Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Skulle det inte finnas möjlighet att ladda ner i förväg där man tänkt flyga för att minska beroendet av bandbredd just när man flyger?

Det stämmer bra. Man kan dedikera en viss mängd till cache som sedan laddas ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Skulle det inte finnas möjlighet att ladda ner i förväg där man tänkt flyga för att minska beroendet av bandbredd just när man flyger?

Ja ska finnas som val att förladda och rulla tummarna

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@Mindfighter:
Samma här har också flugit virtuellt i nästan 40år(fanns en rudimentär flygsimulator till ZX81 som också kom förbättrad i färg på Spectrum 48K) och flugit en förskräcklig massa timmar.

Givetvis spelat Microprose spelen som var mina favoriter på C64(hade en släpbar SX64 alltså en väskmodell av C64 med inbyggd 1541 floppydrive och femtums färgmonitor) samt också favoriten Sublogic FSII på C64 som var bättre än PC varianten just då. (är ju Sublogics tidigare version som MSFS 1 bygger på)

På PC har jag flugit hela MSFS serien + alla MS CFS (CFS3 innehöll en mängd roliga exotiska flygplan) så jag ser verkligen fram mot MSFS 2020.

Då vi inte har några snygga 3D städer i Sverige med våra dåligt uppdaterade Bingkartor så finns det lite att önska där men kanske blir det bättre framöver då tydligen Köpenhamn är bättre.

Men bortsett från någon tokmissad detalj såsom att stadshuset i Stockholm saknar tornet(kommer antagligen fixas till senare) så ser det ändå mycket mer detaljerat ut än i FSX och andra konkurrenter.

Flyger man på något tusental meter över landsbygd så ser det verkligen riktigt ut, som videon med flygningen i en DA-62 från Malmi Helsingfors över finska skärgården till Mariehamn där de skogsbevuxna öarna och kala skären verkligen kan tas för verkliga.

Hela systemet med omvärlden som solnedgångar och vädret är ju väldigt mycket förbättrat också.

Bara att hoppas min gamla datorhäck med i7 och GTX 1070 klarar av det, men Drawyahs videoklipp ser rätt ok ut ändå trots att han inte har någon värstingdator eller bredband.

Men det är fantastiskt hur långt utvecklingen har gått när det gäller realism när man varit med hela tiden från enkla streck och rektanglar till dagens prestanda. Nu finns det faktiskt sekvenser i spelet där folk som ser videorna tror det är på riktigt.

Och på vägen från Gunship och F19 till DCS har det också hänt en del utveckling.

Ska bli spännande och se utveckingen framåt av MSFS 2020, till föregångarna finns det ju otroliga mängder med både fria och paywaretillägg som lyft simulatorn till nya höjder. undrar just hur det ser ut om 14år framåt för det var ju så länge sedan FSX släpptes.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mindfighter:

Flugit virtuellt sen Microprose Gunship och F19 på C64,
så nog ser man fram emot detta rejäla kliv!

https://youtu.be/A8bBV7uzbSs

Med tanke på spelets ålder och hur spelet ändå är in-game, ser rätt avancerat ut för C64 i mitt C64-amatöriga tycke, så är Gunship än idag imponerande. Ca 40 år gammal hårdvara trots allt.

Men nya Flight Sim... Sneglat klipp ikväll och multiplayertestet som nyligen länkades i tråden gillades skarpt. Har några kollegor att försöka övertyga framöver.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spicebeast:

Han hade älskat spelet. "Herrejösses vad vackert" hade han sagt när han flög över Afrikas vidder och sedan fällt en liten tår under rockärmen.

Sitter man på ett US Robotics 28800 så kanske det inte går så lysande bra.

Skulle tro det! Första flygsim jag testar var hos honom, 1996/1997 troligen. Troligen Flight Sim 95. Så längesedan men minns att han körde tre skärmar, dock inte i spelet förstås. Och joystickar och grejer. Han missade väldigt mycket som hänt inom sim de senaste 20 åren, men han lyckades inspirera mig iallafall.

Skulle tro det, går verkligen inte säga något annat än att simulatorn är bland det snyggaste, om inte det snyggaste, vi har idag. Funderar lite på om det är nästa milstolpe efter exempelvis Far Cry och förstås Crysis vi ser här. Verkligen något utöver det ordinarie.

Jag har Tele2s mobilt ljugband obegränsat. Känns som en gammal "hederlig" 28K anslutning vore snabbare ofta. Inväntar fiber, var det minst korkade valet medans om det inte vore för att Tele2 ljög om kapaciteten.

Ett övergående problem dock, de gräver utanför så hoppas på att ha fibern inlåst inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har Tele2s mobilt ljugband obegränsat. Känns som en gammal "hederlig" 28K anslutning vore snabbare ofta. Inväntar fiber, var det minst korkade valet medans om det inte vore för att Tele2 ljög om kapaciteten.

Ett övergående problem dock, de gräver utanför så hoppas på att ha fibern inlåst inom kort.

Detta med mobiltbredband, numera får man ofta usel hastighet på 4g trots full signal och man ser masten.(Och inte blir det bättre av alla som jobbar hemfrån i Coronatider)

Där jag förut med Tele2 hade 30Mbit/s ned och ungefär samma upp på landet så har jag nu kanske 1,5 ned då det är så överbelastat på 4G.

Som default är Tele2 mobila bredband inställda på 4g och 3G är ej aktiverat i nätet just på deras rena mobila bredband.(åtminstone för privatanvändare)
Detta då till skillnad från när man har mobilen som hotspot eftersom mobilabonnemanget har 3G aktiverat och där det då fungerar att istället byta till och låsa den på 3G only då 3G ofta är mindre överbelastat numera när alla kör 4G.

3G är alltså inte aktiverat i nätet om man inte säger till hos kundtjänst på de rena mobila bredbanden på privatsidan. Antagligen har de tänkt att det blir mindre support då folk inte av misstag hamnar på det normalt sett långsammare 3G istället för 4G. Antar att mobila företagsbredband har 3G aktiverat men om inte så gäller samma sak där.

För min del så får jag 10-13Mbit ned och kanske 3 upp med 3G istället för oandvändbara 1,5 med 4G och dessutom fungerar nu wifi-routern i bilen på ställen där det bara är 3G täckning(en hel del ute på landsbygden) vilket i alla fall gör att jag slipper avbrott efter vägen om jag lyssnar på internet-radio eller Spotify. I bilen får den stå på Auto för annars har jag inget bredband där det bara finns 4G finns ju några sådana ställen också men de är betydlig färre för oftast finns 3G även där 4G finns

Man kan dock ringa Tele2 kundtjänst och få 3G aktiverat även på rena mobila bredband och då går det att låsa det till 3G i nätverksinställningen på mobila wifi-routern.

Står den på Auto väljer den ofta 4G i tron att det är bättre så man får manuellt låsa den till 3G only på mobila wifi-routern/Usb-modemet då.

När det gäller FS 2020 så går det tydligen som jag förstår välja att öka på nedladdningcachen och ladda ned i förtid, kom inte riktigt ihåg om det också gick att välja områden att ladda ned men jag tror det så det kan hjälpa till där uppkopplingen/bredbandet är långsamt eftersom den då kan vara igång och ladda ned när man gör något annat under tiden så kan den få stå och tugga på med nedladdning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har Tele2s mobilt ljugband obegränsat. Känns som en gammal "hederlig" 28K anslutning vore snabbare ofta.

Jag blev lurad att skaffa 3s bredband när jag flyttade tillbaka till Sverige för några år sedan. Allt lät jättebra tills jag upptäckte att man betalade för en viss mängd data varje månad. Eftersom mitt arbete är förlagt till 99,9% online så var det en katastrof.

Citat:

Ett övergående problem dock, de gräver utanför så hoppas på att ha fibern inlåst inom kort.

Vet du hur mycket det kommer att kosta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airborne:

Detta med mobiltbredband, numera får man ofta usel hastighet på 4g trots full signal och man ser masten.(Och inte blir det bättre av alla som jobbar hemfrån i Coronatider)

Där jag förut med Tele2 hade 30Mbit/s ned och ungefär samma upp på landet så har jag nu kanske 1,5 ned då det är så överbelastat på 4G.

Som default är Tele2 mobila bredband inställda på 4g och 3G är ej aktiverat i nätet just på deras rena mobila bredband.(åtminstone för privatanvändare)
Detta då till skillnad från när man har mobilen som hotspot eftersom mobilabonnemanget har 3G aktiverat och där det då fungerar att istället byta till och låsa den på 3G only då 3G ofta är mindre överbelastat numera när alla kör 4G.

3G är alltså inte aktiverat i nätet om man inte säger till hos kundtjänst på de rena mobila bredbanden på privatsidan. Antagligen har de tänkt att det blir mindre support då folk inte av misstag hamnar på det normalt sett långsammare 3G istället för 4G. Antar att mobila företagsbredband har 3G aktiverat men om inte så gäller samma sak där.

För min del så får jag 10-13Mbit ned och kanske 3 upp med 3G istället för oandvändbara 1,5 med 4G och dessutom fungerar nu wifi-routern i bilen på ställen där det bara är 3G täckning(en hel del ute på landsbygden) vilket i alla fall gör att jag slipper avbrott efter vägen om jag lyssnar på internet-radio eller Spotify. I bilen får den stå på Auto för annars har jag inget bredband där det bara finns 4G finns ju några sådana ställen också men de är betydlig färre för oftast finns 3G även där 4G finns

Man kan dock ringa Tele2 kundtjänst och få 3G aktiverat även på rena mobila bredband och då går det att låsa det till 3G i nätverksinställningen på mobila wifi-routern.

Står den på Auto väljer den ofta 4G i tron att det är bättre så man får manuellt låsa den till 3G only på mobila wifi-routern/Usb-modemet då.

När det gäller FS 2020 så går det tydligen som jag förstår välja att öka på nedladdningcachen och ladda ned i förtid, kom inte riktigt ihåg om det också gick att välja områden att ladda ned men jag tror det så det kan hjälpa till där uppkopplingen/bredbandet är långsamt eftersom den då kan vara igång och ladda ned när man gör något annat under tiden så kan den få stå och tugga på med nedladdning.

Tack, mycket bra info där!
Ser ut som det kan vara värt att kontakta deras kundtjänst då.

Skrivet av Spicebeast:

Jag blev lurad att skaffa 3s bredband när jag flyttade tillbaka till Sverige för några år sedan. Allt lät jättebra tills jag upptäckte att man betalade för en viss mängd data varje månad. Eftersom mitt arbete är förlagt till 99,9% online så var det en katastrof.

Vet du hur mycket det kommer att kosta?

Deras mobila bredband alltså? Hm... måste nästan dubbelkolla med Tele2. Litar inte på andra ISP:ar än Bahnhof, obegränsad bör vara obegränsad men skulle ju inte förvåna om det dyker upp en faktura på 5000kr för att jag laddat hem MSFS2020 över 4G. Men ja... haft 3 under en kort stund, rena lögnare och döljer mer än gärna viktig information var min upplevelse.

Fiberinstallationen? Osäker då jag hyr i ett privat mindre hyreshus. Så för mig bör det inte kosta något, möjligen om de räknar det som ökning av standard i slutändan. Lägenheten var otroligt bra så ville inte tacka nej till den pga problemet med avsaknad av fiber, speciellt att installationen skulle ske i närtid.

Har själv letat hus men snubblade över denna lägenhet och valde den istället tills vidare. Men där jag bor tryckte man ner fiber för 11-12 år sedan i gatorna. Men få som anslöt när det redan grävdes och var billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Deras mobila bredband alltså?

Ja, precis. Rena ockern. Sen hade de mage att försöka förlänga kontraktet när det gick ut, trots att jag ringt och klagat nästan varje månad på hur usel kundtjänsten är och hur värdelöst deras internet är.

Citat:

Hm... måste nästan dubbelkolla med Tele2. Litar inte på andra ISP:ar än Bahnhof, obegränsad bör vara obegränsad men skulle ju inte förvåna om det dyker upp en faktura på 5000kr för att jag laddat hem MSFS2020 över 4G.

3 var snälla nog att bara strypa min uppkoppling helt och slänga upp en sida där det stod att min månatliga data är slut och att jag kan gärna kan betala för lite till så att jag kan fortsätta göra det jag gjorde för tio sekunder sen.

Citat:

Fiberinstallationen? Osäker då jag hyr i ett privat mindre hyreshus. Så för mig bör det inte kosta något, möjligen om de räknar det som ökning av standard i slutändan. Lägenheten var otroligt bra så ville inte tacka nej till den pga problemet med avsaknad av fiber, speciellt att installationen skulle ske i närtid.

Jag har nämligen funderat på att dra in fiber till sommarhuset när det bygget väl kommer igång. Vi fick något informationsblad om det för ett par år sedan men det har inte hänt mycket sedan dess. Det skulle dessutom kosta rätt mycket pengar. Men är man beroende av en hyfsad uppkoppling för att kunna arbeta på ett vettigt sätt så är det värt att investera i det.

ON TOPIC:

Det är bara två dagar kvar. Visste ni det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

ON TOPIC:

Det är bara två dagar kvar. Visste ni det?

Egentligen bara 1 dag om man är uppe till 00:01 imorgon, haha

Permalänk
Medlem

@Badmondy:

Grrrrr, jag kommer vara borta med jobbet när det är release så jag får vänta en vecka extra men men, har jag väntat så här länge så fixar jag ett tag till

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Don_Tool:
Kanske till och med är bra, kan tänka mig det kommer vara proppfullt. Hur funkar det med servrarna, alla spelare i världen kan väll inte samsas på en server?

Permalänk
Inaktiv

Konstigt att priset varierar så pass mycket mellan steam och microsoft store.

Steam är ca 100 kr dyrare på varje version.

Microsoft store Standard edition 599 kr. Steam 720 kr.
Microsoft store Deluxe edition 829 kr. Steam 926 kr.
Microsoft store Premium Delux edition 1189 kr. Steam 1234 kr.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon301768:

Konstigt att priset varierar så pass mycket mellan steam och microsoft store.

Steam är ca 100 kr dyrare på varje version.

Microsoft store Standard edition 599 kr. Steam 720 kr.
Microsoft store Deluxe edition 829 kr. Steam 926 kr.
Microsoft store Premium Delux edition 1189 kr. Steam 1234 kr.

Det är nog inte så konstigt -- Steam tar ju 30% av kakan. Så säljer de Standard på steam får de 0.7*720 = 504 kr, dvs de förlorar ändå på det mot sin egen store. Deluxe tjänar de 325 kr mer på att folk köper direkt från dem.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spicebeast:

Ja, precis. Rena ockern. Sen hade de mage att försöka förlänga kontraktet när det gick ut, trots att jag ringt och klagat nästan varje månad på hur usel kundtjänsten är och hur värdelöst deras internet är.

3 var snälla nog att bara strypa min uppkoppling helt och slänga upp en sida där det stod att min månatliga data är slut och att jag kan gärna kan betala för lite till så att jag kan fortsätta göra det jag gjorde för tio sekunder sen.

Jag har nämligen funderat på att dra in fiber till sommarhuset när det bygget väl kommer igång. Vi fick något informationsblad om det för ett par år sedan men det har inte hänt mycket sedan dess. Det skulle dessutom kosta rätt mycket pengar. Men är man beroende av en hyfsad uppkoppling för att kunna arbeta på ett vettigt sätt så är det värt att investera i det.

ON TOPIC:

Det är bara två dagar kvar. Visste ni det?

Intressant! Och uselt av 3 med! 3 kommer jag personligen inte ha att göra med igen, inget med dom var bra, förvånar mig att de fortfarande finns kvar ens.

Här i Hälsingland kunde anslutningen ligga på 5000-7000kr när grupperbjudandet kom. De som inte tecknade då kan få punga ut med typ 14 000kr + vänta ut att det blir gjort om de gör det senare. Väl värt med fiber, även till sommarhus i mitt tycke, är ju inga astronomiska summor och att ha en bra anslutning är aldrig fel. Speciellt om det blir mer hemjobb framöver, det kräver sin anslutning.

Så sant! Ska plocka fram min Saitek X52 Pro samt leta reda på min gamla TrackIR 5 innan lanseringen. Oculus Quest är redo för VR-uppdateringen, när den väl släpps med. Ska bli härligt detta!

Skrivet av Badmondy:

Egentligen bara 1 dag om man är uppe till 00:01 imorgon, haha

Min sista semestervecka, veckan som kommer. Hade jag haft möjlighet (seg anslutning och ingen förladdning...) så hade jag nog faktiskt spelat 00:01. Men så lär det nog inte bli.

Skrivet av anon301768:

Konstigt att priset varierar så pass mycket mellan steam och microsoft store.

Steam är ca 100 kr dyrare på varje version.

Microsoft store Standard edition 599 kr. Steam 720 kr.
Microsoft store Deluxe edition 829 kr. Steam 926 kr.
Microsoft store Premium Delux edition 1189 kr. Steam 1234 kr.

Microsoft förlorar pengar på varje sålt spel på Steam jämfört med i Microsoft Store där det inte ska finnas några mellanhänder. Valve tar ut 30%. Troligen lägre för Microsoft men fortfarande en väldigt stor andel. Att priset är högre är inte orimligt.

Standardutgåvan ingår i Game Pass annars, så jag kommer spela.

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som reagerat på dåliga FPS/stuttering/drops i de flesta youtube klipp som cirkulerar på Youtube? Och då snackar vi ändå default scenery och flygplan.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Är jag den enda som reagerat på dåliga FPS/stuttering/drops i de flesta youtube klipp som cirkulerar på Youtube? Och då snackar vi ändå default scenery och flygplan.

Det är nog något man får räkna med om man drar upp grafiken för mycket. Att streama tar ju en del kräm också. Förväntar mig inget annat än ett nytt Crysis scenario om man försöker maximera grafiken

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Är jag den enda som reagerat på dåliga FPS/stuttering/drops i de flesta youtube klipp som cirkulerar på Youtube? Och då snackar vi ändå default scenery och flygplan.

OBS är populär mjukvara för streaming men har problem med MSFS, många streamers har poängterat att dom inte har problem med stuttering, utan det är streaming mjukvaran som orsakar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

OBS är populär mjukvara för streaming men har problem med MSFS, många streamers har poängterat att dom inte har problem med stuttering, utan det är streaming mjukvaran som orsakar det.

Förstår.

Hur mycket kan man tanka hem själv och spara ner lokalt/cacha? Nån som vet?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det är nog något man får räkna med om man drar upp grafiken för mycket. Att streama tar ju en del kräm också. Förväntar mig inget annat än ett nytt Crysis scenario om man försöker maximera grafiken

Såg något klipp på YT också där det visade sig att AI-traffic nästan halverade fps-en.
Live-traffic verkar flyta bättre.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Antar att fler än jag väntar på Honeycomb's Throttle quad. Nu har de uppdaterat sin webbsida att den är "available october 2020". Så låt oss hoppas att det inte blir fler förseningar.

Kommer en Airbus Add-on i Q4 också, så man behöver bara komplettera med Thrustmasters sidestick om man vill köra lite Air-buss (put intended) sen också. (och det vill man väl om det kommer med Sas nya livery)

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

@Mindfighter:
Jaaaaaa! Den väntar jag på för att komplettera min Honeycomb alpha, vilken combo det kommer bli med dessa två alltså. Sedan väntar jag bara på VR uppdateringen och inte den här löjliga där den är enbart bunden till ett specifikt headset, den säger jag buuuuuuuh till hur dom valde den lösningen, men det är en annan sak i dollars världen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Intressant! Och uselt av 3 med! 3 kommer jag personligen inte ha att göra med igen, inget med dom var bra, förvånar mig att de fortfarande finns kvar ens.

Här i Hälsingland kunde anslutningen ligga på 5000-7000kr när grupperbjudandet kom. De som inte tecknade då kan få punga ut med typ 14 000kr + vänta ut att det blir gjort om de gör det senare. Väl värt med fiber, även till sommarhus i mitt tycke, är ju inga astronomiska summor och att ha en bra anslutning är aldrig fel. Speciellt om det blir mer hemjobb framöver, det kräver sin anslutning.

Så sant! Ska plocka fram min Saitek X52 Pro samt leta reda på min gamla TrackIR 5 innan lanseringen. Oculus Quest är redo för VR-uppdateringen, när den väl släpps med. Ska bli härligt detta!

Min sista semestervecka, veckan som kommer. Hade jag haft möjlighet (seg anslutning och ingen förladdning...) så hade jag nog faktiskt spelat 00:01. Men så lär det nog inte bli.

Microsoft förlorar pengar på varje sålt spel på Steam jämfört med i Microsoft Store där det inte ska finnas några mellanhänder. Valve tar ut 30%. Troligen lägre för Microsoft men fortfarande en väldigt stor andel. Att priset är högre är inte orimligt.

Standardutgåvan ingår i Game Pass annars, så jag kommer spela.

Precis. Jag blev paff när det skulle ingå i Game Pass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Precis. Jag blev paff när det skulle ingå i Game Pass

De vet att flyg-nördarna (som mig själv ) köper det och stora förtjänsten blir nog ändå i marknadsplatsen för add-ons. ...så smart drag att fånga in lite nya i 'knarket' genom att inkludera det i game pass.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tinkerbeard:

Precis. Jag blev paff när det skulle ingå i Game Pass

Lutar åt att köpa spelet, troligen någon av de dyrare utgåvorna, om jag fastnar rejält. Är ett spel jag gärna vill se att utvecklaren och utgivaren, som ändå tagit en ekonomisk risk, får något tillbaks av väl utfört arbete. Men jag kanske tänker konstigt här bör väl tilläggas.

Game Pass är ofta för bra för att vara sann, som typ här. Totalt förändrat hur jag konsumerar spel. Släpps mer spel i tjänsten än jag hinner med att spela.

Permalänk
Medlem

Ja speciellt med en deal med gamepass i tre år för 10 :- per månad eller vad det var. Jag kommer garanterat köpa vid någon tidpunkt dock.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Lite mer Arlanda. Svenska landsbygden ser helt ok ut. Han verkar dock ha lite problem med att ladda ner "scenerierna". Arlanda ser rent utsagt bedrövlig ut. Tråkigt men vi håller tummarna för Orbx.

https://www.youtube.com/watch?v=X8WxX4NHsko

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Gillar ditt sätt, absolut

I det här fallet är det Microsoft som tar en risk eller ser det som en ”goodwill” åt spelarna.. om inte annat är det här en otrolig marknadsföring för vad Bing och Azure kan leverera...

Men vilka möjligheter den här tekniken kan ge för framtida spel..
T.ex. Arma banor genererat av bing och azure.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk

@Zyriak: utifrån vad vad jag såg på youtube videon från Siljan så verkar det som all skog är lika gammal. Skog är 60 år gammal barrskog liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max Power:

Lite mer Arlanda. Svenska landsbygden ser helt ok ut. Han verkar dock ha lite problem med att ladda ner "scenerierna". Arlanda ser rent utsagt bedrövlig ut. Tråkigt men vi håller tummarna för Orbx.

https://www.youtube.com/watch?v=X8WxX4NHsko

Ja, landsbygden ser riktigt bra ut, speciellt med tanke på att han har en ganska beskedlig burk!

Det är väl som dom flesta autogenererade flygplatser att byggnaderna är tråkiga/inte korrekta, men landningsbanor etc ska ju vara korrekt.

Skrivet av Steamboy77:

@Zyriak: utifrån vad vad jag såg på youtube videon från Siljan så verkar det som all skog är lika gammal. Skog är 60 år gammal barrskog liksom.

Finns någon video där dom förklarar hur naturen genereras, men det är en flygsimulator trots allt, så olika ålder på träden kommer nog väldigt långt ner på priolistan