Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Du måste ha beställt från Netonnet i fredags runt lunchtid isf? Gick du bara in sporadiskt på sidan och såg att det gick att beställa? Kan meddela att du hade en obeskrivlig mängd tur isf Vinna 2 miljoner på lotto-tur.

Såg länken här, funderade lite och slog till. Är inte jättesugen egentligen då jag tänkt köpa på något erbjudande längre fram, men kanske blir en bra tidig julklapp i dessa dystra Coronatider.

Två miljoner-tur är aningen överdrivet, va?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Haha, jag slog till med en beställning förra veckan och fick mail att den packats.

Dags att läsa på lite känner jag. Finns det ens vettiga spel? Har PS4 idag och för min del är det nog bara Fifa och NHL som är intressant och de verkar väl först bli "revolutionerande" till nästa upplagor?

Kanske finns några spel till sonen så att det är värt att behålla den?

Jag beställde i september 2019...på Webhallen.
Leverans preliminärt i december.
Men såklart skulle man och ha F5at varenda onlinebutik sedan september i år

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen leveransbekräftelse från elgiganten..

Permalänk
Medlem

Ni som bokat förra året men inte får någon i år, vad tycker ni om att er återförsäljare öppnade förbokning så tidigt och fortsatte ta emot förbokningar utan att veta om hur många enheter dem till slut skulle bli allokerade?

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk som beställde efter mig på NetOnNet i fredags kan få leveransbekräftelser men det svar jag får från chatten idag är att jag kommer få min i december. Oklart vad den baserar kösystemet på men mitt PS5 låg inte i kundkorgen länge innan jag verkställde den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azzidor:

När bokade du?

22/04/2020 15:20 beställde jag!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av M33:

Fortfarande ingen leveransbekräftelse från elgiganten..

Samma här, hoppas det inte fördröjer för att man körde med klarna bara. Brukar dock inte ha ngn betydelse.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ni som bokat förra året men inte får någon i år, vad tycker ni om att er återförsäljare öppnade förbokning så tidigt och fortsatte ta emot förbokningar utan att veta om hur många enheter dem till slut skulle bli allokerade?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ni som bokat förra året men inte får någon i år, vad tycker ni om att er återförsäljare öppnade förbokning så tidigt och fortsatte ta emot förbokningar utan att veta om hur många enheter dem till slut skulle bli allokerade?

Riktigt trist...
Jag har varit WH trogen i väldigt många år och är på en av deras högsta levels för medlemsförmåner.

Sista gången jag förbokade från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Förstår inte hur folk som beställde efter mig på NetOnNet i fredags kan få leveransbekräftelser men det svar jag får från chatten idag är att jag kommer få min i december. Oklart vad den baserar kösystemet på men mitt PS5 låg inte i kundkorgen länge innan jag verkställde den.

Kanske beror på vilken version?

Permalänk
Medlem

Fått leveransbekräftelse från elgiganten och kollid från bring. Paketet väger 0.4kg och är 2dm3 stort. Måste säga att ps5an är betydligt mindre och lättare än vad den ser ut på bild.. eller så får jag bara kontrollern. Spännande.

Permalänk

Är det någons paket från netonnet som börjat röra på sig än i postnord appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonevier:

Jag beställde i september 2019...på Webhallen.
Leverans preliminärt i december.
Men såklart skulle man och ha F5at varenda onlinebutik sedan september i år

Du lär ju vara långt framme i kön nu dock får min och beställde 2019-06-29 och hört folk i mid august få med

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut för mig.

H: 58cm
B: 38cm
D: 20cm
Vikt: 6.8KG

Däremot är det ofta uppgifterna inte stämmer helt.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Kanske beror på vilken version?

Nja jag tror inte det - digitala versionen öppnades aldrig upp för försäljning under fredagen. Så jag antar att samtliga beställde produkten med samma artikelnr... Men äh, det är väl någon faktor som de tar i beaktande, det är väl bara att leva med.

Permalänk
Skrivet av Bonevier:

Jag beställde i september 2019...på Webhallen.
Leverans preliminärt i december.
Men såklart skulle man och ha F5at varenda onlinebutik sedan september i år

Ursäkta, vad är F5a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Ursäkta, vad är F5a?

F5 är hotkey för att uppdatera en hemsida i webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Du lär ju vara långt framme i kön nu dock får min och beställde 2019-06-29 och hört folk i mid august få med

Håller tummarna

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Ursäkta, vad är F5a?

Femte funktionsknappen på tangentbordet och används oftast för att uppdatera en sida i en webbläsare.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ni som bokat förra året men inte får någon i år, vad tycker ni om att er återförsäljare öppnade förbokning så tidigt och fortsatte ta emot förbokningar utan att veta om hur många enheter dem till slut skulle bli allokerade?

Det suger givetvis. Det visar bara på att man inte ska vara lojal överhuvudtaget mot en butik. Att webhallen fortsatte ta emot förbeställningar och sedan inte kunde leverera samtliga av deras utlovade produkter, när andra nätbutiker bestämde sig för att vara lite mer försiktiga är ju skamligt.

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har bekräftat att Amazon Sverige faktiskt kommer ha konsolerna imorgon? Hittills så är det bara UK som har bekräftat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Nja jag tror inte det - digitala versionen öppnades aldrig upp för försäljning under fredagen. Så jag antar att samtliga beställde produkten med samma artikelnr... Men äh, det är väl någon faktor som de tar i beaktande, det är väl bara att leva med.

Chattade precis med NetOnNet. Dem sa att dem kommer öppna för beställningar imorgon på releasedagen OCH att man kan få leverans denna veckan. Skönt att dem är konsekventa i sin kommunikation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Chattade precis med NetOnNet. Dem sa att dem kommer öppna för beställningar imorgon på releasedagen OCH att man kan få leverans denna veckan. Skönt att dem är konsekventa i sin kommunikation.

Eh ok men då borde ju dom som bokade i fredags få förtur på dessa. Sjukt jäkla förvirrande kundtjänst.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Så här ser det ut för mig.

H: 58cm
B: 38cm
D: 20cm
Vikt: 6.8KG

Däremot är det ofta uppgifterna inte stämmer helt.

This.
Jag tycker det är mer eller mindre varje gång som de misstämmer ända tills paketet är framme hos mitt ombud - ofta ganska rejält.
En gång skulle jag ta emot en reservdel till en kran - Paketet var enligt Postnords app 1,8 meter högt, 40 centimeter brett och 15 centimeter tjockt.
Det kom i en ask 5x5x3cm när jag hämtade ut det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Finns det någon som har bekräftat att Amazon Sverige faktiskt kommer ha konsolerna imorgon? Hittills så är det bara UK som har bekräftat det.

ALLA Amazon i europa kommer öppna upp för ordrar imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grohl:

Fått leveransbekräftelse från elgiganten och kollid från bring. Paketet väger 0.4kg och är 2dm3 stort. Måste säga att ps5an är betydligt mindre och lättare än vad den ser ut på bild.. eller så får jag bara kontrollern. Spännande.

Har ett liknade problem.
det står 36dm3 6.6 kg 0cm*0cm*0cm

Permalänk
Skrivet av planis83:

Chattade precis med NetOnNet. Dem sa att dem kommer öppna för beställningar imorgon på releasedagen OCH att man kan få leverans denna veckan. Skönt att dem är konsekventa i sin kommunikation.

Börjar bli väldigt spännande detta haha.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Chattade precis med NetOnNet. Dem sa att dem kommer öppna för beställningar imorgon på releasedagen OCH att man kan få leverans denna veckan. Skönt att dem är konsekventa i sin kommunikation.

Det verkar vara väldigt svårt för centrallagret eller ledningen att informera CS att använda sig av ett standardsvar vid frågor som dessa. Jag blir ju hellre positivt överraskad, men att alla får olika besked gör ju att man sitter med hjärtflimmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ni som bokat förra året men inte får någon i år, vad tycker ni om att er återförsäljare öppnade förbokning så tidigt och fortsatte ta emot förbokningar utan att veta om hur många enheter dem till slut skulle bli allokerade?

Inget nytt. WH har ALLTID gjort så och det fungerar. Inte konstigare än andra releaser. Handlar inte bara där utan en hel del på Inet men av det man läser så verkar EG vara sämst med kommunikation till folk. Kolla bara FZ tråden.

Ingen visste hur många de skulle få förrän tidigast september(och då bara indikationer) i år, så med det tankesättet borde ingen ha kunnat boka innan september i år. Sen har WH inte lovat något så man kan ju inte "anta" att man får på release och sen blir sur om det inte stämmer när ingen lovat något. Bli sur på Sony som inte har enheter istället.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Det suger givetvis. Det visar bara på att man inte ska vara lojal överhuvudtaget mot en butik. Att webhallen fortsatte ta emot förbeställningar och sedan inte kunde leverera samtliga av deras utlovade produkter, när andra nätbutiker bestämde sig för att vara lite mer försiktiga är ju skamligt.

Jag förstår inte att ni fortfarande ältar detta. Webhallen har väl aldrig lovat att förbeställning = garanterad leverans på releasedag? Det är ju någonting slm missnöjda kunder har hittat på.

Såhär står det på produktsidan:

”Om du inte får din enhet på releasedagen kommer du att vara uppsatt på en lista och får tilldelning enligt din köplats.
När vi får reda på hur stor tilldelning vi får till release så går vi ut med mer information till alla som beställt.”