Permalänk

Min mic funkar inte

Jag har ett problem och det är att min mic inte funkar. Jag har testat att använda en annan mic men ljudet tas inte upp i Windows har googlat runt men inte hittat något som funkat så jag tänkte testa posta här och se om någon vet hur man fixar det

Permalänk
Hedersmedlem

Gärna lite mer information. Hur är mikrofonen ansluten? Är det 3,5 mm-uttag, eller USB? Har du kontrollerat att rätt inspelningsenhet är inställd? Har Micen funkat förut i en annan dator?

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Gärna lite mer information. Hur är mikrofonen ansluten? Är det 3,5 mm-uttag, eller USB? Har du kontrollerat att rätt inspelningsenhet är inställd? Har Micen funkat förut i en annan dator?

Den sitter på ett hyperx Cloud 2 och den har funkat galant tills jag uppdaterade Windows för några dagar sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cristobal:

Den sitter på ett hyperx Cloud 2 och den har funkat galant tills jag uppdaterade Windows för några dagar sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Start -> Inställningar
System
Ljud

Under rubriken "indata", kolla att du har rätt enhet vald. Har du valt rätt mikrofon så ska mätaren under "testa din mikrofon" röra sig när du pratar.

Permalänk
Medlem

Setings -> Privacy -> Microphone -> Allow access to the microphone.
Är min gissning då det rör sig om windows update.
Var alla fall mitt fel då jag trodde mitt ljudkort dog vid en update.

Permalänk
Skrivet av Ripped:

Setings -> Privacy -> Microphone -> Allow access to the microphone.
Är min gissning då det rör sig om windows update.
Var alla fall mitt fel då jag trodde mitt ljudkort dog vid en update.

Det funkade inte heller:(

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Start -> Inställningar
System
Ljud

Under rubriken "indata", kolla att du har rätt enhet vald. Har du valt rätt mikrofon så ska mätaren under "testa din mikrofon" röra sig när du pratar.

Nope den rör sig inte när jag pratar:(