Permalänk

Usb override

Hej gott folk nu har man fått denna fenomen USB override när man försöker starta datorn efter boot så stängs den av kan inte gå in på bios heller när en tangentbord och en mus inkopplad så känner den av 2 tangentbord har jag bara tangentbord så visar den bara en tangentbord men reagerar inte vid boot på f2 eller delete knappen för att komma in till bios har nån en lösning på detta fenomenet.

Tackar alla på förhand.

Mvh Sony

Permalänk
Vila i frid

Say what? Har någon spillt redbull på datorn? Koppla lossa nuvarande råtta och tangentbord och prova sen med ENBART ett annat tangentbord anslutet.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Say what? Har någon spillt redbull på datorn? Koppla lossa nuvarande råtta och tangentbord och prova sen med ENBART ett annat tangentbord anslutet.

Samma resultat försökte med det.

Precis innan jag skrev här försökte med en annan tangentbord ingen reaktion när jag trycker f2 eller del för att komma till bios bootar sen stängs den med meddelandet usb override.

Vill lägga lite mer info
Permalänk
Vila i frid

Du är helt absolut 100 procent säker på att du har provat med ett annat tangentbord?

Jag har sett våldtagna USB-anslutningar på datorer där dess USB-kontakt blivit mosad (brutalt tvingat och felvänt anslutningsförsök) och kontaktens 5-volt har då kortslutits mot jord. Kort sagt, kontrollera din dators alla externa USB-kontakter så att de är hela. Ungefär som när stressade personer försöker ansluta laddkabeln felaktigt till sin android - som gör att dess USB-kontakt går sönder och spricker.

Permalänk

Hmmm ok får gå igenom dom en och en då tack för tipset.

Den känner av 2 tgb 1 mus när jag har en vardera den känner av att jag har en tgb men ingen reaktion från tgb så att den hoppar in i bios men som du beskrev det kan vara med usb krångel att göra ska kolla upp när jag är hemma skriver efter vad som har hänt.

Mvh Sony

Permalänk

Det blir en ny chassi köp en billigt sådant räcker nog 😁

Permalänk
Vila i frid

Var orsaken till ditt problem en trasig USB-kontakt?

Permalänk

inte bara en flera 2 bak och 2 främmre det var en hel del ungar hemma några vilda så shit happens