Permalänk
Medlem

det är vel en smaksak... ja tycket iaf det är JÄVLIGT roligare med rack, och det ser mer 0x7A69(31337 i hexadecimal) ut också

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chille
det är vel en smaksak... ja tycket iaf det är JÄVLIGT roligare med rack, och det ser mer 0x7A69(31337 i hexadecimal) ut också

moget uttalande

Visa signatur

|| Duron 950 || 384 || 40 || Geforce 256 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eg0
moget uttalande

Nödvändig post?

OnTopic

Ser ju mycket trevligt ut. Skall bli skoj att se det färdiga resultatet. Som ni säger så kommer det ju inte väga så jävla mycket...eller det är klart datordelarna väger ju men inte farligt endå.

Med ett gäng rejäla hjul och så så kommer det ju bli perfekt! Lycka till grabbar.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

jag ska anmäla mej till FLIS så fort jag har pengar till det... jag måste ju få se resultatet. jag bor ju ändå bara en mil från vimmerby.

Permalänk
Medlem

vi skrev i början att det får plats 16 datorer..

efter lite beräkning och omplacering kommer det få plats upp mot 45, men vi ska börja med 6

Visa signatur

|| Duron 950 || 384 || 40 || Geforce 256 ||

Permalänk
Medlem

onödigt stort

Visa signatur

Halvgubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpertize
onödigt stort

beror ju helt och hållet på vad man ska använda servrarna till.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluffis
Grejjen med 19" chassin är att du i 99% av fallen har handtag på dom, vilket gör att man bara sliter ur allting ur racket, flyttar det för sig o sedan stoppar tillbaks allting.

har du hört talas om att det faktist finns rack som är gjorda för "mobilt" bruk? bara för att inte räknas som "dator rack" betyder inte att man inte kan ha datorer i det.. ja tror nog ett kraftig "slutsteg" väger JÄVLIGT mycket mer än en dator.. så att pressa ett dussin datorer i ett sånt rack går finfint

exempel:

dock så är de där värsta lyx-kvalité-racket för 6000kr, finns såklart billigare

annars så kan man juh använda en sån här:

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chille
har du hört talas om att det faktist finns rack som är gjorda för "mobilt" bruk? bara för att inte räknas som "dator rack" betyder inte att man inte kan ha datorer i det.. ja tror nog ett kraftig "slutsteg" väger JÄVLIGT mycket mer än en dator.. så att pressa ett dussin datorer i ett sånt rack går finfint

exempel:
http://www.jam.se/images/SKB1010gigrig.jpg

dock så är de där värsta lyx-kvalité-racket för 6000kr, finns såklart billigare

annars så kan man juh använda en sån här:
http://www.starfelt.se/prodjuser/prodjuser/hjulbas.jpg

Asså!
Fattar inte folk eller!
Vi har säkert sagt 200 ggr i den här tråden att vi inte vill ha RACK!
folk vill ju åka tiotals mil bara för att komma på våra lan o se servern.

Vi gör det inte för att det ska bli smidigt, det kommer att bli smidigare än att ha lösa burkar o det är ju bra, men vi gör det inte därför!

Vi gör det för att det är kul och inget annat!

Hoppas du fattar nu för det är sista gången jag skriver detta. !

Visa signatur

|| Duron 950 || 384 || 40 || Geforce 256 ||

Permalänk
Medlem

ni hade faktiskt kunnat gjort den lite mindre...=P
Jag håller med om att göra eget är mkt coolare men mindre kunde det väl vatt jallafall..

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk

ser tufft ut, sen så ska det ju vara stort och vräkigt, eller hur?

synd bara att man bor så långt bort och inte har nån möjlighet att komma ner och vara med på lanet och kolla in det färdiga resultatet, Ni får se till att posta många bilder när det är färdigt så jag får stilla min nyfikenhet

Visa signatur

i5 3570k _ 16GB _ Fractal Design Define R4 _ GTX 680 och två skärmar.

Permalänk
Medlem

tur att sidan fungerar.

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

Men nödvändigt att liva upp en 5 månader gammal (idle i 1 månad)....

Permalänk

Denna tråd har ma sätt förr!

Finns det bilder på hur det blev me datorer, plexi å grejs?

Permalänk

Tydligen inte.
eg0: Har du gått och dött eller?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Avstängd

hm ofta man drar upp en tråd som är mer än 1 år gammal

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zrg
hm ofta man drar upp en tråd som är mer än 1 år gammal

Inte för att vara petig men den är inte äldre än ett år.

Permalänk

Råkade komma över den när jag sökte lite om linux-kluster och jag kom på att man fick aldrig se hur det gick med allt, så därför frågade jag. Förlåt så mycket om du tog illa upp.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

aaaahhh FAN att ja e typ 8 månader för sen att kolla denna topic.. vill ju se bilderna...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

jag vill också ha en kool server till mina lan

Visa signatur

abit bd7 p4b 2,66@3,0 FSB150 byta kylning och minnen(333), komma upp till 3,4 eller mer. minnen 266@300mhz Connect ati9600pro 450/351.
hdd IBM 80gb+120gb

Permalänk
Medlem

jag vill oxå se bilderna:)

Visa signatur

”Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker...”

Permalänk

Vill också se bilderna.

Permalänk
Medlem

bilder NUUUUUUUU

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommu
jag vill också ha en kool server till mina lan

här har du en ÜBER tuff server

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

förstöra å förstöra ... det är den som ger den ett lyft

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Übertuff? Shabloner och sprayfärg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
Übertuff? Shabloner och sprayfärg?

ja va fan..de där gjorde ja på typ 10 min...

trodde ni förstog ironin i det hela...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

ah, ok tog det kanske lite för seriöst. Fin symbol dock, väldigt trevlig...

Permalänk
Medlem

hmm.. ja vet inte... ja har ju bra tålamod.. men snart orkar ja f*n inte vänta på fler bilder har ju väntat ett :|halvår snart gaaah

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
ah, ok tog det kanske lite för seriöst. Fin symbol dock, väldigt trevlig...

hehe....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.