3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av firenz:

Fick första livstecknet från inet nu angående TUF icke OC via mail. Stämmer väl ungefär med vad vi hört om att detta kort nedprioriterats, hade ju varit kul att veta vid beställning.
"Vi kommer löpande under året få leveranser i mindre stötar av grafikkortet men leveransdatumen på dessa är just nu väldigt preliminära"

Jag fick även detta mail angående ett TUF icke OC på Inet, beställt den 18/9. Blir väl att vänta till nästa år antar jag i denna takten.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

En liten batch om 12 kom idag, antar att jag har 2 lådor till på vift som inte reggats ännu (tysken skickade lådorna till vårt kontor istället för lager..)
🙌
🥰

Om man lägger en order nu. Kommer man med denna batchen då?
Jagar som en tok efter detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sigtyro:

Vilken tid beställde du?

15:04 och fick bekräftelse 15:07.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mattemaz:

Om man lägger en order nu. Kommer man med denna batchen då?
Jagar som en tok efter detta.

Nej de är fullbokade tyvärr

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Holy shit! Precis när man givit upp och ångesten tagit över totalt så small det.
https://i.ibb.co/7CgQ0KS/4CkFw.png

Yeeees! Samma här, fan va skönt 👍👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

15:04 och fick bekräftelse 15:07.

På webhallen?

Permalänk

Kan @Webhallen sette opp shop i Norge? Vi trenger slik kundeservice her!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Mäktig! <3

Är försiktig till att uttala mig om leveranser jag inte har på papper, men 15.30 har ca köplats 210, så om den takten vi har nu på inkommande kort håller i sig så 4-5 veckor? Ta inte detta som faktum, det kan bli tidigare, kan bli senare. Men det är en gissning baserad på det som rullar in just nu.

Jag är en lika otålig jag med så känner att detta är det minst jag kan göra för likasinnade får man ett hum så underlättar det nattsömnen en hel del 😅.

/Patrik

Nu får man ju hoppas att produktionstakten ökar ordentligt, vill ju ha 3080 innan Cyberpunk släpps...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

#18682960

Hmms hur står det till hos @Webhallen har ni koll på kötiderna?

Ordernummer xxxxxxxx ptz81
Orderstatus Mottagen
Webhallen Centrallager
2020-09-17 15:04
Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:

324062 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jo om de sa 28e februari, annars stämmer det INTE

Elgiganten har lovat att leverera alla kort till den 30 Februari.

Permalänk
Medlem

Fick en sånt mail från inet idag...

Vi kommer löpande under året få leveranser i mindre stötar av grafikkortet men leveransdatumen på dessa är just nu väldigt preliminära. Vi kommer göra vårt bästa med att informera dig så snart vi fått information om när just ditt grafikkort kan beräknas anlända till vårt lager.
Våra inköpare sitter i daglig kontakt med de olika tillverkarna för att få in grafikkorten så snabbt som möjligt, så vi gör vårt yttersta för att göra väntan så kort som möjlig.

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Skrivet av Ddroid:

Du har möjligtvis inte någon update kring denna?
Tack på förhand.

Off topic. Skapa en ny tråd om SF-nätaggregat, kanske?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cassay:

Fick en sånt mail från inet idag...

Vi kommer löpande under året få leveranser i mindre stötar av grafikkortet men leveransdatumen på dessa är just nu väldigt preliminära. Vi kommer göra vårt bästa med att informera dig så snart vi fått information om när just ditt grafikkort kan beräknas anlända till vårt lager.
Våra inköpare sitter i daglig kontakt med de olika tillverkarna för att få in grafikkorten så snabbt som möjligt, så vi gör vårt yttersta för att göra väntan så kort som möjlig.

Ett mail de haft 7 veckor på sig att skicka. Aningen sent att börja informera något först nu. Lite så jag undrar varför de fick näven ur nu helt plötsligt.

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Hur mycket av kön på Strix OC från 15/9 har ni betat av? Enligt tabellen på hemsidan borde jag från början ha haft plats runt 150-ish? Beställde 15:14. Hur mycket av den ursprungliga kön före mig och alla 273 andra finns kvar?

Ungefär hur många kort kommer per batch, förstod att du inte kan ge exakta svar, är mer ute efter om det är fem, några tiotal eller hundra.

Som så många andra har sagt så är det sjukt härligt att ha så bra kundservice från er! Jag är lite extra glad att vara trogen Webbiskund!

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk

Beställde 3080 Strix OC från Elgiganten

Fick detta i chatten efter ha gett mitt ordernummer den 20:e Okt:
"message": "Du kommer få din leverans ca den 26/10",
"created": "2020-10-20T16:01:04.725Z",

Skrev idag igen i chatten och den och fick info om att de vet inget när korten kommer men han svarade:
"jag kan se att du var bland de första som beställde. Men det vore inte rätt av mig att lova något som kanske inte stämmer. I början visste vi inte att det skulle bli såna leveransproblem från tillverkaren."

Jag pratade med en person som jobbade på Elgiganten när deras launch strulade, så var ganska snabb på lägga min beställning när korten blev tillgängliga, börjar ju tro det inte kommer mer än ett väldigt fåtal 3080 Strix OC till Felgiganten :/

Får sitta och sura över att man får vänta ett tag till ser det ut som.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ha mitt 3080TI innan ni fått era non TI varianter

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@webhallen jag som la min order 11.48 den 20e på "THE DAZZLING ANGEL" (3080 non oc) kan förvänta sig ett kort som kommer i leverans denna vecka?

Permalänk
Medlem

Vi alla är evigt tacksamma att @webhallen ställer upp med så mycket svar och information, men som han sagt så uppdaterar han ju hemsidan så fort han får informationen för våran skull. Vi måste låta dom få ha lite fritid med och kolla mer på hemsidan istället för att ställa samma frågor dagligen. <3

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Medlem

@Webhallen Är antalet kundbokningar på Zotacs 3080 Trinity OC (ca 50 enligt hemsidan just nu) korrekta, även om tabellen uppdaterades senast för 5 dagar sedan? Och stämmer det att ni får in ca 30 kort denna veckan? Jag hoppas i så fall kunna vara med på inte veckans leverans, men kanske nästkommande (när den nu kan bli av).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Angående spelkoderna får man med det i paket dom skickar eller?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Verkar äntligen röra lite på sig för tuf hos webhallen, bara att hoppas på att det inte stannar av igen. Avbokade min sista backup beställning hos netonnet nu, känner att det gått så lång tid att jag lika gärna kan vänta ut kortet jag helst vill ha istället.

Stort tack till webhallen för status uppdateringarna på produktsidorna

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Detta jagande efter kort, gu vad vi har haft så mycket otur, jag råkade beställa fel kort (som aldrig kom) varje gång.

Tänk om man kunne bara beställa random 3080/90 whatever came first, men det hela har varit ett lotteri-spel, ingen vet vilket märke som kommer in först, några har tur andra ingen tur, absolut ingen rättvisa i det här (borde skriva detta i gubbgnäll tråden)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Angående spelkoderna får man med det i paket dom skickar eller?

Du får dem på mail.

Permalänk
Medlem

Härligt! Mitt sitter i min burk sen 13:00 idag :D!!

Permalänk

La min order 15.08 på MSI Ventus på Webhallen, haft grön bock på ordern två gånger.
Men bocken har blivit gul igen.
Håller tummarna att det kommer snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikeDaUnicorn:

Kan @Webhallen sette opp shop i Norge? Vi trenger slik kundeservice her!

Det är ju Komplett som äger Webhallen så atte

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Detta jagande efter kort, gu vad vi har haft så mycket otur, jag råkade beställa fel kort (som aldrig kom) varje gång.

Tänk om man kunne bara beställa random 3080/90 whatever came first, men det hela har varit ett lotteri-spel, ingen vet vilket märke som kommer in först, några har tur andra ingen tur, absolut ingen rättvisa i det här (borde skriva detta i gubbgnäll tråden)...

Lärdomen är ju att beställa en av varje sort i alla butiker nästa gång.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cassay:

Fick en sånt mail från inet idag...

Vi kommer löpande under året få leveranser i mindre stötar av grafikkortet men leveransdatumen på dessa är just nu väldigt preliminära. Vi kommer göra vårt bästa med att informera dig så snart vi fått information om när just ditt grafikkort kan beräknas anlända till vårt lager.
Våra inköpare sitter i daglig kontakt med de olika tillverkarna för att få in grafikkorten så snabbt som möjligt, så vi gör vårt yttersta för att göra väntan så kort som möjlig.

Jag tolkar det som att de kryper till korset och inte kommer kunna leverera många kort alls.

Man kan bara hoppas att en seriös aktör som AMD planerar att lansera sina kort för försäljning snarast.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

En liten batch om 12 kom idag, antar att jag har 2 lådor till på vift som inte reggats ännu (tysken skickade lådorna till vårt kontor istället för lager..)

Jag la precis en beställning på ett SF750, hinner man norpa en av dessa eller?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Du får dem på mail.

Okej några dagar efter dom skickar det eller?

Visa signatur

Citera för svar!