Vilken film såg du senast?

Permalänk
Avstängd

Godzilla: The Planet Eater - 7/10

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Vad tycker du om dom 2 andra i serien? Split tyckte jag var riktigt grym, inte sett Glass än dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta, missade ditt svar. Har inte kikat på någon utav dem så kan inte säga något där.
Men inte alls min typ av film och hade en polare som förklarade lite av de 2 första filmerna men han tyckte det var en av de sämsta han sett också. Men smaken är som baken

Permalänk
Medlem

Vabbar idag och imorgon så jag har tid att se på Highlander filmerna. De är mina favoriter.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

King Arthur - Legend of the Sword.
Den får 4 av 5 jätte-elefanter.

Har sett den ett antal gånger på Netflix med olika kompisar/släktingar, för att det är en rätt snygg film med rapp dialog och snabba klipp och jag gillar fantasy

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

King Arthur - Legend of the Sword.
Den får 4 av 5 jätte-elefanter.

Har sett den ett antal gånger på Netflix med olika kompisar/släktingar, för att det är en rätt snygg film med rapp dialog och snabba klipp och jag gillar fantasy

Nja, tyckte inte denna var någon höjdare faktiskt. Kändes lite krystat på något sätt. Antagligen försökt efterlikna sina andra filmer för mycket (Lock, Stock and Two Smoking Barrels m.m.).

Dock helt okej om man inte har så mycket annat att titta på!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

Polar på netflix, vet inte riktigt vad man ska säga om den

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Green room - Ett punkband gör en spelning på en Right-wing klubb. När en flicka hittas död blir situationen snabbt hotfull. Mycket bra action/drama. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Någon som har sett senaste film ur Ip man serien och som tycker att den är bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fanny och Alexander den förlängda versionen, rekommenderar den till alla unga män...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aquaman

Väldigt bra, samt ovanligt humoristisk för att vara en DC-film.
Jason Momoas naturliga charm gör honom som klippt och skuren för rollen, och lite Amber Heard är ju aldrig fel.
Hade helt missat att vår egen Dr.Dolph har en hyfsat stor roll i filmen, var ett tag sedan man såg honom i något.
Om Black Panther är en av de sämre superhjälte-filmerna jag sett på länge så är Aquaman en av de bättre.

4 st av 5.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Alita: Battle Angel
Helt underbar miljö och den var tillräckligt lång för att få i alla fall lite karaktärsuppbyggnad även om just den biten nog inte nådde riktigt ända fram. Men för en sci-fi-nörd så.. 7/10 kanske. Den når inte upp till t.ex Blade Runner eller de första Alien-filmerna, men absolut sevärd. Kanske inte helt rättvist att jämföra med dessa, är ju en liten annan genre men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SouthernC:

Någon som har sett senaste film ur Ip man serien och som tycker att den är bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Bra Hong Kong action. Gillar alla tre filmerna.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorleiph:

Alita: Battle Angel

Har bara sett några trailers, men jösses vad jag stör mig på de där jätteögonen på huvudpersonen.. De är precis tillräckligt för stora för att se både extremt fejkade - och i praktiken ganska obehagliga - ut.
Tanken är väl något storögd gullig manga/anime-look antar jag?? ... men för mig kryper det lite i kroppen på mig när jag ser en snutt ur trailerna... Är jag konstig?

Sen verkar filmen (av vad jag sett) som den har vissa tendenser åt ost-hållet, men det kan i och för sig vara falska vibbar, eller funka ändå

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Laddar upp med popcorn och mango till den här imorgon.

https://m.imdb.com/title/tt7262882/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Har bara sett några trailers, men jösses vad jag stör mig på de där jätteögonen på huvudpersonen.. De är precis tillräckligt för stora för att se både extremt fejkade - och i praktiken ganska obehagliga - ut.
Tanken är väl något storögd gullig manga/anime-look antar jag?? ... men för mig kryper det lite i kroppen på mig när jag ser en snutt ur trailerna... Är jag konstig?

Sen verkar filmen (av vad jag sett) som den har vissa tendenser åt ost-hållet, men det kan i och för sig vara falska vibbar, eller funka ändå

Du har så rätt Jag stör mig dock inte på jätteögonen... tycker dom är lite... gulliga

Battle Angel Alita

Permalänk
Medlem

Fantastic beasts and where to find them - Fantasy i Harry potter världen. Otroliga effekter och ganska bra karaktärer, handlingen är lite trög men de tär väl för att de ska kunna göra mer filmer. 7/10
Fantastic beasts the crimes of Grindewald - Mer av samma. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Har bara sett några trailers, men jösses vad jag stör mig på de där jätteögonen på huvudpersonen.. De är precis tillräckligt för stora för att se både extremt fejkade - och i praktiken ganska obehagliga - ut.
Tanken är väl något storögd gullig manga/anime-look antar jag?? ... men för mig kryper det lite i kroppen på mig när jag ser en snutt ur trailerna... Är jag konstig?

Sen verkar filmen (av vad jag sett) som den har vissa tendenser åt ost-hållet, men det kan i och för sig vara falska vibbar, eller funka ändå

Är det inte det som är grejen med filmen, att göra just stora ögon? James Cameron har ju troligtvis väntat tills teknologin är här.
Gillade du inte Avatar heller, eller en annorlunda film som Splice, Mantis i guardians Of the Galaxy eller det finns många filmer som har karaktärer med intressanta utseenden

Och som föregående inlägg, är det baserat på anime, och där har de oftast stora ögon.
Det är väl en sak att använda iphones funktioner till stillbilder men att göra en levande person som ser trovärdig ut, det är ju lite svårare. En hel del teknik bakom detta jämfört med vanliga action filmer och tror du mig inte...
edit. Eftersom det är en del scener från filmen så beroende på hur man ser på det kan vissa ses som spoilers, jag såg den här efter jag såg filmen så stämningen i filmen var ju lite mer magisk än om jag hade sett bakom scener klipp före själva filmen.
Alita: Battle Angel | Behind the Scenes with WETA | 20th Century FOX

Klart sevärd film men biografen jag såg den på igår hade tyvärr problem så det var ingen 3D, men det kanske var lika bra för det är en del snabba scener så där brukar 3D inte hänga med. "ost-hållet" ja allt kan ju inte vara perfekt, men överlag så är det bara en sak jag undrar över i denna film.

@Andreyas86: Tack för påminnelsen, såg även den igår

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Battle Angel Alita här också. Den var mycket bättre än jag trodde. Gick in utan förväntningar men hade Ghost in the Shell filmen (som sög) i bakhuvudet. Tyckte allt var skitsnyggt. Ska ta en titt på mangan också då jag vill ha mer.

Pratade med en kompis som läser mangan, och några småsaker jag ogillade i filmen är inte med i den tydligen, så det låter lovande.

Bästa trailern är för övrigt den första, den med minst spoilers.
https://youtu.be/zn7rZmfR5KU

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Battle Angel Alita.

Mycket bättre en vad jag väntade mig!

Permalänk
Medlem

Mandy, det var...annorlunda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Är det inte det som är grejen med filmen, att göra just stora ögon?
..
Och som föregående inlägg, är det baserat på anime, och där har de oftast stora ögon.

Precis, tanken var väl att fånga den där anime-looken, men det är just det att jag tycker de misslyckats med att få det att funka! Det kanske går att dra dit lite större ögon om man gör det rätt, men baserat på alla trailers så ser ögonen väldigt artificiella ut. För mig funkar inte trovärdigheten helt enkelt. Manga-illusionen funkar inte alls - det ser bara obehagligt ut!
Avatars "blåa kattmänniskor" ser nog mer naturliga ut i jämförelse för min del.
Sen kan det ändå vara en bra film (jag ska inte döma ut hela rullen baserat på de trailers jag sett!)

Skrivet av Punnisher:

Klart sevärd film men biografen jag såg den på igår hade tyvärr problem så det var ingen 3D, men det kanske var lika bra för det är en del snabba scener så där brukar 3D inte hänga med.

Det känner jag precis igen! Många filmer blir på något vis rörigare/grötigare i 3D...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Happy death day.

Ettan var bättre, men inget fel på 2'an.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

@Roger W:
Finns det inte variationer på hur just anime ögon/ansikte kan se ut?
Karaktären Elin i onlinespelet Tera är ju en annan variant på hur det kan se ut.

Vanligtvis så är det i 2D, tecknat eller svart vitt, och visste inte ens om Alita före jag såg trailern förra året, det finns ju som serie på amazon också https://www.amazon.com/Battle-Angel-Alita-Deluxe-1/dp/1632365...
Kan det vara så att det är för mycket detaljer i en biofilm och att man försöker få det att se för realistiskt ut, samtidigt som närbilderna ser retuscherade(eller plastig) ut när jag tänker efter. Men det är väl lite som Realdolls då de är lite för perfekta och de börjar likna Cyborgs med dagens teknologi.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Det med stora ögon i tecknad och avbildat material är inget unikt för manga/anime

titta på Disneys serier - man kan knappast säga att kalle ankas eller musse piggs ögon är naturligt stora passande för en anka/mus - eller hur

Kort sagt förstorande av ögon i figur och ansiktsavbildningar är lika gammalt som människan själv och tex. ansikts och ögonsminkning är till stora delar konsten att förstora ögonen eller ge intrycket av det utan att det är för uppenbart...

Permalänk
Medlem

@xxargs Ja verkligen. "Stora ögon? Måste vara japansk manga!"

Eller inte...

Stora ögon = kawaii.
Tycker dock att dom har misslyckats rejält på den fronten med Alita. Jag tycker mest hon ser obehaglig ut.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Alita Battle Angel. Så jävla bra. Var helt omtöcknad efteråt. Sådan upplevelse har jag inte haft sedan The Matrix.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Tyvärr, nu är jag snart bannad från den här tråden.
Jag såg på TV serie Russian Doll.
https://www.imdb.com/title/tt7520794/

Jag var ung på 90talet så... skitbra. Påminner om... Cheech an Chong med mera. Varning!
DROGLIBERAL!!!

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Hedersmedlem

@Lengab Ja, det här ju en filmtråd men Russian Doll är riktigt bra. Groundhog Day i serieform typ, lite besviken på slutet dock.

Ontopic: Senaste filmen jag såg var Rocky från 1976. Första gången jag såg den och förstår ändå varför den anses som en klassiker. Stabil 8/10.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Mortal Engines (2018) Inte min kopp av te.. hade jag vart 8-13 år gammal kanske man hade vart imponerad. Är inte så dock, så vad jag kan säga om den utan att avslöja en massa är att den kändes väldigt medioker. Ser också att den inte lyckades komma nära sin budget på $100 mille även med hela världen inräknat så förhoppningsvis blir det ingen uppföljare.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mibsweden:

Alita Battle Angel. Så jävla bra. Var helt omtöcknad efteråt. Sådan upplevelse har jag inte haft sedan The Matrix.

Den var ok, men enligt mig försökte de för mycket.

Hoppas på en uppföljare då de lämnade oss precis innan filmen skulle börja

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.