Permalänk
Medlem

mm har sagt att jag kommer få ps5´an i dec, då får jag mail idag att mitt spider-man är redo att hämtas ut och ligger kvar i 2veckor, vafan ska jag i dessa tider(covid) åka upp 2ggr för att först hämta mitt spel och sedan om 2-4 veckor hämta ps5´an..snurrigt

orka deras telefonkö..

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Känns lite som Elgiganten bara går ut med att de har skickats iväg för att sen kunna skylla på Bring/Postnord för den leverans. Hade de verkligen hämtats skulle man ju fått levinfo på mailen.

Ja antingen så är det EG som strular eller så har Bring också problem.
Verkar ju som att Postnord har problem med kolli sökningar..

Hoppas verkligen inte Eg klantar sig!

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag fått kollinummer ifrån Dustin!

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Äntligen har jag fått kollinummer ifrån Dustin!

När gjorde du din förbokning från Dustin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Har en bokning liggandes hos dem också 9 okt 2019, enligt prognosen så ska den komma i december men dem lovade inget då brytdatumet är 13 okt 2019 för att få i december. Fick du inte mejlet häromdagen.. Står det annat för dig? 😬 Vilken tid bokade du?

inte kollat mailen men nu när jag kikade stod det december för mig med!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

När jag beställde iphone 12 pro på elgiganten nyligen och valde expressfrakt så fick jag ett sms sent på kvällen att bring mottagit paketet. Dagen efter hade jag den! Så finns chans att ni har den imorgon iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teet90:

Ja antingen så är det EG som strular eller så har Bring också problem.
Verkar ju som att Postnord har problem med kolli sökningar..

Hoppas verkligen inte Eg klantar sig!

Elgiganten har väl varit den struligaste butiken 2020 med RTX 30XX och XBX-S om man har följt dessa

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Just detta bugg gjorde så jag inte blev lika säker på att köpa LG Oled CX på black friday. Får se hur man gör. Kanske väntar på LG C1 istället men dom är så satans dyra vid release 🤔

Skrivet av ktd:

Fast väntar hellre 6 mån och köper en Tv utan defekt än en med defekt som jag alltid kommer känna, även om jag inte direkt märker av det, inte är 100%. PS5:an kommer jag ha i säkert 7 år och får leva med 4k 60fps utan VRR fram tills dess.

Skrivet av lsociety:

Det skulle jag definitivt göra. LG C9 och CX har i princip allt man kan önska. Ser ingen anledning till att vänta och spela dyra spel på sin gamla avsevärt sämre TV. Känns onödigt. Några funktioner utöver det som de stödjer idag kommer inte PS5 ha nytta av så.

Skrev till LG och frågade om gammaproblemet med VRR på CX.

”Hej Tim,

Tack för att ni kontaktar LG Electronics.

En uppdatering som fixar detta problem kommer i slutet av denna månad.

Hoppas att detta är till hjälp för er och om ni har ytterligare frågor är ni välkomna att kontakta oss igen.

Med vänlig hälsning/Best regards
William D
LG Support Norden. ”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

När jag beställde iphone 12 pro på elgiganten nyligen och valde expressfrakt så fick jag ett sms sent på kvällen att bring mottagit paketet. Dagen efter hade jag den! Så finns chans att ni har den imorgon iaf!

Tack för att du sprider hopp!

Skrivet av joeldeluxe:

Elgiganten har väl varit den struligaste butiken 2020 med RTX 30XX och XBX-S om man har följt dessa

Få tacka dig med, Som smular sönder hoppet lika fort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

När jag beställde iphone 12 pro på elgiganten nyligen och valde expressfrakt så fick jag ett sms sent på kvällen att bring mottagit paketet. Dagen efter hade jag den! Så finns chans att ni har den imorgon iaf!

Bra att du lättar upp den nattsvarta sinnesstämningen haha

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av dopeey:

Skrev till LG och frågade om gammaproblemet med VRR på CX.

”Hej Tim,

Tack för att ni kontaktar LG Electronics.

En uppdatering som fixar detta problem kommer i slutet av denna månad.

Hoppas att detta är till hjälp för er och om ni har ytterligare frågor är ni välkomna att kontakta oss igen.

Med vänlig hälsning/Best regards
William D
LG Support Norden. ”

Om det stämmer kommer jag bli riktigt glad!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Netonnet fler som bokat sent den 17 september och väntar likt mig? Orderbekräftelse 17:00

Samma här! Ännu senare än dig t.o.m 17:28. Har jag inte fått något mail runt 17 så får jag väl fråga kundtjänst hur det ligger till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Samma här! Ännu senare än dig t.o.m 17:28. Har jag inte fått något mail runt 17 så får jag väl fråga kundtjänst hur det ligger till.

Skulle rekommendera att kontakta kundtjänst vid 16 då de stänger tidigt!

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

Skulle rekommendera att kontakta kundtjänst vid 16 då de stänger tidigt!

Tack för tipset! Men har de just nu bara packat order som lades runt 11-12 så ser det mörkt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brudo:

När gjorde du din förbokning från Dustin?

20 juni

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Tack för svar. Jag förbokade den 17:e september och det ser hittils inte lovande ut.

Permalänk
Medlem

Beställde den 17/9 16:30 på Netonnet, m. skivläsare, fick mail om att det var skickat nu för 30 min sedan. Tumme upp!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tyvar1:

Här är en länk till uppdateringen. Fortfarande ingen changelog
men hoppas på att detta har blivit fixat:

https://www.playstation.com/en-us/support/hardware/ps5/system...

Verkar som rest mode blev fixat i senaste uppdateringen!

https://twitter.com/DreamcastGuy/status/1328753081866194953

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

mm har sagt att jag kommer få ps5´an i dec, då får jag mail idag att mitt spider-man är redo att hämtas ut och ligger kvar i 2veckor, vafan ska jag i dessa tider(covid) åka upp 2ggr för att först hämta mitt spel och sedan om 2-4 veckor hämta ps5´an..snurrigt

orka deras telefonkö..

Tvivlar dock på att det kommer var brist på spel?

Men jo, illa skött. Jag har fått samma grej med att hämta tillbehör där jag beställt, och då har jag ändå fått tilldelning på PS5:an en vecka senare.
Mailade och så sköt dom på det, men riktigt dumt att börja släppa tillbehören så mycket tidigare att liggtiden gick ut innan den 19.onde.... Känns inte som att ÅF direkt underlättar för sig själva.

Permalänk
Medlem

Ni andra som har kringutrustning beställt på Webbis har dem gått iväg?

Nvm: Nu hoppade den igenom

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av yobini:

Beställde den 17/9 16:30 på Netonnet, fick mail om att det var skickat nu för 30 min sedan. Tumme upp!

Grymt, börjar närma iaf 👍 digitala eller med skiva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Grymt, börjar närma iaf 👍 digitala eller med skiva?

Skiva 👍

Permalänk

Chattade med NetonNet igen och de bekräftade att jag inte får en på release (beställde i fredags)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äpplet4488:

Chattade med NetonNet igen och de bekräftade att jag inte får en på release (beställde i fredags)

Kunde dem ge någon som helst indikation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äpplet4488:

Chattade med NetonNet igen och de bekräftade att jag inte får en på release (beställde i fredags)

Får hålla tummarna på avbokade beställningar samt att leveransen i december är så tidigt som möjligt!

Permalänk
Skrivet av planis83:

Kunde dem ge någon som helst indikation?

De sa bara att jag ligger i nästa gäng som ska få, preliminärt skulle det bli någon gång i december iallafall innan jul räknade de med.

Permalänk
Medlem

Nu har jag kolli från WH för både Demons Souls och tillbehören. Nu fattas det bara en konsoll också 😔

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nu har jag kolli från WH för både Demons Souls och tillbehören. Nu fattas det bara en konsoll också 😔

Yes jag fick kollinummer på tillbehören under lunchen, konsollen fick jag redan på imorse. Nu gäller det bara att PostNord inte kör i diket.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Yes jag fick kollinummer på tillbehören under lunchen, konsollen fick jag redan på imorse. Nu gäller det bara att PostNord inte kör i diket.

https://youtu.be/cvtDbF3juHQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Yes jag fick kollinummer på tillbehören under lunchen, konsollen fick jag redan på imorse. Nu gäller det bara att PostNord inte kör i diket.

Tur att det bara är typ 323 vädervarningar i antågande 😂

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö