Råkade ta bort en app, inte tillgänglig i Sverige att ladda ner igen

Permalänk
Medlem

Råkade ta bort en app, inte tillgänglig i Sverige att ladda ner igen

Hej!

Behöver lite hjälp nu.. Är väldigt kass på sånthär så vänder mig till er.

Råkade ta bort en app igår som jag använder dagligen... "Esportlivescore" heter den. Då jag sysslar med esport är detta väldigt viktigt för mig att ha denna app.. När jag försöker tanka den igen hittar jag den inte på appstore, men om jag googlar på "Esportlivescore app apple" så hittar jag en länk men den är inte tillgänglig i min region står det när länken tar mig till Appstore..

Finns det något sätt att få tillbaka denna app? Jag har appen på min gamla telefon om det hjälper.. Som sagt okunning

Permalänk
Medlem

Nu skjuter jag från höften då jag inte har så bra koll på den världen men kan du köra denna sida i browsern på mobilen?
http://esportlivescore.com/l_pt.html

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att skaffa en vpn och ansluta till ett land som tillhandahåller den appen.

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem

@Joppis: Det går, men det är väldigt osmidigt jämfört med appen..

Permalänk
Medlem

@SIEMPRE: Något tips?

Permalänk
Permalänk
Medlem

@mibz: jag har använt mig av Opera VPN. Det gjorde jag när de pushade en androidversion i vissa länder men inte Sverige.

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk

Testa FlashScores app, har bra cover för E-sport

Permalänk
Medlem

Möjligt att regionblockeringen ställer till det men har du kollat din köphistorik?

https://support.apple.com/sv-se/HT201272

Den metoden brukar rekommenderas för att hämta appar som blivit bortplockade.

Permalänk

Du borde kunna återställa dem med Itunes?

Permalänk
Medlem

Som länkat om den är regionlåst får man byta land.

På Android laddar man bara ner APK filen hur enkelt som helst, alltid värre med IOS tyvärr (Något jag svurit som fan på många gånger då många Japanska appar inte finns så måste byta appstore fram och tillbaka och kladda som en tok)