Epost klienten i windows 10 slutar att fungera i ett kör

Permalänk

Epost klienten i windows 10 slutar att fungera i ett kör

Hej! pappa har fått nåt konstigt problem på sin dator som jag inte lyckas lösa, så jag får vända mig till swec! hoppas någon har en idé!!:)

Nästan varje dag nu så slutar synkroniseringen i epost appen i windows 10 att fungera. Han kan inte skicka mail eller ta emot.

Jag löser problemet genom att ta bort hans konto och lägga till det igen, problemet är att det går någon dag så är det samma skit igen!

Någon som har en aning om vad f*n det är för fel?

tack på förhand!

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Vila i frid

Vem tillhandahåller epostkontot? gmail, hotmail eller annat? Körs det mha pop3, imap eller exchange?

Permalänk

Instämmer med hasen, vi behöver mer info för att kunna vara behjälpliga.
Om det är en microsoft mail kan du alltid testa ladda ner Outlook (och ta bort Windows 10 appen som i min mening är skitdålig)

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Ta bort de lokala autentiseringsuppgifterna som ligger sparat (Sök på Autentiserringshanteraren) och logga sedan in i mailen på nytt.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Vem tillhandahåller epostkontot? gmail, hotmail eller annat? Körs det mha pop3, imap eller exchange?

Oj såklart, vad dumt av mig att glömma det:) det är gmail som körs vi E-post appen i windows 10. Vet inte om den kör pop3 eller imap, båda 2 är aktiverade när jag kollar gmail-inställningarna på webben.

Värt att tillägga är att detta problem uppkommit plötsligt för några veckor sedan. Det har tidigare funkat utan problem i flera år

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Skrivet av Gnucci:

Ta bort de lokala autentiseringsuppgifterna som ligger sparat (Sök på Autentiserringshanteraren) och logga sedan in i mailen på nytt.

tack, ska testa detta!

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av slobbster:

Värt att tillägga är att detta problem uppkommit plötsligt för några veckor sedan.

Jag har både hotmail och gmail tillsammans med Thunderbird och lite nu och då lär man manuellt web-logga in och bekräfta ändringar i avtal, verifiering etc för att det ska funka. Vill du flasha lite drar du igång wireshark och analyserar trafiken vad som går snett.