Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

A Way Out kom ju med EA play i går...

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Upplever min som ljus med när jag spelar. Kör du med game mode? Ser helt annorlunda ut i t.ex. movie mode tycker jag.

Det är väl HDR-funktionen som drar igång så fort du sätter igång ett spel?
Min TV är inställd på Game mode och så fort ett spel med HDR-funktion sätts igång dras ljusstyrkan per automatik upp till max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Upplever min som ljus med när jag spelar. Kör du med game mode? Ser helt annorlunda ut i t.ex. movie mode tycker jag.

Jepp gamemode. Har du för tv?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Voidnova:

Det är definitivt värt de enligt mig. Har använt mig av det kitet i flera år tills jag införskaffade mig en elite series 2 kontroll. Helt fantastiska batteri. Har bara fått byta dom en gång på grund av att batteriet inte fungerade att ladda till slut men det var efter ungefär 5-6 år.

Tack, då blir det en sådan beställning.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eldarion:

Mitt kom till dörren 10:52! Lagom till lunch.

Må påverkansoperation "rättfärdiga-köp-av-Xbox-Series-X" officiellt påbörjas här i hushållet!

Tips på spel @ Game Pass för två spelare? Med sambo i åtanke.

Unravel 2 är rätt trevligt för två personer.

Permalänk

Baaah inväntar xboxet med dpänning. Fick meddelande att det var i örebro kl 1047. Åkte därifrån då bor i arboga. Bör väl komma snart tycker man

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Magiskt!!! Lyckades knipa ett exemplar i butik idag! Har avbokat förbeställningen av mitt series x som hade dröjt en månad till. Har testat Red Dead redemption 2 redan. Mitt one x gjorde en hel del ljud ifrån sig men den nya boxen hörs inte ens och det tar alltså under en minut att ladda in i spelet.

Ni kommer bli sjukt nöjda när ni får det. Håll uut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Unravel 2 är rätt trevligt för två personer.

Mången tack!

Permalänk
Medlem

Var inne på min lokala Elgiganten idag för att kolla hur det låg till med min beställning. Fanns ingen till mig, dom hade bara fått in 3 stycken. Men är det inte JÄVLIGT konstigt att det ställs ut exemplar i butikerna innan alla som förbokat fått. Nu dör inte jag för att jag inte får Xboxet nu eftersom det är en julklapp till mig och grabben. Nästa leverans är tydligen 15 december så kommer ju bli på håret.

Elgiganten borde verkligen skämmas över hanteringen med denna release.

PS. Butikschefen på den butiken jag var hade fått 4 samtal från andra Elgigantenbutiker som frågade om dom hade några kvar dom kunde få.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av GizZm0:

Ja jag snackade med dem via FB chatt och de sa att resterande skulle skickas ut idag. Att det var förseningar pga högt tryck, men vad hade de förväntat sig? Så förhoppningsvis om den skickas idag (högst tveksam i detta läget men...) så har man den på fredag i alla fall. Håller tummarna för alla oss som valt Media Markt, we stand united against them!

Hoppas!

Mitt senaste försök ledde till detta svaret: "Jag har skickat över ett ärende till administrativa avdelning som undersöker dessa orderar som inte har levererats ännu.

Vi har haft hög belastning och förseningar på dessa orderar och jobbar för att skicka dem så snart som möjligt. Ni kommer få svar på mail från avdelningen."

Ett ganska icke-svar, men kanske att det leder till att de gör något när vi tjatar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Subzero299:

Var inne på min lokala Elgiganten idag för att kolla hur det låg till med min beställning. Fanns ingen till mig, dom hade bara fått in 3 stycken. Men är det inte JÄVLIGT konstigt att det ställs ut exemplar i butikerna innan alla som förbokat fått. Nu dör inte jag för att jag inte får Xboxet nu eftersom det är en julklapp till mig och grabben. Nästa leverans är tydligen 15 december så kommer ju bli på håret.

Elgiganten borde verkligen skämmas över hanteringen med denna release.

PS. Butikschefen på den butiken jag var hade fått 4 samtal från andra Elgigantenbutiker som frågade om dom hade några kvar dom kunde få.

Vilket datum/klockslag beställde du? Om du bokade på releasedagen är det riktigt illa.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN är min låda ute för leverans 😂

Permalänk
Medlem

https://i.imgur.com/kHNw1V5.jpg

Tråkigt nog verkar inte odyssey ha fått en 60fps patch än..

Permalänk

Senaste status på min är Uppsala kl 07:08, 6,5mil ifrån mig. Kom igen nu. Annars får man den väl imorgon då...

Permalänk

Har en Xbox Series X som jag hämtade ut från webbis idag - börjar ångra mig innan jag ens öppnat den, har en unge på 6 månader så kommer ju inte hinna spela något.

Om någon är intresserad av att köpa den så skicka PM annars åker den tillbaka till butiken

ps. finns i sthlm

Permalänk
Medlem

Min leverans från Microsoft med UPS har inte rört sig från Jönköping sen 03:51 sen imorse och supporten på Facebook kunde inte se om de hade lämnat över paketet till någon annan speditör och att jag skulle avvakta ett par dagar och sedan återkomma...

Blir lite sur på det hela när de stod leverans den 10e i söndags och måndags och igår stod det leverans onsdag. :/

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HinFoo:

https://i.imgur.com/kHNw1V5.jpg

Tråkigt nog verkar inte odyssey ha fått en 60fps patch än..

Det där är riktigt tråkigt. Jag har det spelet i min backlogg, men vill inte spela i 30FPS. Hoppas Ubisoft fixar detta i en patch. Det går ju rent tekniskt.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morticius:

Har en Xbox Series X som jag hämtade ut från webbis idag - börjar ångra mig innan jag ens öppnat den, har en unge på 6 månader så kommer ju inte hinna spela något.

Om någon är intresserad av att köpa den så skicka PM annars åker den tillbaka till butiken

ps. finns i sthlm

En Xbox passar ju perfekt med en bebis, än mer nu i isoleringstider. Du kommer att spendera mycket tid hemma, med en bebis som mest ligger på rygg liksom. Och du kommer inte ha ork att ta dig för att göra något mer avancerat så att ha något kul att göra i soffan är ju perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Det där är riktigt tråkigt. Jag har det spelet i min backlogg, men vill inte spela i 30FPS. Hoppas Ubisoft fixar detta i en patch. Det går ju rent tekniskt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_One_X_enhanced_g...

Permalänk
Skrivet av snajk:

En Xbox passar ju perfekt med en bebis, än mer nu i isoleringstider. Du kommer att spendera mycket tid hemma, med en bebis som mest ligger på rygg liksom. Och du kommer inte ha ork att ta dig för att göra något mer avancerat så att ha något kul att göra i soffan är ju perfekt.

Du kanske har rätt - men är betydligt mer taggad på PS5, dock lär det väl dröja tills ungen börjar skolan innan jag får den.

Vad finns de för schyssta story spel att köra? utöver Cyberpunk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Ladda du ner medans du spelade och var det BC spel eller uppgraderade spel som du spelade medans du laddade ner?
Vilken hastighet är hyffsad typ?

Jo, jag kom på det med efter att jag skrivit, det är nog belastat.
Men jag tror det var i någon podcast som dom nämnde att nedladdningshastigheten går i väldigt långsamt medans man spelar, tror det gäller både de äldre och de nyare konsolerna, vet dock inte ifall Direct Storage(som BC spel inte har stöd för) kanske löser en del av detta.

Tja jag spelade lite, märkte absolut att det gick snabbare när jag inte gjorde det. Jag har bara 100 Mbit, och över WiFi, och hastigheten var väl uppe där någonstans då och då men pendlade mellan typ 12 och 80 Mbit mestadels.

Jag funderade allvarligt på att tillfälligt koppla in en kabel men jag hittade ingen alls i lägenheten, måste tagit upp alla på vinden, så jag sket i det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morticius:

Du kanske har rätt - men är betydligt mer taggad på PS5, dock lär det väl dröja tills ungen börjar skolan innan jag får den.

Vad finns de för schyssta story spel att köra? utöver Cyberpunk

Tja, det finns ju massvis av bra spel från förra generationen. Nu vet jag inte om du har spelat allt gammalt redan men Nier Automata är grymt trevligt exempelvis. RDR 2 förstås. AC: Valhalla verkar rätt lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morticius:

Du kanske har rätt - men är betydligt mer taggad på PS5, dock lär det väl dröja tills ungen börjar skolan innan jag får den.

Vad finns de för schyssta story spel att köra? utöver Cyberpunk

Ori and the blind forest och Ori and the will of the wisps, har bara spelat lite av the blind forest. Det ser väldigt lovande ut måste jag säga!

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk

Hahaha vafan.....

"Sändningen har skickats fel, skickas nu till rätt adress" 15:30

Så kanske finns lite hopp ändå. Mitt ombud stänger 24 och Bring kör till 22. Annars blir det imorgon

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för den eminenta listan. Bra att ha!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Fick hem den idag, allt funka bra. Men inte fanns det nån all access att aktivera för gamepass ultimate, bra ihen elgiganten...

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ronake:

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq....
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.
Fungerade kanon, så detta var ett riktigt bra tips. Inga konverteringar som gjorde att man tappade en massa månader. Utan jag fick 33 månader ultimate rakt av.

Fungerade för mig med! Helt galet många spel och tänk dig hur många spel som kommer komma ut under 33 månader

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ett dygn till med status "Omlastning på terminal"... Hur lång jäkla tid kan det ta?
Fortfarande inte lovad leverans förrän fredag, så jag klagar inte egentligen - men nu känns det ju som de ställt den i ett hörn och satt en lapp "OBS LEVERERA INTE INNAN 13/11!!" på

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Det ställer du in i xboxen. Du kan även där göra ett test för att se vilket stöd din tv har. Det enda min saknar är Dolby atmos men det visste jag när jag köpte den.

Dolby Atmos ska det väl ändå vara det finns ju det i menyn på tvn i alla fall. Dock inte Vision. Om man trycker på den stora runda knappen på fjärrkontrollen till tvn när man spelar så dyker det om info om upplösning, freesync, vrr, hdr mm.

Permalänk
Skrivet av sopaKREEM:

Min leverans från Microsoft med UPS har inte rört sig från Jönköping sen 03:51 sen imorse och supporten på Facebook kunde inte se om de hade lämnat över paketet till någon annan speditör och att jag skulle avvakta ett par dagar och sedan återkomma...

Blir lite sur på det hela när de stod leverans den 10e i söndags och måndags och igår stod det leverans onsdag. :/

min har varit i jönköping sen i tisdags har inte hänt ett skit :/