Får jag hämta ut paket från PostNord?

Permalänk
Medlem

Får jag hämta ut paket från PostNord?

Hej! Jag har beställt lite dator delar, som min mor har betalat för jag är 15, och undrar om jag skulle kunna hämta ut paketen om jag har min mammas och mitt egna leg, skulle de funka?

Mvh Dakreos

Permalänk
Medlem

Ja det går. Du är då "bud".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakreos:

Hej! Jag har beställt lite dator delar, som min mor har betalat för jag är 15, och undrar om jag skulle kunna hämta ut paketen om jag har min mammas och mitt egna leg, skulle de funka?

Mvh Dakreos

Japp https://www.postnord.se/ta-emot/hamta/legitimering , se även godkända legitimation om du måste legitimera dig.

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är adresserat till din mamma, ja.

Är det adresserat till din pappa får du ta din pappas leg.

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svar!!

Permalänk
Medlem

Det här är nitiskt och säkert onödigt på alla sätt, men jag vill bara poängtera att du så klart även behöver din mammas tillstånd både att hämta ut paketet samt låna hennes legitimation.

Permalänk
Medlem

Har hon postnords app och mobilt bank-id på samma enhet kan hon godkänna uthämntning i förväg, då behöver du bara streckkoden du får i appen och som går att printscreena.

Citat:

Den nya lösningen, som är en funktion i PostNords app, gör att mottagaren kan identifiera sig med hjälp av Mobilt BankID. När det är gjort räcker det med att visa den digitala avin i appen för att hämta ut paketet. Mottagaren kan själv använda avin eller skicka den vidare till en bekant som då kan hämta ut paketet.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare