Delar till min sons första datorbygge!

Permalänk
Medlem

Delar till min sons första datorbygge!

Hej,

Som rubriken lyder så söker jag delar till min sons första datorbygge.
Han fyller 11 här i närtid, och det börjar dra ihop sig för dator.
Men istället för att bara "Få en dator och börja spela", så tänkte jag att han ska få lära sig något på kuppen! (Plus att det blir lite kul far & son tid/projekt.)

Det enda jag har liggandes för tillfället är en SSD disk. (Samsung 840 120gb)
Om någon har en sådan liggandes så kan man ju åtminstone köra raid och öka lagringen lite.

Annars hade jag tänkt delar som ex.
2600k och uppåt
GTX 970/1060 ex. (Eller i liknande prisklasser/prestanda)

Jag bor i mellansverige (norberg) och kan köra en bit för att köpa.
Annars betalar jag gladeligen frakten.

Med vänlig hälsning
Timmy

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Inaktiv

Halloj där, nyligen tömt i mina gömmor, men jag har en Razer atheris (trådlös mus) gjord för Claw grip vilket passar en mindre hand bättre liggandes hemma om det är någon ni har behov av? 😊 ett tack och frakt kostnaden(100kr kanske det går på) är vad den skulle kosta er 😊 knappt använd så väldigt bra skick. Annars har jag bara en 1080p skärm hemma ja skulle kunna sälja men då jag bor i Finland tror jag frakten kostar såpass så det inte är värt det ^^

Permalänk

Har ett MSI Gaming 280X 3GB för 500+frakt om det är av intresse. Finns i Stockholm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem

Jag har ett Cooler Master Elite 310 chassi som är använt kanske 2-3 månader. Skänker det mot fraktkostnad om du vill. Har kvar kartong och emaballage

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

770 eller 680 av intresse?

Permalänk
Medlem

Har precis uppgraderat min dator så jag har en 3570k med matx moderkort(G1 sniper m3), 212 evo kylare samt 2x4 gb ram om det är av intresse. Har även två stycken prodigy M-chassin. Ett i svart och ett i vitt om något av de skulle vara av intresse.

Bor i Borlänge men det går en del turer till och från Stockholm så skulle kunna mötas i Avesta.

mvh

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tgb: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Jag har ett Sapphire RX 580 Nitro+ som du kan få för 1500 kr. Jag har också flera billigare grafikkort.

Permalänk
Medlem

Har en Ryzen 5 2600 till salu om det skulle var av intresse? Helt ny i enbart öppnad förpackning, aldrig använd. Kvitto med garanti finns såklart samt alla tillbehör (inkl. kylare)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Har ett kit med i7 2700K, Asus P8H61-I R2.0 (mITX mobo), 16 GB ram, och en Scythe Shuriken kylare du kan få för ett bra pris om det är av intresse. Ligger dock i Norge just nu, så ev frakt blir lite mer än vad man är van vid.

Permalänk

Jag har ett Asus b150 gaming moderkort + i5 6600k samt en Bequiet! Shadow Rock 2 kylare som bara ligger.

Jag bor inte allt för långt borta heller ifrån Norberg, om man typ kan mötas i Fagersta eller dyl. Jobbar dock eftermiddag denna vecka så kan ha svårt nu i veckan om det är bråttom

Vi höres om det är intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har en gammal rigg liggandes. Dock äldre men ska nog klara av en del med en ok GPU.
Såklart en låg prislapp, fullt fungerande. Kanske kan vara till något annat kul projekt?
Alla förpackningar finns kvar, manualer och extra tillbehör till listade delar.

Nedan är kompletterat med:
MSI Gaming X 760.
Det är 12gb RAM totalt (Corsair, DDR3 1333MHz VS-10600 Value Select)
Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2

Köpt från Inet 2010:
https://imgur.com/90iifrK

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon239600:

Halloj där, nyligen tömt i mina gömmor, men jag har en Razer atheris (trådlös mus) gjord för Claw grip vilket passar en mindre hand bättre liggandes hemma om det är någon ni har behov av? 😊 ett tack och frakt kostnaden(100kr kanske det går på) är vad den skulle kosta er 😊 knappt använd så väldigt bra skick. Annars har jag bara en 1080p skärm hemma ja skulle kunna sälja men då jag bor i Finland tror jag frakten kostar såpass så det inte är värt det ^^

Hej,
Detta låter ju jätte snällt! Jag hade en MX518 liggandes till honom som kunde vara en bra gaming grund, men denna blir nog än bättre Det är taget! Kan skicka PM

Skrivet av ChineseBoy:

Har ett MSI Gaming 280X 3GB för 500+frakt om det är av intresse. Finns i Stockholm.

Intressant helt klart, men det har dykt upp lite bättre kort. Tack ändå

Skrivet av KarlHelmer:

Jag har ett Cooler Master Elite 310 chassi som är använt kanske 2-3 månader. Skänker det mot fraktkostnad om du vill. Har kvar kartong och emaballage

Det lät intressant, men tror pojken vill ha ett sånt där lysande rymdskepp till chassi tyvärr... Tack ändå!

Skrivet av vrmlnd:

770 eller 680 av intresse?

Har tyvärr fått mer intressanta förslag på grafikkort. Tack ändå

Skrivet av Sloback:

Har precis uppgraderat min dator så jag har en 3570k med matx moderkort(G1 sniper m3), 212 evo kylare samt 2x4 gb ram om det är av intresse. Har även två stycken prodigy M-chassin. Ett i svart och ett i vitt om något av de skulle vara av intresse.

Bor i Borlänge men det går en del turer till och från Stockholm så skulle kunna mötas i Avesta.

mvh

Intressant helt klart! Tror dock att jag har fått ett par mer intressanta CPU förslag. Men hmm... Det är ändå intressant med matx lösning! Skicka gärna PM med vad du skulle vilja ha för det?

Skrivet av TMG:

Jag har ett Sapphire RX 580 Nitro+ som du kan få för 1500 kr. Jag har också flera billigare grafikkort.

Det har tyvärr trillat in ett par mer intressanta förslag på grafikkort. Tack ändå

Skrivet av Icte:

Har en Ryzen 5 2600 till salu om det skulle var av intresse? Helt ny i enbart öppnad förpackning, aldrig använd. Kvitto med garanti finns såklart samt alla tillbehör (inkl. kylare)

Skicka gärna ett PM med vad du skulle vilja ha för den!

Skrivet av darran:

Har ett kit med i7 2700K, Asus P8H61-I R2.0 (mITX mobo), 16 GB ram, och en Scythe Shuriken kylare du kan få för ett bra pris om det är av intresse. Ligger dock i Norge just nu, så ev frakt blir lite mer än vad man är van vid.

Det är intressant! Skicka gärna ett PM med vad du skulle vilja ha för det

Skrivet av Barbrowtf:

Jag har ett Asus b150 gaming moderkort + i5 6600k samt en Bequiet! Shadow Rock 2 kylare som bara ligger.

Jag bor inte allt för långt borta heller ifrån Norberg, om man typ kan mötas i Fagersta eller dyl. Jobbar dock eftermiddag denna vecka så kan ha svårt nu i veckan om det är bråttom

Vi höres om det är intressant.

Det lät absolut intressant!
Har inte jätte bråttom, så det funkar när det passar.
Skicka gärna ett PM med vad du vill ha för det

Skrivet av SE_Larsson:

Har en gammal rigg liggandes. Dock äldre men ska nog klara av en del med en ok GPU.
Såklart en låg prislapp, fullt fungerande. Kanske kan vara till något annat kul projekt?
Alla förpackningar finns kvar, manualer och extra tillbehör till listade delar.

Nedan är kompletterat med:
MSI Gaming X 760.
Det är 12gb RAM totalt (Corsair, DDR3 1333MHz VS-10600 Value Select)
Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2

Köpt från Inet 2010:
https://imgur.com/90iifrK

Hmm.. Lite gammalt allt, men skicka gärna ett PM med vad du skulle vilja ha för allt!

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk

@timpO: Inte tänkt mig något stort, men det vore kul ifall den fick leva igen Kanske kan gå som server/backup.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

@timpO: Inte tänkt mig något stort, men det vore kul ifall den fick leva igen Kanske kan gå som server/backup.

Lite intressant, men jag tror tyvärr jag avstår. Har nappat på en setup, och tror jag fokuserar på en dator i början.
Tack ändå!

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k