Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Inte kunnat sova på hela jävla natten, för dom trevliga grannarna har suttit och halvskrikit halva natten, och lyssnat på något som låter som hitlers tal fast på arabiska.

Ringde störningsjouren 2 gånger, dom sket i det.
Nu gick dom och la sig, min tur att inte låta dom sova något, däremot brukar dessa människor kunna sova igenom allt, så ja ;O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Inte kunnat sova på hela jävla natten, för dom trevliga grannarna har suttit och halvskrikit halva natten, och lyssnat på något som låter som hitlers tal fast på arabiska.

Ringde störningsjouren 2 gånger, dom sket i det.
Nu gick dom och la sig, min tur att inte låta dom sova något, däremot brukar dessa människor kunna sova igenom allt, så ja ;O

Gastuta i brevinkastet fixar fan ingen. Kör.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Gastuta i brevinkastet fixar fan ingen. Kör.

Får införskaffa en sådan

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Nivity:

Inte kunnat sova på hela jävla natten, för dom trevliga grannarna har suttit och halvskrikit halva natten, och lyssnat på något som låter som hitlers tal fast på arabiska.

Ringde störningsjouren 2 gånger, dom sket i det.
Nu gick dom och la sig, min tur att inte låta dom sova något, däremot brukar dessa människor kunna sova igenom allt, så ja ;O

Åh va ja garvar alltså. Låter så kul om man ser det som en TV-show 🤣

Men allvarligt, om dem har en porttelefon så kanske du kan trycka in nåt så det ringer hela tiden. Gjorde ja på min granne. Hon blev knäpp 🤣

Annars, kudde över huvudet?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Legat vaken och typ gnällflåsat genom inflammerade luftvägar och haft kraschad mage i ett par dagar. Skallen känns som ett jävla inverterat båtköl när jag rör på mig, kommer inte ur sängen och måste ändå jobba som vanligt. Riktigt trasig...

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Det är så jävla kallt! F***a!
Blir att gå hem med "ont i huvudet" (lite överdrift men mår inte helt hundra) och jobba hemifrån under täcke och kuddar tills på onsdag då det blir mildare igen.
Man får ju inte tid att acclimera sig till tempraturerna i den här jäkla landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Förstår dig..
Jag stör mig mest på alla cyklister just nu, som tror sig har förkörsrätt när de närmar sig ett övergångsställe

Amen broder!

Frun skämdes alltid över mig förr när jag vevade ner rutan och skrek på alla jävla dårar som knallar/cyklar rakt ut framför en där det inte är övergångsställe och liknande. Tyckte det var onödigt och det var ju bara att ta det lugnt så gick det bra..

Gissa vem som nu håller på att ta körkort och får total jävla krupp på alla idioter där ute..
Jag citerar: "Jag förstår dig nu, förlåt för att jag gnällde i alla år"

Det som gör mig så förbannad är att jag riskerar att invalidisera eller döda idioterna, vill inte ha det på mitt samvete.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Det som gör mig så förbannad är att jag riskerar att invalidisera eller döda idioterna, vill inte ha det på mitt samvete.

Problemet är snare att bilister blir provocerade så fort de ser en cykel på vägen. Cyklar till jobbet varje dag och idag skull en bil nödvändigtvis försöka klämma sig förbi mig på en smal 30-sträcka, fast det inte fanns plats framför mig då det låg en bil framför. Bilen körde bredvid ett tag och fick sen ge sig och vänta på sin tur.

Vad det gäller övergångsställen så har vi cyklister kanske inte laglig förkörsrätt, om det inte är en cykelövergång(bilister brukar ha svårt med sånt) men vi har den moraliska förkörsrätten då vi använder våra kroppar och inte sitter och latar oss i en bild. Så bilister kan gott vara uppmärksamma och sitta i sin bil och vänta några extra sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Problemet är snare att bilister blir provocerade så fort de ser en cykel på vägen. Cyklar till jobbet varje dag och idag skull en bil nödvändigtvis försöka klämma sig förbi mig på en smal 30-sträcka, fast det inte fanns plats framför mig då det låg en bil framför. Bilen körde bredvid ett tag och fick sen ge sig och vänta på sin tur.

Vad det gäller övergångsställen så har vi cyklister kanske inte laglig förkörsrätt, om det inte är en cykelövergång(bilister brukar ha svårt med sånt) men vi har den moraliska förkörsrätten då vi använder våra kroppar och inte sitter och latar oss i en bild. Så bilister kan gott vara uppmärksamma och sitta i sin bil och vänta några extra sekunder.

Moralisk förkörsrätt? Det är elakt att använda andra människors välmående för att testa sina odds i det naturliga urvalet.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Problemet är snare att bilister blir provocerade så fort de ser en cykel på vägen. Cyklar till jobbet varje dag och idag skull en bil nödvändigtvis försöka klämma sig förbi mig på en smal 30-sträcka, fast det inte fanns plats framför mig då det låg en bil framför. Bilen körde bredvid ett tag och fick sen ge sig och vänta på sin tur.

Vad det gäller övergångsställen så har vi cyklister kanske inte laglig förkörsrätt, om det inte är en cykelövergång(bilister brukar ha svårt med sånt) men vi har den moraliska förkörsrätten då vi använder våra kroppar och inte sitter och latar oss i en bild. Så bilister kan gott vara uppmärksamma och sitta i sin bil och vänta några extra sekunder.

Nu kör jag varken bil eller cyklar, men kom igen...jag går och cyklister kör nästan in i mig dagligen.

Nää. Tycker det är sjukt löjligt hur cyklister beter sig i trafiken, ska ha plats på trotaren och på bilvägen nu. Detta har stört mig sjukt länge men blir fan bara värre och värre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Föredetting
Skrivet av lindahlj:

Vad det gäller övergångsställen så har vi cyklister kanske inte laglig förkörsrätt, om det inte är en cykelövergång(bilister brukar ha svårt med sånt) men vi har den moraliska förkörsrätten då vi använder våra kroppar och inte sitter och latar oss i en bild. Så bilister kan gott vara uppmärksamma och sitta i sin bil och vänta några extra sekunder.

Rättigheter existerar inte i trafiken, samtliga parter har enbart skyldigheter.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Moralisk förkörsrätt? Det är elakt att använda andra människors välmående för att testa sina odds i det naturliga urvalet.

Skjut inte budbäraren, säger bara som det är .

Skrivet av Daast:

Nu kör jag varken bil eller cyklar, men kom igen...jag går och cyklister kör nästan in i mig dagligen.

Nää. Tycker det är sjukt löjligt hur cyklister beter sig i trafiken, ska ha plats på trotaren och på bilvägen nu. Detta har stört mig sjukt länge men blir fan bara värre och värre

Skickades från m.sweclockers.com

Själv cyklar jag i princip aldrig på trottoar utan håller mig till vägen om det inte finns gång&cykelbana. Visst kan det bli trångt ibland men det är sånt man får ta, huvudsaken är att man visar hänsyn och inte viftar onödigt med armarna som gångare. Tänk på att cykeln är inte kan göra sig smalare än den är. Visst går du på rätt sida förresten?

Skrivet av Meantek:

Rättigheter existerar inte i trafiken, samtliga parter har enbart skyldigheter.

Som icke motorburen trafikant har man vissa moraliska rättigheter vill jag påstå. Ex. rätten att alltid ha förtur i princip. Ingen vill ju köra över någon.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av lindahlj:

Som icke motorburen trafikant har man vissa moraliska rättigheter vill jag påstå. Ex. rätten att alltid ha förtur i princip. Ingen vill ju köra över någon.

När jag tog körkort var det absolut första jag fick lära mig att ingen har några rättigheter i trafiken, endast skyldigheter. Moral har ingen plats i regelverk. Sedan är du förvisso som cyklist skyddad av betalande trafikanters försäkringsskydd om något skulle gå fel, så ta du din fixie och kör igenom så många bakrutor du kan, där har du det som kommer närmast din moraliska rätt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Dör influensa döden ( kanske skulle ut o cykla, eller för all del promenera, som vissa gör så är det klart snabbt iallafall)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Dör influensa döden ( kanske skulle ut o cykla, eller för all del promenera, som vissa gör så är det klart snabbt iallafall)

Prova att utöva några "rättigheter" i trafiken enligt ovan så går det riktigt fort!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Prova att utöva några "rättigheter" i trafiken enligt ovan så går det riktigt fort!

Ah, mina rättigheter ja! Övergångsställe = kasta sig ut i mörkret utan reflexer, jag har ju företräde!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Vad det gäller övergångsställen så har vi cyklister kanske inte laglig förkörsrätt, om det inte är en cykelövergång(bilister brukar ha svårt med sånt) men vi har den moraliska förkörsrätten då vi använder våra kroppar och inte sitter och latar oss i en bild. Så bilister kan gott vara uppmärksamma och sitta i sin bil och vänta några extra sekunder.

Du anar inte hur arg jag blir när jag läser detta. Oavsett vad du tycker så tror jag fan inte du är så jävla kaxig den dagen bilen inte hinner stanna för att du cyklade ut på ett övergångsställe. Det ligger i ditt ansvar (även som gående) att faktiskt visa hänsyn och inte bara gå rakt ut.

Min körskole lärare sa alltid "Det måhända att det är högerregeln som gäller, det betyder dock väldigt lite om du skulle hamna i rullstol eller ännu värre".

Folk som bara går eller cyklar rakt ut är självmords benägna och har förmodligen aldrig suttit bakom ratten på ett motorfordon.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem

Min flickvän letar efter en vattenkokare till sin mamma i julklapp. Det har all tagit all vaken tid i två dagar. Hjälp mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olq:

Min flickvän letar efter en vattenkokare till sin mamma i julklapp. Det har all tagit all vaken tid i två dagar. Hjälp mig.

Haha, ursäkta att jag skrattar men det låter så bisarrt. Kollar hon benchmarks på dom eller varför tar det så lång tid?

Permalänk
Medlem

@olq: Royaldesign, välj färg, ta den dyraste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

När jag tog körkort var det absolut första jag fick lära mig att ingen har några rättigheter i trafiken, endast skyldigheter. Moral har ingen plats i regelverk. Sedan är du förvisso som cyklist skyddad av betalande trafikanters försäkringsskydd om något skulle gå fel, så ta du din fixie och kör igenom så många bakrutor du kan, där har du det som kommer närmast din moraliska rätt.

Jag håller med dig, men det fungerar också som jag skriver. Om man går/cyklar så räknar man med att bilarna stannar. Det fungerar inte tvärtom och de är tur, annars hade vi kunnat ge upp nollvisionen.

Skrivet av Lockis:

Du anar inte hur arg jag blir när jag läser detta. Oavsett vad du tycker så tror jag fan inte du är så jävla kaxig den dagen bilen inte hinner stanna för att du cyklade ut på ett övergångsställe. Det ligger i ditt ansvar (även som gående) att faktiskt visa hänsyn och inte bara gå rakt ut.

Min körskole lärare sa alltid "Det måhända att det är högerregeln som gäller, det betyder dock väldigt lite om du skulle hamna i rullstol eller ännu värre".

Folk som bara går eller cyklar rakt ut är självmords benägna och har förmodligen aldrig suttit bakom ratten på ett motorfordon.

du har rätt i sak men så fungerar det inte ute i trafiken. Man förväntar sig mer av bilister och med all rätt med tanke på att det blir större konsekvenser om de gör misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olq:

Min flickvän letar efter en vattenkokare till sin mamma i julklapp. Det har all tagit all vaken tid i två dagar. Hjälp mig.

Ica MAXI har en hög med varianter för någon hundralapp..

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Jag är själv cyklist, både mtb och landsväg och hoppar fan ALLTID av hojen när jag måste över ett övergångsställe. Just för att gående har företräde och inte cyklister. Blir fan galen när man tar bilen till jobbet och 95% av alla cyklister bara förutsätter att de minsann ska ha företräde pga reasons.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Problemet är snare att bilister blir provocerade så fort de ser en cykel på vägen. Cyklar till jobbet varje dag och idag skull en bil nödvändigtvis försöka klämma sig förbi mig på en smal 30-sträcka, fast det inte fanns plats framför mig då det låg en bil framför. Bilen körde bredvid ett tag och fick sen ge sig och vänta på sin tur.

Vad det gäller övergångsställen så har vi cyklister kanske inte laglig förkörsrätt, om det inte är en cykelövergång(bilister brukar ha svårt med sånt) men vi har den moraliska förkörsrätten då vi använder våra kroppar och inte sitter och latar oss i en bild. Så bilister kan gott vara uppmärksamma och sitta i sin bil och vänta några extra sekunder.

Moralisk förkörsrätt, haha. Ja i brist på självbevarelsedrift får man väl hitta på något annat!

Permalänk
Medlem

Värt att riskera livet för att man FÖRVÄNTAR sig att folk stannar..

När jag cyklade som mest förväntade jag mig att INGEN skulle stanna. Tar det 5 sek längre kan jag Leva med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Som icke motorburen trafikant har man vissa moraliska rättigheter vill jag påstå. Ex. rätten att alltid ha förtur i princip. Ingen vill ju köra över någon.

Fullkomligt njuter av hur tydligt det är att du är en av dårarna (jag håller med dem, ditt tänk är sämst) som de stör sig på, och till och med verkar stolt över det. Det här med att bete sig hur man vill och lägga det på andras ansvar för att "ingen vill köra över någon" straffar sig alldeles för sällan på vår planet. Känns synd, rentav!

Men roligt som fan att du står på dig iaf.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av olq:

Min flickvän letar efter en vattenkokare till sin mamma i julklapp. Det har all tagit all vaken tid i två dagar. Hjälp mig.

Hahahahahaha! Håll ut. <3

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Problemet är snare att bilister blir provocerade så fort de ser en cykel på vägen. Cyklar till jobbet varje dag och idag skull en bil nödvändigtvis försöka klämma sig förbi mig på en smal 30-sträcka, fast det inte fanns plats framför mig då det låg en bil framför. Bilen körde bredvid ett tag och fick sen ge sig och vänta på sin tur.

Vad det gäller övergångsställen så har vi cyklister kanske inte laglig förkörsrätt, om det inte är en cykelövergång(bilister brukar ha svårt med sånt) men vi har den moraliska förkörsrätten då vi använder våra kroppar och inte sitter och latar oss i en bild. Så bilister kan gott vara uppmärksamma och sitta i sin bil och vänta några extra sekunder.

Verkar som jag startade en fin debatt här, mycket intressant att du står helt ensam hittills.

Har du körkort själv och kör bil dagligen i en stor stad?

Kan lova att det är bra mycket att hålla koll på, och som @Meantek så bra skrev "Man har bara skyldigheter" är ett sunt synsätt för överlevnad.
Så för vår allas trevnad så är det bäst att hålla sig till reglerna, så vet alla vad som gäller.
Jag kan omöjligt veta vad du anser som moraliskt, jag är ingen tankeläsare, men jag vet vad som står i trafiklagen.
Du får gärna cykla på vägen, det är det du skall göra om du följer reglerna så det har jag inga problem med.

Sen att du moraliserar med att man sitter och latar sig i bil, du kan själv försöka ha småbarn och inte få en enda av de dagisplatserna du har sökt, men få en 20min bilväg bort på fel håll från jobbet.
Sen kan du försöka hinna med att jobba 8h om dagen, hämta/lämna ungar och försöka få livspusslet att gå ihop med din jävla cykel.
Jag hade gladeligen sluppit att köra bil om det var ett alternativ.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Dagens läxa: kolla måtten på artiklarna du beställer, alltid.
Råkade i helgen ha sönder min sista stora skål för snacks, så gick in på royaldesign och kollade runt då dom alltid är billiga och snabba. Hittade snabbt 2st jag gillade, klick klick, betala med faktura och klart. Får en första hint om vad jag egentligen lyckats beställa när jag ser paketet personen på postombudet räcker mig, typ som 1½ mobilkartong om ni kan tänka er det.

Är 2 små jävla tapas dippskålar jag köpt
Orkade fan inte hålla på och returnera dom så jag får väl använda dom till små portioner yoghurt eller liknande

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag är själv cyklist, både mtb och landsväg och hoppar fan ALLTID av hojen när jag måste över ett övergångsställe. Just för att gående har företräde och inte cyklister. Blir fan galen när man tar bilen till jobbet och 95% av alla cyklister bara förutsätter att de minsann ska ha företräde pga reasons.

Jag ska fundera på om jag vill bli laglig men än så länge så cyklar jag över övergångsställen, dock med förnuft och håller alltid avstånd till fotgängarna.