Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Garantin gäller för respektive land du har köpt den av. Amazon brukar inte snåla heller.

När jag kollar amazon så verkar det ligga på 3300 ungefär och på elgiganten kostar det 3600kr... Inte supermycket billigare?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Brutus86:

När jag kollar amazon så verkar det ligga på 3300 ungefär och på elgiganten kostar det 3600kr... Inte supermycket billigare?

De har väl inte startat än. Går att få tag på en Switch för under 2500 dock på tyska fysisk butiker.
Dealen nedan är inte heller fel:

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja säga att Amazon är ganska generösa vid garantiärenden. Oftast så byter de ut produkten direkt när man skickat in den, medan i Sverige så tar de 3 försök på sig innan de ens byter ut den mot en ny.

Har alltid haft goda erfarenheter via amazon Uk,

Permalänk
Medlem

Försöker beställa ett Switch-spel online via mobilen. Går in på nintendo.com/games men verkar inte funka. Jag får bara upp massa info om spelet och "buy physical"..

Funkar det att beställa digitala Switch-spel online här i Sverige och sen ha dom nedladdade och klara när man kommer hem?

Permalänk
Medlem

@Tiamat:
Vart är den dealen?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Zyzlite:

@Tiamat:
Vart är den dealen?

Tyska Saturn fysisk butik med bonus en vän skaffade det.

Permalänk
Medlem

Om jag köper min switch konsol från UK, räcker det att jag byter ut strömkabeln?

Permalänk
Medlem

Jag har inte hittat en enda deal på Switch i Sverige, någon som har?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Jag har inte hittat en enda deal på Switch i Sverige, någon som har?

Nope samma här. De körde ju utan deals förra året med (från Nintendos sida) och jag misstänker att affärerna inte vill sälja ut dom då marginalerna är så pass små på konsolerna. Lättare att kränga av spel som har mer marginal.

Permalänk
Medlem

Var ganska tomt på erbjudandet, bästa erbjudandet var troligtvis från dustinhome där de sålde supersmash edition av swish för 3800 ungefär?

Jag slog själv till på en Diablo edition + pro controller för 3800Kr hos Tyska Amazon, hade dock värdecheck hos dem, så jag fick det till det priset. Inget supererbjudande men men.

någon som vet vart man kommer undan med Mario kart 8 , Mario Tennes billigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Var ganska tomt på erbjudandet, bästa erbjudandet var troligtvis från dustinhome där de sålde supersmash edition av swish för 3800 ungefär?

Jag slog själv till på en Diablo edition + pro controller för 3800Kr hos Tyska Amazon, hade dock värdecheck hos dem, så jag fick det till det priset. Inget supererbjudande men men.

någon som vet vart man kommer undan med Mario kart 8 , Mario Tennes billigast?

köpte mario kart 8 på power för 499 samt mario party där.

Retrospelsbutiken sålde dark souls för 313 kr.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Köpte Diablo 3 för 379 på webhallen, alltid något om man är sugen!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Köpte Diablo 3 för 379 på webhallen, alltid något om man är sugen!

Köpte för 349 på Inet fraktfritt. SweClockersrabatt ! Slog även till med Zelda... Hann bara köra en kvart eller så.. men ska jag vara ärlig så tyckte jag att det började lite småsegt :/ (Zelda)

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Köpte för 349 på Inet fraktfritt. SweClockersrabatt ! Slog även till med Zelda... Hann bara köra en kvart eller så.. men ska jag vara ärlig så tyckte jag att det började lite småsegt :/ (Zelda)

Kunde man väl ge sig fan på^^
Zelda tar sig efter ”startzonen” tycker jag, håll bara ut innan du ger upp

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Köpte för 349 på Inet fraktfritt. SweClockersrabatt ! Slog även till med Zelda... Hann bara köra en kvart eller så.. men ska jag vara ärlig så tyckte jag att det började lite småsegt :/ (Zelda)

Zelda är fantastiskt!!! ♥️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brutus86:

Zelda är fantastiskt!!! ♥️

Skickades från m.sweclockers.com

Det är det säkert jag tyckte nog bara att det började lite segt. Ska absolut ge det mer tid!

Permalänk
Medlem

Är det någon som skulle kunna kolla snälla hur mycket Mariokart, Mario tennis, Mario Party, Super smash bros, kostar online i Svenska Eshop?

Har inte riktigt bestämt mig än för om jag skall ha spelen digitalt eller fysiskt. Har beställt alla dessa för 500kr st,

Sedan så undrar jag, kan man köpa spelen via deras hemsida? Dvs om jag inte hunnit fått hem min konsol än ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Är det någon som skulle kunna kolla snälla hur mycket Mariokart, Mario tennis, Mario Party, Super smash bros, kostar online i Svenska Eshop?

Har inte riktigt bestämt mig än för om jag skall ha spelen digitalt eller fysiskt. Har beställt alla dessa för 500kr st,

Sedan så undrar jag, kan man köpa spelen via deras hemsida? Dvs om jag inte hunnit fått hem min konsol än ?

Mario Kart 8 Deluxe, Mario Tennis Aces, Super Mario Party kostar 529kr/st
Super Smash Bros Ultimate kostar 599kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

Mario Kart 8 Deluxe, Mario Tennis Aces, Super Mario Party kostar 529kr/st
Super Smash Bros Ultimate kostar 599kr

Tusen tack,

Blev en avbokning på allt, köper de alla digitalt

Permalänk
Medlem

Blev en switch i helgen, med zelda och mk8 ^^
förutom skydds till skärmen och minneskort vad mer kan man behöva för små saker :)?

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quinz:

Blev en switch i helgen, med zelda och mk8 ^^
förutom skydds till skärmen och minneskort vad mer kan man behöva för små saker :)?

Pro controller, den må vara lite smådyr men har du tänkt att lira "mycket" på tv:n så är den värd sitt pris tycker jag.
Mycket bättre än joycons i sin lilla hållare.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Låter både väldigt sannolikt och riktigt skoj om det stämmer. Det är väl det enda 3D-zelda till stationär konsol som ännu inte fått en HD eller 3D-remake. Hoppas bara det hanterar det med samma finkänsla de haft i de andra zelda-remakes jag spelat.

Skrivet av Quinz:

Blev en switch i helgen, med zelda och mk8 ^^
förutom skydds till skärmen och minneskort vad mer kan man behöva för små saker :)?

Ska du bära med dig den så är en väska bra.

Ska du mest spela stationärt och mycket online och har nätverkskabel framdraget kan en ethernetadapter vara vettigt. Det finns tydligen en ganska vanlig nätverkskrets som används i den licensierade adaptern och flera andra billigare modeller som fungerar bra. Många andra adaptrar är mer oklart avseende funktion. Googla lite så hittar du mer info om det.

Handkontroll är en smaksak. Jag själv gillar joycons i hållaren men har ändå köpt både Pro controllern (riktigt bra) och Horis trådade Pro-controller (bra i allt utom d-paden, väl värt under de många reor då den gått för 199:-). Mitt råd är att prova själv med joycons i hållaren ett tag och se vad du själv tycker innan du börjar köpa på dig för mycket.

Permalänk
Medlem

Har beslutsångest angående Switch eller 2DS XL. Vad hade ni köpt till en 6-åring (7 i vår)?

Han har redan en hög konsoler (mina gamla) men är ute efter något portabelt. Vågar man ge en Switch till honom? Vill ju att den ska hålla också. Han är försiktig med sina grejer men ibland flyger ju saker i golvet av misstag.

Permalänk
Medlem

@n1mda, switchen är ganska stryktålig. Jag köpte en switch i somras, dottern fyllde 7 igår så ungefär samma scenario.
Alla bärbara grejer åker väl i golvet en eller annan gång, jag har då aldrig lyckas hålla mig från att tappa en smartphone eller padda tex. Har ett skärmskydd på switchen och en sån nintendo switch väska. Funkar fint.
Det är för övrigt en toppen konsoll för barnen och hela familjen. Den spelas flitigt av samtliga. Summa summarum, jag hade inte tvekat utan slagit till på Switchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1mda:

Har beslutsångest angående Switch eller 2DS XL. Vad hade ni köpt till en 6-åring (7 i vår)?

Han har redan en hög konsoler (mina gamla) men är ute efter något portabelt. Vågar man ge en Switch till honom? Vill ju att den ska hålla också. Han är försiktig med sina grejer men ibland flyger ju saker i golvet av misstag.

Jag hade definitivt valt Switch men så är jag inte heller speciellt förtjust i Nintendo:s bärbara gamla prylar. Switchen kan man ju docka till TV:n och spela tillsammans på också!

Jag har en 7-åring som spelat Switch ett och ett halvt år nu. Även 5-åringen spelar ibland. Switchen håller oväntat bra. Den har ramlat i golvet några gånger (från soffan eller tv-bordet) och håller fint fortfarande. Inga repor på skärmen trots nästan daglig ur-/idockning.
De största problemet är väl slitaget på spakarna (både på joycons och en av de två Pro controllers vi skaffat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brudo:

@n1mda, switchen är ganska stryktålig. Jag köpte en switch i somras, dottern fyllde 7 igår så ungefär samma scenario.
Alla bärbara grejer åker väl i golvet en eller annan gång, jag har då aldrig lyckas hålla mig från att tappa en smartphone eller padda tex. Har ett skärmskydd på switchen och en sån nintendo switch väska. Funkar fint.
Det är för övrigt en toppen konsoll för barnen och hela familjen. Den spelas flitigt av samtliga. Summa summarum, jag hade inte tvekat utan slagit till på Switchen.

Ja helt sant, jag tappar ju också prylar... Vad tycker dottern om spelen som finns? Har du några tips på "måste ha"?

Skrivet av solemn:

Jag hade definitivt valt Switch men så är jag inte heller speciellt förtjust i Nintendo:s bärbara gamla prylar. Switchen kan man ju docka till TV:n och spela tillsammans på också!

Jag har en 7-åring som spelat Switch ett och ett halvt år nu. Även 5-åringen spelar ibland. Switchen håller oväntat bra. Den har ramlat i golvet några gånger (från soffan eller tv-bordet) och håller fint fortfarande. Inga repor på skärmen trots nästan daglig ur-/idockning.
De största problemet är väl slitaget på spakarna (både på joycons och en av de två Pro controllers vi skaffat).

Har hört att skärmen lätt repas när den dockas i och ur men det har du alltså inte märkt av själv? Jag tänkte köpa till ett skärmskydd om det blir en Switch.

Priset blir ju en aning högre än vad jag hade tänkt mig från början, men det känns som att det ger ett mervärde till hela familjen. Har även en till grabb men än så länge är han totalt ointresserad av tv-spel, men det kanske kommer. Fast jag ser ju lite fram emot familjeturneringarna i Mario Kart...

Permalänk
Medlem

[quote postid="17663619" userid="98971" name="n1mda"]
Ja helt sant, jag tappar ju också prylar... Vad tycker dottern om spelen som finns? Har du några tips på "måste ha"?

Måste ha är definitivt Super Mario Odyssey, hon har bränt runt 35h på spelet vilket är det mest spelade. Klarat igenom storyn.
Mario Kart. Pokemon. Senaste inköpet blev Mario Party med två extra joycons så hela familjen (4 pers) kan spela samtidigt. Alla tycker det är skoj och det känns som det är välbalanserat för att passa samtliga åldrar.
Hon gillar även att titta på när jag spelar Zelda (vilket är mitt favoritspel), för henne är det lite för svårt än så länge och omfattande. Men hon har spelat litegrann.
Sen har hon också lagt ner en hel del tid på Kirby demot. Bra spel men det verkar vara alldeles för lätt.

Några nedladdningsbara spel som också är toppen - Snipperclips och Overcooked har gått hem väldigt mycket.

Vi har även en familjeprenumeration på Nintendo Online vilket utnyttjas av henne till Mario Kart. Kör man inte med Voice-chat appen på telefonen så är det en trygg liten bubbla där man bara kan välja fördefinierade meddelanden att kommunicera med varandra mellan loppen. Hon tycker det är väldigt roligt att spela med folk från hela världen även om motståndet är tufft.

Permalänk
Medlem

Ja det låter ju lovande tycker jag...

Batteritiden verkar också vara på ett ungefär detsamma som ett Nintendo 2DS XL, 3-6 timmar beroende på vilket spel man kör. Är det var du märkt också, om ni använt den i portabelt läge något?

Permalänk
Medlem

Japp, skulle säga därikring. I bilen kör jag den dock med en 2.4A adapter till cigguttaget och annars har jag med en ipad-laddare med 3m usb-c sladd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1mda:

Har hört att skärmen lätt repas när den dockas i och ur men det har du alltså inte märkt av själv? Jag tänkte köpa till ett skärmskydd om det blir en Switch.

Priset blir ju en aning högre än vad jag hade tänkt mig från början, men det känns som att det ger ett mervärde till hela familjen. Har även en till grabb men än så länge är han totalt ointresserad av tv-spel, men det kanske kommer. Fast jag ser ju lite fram emot familjeturneringarna i Mario Kart...

Det har jag inte märkt av på min Switch åtminstone. Trots att den måste ha plockats ur och satts i den där dockan i säkert 500+ gånger nu. Men skärmskydd är säkert bra, kör på det

Precis, det blir ett mervärde till hela familjen. Det finns även 100+ demos att ladda ner vid det här laget, vissa med multiplayer-lägen så att ni kan prova på att spela tillsammans.

Rekommenderade spel? Minecraft. Om inte ungarna är hooked redan så lär de bli det. Trots att vi kört massor av Mario, Zelda, Dragon Quest Builders, Fortnite osv så är Minecraft det spel alla återvänder till hela tiden. Det går dessutom att spela upp till 4 spelare på samma tv/Switch (obs! kräver flera uppsättningar av handkontroller, ni kan alltså inte köra på varsin joycon, åtminstone inte i Minecraft..)