Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

Vad tror ni om den senaste versionen, Ender-3 v2 för ca 2100:- med rabattkod: BGE3V236 (från EU lager)

Creality 3D® Ender-3 V2 Upgraded DIY 3D Printer Kit 220x220x250mm

Är sugen själv på att beställa en.

Som sagt, Ender-serien är bra grejer, tror inte du kan gå fel med den där om byggvolymen är stor nog för det du vill printa och du inte vill göra detaljerade grejer som kräver resin!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aene:

Skulle denna fungera som TV/datorskärm eller är det inte rekommenderat att använda den till något annat än som TV?

Det var min tanke också. Den lär fungera utmärkt som kontorsskärm (bortsett att man inte kan ställa in foten så mycket) men den lär inte vara super för spel direkt. Å andra sidan var det ju inte så länge sedan vi alla satt med 60Hz-skärmar med hyfsat stora fördröjningar, så för single player-spel och lite mer casual lär det funka helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Gjorde ett köp för en timme sen på Webhallen med presentkort från Benify.
Tänkte precis tipsa om samma sak!

Jag köpte 4 presentkort för att komma upp i rätt belopp. Löste in det första, gick bra. Skulle lösa in det andra "Ett fel uppstod. Vårt supportteam kontaktar dig snart". Doh!

Kan det vara någon tidsbegränsning att använda flera kort? Står på sidan att det är spärrat 24 timmar innan det aktiveras, men det första gick ju bra att lösa in.

Jag köpte en telefon på webhallen i somras med typ 5 olika presentkort från Benify/Gifted/CardofJoy och det funkade fint, alla korten var max 1 timme gamla och systemet klagade inte.

Aldrig behövt vänta 24h på att få igång korten.

Skrivet av Ompet:

Är den här sidan fake, eller går det verkligen att köpa rabatterade presentkort på den här sidan?
https://partner.getgifted.com/se/

Jag försöker alltså inte få er att köpa därifrån, men var någon som länkade till sidan tidigare i tråden.

Den funkar till 100 %! Det är en partnersida som man länkas från genom Benify. Köpte ett presentkort på Zalando igår eftermiddags som funkade fint och har köpt presentkort på bl a Webhallen förr!

Permalänk
Medlem

Ge mig ett RTX 3080 för 5000kr!!!1111one!11 Kom igen nu Black Friday!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikN:

Och jag som som tyckte att det var ett klipp när jag köpte den för 1843:- för ett par dagar sen
Sjukt bra pris.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aene:

Skulle denna fungera som TV/datorskärm eller är det inte rekommenderat att använda den till något annat än som TV?

Skulle inte ens prova den till det. Den kör knappast 4:4:4

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikN:

Detta är fan ett riktigt jävla bra pris!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har tips på bärbara i storlek 13"-14"? Minst 16 GB RAM, gärna 32. Prestanda i övrigt kan vara mid-range, behövs inte något speciellt kraftfullt grafikkort.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av B. Ulván:

Jag får 4349 kr som pris på denna? Kanske knutet till medlemsnivå?

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikN:
Skrivet av reflux:

Och jag som som tyckte att det var ett klipp när jag köpte den för 1843:- för ett par dagar sen
Sjukt bra pris.

Håller med! Lurade på en 2GB SSD för under 1500 och detta blir ju alldeles utmärkt

Permalänk
Skrivet av Henrico:

Jag får 4349 kr som pris på denna? Kanske knutet till medlemsnivå?

Jag får samma, ordinarie pris står ju som 4989kr.

Permalänk
Medlem

Crucial diskarna försvann fort..

Permalänk

Apropå presentkorten. Är det samma BF-priser i dom fysiska butikerna på Clas Ohlson så man kan använda presentkorten där?

Permalänk
Skrivet av Frispel:

Håller med! Lurade på en 2GB SSD för under 1500 och detta blir ju alldeles utmärkt

Det var ju en riktigt jävla blixtdeal... redan slut eller sålde de slut på hela lagret på några minuter. Är ju idiotiskt att det ska vara så korta erbjudanden! Ät skit Amazon.

Grattis till ett förhoppningsvis bra köp! Blir lite frustrerad när man är på jobbet och missar en bra deal för att man inte tittar till tråden på några minuter 🙄

Frustration
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty Harry:

Apropå presentkorten. Är det samma BF-priser i dom fysiska butikerna på Clas Ohlson så man kan använda presentkorten där?

Japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Beror lite på vad du vill printa; ska du printa större grejer så ska du kolla på Crealitys grejer. Deras Ender-serie är riktigt bra trådskrivare för priset. Bra exempel på vad du kan göra med en trådskrivare är Liberatorpistolen.

Ska du printa mindre grejer kan du kika på resinskrivare, de är lite meckigare men skriver ut typ 100 ggr mer högupplöst. Exempelvis om du ska göra små detaljerade brädspelsfigurer.

Jag har både och, använder resinskrivaren nio gånger av tio.

3dprima har Black Friday nu: https://www.3dprima.com/se/kampanj/blackfriday/?Currency=SEK

Tack för tipsen! Min tanken just nu är en mod för mina hörlurar så jag kan sätta andra paddings och även tänk göra en litet skydd för litet kretskort ca 5x5cm. Jag ska kolla på deras sida när jag har tid.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Tack för tipset! Jag klippte till i natt. Det blev ingen OLED 65". Go bigger or go home! Jag kompletterade med en Sony soundbar/trådlös subwoofer 3.1 för 2 990 kr (också MM).

TV:n är nu slut i webblager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Jag köpte en telefon på webhallen i somras med typ 5 olika presentkort från Benify/Gifted/CardofJoy och det funkade fint, alla korten var max 1 timme gamla och systemet klagade inte.

Aldrig behövt vänta 24h på att få igång korten.

Den funkar till 100 %! Det är en partnersida som man länkas från genom Benify. Köpte ett presentkort på Zalando igår eftermiddags som funkade fint och har köpt presentkort på bl a Webhallen förr!

Tack för info. Vet du om det går att använda presentkortet direkt i butik på Webhallen?

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter RAM till mitt nya bygge, en 5600x och ett B550 Asus moderkort.

Vad är skillnaden på 3600mhz minnen i spelande i 1440p
men olika timings.

Det jag letar efter är 16-16-16-36(38)
Det jag köpte är 18-22-22-42

Har kollat på massa tester och staplar men blir inte klokare efter det. Någon kunnig som kan mellan tumme och pekfinger säga hur stor skillnaden skulle bli i 1440p spelande.

Skiljer väldigt mycket i pris, fick minnet för 699kr och dom tightare timingsen kostar över det dubbla. Är de värt det eller kan jag lugnt sitta i båten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Skiljer väldigt mycket i pris, fick minnet för 699kr och dom tightare timingsen kostar över det dubbla. Är de värt det eller kan jag lugnt sitta i båten?

Sitt lugnt i båten, generellt sett så gör minnet enbart skillnad då du är CPU-begränsad vid spelande och vid 1440p är du även med dagens snabbaste GPUer begränsad av dessa (om du inte kör e-sport med låga inställningar), inte av din CPU. Och om du om 2-3 år uppgraderar till nyaste GPUn så kanske du får ut 5% extra med tightare timings i vissa spel.

Permalänk
Medlem

Kom vi fram till om det gick att köpa exempelvis LG CX från netonnet med massa presentkort? Var lite till och från igår kväll nämligen.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Är på jakt efter RAM till mitt nya bygge, en 5600x och ett B550 Asus moderkort.

Vad är skillnaden på 3600mhz minnen i spelande i 1440p
men olika timings.

Det jag letar efter är 16-16-16-36(38)
Det jag köpte är 18-22-22-42

Har kollat på massa tester och staplar men blir inte klokare efter det. Någon kunnig som kan mellan tumme och pekfinger säga hur stor skillnaden skulle bli i 1440p spelande.

Skiljer väldigt mycket i pris, fick minnet för 699kr och dom tightare timingsen kostar över det dubbla. Är de värt det eller kan jag lugnt sitta i båten?

Beror på användningsområde och resten av dina specs, men skulle säga att i 99% av fallen är det inte värt att betala det dubbla, bättre att lägga pengarna på grafikkortet istället. De flesta spelen kommer nog vara begränsade av din GPU och inte processorn vid 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Den enda skillnaden verkar vara 16/32 GB ram och 512 / 1TB SSD? För 5000kr extra?

Som en macbook då, bortsett från att man då går från 8->16gb och 256->512gb på de respektive punkterna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Håller med! Lurade på en 2GB SSD för under 1500 och detta blir ju alldeles utmärkt

Kollade tråden 09.40 men då var den slut ;/
Har varit ute efter en 2TB SSD också.

Jävla sovmorgon idag lol, typiskt enda dagen i veckan man har sovmorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Värt att läsa lite av recensionerna, låter inte som 900kr är en bra chansning. Gamerstolar är nog inte att rekommendera före riktiga kontorsmöbler.

Bäst att pröva själv i en butik. 4,2 av 5 på över hundra är överlag väldigt bra.
Kontorstol är mycket bättre men kostar även många gånger mer. Inte alla som har råd för en Kinnarps 9000
(Själv har jag en KAB stol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Jag köpte en telefon på webhallen i somras med typ 5 olika presentkort från Benify/Gifted/CardofJoy och det funkade fint, alla korten var max 1 timme gamla och systemet klagade inte.

Aldrig behövt vänta 24h på att få igång korten.

Den funkar till 100 %! Det är en partnersida som man länkas från genom Benify. Köpte ett presentkort på Zalando igår eftermiddags som funkade fint och har köpt presentkort på bl a Webhallen förr!

Hur snabbt fick/får man kupongen?
Köpte en kod för Playstation och Swishade för en time sen ungefär men inte fått något ännu.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av jblomberg:

Det var ju en riktigt jävla blixtdeal... redan slut eller sålde de slut på hela lagret på några minuter. Är ju idiotiskt att det ska vara så korta erbjudanden! Ät skit Amazon.

Grattis till ett förhoppningsvis bra köp! Blir lite frustrerad när man är på jobbet och missar en bra deal för att man inte tittar till tråden på några minuter 🙄

Jo det är ju lite det här som är surt med BF, dom enda riktigt bra dealsen är ju alltid begränsade och sjukt svåra att få tag på.

———-

Är det någon som vet hur presentkorten det snackas om på Webhallen funkar, om man inte nyttjar hela beloppet? Måste man upp i köp för minst det presentkortet är på?

Permalänk
Medlem

Produkt: Samsung Q90T 55"
https://www.webhallen.com/se/product/325504-Samsung-2020-55-Q...

Q90T för 12990:-

Ännu billigare via Benify och direkt från Samsung dock: 11990:-

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem

Inga GPU:er på erbjudande än? Letar efter en enklare 1050ti/1650/1650super klassen för en dator som kommer användas för overwatch/minecraft typ.

Men alla komponenterbjunden jag hittar verkar vara moderkort, ram och psu:er... har redan alla de delarna från privata 'skrotlådan'.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Jag köpte en telefon på webhallen i somras med typ 5 olika presentkort från Benify/Gifted/CardofJoy och det funkade fint, alla korten var max 1 timme gamla och systemet klagade inte.

Aldrig behövt vänta 24h på att få igång korten.

Den funkar till 100 %! Det är en partnersida som man länkas från genom Benify. Köpte ett presentkort på Zalando igår eftermiddags som funkade fint och har köpt presentkort på bl a Webhallen förr!

Hmmmm

Ok, antar att man spanat in en TV. Man köper på sig en jäkla massa presentkort för säg 10 tusen från https://partner.getgifted.com/se/ och sedan fungerar det inte? Det går väl inte att ångra köpen av presentkort?

Vet vi vilka sajter som det här trixet fungerar på?

Det är ju nästan ett komiskt (men bra) sätt annars att fixa "rabatt på rabatten" på.