Permalänk
Skrivet av Kivrennac:

Fick ett mail den 5/11 om att jag ska få den på release, men inte hört något sedan dess. Beställde med upphämtning i butik så misstänker att det kommer vara tyst tills imorgon, när mailet om upphämtning kommer (förhoppningsvis!).

För er som har beställt från Mediamarkt och valt "hämta i butik", vad har ni för orderstatus under "mina sidor"? Jag fick mail för några veckor sedan där det stod att jag skulle få min enhet Q1 2021, men nu står det "leverans påbörjad" under mina sidor.

Permalänk
Medlem

Ni som får era konsoler idag eller de närmsta dagarna, när beställde ni egentligen? jag beställde 9 oktober 2019 av @webhallen och får inte mitt innan jul xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Finns det någon som har fått det bekräftad att dem kommer att få deras konsoler på releasedagen hos Mediamarkt och ska hämta i deras varuhus? Undrar när dem skickar ut mailen att man kan hämta ut dem, blir det idag eller imorgon?

Det kommer inget mer innan de skickar ut att den är redo att hämtas. Polaren som bokade XBX hade samma funderingar, han var där kl 10 innan det meddelandet ens hade skickats ut och hämtade sin konsol. Sen fick han meddelandet en kvart senare. Skulle säga att vi kan räkna med samma sak här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ni som får era konsoler idag eller de närmsta dagarna, när beställde ni egentligen? jag beställde 9 oktober 2019 av @webhallen och får inte mitt innan jul xD

Hämtar ut min imorgon på Webhallen (disk-versionen), beställde 2019-04-16.

Så jag förbokade samma dag som de lade upp dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Dolmades:

För er som har beställt från Mediamarkt och valt "hämta i butik", vad har ni för orderstatus under "mina sidor"? Jag fick mail för några veckor sedan där det stod att jag skulle få min enhet Q1 2021, men nu står det "leverans påbörjad" under mina sidor.

"Leverans påbörjad" under mina sidor med. Dock har jag fått mail om att jag kommer att få på releasedagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ni som får era konsoler idag eller de närmsta dagarna, när beställde ni egentligen? jag beställde 9 oktober 2019 av @webhallen och får inte mitt innan jul xD

Förbokade september 2019 och får i december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ni som får era konsoler idag eller de närmsta dagarna, när beställde ni egentligen? jag beställde 9 oktober 2019 av @webhallen och får inte mitt innan jul xD

20:e April 2019 - kan hämta ut in konsol i morgon på Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ni som får era konsoler idag eller de närmsta dagarna, när beställde ni egentligen? jag beställde 9 oktober 2019 av @webhallen och får inte mitt innan jul xD

Har en bokning liggandes hos dem också 9 okt 2019, enligt prognosen så ska den komma i december men dem lovade inget då brytdatumet är 13 okt 2019 för att få i december. Fick du inte mejlet häromdagen.. Står det annat för dig? 😬 Vilken tid bokade du?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Don Dolmades:

För er som har beställt från Mediamarkt och valt "hämta i butik", vad har ni för orderstatus under "mina sidor"? Jag fick mail för några veckor sedan där det stod att jag skulle få min enhet Q1 2021, men nu står det "leverans påbörjad" under mina sidor.

Leverans påbörjad hos mig också, men känns inte som dom uppdaterar den något vidare. Har fått mail med info om att jag får den till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ni som får era konsoler idag eller de närmsta dagarna, när beställde ni egentligen? jag beställde 9 oktober 2019 av @webhallen och får inte mitt innan jul xD

bytte till digital edition 17/6 och ska få nu vid release, men är tveksam.

Permalänk
Medlem

När kan man boka en Ps6 för att få den till release då? Kom igen nu webhallen.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av glennuendo:

Oj, det var sent! Ja, jag är riktigt nervös nu alltså

Ja precis därav nervositeten! Måste ha varit precis innan de stängde.. samtidigt har kundtjänst sagt att jag ska få min på release men jag vet inte riktigt om man kan lite på dem 🙈

Permalänk
Skrivet av Frenchguy:

Ja precis därav nervositeten! Måste ha varit precis innan de stängde.. samtidigt har kundtjänst sagt att jag ska få min på release men jag vet inte riktigt om man kan lite på dem 🙈

Nä förstår dig, litar inte på något eller förräns jag fått kolli-id haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glennuendo:

Nä förstår dig, litar inte på något eller förräns jag fått kolli-id haha.

Samma här. Väntar ivrigt på kolli-id. Borde ju komma när som helst nu, från Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ni som får era konsoler idag eller de närmsta dagarna, när beställde ni egentligen? jag beställde 9 oktober 2019 av @webhallen och får inte mitt innan jul xD

Beställde min hos CDON 2020-09-16 och den är skickad idag. Surt att du behöver vänta så länge

Permalänk
Medlem

Allright! Webbhsllen skickade Pulse3D headsetet!
Komigen Komplett, skicka PS5an nu!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ni som får era konsoler idag eller de närmsta dagarna, när beställde ni egentligen? jag beställde 9 oktober 2019 av @webhallen och får inte mitt innan jul xD

11 sep 2019 och får i ”december”.
Då bryttiden för december verkar ha varit i oktober någon gång hoppas 🙏 jag att jag är ganska ”högt upp” på listan. Sen hoppas jag att några avbokar från Webhallen så jag kommer ännu högre upp och kanske får ännu tidigare, fast nästa leverans kommer väl först i December som jag förstått så det är väl ganska hopplöst.
Men nå väl, december är ju inte helt illa, slipper några buggar i OSet. Kunde varit värre.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ni som får era konsoler idag eller de närmsta dagarna, när beställde ni egentligen? jag beställde 9 oktober 2019 av @webhallen och får inte mitt innan jul xD

Beställningsdatum 2019-06-29 21:15 på webbis

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått att Webhallen registrerat ett paket hos Postnord och kollinr!

Permalänk
Medlem

Postnord verkar ha problem idag att hålla igång sina tjänster
Kollinumret jag fick av Webhallen fungerar sporadiskt är väl det bästa man kan säga. Hoppas det löser sig under dagen så det inte påverkar transporten

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Dolmades:

För er som har beställt från Mediamarkt och valt "hämta i butik", vad har ni för orderstatus under "mina sidor"? Jag fick mail för några veckor sedan där det stod att jag skulle få min enhet Q1 2021, men nu står det "leverans påbörjad" under mina sidor.

Vad ser du det? Hittar inget sånt och har beräknati December.

Permalänk
Medlem

Netonnet orderbekräftelse 17:00 19 september. Vågar man hoppas.

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Vad ser du det? Hittar inget sånt och har beräknati December.

"Mitt konto" > "Mina kvitton"

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Netonnet orderbekräftelse 17:00 19 september. Vågar man hoppas.

Hade de öppet för bokning då? Har för mig att de stängde den 17e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Vad ser du det? Hittar inget sånt och har beräknati December.

Tror det beror på om du var inloggad i kundklubben när bokningen gjordes eller inte. Jag har inte heller något där men har fått mail om att jag får till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Dolmades:

"Mitt konto" > "Mina kvitton"

Skrivet av makke44:

Tror det beror på om du var inloggad i kundklubben när bokningen gjordes eller inte. Jag har inte heller något där men har fått mail om att jag får till release.

Det hoppas jag, fett segt om någon ifrån Q1 får nu medan vi i december får vänta.

Permalänk
Medlem

Nu kom den! Har fått leveransinfo nu i postnordappen, från Elgiganten.

Orderbekräftelse 10:04

Falskt alarm 😂 Det var visst ett spel jag glömt att jag köpt.

Permalänk

Enligt netonnets CS så håller min order på att packas. So far so good

Permalänk
Medlem
Skrivet av grohl:

Fick svar från elgiganten att min konsol gått iväg till Bring och ska levereras imorgon. Här i Skaraborg har jag än så länge aldrig varit missnöjd med bring, men lagen om alltings jävlighet betyder väl att dom klantar till det på något sätt.

Skrivet av coffar:

Jag fick precis samma svar. Tydligen har dom bara inte uppdaterat status från "Reserverad" på hemsidan ännu.

Har ni fått bekräftelse via sms/mail ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teet90:

Har ni fått bekräftelse via sms/mail ?

Nope, inget.