Permalänk

Vill mer än 230 fsb!

Kommer inte högre än 230 fsb har vdd moddat( max 2.40v) extra kondningar, vdimm moddat (max 3.30v) kan köra minnena i 195 fsb @ 133%=260*2=520mhz. Tror att det är processorn, kan det hjälpa om man cutta L12 bryggan? Har kylning på nord & syd bryggan & mosfets.

__________________
AMD XP2400+@2185mhz Vcore 1.75v | Epox 8rda Vdd 1.92v Fsb 230mhz| Sapphire 9700 np 325/310 | TwinMos PC3700 2*256 | Seagate 80 gb

Visa signatur
Permalänk

Låter verkligen som något att vara arg över...

Visa signatur

I am buttercup the coolest powerpuff girl in town, eat my powerpussy.
SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buttercup
Låter verkligen som något att vara arg över...

Mycke` vill ha mer!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är trög eller kör du minnena asynk med FSB?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xizten
Är det bara jag som är trög eller kör du minnena asynk med FSB?

nej, har bara testat vad minnerna klarar!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

men är du övertokig eller!?
2,4V Vdd!?
jag hoppas verkligen att du åtminstone vattenkyler nordbryggan!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
men är du övertokig eller!?
2,4V Vdd!?
jag hoppas verkligen att du åtminstone vattenkyler nordbryggan!

Har sett en som hade Vdd på 2.80v . Har moddat om lite nu, har testat Vdd på 2,60v men kommer ändå inte högre än 230 fsb, 233 fsb bootar i bland!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

var nöjd.....mitt vill ju inte ens över 204MHz fsb (utan mods dock..rev 1.2)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plysch-björn
Har sett en som hade Vdd på 2.80v . Har moddat om lite nu, har testat Vdd på 2,60v men kommer ändå inte högre än 230 fsb, 233 fsb bootar i bland!

Men vad har du för kylning på den stackars lilla norrbryggan???

Visa signatur

Xp2100+@2506 Mhz (AIUHB 0301MPMV)|Gf4 ti4200@370/666|Epox 8rda+|Codegen 400w|2x256mb twinmos pc3200 m/winbond|120gb IBM|Wxp|16507 3dmark2001se|ska bygga vatten kylning snart också.

Permalänk
Medlem

Att cutta L12 ger bara nåt på 333MHz prollar, dvs du sätter standard fsb till 133 istället för 166.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [L Click] Goofy
Men vad har du för kylning på den stackars lilla norrbryggan???

Har nb32 + 40mm fläkt på nordbryggan & nb 32 på sydbryggan

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plysch-björn
Har nb32 + 40mm fläkt på nordbryggan & nb 32 på sydbryggan

Stackars NB.... borde ju då ha en CPU fläns eller vatten på NB om du kör på så hög spänning.!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Stackars NB.... borde ju då ha en CPU fläns eller vatten på NB om du kör på så hög spänning.!

Den blir mellan 32-40 grader! En kompis har oxå ett EP 8rda+ och hans nordbrygga blir svinhet när han kör 215fsb & Vdd på 1.85v, samma kylning. (Har lappat min nb.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dum fråga:
vad är nord/syd-bryggor???

Visa signatur

- aKoDaK!
pronounced "aK-da-aK" by some... :)

Permalänk
Medlem

nb=kretsen med kylfläns/kylfläns och fläkt, närmast processorn...blir varm i dom flesta fall, bortsett från plysch-björns....=))...kontrollerar minne, processor, och lite annat småpill uppei....=)
sydbrygga, kontrollerar IDE, PCI, ev. integrerade grejer, och sånt där...=)

Visa signatur

K M K !

Permalänk

Vadå extra kondningar föresten?? Var har du dom???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plysch-björn
Har nb32 + 40mm fläkt på nordbryggan & nb 32 på sydbryggan

Snabb fråga är du i ordning?
näe men seriöst har du planerat att ha det där kortet i mer än en vecka eller?

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Medlem

Spelar ingen större roll vad du har för kylning, 2,4v så dör ditt kort ganska snart. lika bra att beställa kista och plocka blommor:)

Just slängt en 80w pelt på nordbryggan men tänker inte köra vdd mycket högre än 2.0v ändå. det ska ju trots allt hålla i mer än ett par 3dmarkomgångar, har ju sett kort som dött tom under 2v allt för ofta.

Visa signatur

FX-51@2928mhz | Asus SK8V | 2x512mb Corsair 3200RE | 9800XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMurphy
Spelar ingen större roll vad du har för kylning, 2,4v så dör ditt kort ganska snart. lika bra att beställa kista och plocka blommor:)

Just slängt en 80w pelt på nordbryggan men tänker inte köra vdd mycket högre än 2.0v ändå. det ska ju trots allt hålla i mer än ett par 3dmarkomgångar, har ju sett kort som dött tom under 2v allt för ofta.

En smart idiot fattar väl att jag inte kör på 2.4v, har bara testat om det är vdd som styper när jag klockar fsb...........och de ä nä inte!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lol .. hur får ni höga FSB:s jag får min ENDAST till 133 sen startar inte datorn =/ vet någon varför?

EDIT* Stavfel

Visa signatur

[size="0,5"]| Dator #1 | AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz (134*15) | MSI K7N2 nForce2 | GeForce3 Ti200 128 Mb @ 1280x1024 | DDR 3200 @ 512 Mb | 120 Gb IBM | WinXP Pro |[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plysch-björn
En smart idiot fattar väl att jag inte kör på 2.4v, har bara testat om det är vdd som styper när jag klockar fsb...........och de ä nä inte!

Uppskattar inte alls din antydan om att jag skulle vara en idiot. Sen tror jag inte du kommer att komma speciellt mycket högre än 230fsb, men med bättre kylning så kanske du tjänar några mhz och framförallt vinner du stabilitet.

Visa signatur

FX-51@2928mhz | Asus SK8V | 2x512mb Corsair 3200RE | 9800XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMurphy
Uppskattar inte alls din antydan om att jag skulle vara en idiot. Sen tror jag inte du kommer att komma speciellt mycket högre än 230fsb, men med bättre kylning så kanske du tjänar några mhz och framförallt vinner du stabilitet.

Ursäkta, mätade just nb 2.4v = 35.5 grader idle.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

plysch-björn

Du kommer elda upp strömförsörjningen av chipset.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Petterk
plysch-björn

Du kommer elda upp strömförsörjningen av chipset.

[/QUOTE

Än en gång, har bara testat vdd på 2.4v om det var därför jag inte kom högre än 230 fsb

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plysch-björn
Ursäkta, mätade just nb 2.4v = 35.5 grader idle.

Hur mätte du nordbryggan? Har du en termistor som ligger mot nordbryggan?
Om temperaturen du nämner är den som står i BIOS eller rapporteras av diverse mätprogram du kör kan jag meddela att det inte är temperaturen på nordbryggan, det är en termistor som sitter lödd på moderkortet nära DIMM-platserna.

Permalänk
Medlem

Fattigt.. lirar ju 229MHz i 4222 utan mods.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av plysch-björn
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Petterk
plysch-björn

Du kommer elda upp strömförsörjningen av chipset.

[/QUOTE

Än en gång, har bara testat vdd på 2.4v om det var därför jag inte kom högre än 230 fsb

[/QUOTE]

Din kylning räcker ju inte för att klara kyla nordbryggan med 2.4V iaf = att det inte hjälper klockningen nåt. Det är klart att det inte hjälper något och ännu en gång, man bränner strömförjningen till chipset om man kör 2.4V. Det är så pass högt så att man inte ska testa köra det ens.

Säger samma som Nordic hur mäter du temperaturen på nordbryggan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Säger samma som Nordic hur mäter du temperaturen på nordbryggan?

I Motherboard Monitor kollar jag iaf... eller visar den inte rätt temps?

Visa signatur

Asus Z170-K | I7-6700K | 4X4 GB DDR4 Dominator Platinum | 2 X Samsung 250 Gb SSD | EVGA GTX 980 Ti | Antec 650 W PSU

Permalänk
Medlem

Om du läser Nordics post så ser du att den inte mäter nordbryggan utan från en sensor som sitter vid dimm-platserna.

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordic
Hur mätte du nordbryggan? Har du en termistor som ligger mot nordbryggan?
Om temperaturen du nämner är den som står i BIOS eller rapporteras av diverse mätprogram du kör kan jag meddela att det inte är temperaturen på nordbryggan, det är en termistor som sitter lödd på moderkortet nära DIMM-platserna.

självklart så har jag en termistor som ligger mot nordbryggan! håller man på med sånt hära, kan man inte gå efter MBM eller liknande.

Visa signatur