlig kring de problem som ändå finns, allt handlar inte om att de som upplever problem är noobs och dumma i huvudet.

Ja, lag-compensation är bra för Valve, enbart, iaf över kort tid. För de som har lust att köra spelet i övrigt så måtte det till något oerhört förnekande eller självpsykos för att slippa tänka på att de trycks ner medans folk med värre setups lyfts upp. Det är som kommunismen, bra på pappret och i fantasin men inte i realiteten. Folk lämnar ju cs-scenen i massor och söker frenetiskt efter ersättningsspel som tex H1Z1, PUBG, Overwatch, Fortnite mfl. CS tappar basen av spelare som hela tiden kände att de kunde bli bättre med mer träning och bättre utrusning, och kvar blir nybörjare, massivt med fuskare och så eliter som redan nått famedom och sitter tryggt i lag som ingen annan orkar nå upp till. Valve har kvaddat skiten. I mig har dom hittat en som aldrig mer köper ett spel som har Valve som skapare. Sierra ftw :S

Sen tycker jag att genomlysning och kontrollfunktioner på spel där stora summor pengar är inblandat i prispotten vid stora "VM" och liknande bör införas, det är en självklarhet att ha något sådant. Att källkoden kan granskas efter _varje_ eventuell "uppdatering" och att det är enkelt att jämföra sin egen källkod utan att kunna läsa koden, för vanliga spelare, med ett exempel på webben, och få fram ett resultat på "Det är inga konstiga ändringar", liksom någon grön bock på att det som ändrats är det som utlovats och inget annat, som sker inom Linux-världen när saker ändras. Ett sätt att på så vis undanröja misstanken om att spelet är riggat.

Permalänk
Medlem

Folk slutar ju i större och större omfattning spela spelet. Vilken anledning skulle de som kallar mitt tänkande för konspiratoriskt ange till att så många slutat och slutar? Orkar någon utveckla eller är en mening det längsta "de" kan prestera per inlägg?
Fuskare har ett egenintresse i att få CSGO att se helt fungerande ut också. Samt de fuskar ju i vissa fall, om än inte i alla, för att få "se bra ut" inför vänner tex. Då blir det väldigt viktigt att häckla kritik med mera, så att deras headshots med deagle från 200meter ser äkta ut. Ser fram emot något längre än en mening, så att man iaf kan hoppas att den som skriver inte är en fuskare utan någon med lite längre koncentrationsspann och tålamod än en mening.

Själv satt jag på 15.0 i ratio med deagle i 1.5 och tidigare. I csgo ligger jag trots åratal av spelande, på negativ stats typ. Är jag bitter? JA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belieber:

Ja, lag-compensation är bra för Valve, enbart, iaf över kort tid. För de som har lust att köra spelet i övrigt så måtte det till något oerhört förnekande eller självpsykos för att slippa tänka på att de trycks ner medans folk med värre setups lyfts upp. Det är som kommunismen, bra på pappret och i fantasin men inte i realiteten. Folk lämnar ju cs-scenen i massor och söker frenetiskt efter ersättningsspel som tex H1Z1, PUBG, Overwatch, Fortnite mfl. CS tappar basen av spelare som hela tiden kände att de kunde bli bättre med mer träning och bättre utrusning, och kvar blir nybörjare, massivt med fuskare och så eliter som redan nått famedom och sitter tryggt i lag som ingen annan orkar nå upp till. Valve har kvaddat skiten. I mig har dom hittat en som aldrig mer köper ett spel som har Valve som skapare. Sierra ftw :S

Sen tycker jag att genomlysning och kontrollfunktioner på spel där stora summor pengar är inblandat i prispotten vid stora "VM" och liknande bör införas, det är en självklarhet att ha något sådant. Att källkoden kan granskas efter eventuella "uppdateringar" och att det är enkelt att jämföra sin egen källkod utan att kunna läsa koden, för vanliga spelare, något sätt att på så vis undanröja misstanken om att spelet är riggat.

Vet inte om du drar slutsatserna lite väl långt kanske men jag uppskattar folk med förmåga till eget kritiskt tänkande och att komma fram till slutsatser som inte alltid är i linje med "mainstream". Detta oavsett om jag själv håller med om åsikterna eller inte. Men uppenbart så har du bra koll på CS (GO) historiken och även andra spel.

Jag är själv förvånad över att det verkar finnas så få konkurrenter till CS GO, dvs med samma upplägg. Gissar att det är community-problemet som ligger bakom, så länge inte nog många spelar det nya istället så kommer få vilja spela det nya iom att det är för få som spelar det. Att däremot Valve själva inte släppt ett CS GO 2 är mer av en gåta.

Permalänk
Medlem

Tror gör man i kyrkan. På osynliga gubbar i himlen tex. Jag har svårt för sånt. Jag vill _se med egna ögon_ eller ha någon tillförlitlig, mer kunnig, som kan checka källkoden för spelet och se vad som gjorts i uppdateringarna. Inte bara Valves _ord_ på vad som gjorts. Varför är sekulariserade fellow västlänningar så kritiska till kyrkans ord, men sväljer företagens ord som om de vore lag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belieber:

Tror gör man i kyrkan. På osynliga gubbar i himlen tex. Jag har svårt för sånt. Jag vill _se med egna ögon_ eller ha någon tillförlitlig, mer kunnig, som kan checka källkoden för spelet och se vad som gjorts i uppdateringarna. Inte bara Valves _ord_ på vad som gjorts. Varför är sekulariserade fellow västlänningar så kritiska till kyrkans ord, men sväljer företagens ord som om de vore lag?

Osynliga gubbar är ju det jag har problem med, fast då kanske inte i himlen utan att dom plötsligt dyker upp framför mig när jag spelar online utan att jag sett dom komma

Permalänk
Medlem

@Chipz kom med ett superbra tips. Har du kollat över din DPI och sensitivity? Testat spela borderless windowed? Jag själv kör på 1800 DPI och typ 1.6 i sensitivity in-game.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belieber:

@firstofmay: Varför behöver du inte gå in på varför när du påstår att repriserna inte visar något? Jag gör alltid så att om någon inte utvecklar sitt tänkande ignorerar jag vad de sagt som inte sant.

Men ändå citerar du mig? Det vore nog bäst för samtliga inblandade om du slösade din tid på någon annan hemsida.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

@Chipz kom med ett superbra tips. Har du kollat över din DPI och sensitivity? Testat spela borderless windowed? Jag själv kör på 1800 DPI och typ 1.6 i sensitivity in-game.

Ja, tyvärr har jag experimenterat rejlt med olika DPI och Sensitivity redan, tyvärr utan framgång (annat än för själva siktandet då). Problemet är alltså inte primärt att själva siktandet i sig hackar utan snarare att hela spelmotorn gör det när man rör musen (beroende på vilken mus som används) vilket talar för något grundläggande fel i själva setupen. Sett till att problemen bara verka drabba CS GO och sett till övriga problem är min huvudteori fortfarande att det är problem med spelmotorn. Men varför det bara hackar med vissa möss är dock mer av en gåta. Generellt verkar det vara så att "icke gamingmöss" hackar mer, vet inte om det kanske kan handla om polling och att CS GO av någon anledning är extra känsligt?

Edit:

Kan tillägga att FPS ligger och stampar kring 300 hela tiden och inget tyder på överhettning osv på CPU eller GPU.

Edit 2:

Har testat Windows borderles och olika varianter av VSync/GSync men det verkar inte göra någon skillnad, iaf inte för dessa input lag problem.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur aktuellt det är idag men det verkar testats en hel del kring mouse input i CS GO...

https://www.mouse-sensitivity.com/forum/topic/342-counter-str...

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Men ändå citerar du mig? Det vore nog bäst för samtliga inblandade om du slösade din tid på någon annan hemsida.

Exakt såna här svar man får sedan -00. Klarar du inte av att skriva längre och mer utförligt och ge förklaring till vad du sa eller bryr du dig bara inte? Ditt inlägg var bara troll och detta också. Du ignoreras från och med nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Gissar att du är ute efter billiga likes så jag bjöd på den första.

Nja det var snarare det att det du beskriver som problem i större delen av dina posts är bara hjärnspöken för dig. Sen att du tror att du är rätt okej på fps överlag är bara hittepå. CoD och likande spel klarar en potatis av att känna sig duktig i för spelen straffar en aldrig för dåliga plays. Battlefield och CoD har inte haft rekyl sen 2009 så klart det är lite bökigt nu när man faktiskt måste sikta.

Lägg upp ett matchmakingdemo och peka på några situationer där du tycker spelet är trasigt så ska du få se att du kommer få en vettig förklaring direkt men du kommer inte gilla de svar du får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

@Chipz kom med ett superbra tips. Har du kollat över din DPI och sensitivity? Testat spela borderless windowed? Jag själv kör på 1800 DPI och typ 1.6 i sensitivity in-game.

Jag kör personligen 400 dpi och 1.5 ingame...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Nja det var snarare det att det du beskriver som problem i större delen av dina posts är bara hjärnspöken för dig. Sen att du tror att du är rätt okej på fps överlag är bara hittepå. CoD och likande spel klarar en potatis av att känna sig duktig i för spelen straffar en aldrig för dåliga plays. Battlefield och CoD har inte haft rekyl sen 2009 så klart det är lite bökigt nu när man faktiskt måste sikta.

Lägg upp ett matchmakingdemo och peka på några situationer där du tycker spelet är trasigt så ska du få se att du kommer få en vettig förklaring direkt men du kommer inte gilla de svar du får.

Att du talar om hjärnspöken samtidigt som du anser dig veta hur bra jag är eller inte är gällande FPS spel är i sig så komiskt att jag inte kunde låta blir att ge dig ett till like. Något säger mig att du kommer få fler

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Att du talar om hjärnspöken samtidigt som du anser dig veta hur bra jag är eller inte är gällande FPS spel är i sig så komiskt att jag inte kunde låta blir att ge dig ett till like. Något säger mig att du kommer få fler

Han har dock rätt, du har gång på gång kommit med konstiga påståenden om buggar i cs som ingen någonsin hört talas om, men som du kan reproducera med 100% konsistens. Vill du få tydliga svar får du filma när du spelar och visa exakt vilka problem du får (demon räcker inte, de är inte 1:1-repriser)

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

@improwise: Du trollar antingen bara eller är det verkligen hjärnspöken du lider av?
För det är tre knapptryck att länka ett demo om du vill försöka bli bättre istället för att skylla på att spelet inte fungerar. Tror inte världens största fps esport skulle kunna ha dessa problem utan att de uppmärksammades men det är bara du som upptäckt dom tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Han har dock rätt, du har gång på gång kommit med konstiga påståenden om buggar i cs som ingen någonsin hört talas om, men som du kan reproducera med 100% konsistens. Vill du få tydliga svar får du filma när du spelar och visa exakt vilka problem du får (demon räcker inte, de är inte 1:1-repriser)

Det var nog en något selektiv omskrivning av fakta men problemen med köpmenyn och granaterna verkar helt klart mer ovanligt, det håller jag med om. Dock har jag på andra forum fått bekräftat att fler verkar upplevt problemen men tyvärr ingen som har någon lösning på det. Många har dock helt klart aldrig upplevt dom, eller iaf säger sig inte gjort det.

Övriga problem som diskuterats i tråden kan lätt bekräftas för den som vill med hjälp av valfri sökmotor eller med de länkar som redan postats i tråden, så i vilken mån man hört talas om dom eller inte handlar nog mer om ifall viljan för det finns eller inte. Men till dom som aldrig upplevt några problem med CS GO är det väl bara säga grattis, önskar jag själv tillhörde den kategorin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@improwise: Du trollar antingen bara eller är det verkligen hjärnspöken du lider av?
För det är tre knapptryck att länka ett demo om du vill försöka bli bättre istället för att skylla på att spelet inte fungerar. Tror inte världens största fps esport skulle kunna ha dessa problem utan att de uppmärksammades men det är bara du som upptäckt dom tydligen.

Du verkar ju veta mer om mig än vad jag gör själv så jag antar att du redan vet svaret på din fråga

Jag försöker hitta lösningar på de problem jag upplever, om sen vissa väljer att tro att problemen är inbillade bryr jag mig ärligt talat lika lite om som om någon råkar ha rankingen supermegabäst i CS GO. För mig är CS GO inget mer än ett tidsfördriv i mån av tid och är det inte nog kul spelar jag något annat. Men har förstått att det för många är väldigt mycket viktigare än så och det är väl helt ok, även om det ibland verkar gränsa till en fanatism som jag känner igen från t.ex. forum för Apple-produkter. Men det är väl kul att folk har en hobby som dom gillar.

Permalänk
Medlem

Cs go pro

Du kanske möter någon av dessa! Vanligt att siktet inte hinner med när proffsen spelar https://www.youtube.com/watch?v=Xc3JR34O-R0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam76:

Du kanske möter någon av dessa! Vanligt att siktet inte hinner med när proffsen spelar https://www.youtube.com/watch?v=Xc3JR34O-R0

Fast om nu siktet inte hinner med, innebär det inte då att....?

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Gainsgoblin:

Nja det var snarare det att det du beskriver som problem i större delen av dina posts är bara hjärnspöken för dig. Sen att du tror att du är rätt okej på fps överlag är bara hittepå. CoD och likande spel klarar en potatis av att känna sig duktig i för spelen straffar en aldrig för dåliga plays. Battlefield och CoD har inte haft rekyl sen 2009 så klart det är lite bökigt nu när man faktiskt måste sikta.

Lägg upp ett matchmakingdemo och peka på några situationer där du tycker spelet är trasigt så ska du få se att du kommer få en vettig förklaring direkt men du kommer inte gilla de svar du får.

Skrivet av improwise:

Att du talar om hjärnspöken samtidigt som du anser dig veta hur bra jag är eller inte är gällande FPS spel är i sig så komiskt att jag inte kunde låta blir att ge dig ett till like. Något säger mig att du kommer få fler

Skrivet av TroubleBaker:

Han har dock rätt, du har gång på gång kommit med konstiga påståenden om buggar i cs som ingen någonsin hört talas om, men som du kan reproducera med 100% konsistens. Vill du få tydliga svar får du filma när du spelar och visa exakt vilka problem du får (demon räcker inte, de är inte 1:1-repriser)

Skrivet av Gainsgoblin:

@improwise: Du trollar antingen bara eller är det verkligen hjärnspöken du lider av?
För det är tre knapptryck att länka ett demo om du vill försöka bli bättre istället för att skylla på att spelet inte fungerar. Tror inte världens största fps esport skulle kunna ha dessa problem utan att de uppmärksammades men det är bara du som upptäckt dom tydligen.

Skrivet av improwise:

Det var nog en något selektiv omskrivning av fakta men problemen med köpmenyn och granaterna verkar helt klart mer ovanligt, det håller jag med om. Dock har jag på andra forum fått bekräftat att fler verkar upplevt problemen men tyvärr ingen som har någon lösning på det. Många har dock helt klart aldrig upplevt dom, eller iaf säger sig inte gjort det.

Övriga problem som diskuterats i tråden kan lätt bekräftas för den som vill med hjälp av valfri sökmotor eller med de länkar som redan postats i tråden, så i vilken mån man hört talas om dom eller inte handlar nog mer om ifall viljan för det finns eller inte. Men till dom som aldrig upplevt några problem med CS GO är det väl bara säga grattis, önskar jag själv tillhörde den kategorin.

Tyvärr improwise, men du verkar mer intresserad av att hitta eventuella buggar än att lära dig spelet, det är ditt största problem. I början av tråden har du fått för dig att rekylen är buggad för att folk dödar dig utan att siktet ens är på dig, bara det säger egentligen allt.

Sen sitter du och googlar frenetiskt efter alla buggar någon någonsin upplevt under spelets 6 levnadsår och länkar det här som om det vore bevis. Kollar man dock närmre vad du länkar för något är det mesta irrelevant idag, som t.ex fel med hitboxes, något som varit löst i flera år.

Du vägrar hårdnackat att spela in klipp på dina problem eller ens länka dina demos så att vi faktiskt kan utröna vad som kan tänkas vara fel, istället väljer du att youtuba fram något klipp med någon som blivit "csgo'ad" och låtsas som om det är något som sker hela tiden. Genuina svar från hjälpsamma forummedlemmar verkar du heller inte ägna dig någon större tid åt..

Läser man den här tråden får man intrycket av att CSGO är ett havererat early access-spel nedlusat med buggar av alla sorter, något som helt enkelt inte stämmer.

Vill du verkligen ha hjälp så ställer jag upp, men är du som hittills bara ute efter att leta förklaringar på "fel" utan att visa upp något användbart för de som vill hjälpa så för all del, fortsätt lägga ner all ledig tid på att dammsuga forum efter fler "buggar"..

Permalänk
Medlem

Här är en lite informativ video om CSGOs netcode, dock två år gammal så resultaten kan vara utdaterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Tyvärr improwise, men du verkar mer intresserad av att hitta eventuella buggar än att lära dig spelet, det är ditt största problem. I början av tråden har du fått för dig att rekylen är buggad för att folk dödar dig utan att siktet ens är på dig, bara det säger egentligen allt.

Sen sitter du och googlar frenetiskt efter alla buggar någon någonsin upplevt under spelets 6 levnadsår och länkar det här som om det vore bevis. Kollar man dock närmre vad du länkar för något är det mesta irrelevant idag, som t.ex fel med hitboxes, något som varit löst i flera år.

Du vägrar hårdnackat att spela in klipp på dina problem eller ens länka dina demos så att vi faktiskt kan utröna vad som kan tänkas vara fel, istället väljer du att youtuba fram något klipp med någon som blivit "csgo'ad" och låtsas som om det är något som sker hela tiden. Genuina svar från hjälpsamma forummedlemmar verkar du heller inte ägna dig någon större tid åt..

Läser man den här tråden får man intrycket av att CSGO är ett havererat early access-spel nedlusat med buggar av alla sorter, något som helt enkelt inte stämmer.

Vill du verkligen ha hjälp så ställer jag upp, men är du som hittills bara ute efter att leta förklaringar på "fel" utan att visa upp något användbart för de som vill hjälpa så för all del, fortsätt lägga ner all ledig tid på att dammsuga forum efter fler "buggar"..

Noterar att det verkar vara många experter här på vad jag tydligen tänker och gör

Självklart kunde jag säkert uttryckt mig klart bättre än vad jag gjort, liksom många andra här i tråden. Min frustration över de problem jag upplever i kombination med min begränsade förmåga i spelet lyser säkert igenom ibland.

Min bild är att många, men långt ifrån alla, i denna tråd verkar ha en väldigt intensiv relation till detta spel och då gärna snabbt ser alla former av kritik som personliga påhopp och då snabbt går i försvarsställning. Detta trots att det kanske inte finns några fiender att försvara sig emot. Och med det följer att man gärna börjar skriva ihop svaren på det man tror sig ha läst redan innan man ens läst vad som faktiskt skrivits. Till det kommer att många duktiga spelare verkar känna ett behov av att konstant påpeka hur dåliga andra spelare är trots att dom dåliga spelarna redan sagt sig vara just det. Och att allt då hela tiden handlar om att man ska förklara för dom dåliga spelarna hur dom blir mindre dåliga, även om frågorna i sig gäller något helt annat. Och gärna då flika in något om vilken hög rank man har (vilket inte säger mig något, sorry ). Detta verkar tyvärr vara ett rätt återkommande problem med just CS GO, eller snarare dess community.

Jag VET att jag är dålig på CS GO och jag VET att 99,99% av tillfällena jag dör så beror det på att jag är för DÅLIG. Jag vet även att många inte alls verkar lika drabbade av olika buggar som jag varit. Det betyder dock inte att ingen annan drabbas av dom.

Självklart finns det även i denna tråd dom som faktiskt läser vad som skrivs och försöker hjälpa till med den hjälp som faktiskt efterfrågas, vilket jag är tacksam för.

Edit:

Nån moderator får gärna ändra min mindre lyckade rubrik på denna tråd till något i stil med "CS GO - buggar och problem" så blir den mycket bättre än den jag själv skrev som ärligt talat är rätt dålig. Då kan även dom som inte vill läsa om några buggar och problem i spelet lättare hoppa över tråden helt och hållet och alla kan bli gladare. My bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jJnte:

Här är en lite informativ video om CSGOs netcode, dock två år gammal så resultaten kan vara utdaterade.
https://www.youtube.com/watch?v=pHi2DfSFFpk

Riktigt bra video som alltid från Battle(non)sense. Fakta slår alltid personliga åsikter (även mina egna personliga åsikter ).

Permalänk
CS-mästare

@improwise:

Du är inte intresserad av att komma tillrätta med eventuella problem utan ute efter att bli bekräftad, det är min bestämda uppfattning, lämnar därmed tråden för gott.