Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

Det hade onekligen blivit en bra farsdag om man fått bygga spöka i helgen, men men

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Patrick gästade Slack igår och idag.

Här är ett dokument som summerar konversationerna.

https://docs.google.com/document/d/1IC2eJRAfrWOgxi8sUC27nGtL4...

Captech har lite interna problem, men borde börja skicka ut alla under fredagen och början av nästa vecka.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Skonky:

Patrick gästade Slack igår och idag.

Här är ett dokument som summerar konversationerna.

https://docs.google.com/document/d/1IC2eJRAfrWOgxi8sUC27nGtL4...

Captech har lite interna problem, men borde börja skicka ut alla under fredagen och början av nästa vecka.

Snart händer det alltså! Ska bli spännande och se ifall chassit dyker upp nästa vecka.

CS-turnering lät inte helt fel heller

Permalänk
Administrativ avgift

@Kenneth: Jag kommer och pangar xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Trist. Jag hade ett på pre-order via Webhallen, som jag så småningom avbeställde eftersom jag av misstag satt det som hämtorder. Men jag kunde utan problem lägga en ny beställning som skickades samma dag. Löste ut paketet idag. Vet inte om de skickar till Norge dock eller vad det skulle innebära i frakt etc.

De sendte den i dag! Hurra!

Permalänk
Medlem

Inet har väl sitt lager hos Captech/Exertis och de har ju flyttat till Mölndal från Sisjön den senaste månaden, så jag utgår från att det har varit vissa störningar i logistikflödet där. Blir fint om de skickar imorgon, men om det kommer på en måndag eller tisdag känns lite skitsamma.

Skrivet av deadline:

De sendte den i dag! Hurra!

Underbart - gratulerar!

Permalänk
Medlem

Ingen annan som övervägt en Noctua NH-L9a?
Tänkte peta in en gullig 2400G, så den bör ju fungera ypperligt tycker jag.

Permalänk
Medlem

@ormey:

Det fungerar säkert fint Men https://www.amazon.de/Noctua-11000236-NH-L12/dp/B007D8AXK4/re...

L12:an kostar stort sett lika mycket och då får du en extra fläkt du kan montera också. och borde låta datorn gå ännu svalare/tystare så ser ingen anledning att inte välja den om du fortfarande inte har beställt vill säga

Permalänk
Medlem

@Monarchy: Då var den beställd, tydligen enkelt att övertala mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Inet har väl sitt lager hos Captech/Exertis och de har ju flyttat till Mölndal från Sisjön den senaste månaden, så jag utgår från att det har varit vissa störningar i logistikflödet där. Blir fint om de skickar imorgon, men om det kommer på en måndag eller tisdag känns lite skitsamma.

Ja det var exakt denna flytt som ställt till det om jag förstod det rätt. Finns folk som är kunder där och har gått in i systemet och ser att chassina finns på lager.

Sen är det tydligen så att alla tracking IDs verkar gå direkt tillbaka till Louqe istället för slutkunden. Louqe ska försöka skicka ut dessa med ett script, men kan bli så att man i princip får chassin när man fåt tracking ID...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Ja det var exakt denna flytt som ställt till det om jag förstod det rätt. Finns folk som är kunder där och har gått in i systemet och ser att chassina finns på lager.

Sen är det tydligen så att alla tracking IDs verkar gå direkt tillbaka till Louqe istället för slutkunden. Louqe ska försöka skicka ut dessa med ett script, men kan bli så att man i princip får chassin när man fåt tracking ID...

Jag har kundkonto där men ser inte att det finns något lager upplagt i Exertis/Captechs webshop. Vilket är logiskt, då det inte borde vara något beställningsbart lager där. Ställer mig lite frågande till varifrån de fått den infon. Inte för att jag betvivlar att de faktiskt finns i lager, utan för att de redan är "tingade" och därför inte borde listas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Jag har kundkonto där men ser inte att det finns något lager upplagt i Exertis/Captechs webshop. Vilket är logiskt, då det inte borde vara något beställningsbart lager där. Ställer mig lite frågande till varifrån de fått den infon. Inte för att jag betvivlar att de faktiskt finns i lager, utan för att de redan är "tingade" och därför inte borde listas?

Dom fanns som produkt enligt en som dela detta på Slack i Onsdags men ej i lagersaldot.

Patrik sa att dom borde ligga inlagt i deras system igår Fredag och detta kanske betyder att dom skickas samma dag.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Dom fanns som produkt enligt en som dela detta på Slack i Onsdags men ej i lagersaldot.

Patrik sa att dom borde ligga inlagt i deras system igår Fredag och detta kanske betyder att dom skickas samma dag.

Hittar som sagt ingen sådan produkt i deras system. Sökt på Loque, Ghost, till och med kollat i kategorin för kabinett/chassin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Hittar som sagt ingen sådan produkt i deras system. Sökt på Loque, Ghost, till och med kollat i kategorin för kabinett/chassin.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

När tror vi att det skickas? Är senare idag en möjlighet? :')

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bibappuu:

När tror vi att det skickas? Är senare idag en möjlighet? :')

Skickades från m.sweclockers.com

Bättre att vara ultrakonservativ i estimeringarna. Men om det inte är allvarliga problem hos distributören så bör väl paketen åtminstånde börja gå ut denna vecka.

Permalänk
Medlem

Uppdatering på mailen;

We are currently receiving many mails from all over the world asking about their shipment status. We thought it would be best to let you all know what the status us with the different shipments. We understand the frustration out there and greatly appreciate your patience. We are getting so close to delivering all the cases and soon we will all be able to catch that good vibe!

We are shipping the cases in three different batches

1. “US” a batch shipment to Amazon US that will distribute all the orders in north and south America

Arriving at Amazon fulfillment centers 2018-11-12

2. “EU” a batch shipment to Sweden, from where all the orders in Europe will be shipped

At distribution center and most likely sent out this week

3. “Direct” a batch of direct shipments that will go to directly from factory to the rest of the world

All direct shipments will be sent out between 17th and 19th November according to the factory

So, we are now looking at a scenario where most cases will arrive at the same time, tracking information will be sent out a couple of days before the arrival of the order. If anyone need to update their shipping details, now is the very last chance.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Dekkan: Så förmodligen kommer chassina, hit till oss som köpt i Sverige, under veckans gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@Dekkan: Så förmodligen kommer chassina, hit till oss som köpt i Sverige, under veckans gång?

Man kan alltid hoppas

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Någon som har klurat ut en bra lösning för vattenkylning? Antingen färdigt kit likt EK Phoenix eller en custom loop lösning? Vill så gärna kyla ned mitt 1800x + Vega 64 i detta chassi. Hade varit ball!

Phoenix verkar perfekt förutom att deras radiator+fläktar är 68mm djup så passar inte ens i L hatten.

Permalänk
Medlem

Kolla senaste mailet från Loque för tydligen är en hel del flyttade till direct shipments och gäller både US & EU Sändningen.

Rena kaoset på slack pga att detta.

Hoppas att vi som ligger kvar i EU Sändningen ändå kan få chassit skickat slutet av denna vecka

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Någon som har klurat ut en bra lösning för vattenkylning? Antingen färdigt kit likt EK Phoenix eller en custom loop lösning? Vill så gärna kyla ned mitt 1800x + Vega 64 i detta chassi. Hade varit ball!

Phoenix verkar perfekt förutom att deras radiator+fläktar är 68mm djup så passar inte ens i L hatten.

http://louqe.com/img/GhostCPU_AIOTest.pdf

Fractal Design S24 ser ju fin ut, var iallafall den jag köpte baserat på deras test.

Permalänk
Medlem

@OllBoll: ah den ser fin ut! Men vill gärna inkludera mitt Vega 64 i kylningen med och tror inte den är utökbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@OllBoll: ah den ser fin ut! Men vill gärna inkludera mitt Vega 64 i kylningen med och tror inte den är utökbar?

Den går att öka jo, den har standardkopplingar på den. Se bara till att pumpen trivs med att loopen utökas alt. skaffa egen pump & reservoar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Kolla senaste mailet från Loque för tydligen är en hel del flyttade till direct shipments och gäller både US & EU Sändningen.

Rena kaoset på slack pga att detta.

Hoppas att vi som ligger kvar i EU Sändningen ändå kan få chassit skickat slutet av denna vecka

Ja det verkar vara lite kaos. Känns som att fabriken har F*d up.

Det ska tydligen vara så att man har fått ett mail idag, där står det vilken batch man var en del av.

På mitt står det EU, jag beställde L tophat (vilket var det som har försenat mångas shipments enligt utsago), och jag är EU fortfarande.

Blir intressant att se vad som händer i batch 2.

Edit: Precis från Slack "Priotitized orders were due to the fact that PayPal is holding all the funds (150 000 USD) until we deliver. so all Paypal orders were planned to go directly or through EU shipment. Back then this was a huge blow for us financially and it was a matter of surviving and being able to deliver at all" - Patrik Michalski

Så alla som var USA eller EU och ändå directs var för att de betalade med PayPal. Dessa prioriterades till EU eller directs för att komma ut så snabbt som möjligt. Detta fungerade då inte...

Något som var meningen att vara positivt verkar ha blivit något sämre.

Permalänk
Medlem

Alltså dom kan ju inte pleasea alla. Herregud. Vilket företag kan man byta leverans sätt. Adress etc när paketen är halvvägs. dom sjunger sig själva i foten .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Alltså dom kan ju inte pleasea alla. Herregud. Vilket företag kan man byta leverans sätt. Adress etc när paketen är halvvägs. dom sjunger sig själva i foten .

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte bytt nu, det beslutet var gjort för länge sen. Var meningen att vara något bra/prioritering.

Läs min edit ovan.

Permalänk
Medlem

@OllBoll: Börjar bli intressant ju! Fläktarna kan man ju byta ut till Noctua med..! Undrar dock om den orkar kyla med en 1800x + Vega 64? Någon som vet vad för temps man kan räkna med för respektive? På Fractal Design S24

Permalänk
Medlem

To kjappe spørsmål, mens vi venter (jeg er også 'EU'): 1. Er det plass til en 25mm vifte (fläkt) under PSUen hvis man fjerner 'buret' for en 2.5"? 2. Er det noen vits (poeng)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@OllBoll: Börjar bli intressant ju! Fläktarna kan man ju byta ut till Noctua med..! Undrar dock om den orkar kyla med en 1800x + Vega 64? Någon som vet vad för temps man kan räkna med för respektive? På Fractal Design S24

Troligtvis kan kyla men frågan är hur mycket den kommer låta under tiden. En 1800x är ju vanlig prolle med 95W TDP där en Vega 64 klättrar uppemot 300W TDP. https://www.anandtech.com/show/11400/the-fractal-design-celsi... har ju gjort en fin genomgång med dummy-load och mätt från 60 W stegvis upp till 340 W. Där fick dom 28 grader över rumstemp med 340W load & maxfart på fläktarna, 36 med låg fart.

Annars kan du ju köra dubbla radiatorer om du sitter på två L tophats eller om någon vill sälja.