Permalänk
Medlem

Någon fler som INTE fått mail ännu från Webhallen om att deras enhet är redo att hämtas men som ska få en enhet idag? Tänkte om jag ska rycka i deras kundtjänst direkt dom öppnar eller om fler sitter i samma båt som jag.

Butik Sisjön.

La till vilken butik.
Permalänk
Medlem

Någon annans Amazon beställning där det står "Betalningsrevidering behövs"? Går bort när jag uppdaterar betalmetoden, men dyker upp igen senare. Förutom det så står det att den ska levereras som vanligt på måndag

Permalänk
Skrivet av Specias:

Stämmer. Dock har jag aldrig varit med om att man ber om ens legitimation eller liknande för att visa på att du är den vars namn står på kvittot i garanti-ärenden.

Det har jag. Frugan skulle lämna in en platta hos tele2 som var sönder. Gick ej för den var köpt i mitt namn. Fick själv köra in med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0xixn:

Någon annans Amazon beställning där det står "Betalningsrevidering behövs"? Går bort när jag uppdaterar betalmetoden, men dyker upp igen senare. Förutom det så står det att den ska levereras som vanligt på måndag

För mig har det alltid hjälpt att öppna för alla internetköp på banken (beror på banken vart man hittar det). Uppdaterar mina uppgifter och det går igenom efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullus:

För mig har det alltid hjälpt att öppna för alla internetköp på banken (beror på banken vart man hittar det). Uppdaterar mina uppgifter och det går igenom efter det.

Haha du är en hjälte, hade helt glömt bort att man måste öppna kortet för sådana köp. Nu reserverades beloppet direkt. Det konstiga är dock att samma sak stod det när jag hade valt faktura. Nu får man hoppas att den levereras nästa vecka. Tror fortfarande inte på beställningen tills jag får den i mina händer 🙏

Permalänk
Medlem

Huuuh.... intressant att Amazon öppnade i natt. Jag hade faktiskt ett larm på 23:58 för jag skulle kolla ifall NetOnNet öppnade (det gjorde dem inte) men inte tänkte jag på att kolla Amazon.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Huuuh.... intressant att Amazon öppnade i natt. Jag hade faktiskt ett larm på 23:58 för jag skulle kolla ifall NetOnNet öppnade (det gjorde dem inte) men inte tänkte jag på att kolla Amazon.

vad fan hände med netonnet? suttit uppe hela natten men inget har ändrats ;C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullus:

För mig har det alltid hjälpt att öppna för alla internetköp på banken (beror på banken vart man hittar det). Uppdaterar mina uppgifter och det går igenom efter det.

Verkar inte enbart ha med det att göra. Satt också uppe igår natt och försökte beställa, men köpet ville inte gå genom (Internetköp aktiverat). Verifiera betalning med BankID och sen står den bara och loopar i den rutan. Tror helt enkelt det är för att de tog slut innan man hann trycka. Hade den ändå i kundkorgen bara några minuter efter 00.00.

Permalänk
Skrivet av Kizzm0:

Någon fler som INTE fått mail ännu från Webhallen om att deras enhet är redo att hämtas men som ska få en enhet idag? Tänkte om jag ska rycka i deras kundtjänst direkt dom öppnar eller om fler sitter i samma båt som jag.

Butik Sisjön.

Om du öppnar ordern i webbläsaren från order mailet ska det vara en grön markering bredvid playstation bilden då bör det vara lugnt😛

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äpplet4488:

Om du öppnar ordern i webbläsaren från order mailet ska det vara en grön markering bredvid playstation bilden då bör det vara lugnt😛

Okej, grön bock ploppade upp efter 06:00 (Y)
Får hänga på låset just in case!

Permalänk
Medlem

Nu är pengarna dragna ifrån amazon, och leverans status är fortfarande Måndag! Undrar om man kan sitta lugnt i båten nu? 🤔😂

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjunifer:

Då är nog hoppet ute för oss 😢

Förmodligen.

Men på Mediamarkts ordersida har PS5 uppdaterats från "Levereras när produkten finns tillgänglig" till "Leverans påbörjad".
Det kan dock vara så enkelt att PS5 lanseras idag och statusen uppdateras automatiskt, utan att för den delen ha en PS5 ledig i systemet...

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Nu är pengarna dragna ifrån amazon, och leverans status är fortfarande Måndag! Undrar om man kan sitta lugnt i båten nu? 🤔😂

Samma sak för mig, men jag vågar inte andas ut än. "Verkar det för bra för att vara sant...", typ. 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Verkar inte enbart ha med det att göra. Satt också uppe igår natt och försökte beställa, men köpet ville inte gå genom (Internetköp aktiverat). Verifiera betalning med BankID och sen står den bara och loopar i den rutan. Tror helt enkelt det är för att de tog slut innan man hann trycka. Hade den ändå i kundkorgen bara några minuter efter 00.00.

Haft exakt samma problem senaste dagarna. Ej relaterat till ps5. Min workaround som funkat 5 av 5 gånger hittills;

1) lägg till varan i varukorgen via datorn
2) öppna upp och logga in i Amazon-appen (din varukorg bör vara där)
3) Slutför betalningen i Amazon-appen
4) profit!

Obs, detta funkar också om man redan betalt men fått notis om att betalningen måste revideras.

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som lyckades knipa en på Amazon, skumt att de gick ut med släpp vid 13 CEST för att sedan sälja vid midnatt i varje fall...

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Grattis till alla som lyckades knipa en på Amazon, skumt att de gick ut med släpp vid 13 CEST för att sedan sälja vid midnatt i varje fall...

Var bara flyt att jag uppdaterade där 23.55. Var ju netonnet man var ute efter annars.

Permalänk
Medlem

Det börjar smattra på Blocket nu!
Intressant att se prisspridning från 7-12,5k... fattar knappt att man orkar hålla på för en tusenlapp, 12,5k är dock imponerade om det säljer.

Här verkar även va nån som fick tag på en amazon inatt, säga vad man vill men dom är ju företagsamma scalpersarna:
https://www.blocket.se/vi/93976293.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Haft exakt samma problem senaste dagarna. Ej relaterat till ps5. Min workaround som funkat 5 av 5 gånger hittills;

1) lägg till varan i varukorgen via datorn
2) öppna upp och logga in i Amazon-appen (din varukorg bör vara där)
3) Slutför betalningen i Amazon-appen
4) profit!

Obs, detta funkar också om man redan betalt men fått notis om att betalningen måste revideras.

Tack för det tipset Ok jag tror den gick genom nu. Har ju legat som "Betälld" sen igår då jag tryckte genom, endast med det att betalningsmetod skulle verifieras. Nu står det beställd, leverans förväntad Nov 23. Dock inget bekräftelsemail eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Tack för det tipset Ok jag tror den gick genom nu. Har ju legat som "Betälld" sen igår då jag tryckte genom, endast med det att betalningsmetod skulle verifieras. Nu står det beställd, leverans förväntad Nov 23. Dock inget bekräftelsemail eller nåt?

Men hur lägger man den i varukorgen om den inte är tillgänglig?

Sitter med samma problem nämligen...

Stavning
Permalänk
Medlem

Kom och tänka på elsladden för oss som beställt PS5 via amazon men det är väl samma standard i tex Tyskland som här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Kom och tänka på elsladden för oss som beställt PS5 via amazon men det är väl samma standard i tex Tyskland som här?

Samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Kom och tänka på elsladden för oss som beställt PS5 via amazon men det är väl samma standard i tex Tyskland som här?

Japp inga konstigheter.
Kanske så att boxen är USK märkt istället för PEGI, men i övrigt är det ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Kul att läsa om amazon äventyren som ni var ute på inatt!
Grattis till alla som lyckades norpa en!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:
Skrivet av Zeroastic:

Japp inga konstigheter.
Kanske så att boxen är USK märkt istället för PEGI, men i övrigt är det ingen skillnad.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av realion:

Men hur lägger man den i varukorgen om den inte är tillgänglig?

Sitter med samma problem nämligen...

Den var tillgänglig under några minuter inatt, från kl 00.00 verkar det som. Jag hann få den i kundkorgen men sen failade ju betalningsverifikationen så jag trodde det var kört. Den har dock legat kvar i kundkorgen som "Beställd". Efter tipset om appen så gick verifieringen av betalningen igenom. Vågar dock inte lite på något ännu. Har inte fått något bekräftelsemail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Grattis till alla som lyckades knipa en på Amazon, skumt att de gick ut med släpp vid 13 CEST för att sedan sälja vid midnatt i varje fall...

Var det inte bara nån italiensk snubbe på Twitter som klockslaget kom från? Har Amazon sagt nåt officiellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomenq:

Samma sak för mig, men jag vågar inte andas ut än. "Verkar det för bra för att vara sant...", typ. 😬

Fick du ett bekräftelsemail från amazon efter att köpet gick igenom? Jag har inte fått någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomenq:

Var det inte bara nån italiensk snubbe på Twitter som klockslaget kom från? Har Amazon sagt nåt officiellt?

https://www.thetechgame.com/News/sid=27026/amazon-eu-will-hav...

Permalänk
Medlem

Då är PS5et framme i min stad. Blir att hämta vid lunch. PostNord och Webhallen stabila som vanligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomenq:

Var det inte bara nån italiensk snubbe på Twitter som klockslaget kom från? Har Amazon sagt nåt officiellt?

Roberto och han skrev att amazon i hela Europa skulle ha restock 19/11 och då frågade någon Sverige också och han svara ja

Kom aldrig något officiellt ifrån amazon.se