i7-4790K eller annan vass socket 1150

Permalänk

i7-4790K eller annan vass socket 1150

Hej!

Nya Flight Simulator tycker visst att min nuvarande processor är lite slö, så jag söker en Intel Core i7-4790K eller en annan vass processor för socket 1150 i hopp om att få spelet att flyta lite bättre.

Slänger ut en annons här innan det blir ett helt uppgraderingspaket.

Allt väl!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en 4790k. Är 1200kr rimligt?

Permalänk
Skrivet av j0h4nN:

Har en 4790k. Är 1200kr rimligt?

Hur är statusen tro, varit överklockad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av miggedymax:

Hur är statusen tro, varit överklockad?

Ej överklockad.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@miggedymax:

Jag har en i7-4790K men inget moderkort så den kan bli din för tusenlappen. Status är oklart men moderkortet hade böjd pinne så troligen inte överklockning som har med haveriet att göra. Hur bra den överklockar lämnar jag osagt.

Iom jag inte kan testa den så får du stålarna tillbaka om den är paj.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av j0h4nN:

Ej överklockad.

Låt mig fundera över dagen

Permalänk

@DavidtheDoom och @j0h4nN:

Medföljer kylning eller är det bara processorn som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av miggedymax:

@DavidtheDoom och @j0h4nN:

Medföljer kylning eller är det bara processorn som gäller?

Om inte så kan jag skicka en oanvänd stockkylare mot fraktkostnad. Rensat ur hemma och hittade fyra stycken 😅

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Skrivet av Garvey:

Om inte så kan jag skicka en oanvänd stockkylare mot fraktkostnad. Rensat ur hemma och hittade fyra stycken 😅

Men det borde kanske gå bra med den jag har till min i5 nu? (Troligtvis original)

Permalänk
Medlem

@miggedymax:

Intelstock kylare ska funka på alla socket 1150 processorer.
Om du tänker klocka kan du köpa fläkten nedan den kan man flytta över om du i framtiden köper en ryzen am4

https://komponentkoll.se/produkt/19200-be-quiet-pure-rock-cpu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av miggedymax:

Men det borde kanske gå bra med den jag har till min i5 nu? (Troligtvis original)

Yes, det är samma. Vill du överklocka (vilket kan ge en hel del på dessa) behöver du dock kliva upp till nåt fläskigare. Men den du har passar och funkar!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av miggedymax:

@DavidtheDoom och @j0h4nN:

Medföljer kylning eller är det bara processorn som gäller?

För 1000kr + frakt är det endast CPU, kan gräva fram en kylare som är vassare än stock men då är nog frakten värre. + peng för kylare.

Förslag är att köra med den kylaren du har idag och köpa en från svensk ÅF om du inte är nöjd med prestanda/ljudnivå.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av j0h4nN:

Ej överklockad.

@j0h4nN kan jag få den för en tusenlapp och att den skickas till Skåne? Jag står för frakten isf.

No offence @DavidtheDoom men jag tar hellre en vars status inte är oklar Återkommer till dig om det inte skulle bli nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miggedymax:

@j0h4nN kan jag få den för en tusenlapp och att den skickas till Skåne? Jag står för frakten isf.

Njaa, efter att ha kollat runt lite så verkar 1200kr vara ett rättvist pris. Släpper den nog inte för 1000kr

Permalänk
Skrivet av j0h4nN:

Njaa, efter att ha kollat runt lite så verkar 1200kr vara ett rättvist pris. Släpper den nog inte för 1000kr

Alright, låt oss säga 1200:-

Tar vi betalning och leveransadress i PM eller?