SweClockers utser årets spel 2018 – nomineringstråd

Permalänk
Medlem

Många dubbelpostningar nu @emilakered
Ska bli spännande att se vad som vinner så kanske man får ett tips till något att spela, tror inte jag spelar något spel som släppts i år förutom GoW och tycker det är så hackigt att spela på konsol jämfört med PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Battle of Azeroth utan tvekan!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Into the Breach!

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2 - Jag är normalt en PC-gamer och har inte rört en konsol på minst 10 år. Men på en 4K-tv och Xbox One X så är RDR2 det vackraste spelet jag spelat. Miljön i det spelet är otrolig. En detaljnivå som inget sandbox-spel kan komma nära. Varje gång jag spelar och rider med min häst genom spelvärlden blir jag alltid lika tagen av hur otroligt snyggt spelet är. När, om spelet kommer till PC är det ett självklart köp, igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Super Smash Bros. Ultimate?

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Return of the Obra Dinn

En helt unik upplevelse som satte djupare spår i mig än RDR2 och GoW tillsammans. Lätt årets spel för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Return of the Obra Dinn

En helt unik upplevelse som satte djupare spår i mig än RDR2 och GoW tillsammans. Lätt årets spel för mig.

Du hann före mig, tänkte också precis nämna Obra Dinn som mitt val!

Permalänk
Medlem

Har svårt att välja mellan God of War och Spider-Man. Men eftersom jag har väntat i över 10 år på ett bra Spider-Man spel så måste jag ändå säga att Insomniac har gjort ett grymt bra jobb och förtjänar titeln. Långt över min förväntningar och faktiskt första spelet jag har velat få 100% completion på

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ligger redan i listan!

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha förlåt, av någon anledning fick jag det till att mitt inlägg skulle vara en röst. Men visst skriver du om nomineringar Beklagar återigen för en onödig post.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Gillade Fallout 76, men det var nog knappast GOTY material... Får nominera Obra Dinn!

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Pillars Of Eternity 2 Deadfire Min favorit!, men tycker även dessa 3 passar in
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
Octopath Traveler
CrossCode

Permalänk
Medlem

Shadow of the Tomb Raider!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Just Cause 4! Kolla PewDiePies senaste video 😂😂😂

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Föredetting

Det definitivt roligaste jag spelat i år var i alla fall Wreckfest.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Har varit ett sorgligt år när det kommer till PC-exklusiva titlar, inte ens packat upp min dator sen jag flyttade i somras.

Tycker att Frostpunk var intressant, men satt nog inte mer än 15h totalt.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

DayZ är väl släppt detta året? (dvs, på riktigt..)

Tänker dock inte försöka få med det på listan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Har varit ett sorgligt år när det kommer till PC-exklusiva titlar, inte ens packat upp min dator sen jag flyttade i somras.

Tycker att Frostpunk var intressant, men satt nog inte mer än 15h totalt.

Håller med, finns ingenting som har släppts till PC i år som jag har haft något som helst intresse av =/

Hoppas nästa år blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Just Cause 4! Kolla PewDiePies senaste video 😂😂😂

Kvalar garanterat in som årets sämsta spel

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Battlefield V
EDIT.....Såg nu att det redan va med

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv

Året shooter måste ju vara Insurgency: Sandstorm

BRRRRRRRRT

Permalänk
Medlem

Spider Man

Permalänk
Skrivet av Tip Top:

Ha det var ju lite svårare då jag inte spelar eller spelat något av dom tittlarna

Det här är nomineringar! Inte något du ska rösta på, och du kan nominera själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Det här är nomineringar! Inte något du ska rösta på, och du kan nominera själv

Förmycket jul grogg tror jag

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Jag ser att ingen har slängt in en nominering för Kenshi som årets spel. Ett sandlådeRPG utvecklat i 12 års tid och som blev klart nu i höstas. En väldigt unik tagning på RPG-genren som drar tankarna till en mix av Fallout och Mount and Blade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

DayZ ..

Nä, jag bara skojade!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tjo!

Har fått för mig vi tillsammans ska rösta fram Årets spel 2018 – enligt SweClockers. Min tanke är väldigt rakt på sak. Vi kör nomineringar i den här tråden, jag (eller någon lämplig lakej) sammanställer, sedan rullar vi en omröstning i forumet eller i en artikel. Easy!

Vet inte hur mycket regler som behövs, men..
* Spel lanserade i år.
* Nya titlar, inte remakes/remasters.
* Inga DLC-paket eller expansioner.
* Inga Early Access-titlar, lansering i år eller bust.
* Inga "på plattform X i fjol, men på Y i år". Gammalt!

Jag kommer helt ärligt inte ha möjlighet att "faktakontrollera" varenda förslag, så vi får hjälpas åt.. samt räknar jag iskallt med att ingen sådan tveksam titel kommer vinna ändå.

Så, nominera på! Jag försöker uppdatera första inlägget lite då och då, kolla gärna mot det om det du ska skriva redan finns med. Eller om du ser någon annan redan postat. Kör relativt kort tid, tänker vi rätt snabbt lär få med alla heta kandidater. Vid midnatt 27-28/12 blir det hänglåset, sedan sammanställer jag mot slutet av veckan inför stora omröstningen!

OBS! Vi är inte ute efter att lista alla lanseringar 2018. Föreslå bara spel du genuint tycker är bra – värda att överväga som årets bästa! Jag tar mig också friheten att rensa inför omröstningen.

Nomineringar, Årets spel 2018

Assassin's Creed Odyssey
Battlefield V
Call of Duty: Black Ops 4
Celeste
Conan Exiles
CrossCode
Dead Cells
Far Cry 5
Forza Horizon 4
Frostpunk
God of War
Hitman 2
Into the Breach
Jurassic World Evolution
Kingdom Come: Deliverance
Marvels Spider-Man
Monster Hunter: World
Mutant: Year Zero
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
Octopath Traveler
Pillars of Eternity II: Deadfire
Red Dead Redemption 2
Return of the Obra Dinn
Shadow of the Tomb Raider
Subnautica
Super Smash Bros. Ultimate
The Forest
Warhammer: Vermintide 2
Wreckfest

Årets spel 2018 kommer från 1996. Det har inte kommit något nytt FPS sedan det släpptes med annat än annan story och bättre grafik.

Det är så klart Quake jag pratar om.

Permalänk
Medlem

Många bra spelsläpp i år men det enda som fått mig att faktiskt tappa hakan gång efter gång är Subnautica. Ett mästerverk!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Relik 📜

Här stoppar vi för nya nomineringar

Tack för hjälpen, många spel jag skulle missat utan er hjälp! Återkommer med en omröstning senare i veckan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: Neeej! Jag vill nominera Vampyr!

Permalänk
Medlem

Sea of Thieves