Garderobsrensning (i5 760, LGA1156, 16GB DDR3, R9 280X)

Permalänk
Medlem

Garderobsrensning (i5 760, LGA1156, 16GB DDR3, R9 280X)

Hej!

Vill undersöka intresset för följande komponenter som jag har över efter en uppgradering.

Har följande:

- Intel Core i5 760
- Gigabyte GA-P55 USB3 LGA1156 inkl. IO-plåt
- Corsair 16GB DDR3 (2x8GB) 1600Mhz XMS3
- ASUS Radeon R9 280X
- Noctua NH-U9B SE2 CPU-kylare med Intel-fästen. Har ev. AMD-fästen liggande någonstans.
- Nätagg 500W av okänt märke (AXP?) och okänt skick. Funkade fint sist det användes men det är många år sedan nu.

CPU har hängt med i många år och står sig fortfarande. Har överhängande tiden kört den i 3,16 GHz men provat att dra upp den till 4 GHz utan problem. Dock hängde inte kylaren riktigt med (70-80 grader) så jag valde att ta ner den till 3,6 GHz sista tiden före
uppgraderingen.

Systemet har funkat fint i sin helhet men värt att nämna några saker dock. Systemet startade alltid om sig en gång vid boot innan det gick vidare in i BIOS. Om det beror på moderkortet, minnen, cpu eller annat har jag inte lyckats reda ut. Har inte lagt mkt energi på det då systemet i övrigt varit stabilt och funkat bra.

Grafikkortet (R9 280X) köptes här på marknaden för några år sedan och har sporadiskt visat artefakter. Det här är ett vanligt problem med den här modellen och jag har försökt felsöka och lösa det under en längre tid. Genom att undervolta, övervolta, byta drivare etc. har jag lyckats lösa problemet men det har sedan återkommit igen efter en tid. Sker dock bara sporadiskt och inte i alla spel. Googla gärna på detta själv om du överväger att köpa grafikkortet.

***Diskläjmer***

Kom med bud på delar eller hela rasket så får jag se om det känns tillräckligt intressant att sälja delarna eller om jag vill behålla dem för framtida byggen. Sätter inget slutdatum för budgivning utan låter det tuffa på tills jag känner mig nöjd.

Samtliga delar säljs i befintligt skick. De har som sagt, överlag, fungerat fint när de stoppats men jag lämnar inga garantier.

Prioriterar bud med upphämtning hemma hos mig i Sollentuna helg- eller kvällstid.

Säljer till vem jag vill, när jag vill bla bla bla...

Mvh

// Peter

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

@Lythelius: 500kr + frakt för allt!

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Budar 400 kr snabb affär för 280X, DDR3 minnen samt nätagget, finns i Sollentuna.

Permalänk
Inaktiv

Budar 400 för moderkort, processor, CPU-kylare och RAM-minnen.

@Gunior Jag behöver inte nätagg eller gfx mao, vore du fortf intresserad av bara de komponenterna? Jag vore också intresserad av en snabb affär iaf, vore trevligt om vi skulle kunna enas om ett pris för alltsammans som @Lythelius vore intresserad av.

Själv kan jag hämta i Sollentuna, men föredrar att ses närmare T-centralen om det vore möjligt.

Permalänk

250 kr + frakt för psun 500w och Corsair 16GB DDR3 (2x8GB) 1600Mhz XMS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon73130:

Budar 400 för moderkort, processor, CPU-kylare och RAM-minnen.

@Gunior Jag behöver inte nätagg eller gfx mao, vore du fortf intresserad av bara de komponenterna? Jag vore också intresserad av en snabb affär iaf, vore trevligt om vi skulle kunna enas om ett pris för alltsammans som @Lythelius vore intresserad av.

Själv kan jag hämta i Sollentuna, men föredrar att ses närmare T-centralen om det vore möjligt.

Om du kör ett paketpris med TS, så kan jag från dig isåfall köra med 250 kr för grafikkortet + kylare + nätagg. Kan hämta upp i centralen. Bara säga till om du vinner ! mvh

Permalänk
Inaktiv

@Gunior hm, jag tänkte ju norpa cpu-kylaren också tho, men du kanske menar 250 för nätagg o gpu "bara"?

@Lythelius hur låter 400 från mig för mb, cpu, kylning o ram + 250 från Gunior för resten, förutsatt snabb affär? Jag kan ses imorgon söndag iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Drar tillbaka mitt bud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Höjer mitt bud till 550kr + frakt

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Bud kvarstår på 400 kr för 280X, DDR3 minnen samt nätagget, finns i Sollentuna.

Eller 200 kr för 280X.

Permalänk

Ändra mitt bud till 400kr + frakt för
psun 500w och Corsair 16GB DDR3 (2x8GB) 1600Mhz XMS3
ASUS Radeon R9 280X

Skickades från m.sweclockers.com