Permalänk

Ni med radeon9700...

vad använder ni för program eller fix för refreshraten ? det är ju helt mysko o köra 60hz i spel..

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

RefreshFix0.9.9.7 ...

www.guru3d.com för att ladda ner

Visa signatur

Är det någon som vet var närmaste mack är? jag ser den inte från sovrummet? SÖK din jävla mask!

Permalänk
Medlem

Äää i Cat 3.4 e det bara att klicka på settings --> Advanced --> Displays --> klicka på "Monitor" och dår får ni upp ett nytt fönster där ni kan ställa in "DirectX Overreide Refresh Rate"

Funkar fin fint en polare till kör på den.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dacharls
Äää i Cat 3.4 e det bara att klicka på settings --> Advanced --> Displays --> klicka på "Monitor" och dår får ni upp ett nytt fönster där ni kan ställa in "DirectX Overreide Refresh Rate"

Funkar fin fint en polare till kör på den.

Det fungerar också för opengl även om det står DirectX Overreide Refresh Rate

Permalänk
Medlem

RefreshLock kör jag med... aldrig använt enklare program

Permalänk

asså... om jag ställer in den på 100hz den i directx override... så är det fortfarande 60hz om jag sätter igång cs om man kollar på skärminställningarna.Jag hatar refreshlock för man får en pil mitt i siktet + att vice city vill inte starta med det på ,så jag vill inte ha refreshlock...

men varför slår den om igen till 60hz ??

PS. min skärm e en samsung 957DF.

Edit: jag undersökte när den slog om... jag har 100hz ända till jag trycker esc och ska få bort den där opengl buggen där en svart ruta fastnar på bilden , efter det så slår den om till 60hz. om man har den rutan kvar så har jag 100hz. börjar bli lite trött nu.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

ATI- refreshfix, hämtas på www.guru3d.com

enkelt o smidigt

Permalänk

det med override med directX funkar om man kör online men inte när man ska köra mot bottar då man måste få väck den där opengl buggen.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]