Permalänk
Medlem

Fel i Datorn

Tjenare, har precis byggt ihop en ny dator, när jag går in i enhetshanteraren så har jag fått upp ett par "!" inom kategorin andra enheter, är det något som är fel eller vad betyder det?
Det står "PCI-minnesstyrenhet", "PCI-minnesstyrenhet för datainsamling och signalbehandling" 2 stycken och även "Sm- busstyrenhet"

Permalänk
Medlem

Dra igång Windows update och se om felen försvinner efter uppdatering.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Dra igång Windows update och se om felen försvinner efter uppdatering.

ska kika, är gjort och felen är kvar, misstänker moderkorts drivrutiner

Permalänk
Medlem

@pacman39

"Andra enheter" är identifierade enheter som det inte har hittats några drivrutiner till.

Har du installerat drivrutiner till moderkort, grafikkort, nätverk m.m.?

Dom felen du räknar upp tillhör kategorin moderkortsdrivrutiner.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

@pacman39

"Andra enheter" är identifierade enheter som det inte har hittats några drivrutiner till.

Har du installerat drivrutiner till moderkort, grafikkort, nätverk m.m.?

Dom felen du räknar upp tillhör kategorin moderkortsdrivrutiner.

stämmer, moderkortet är inte uppdaterat ännu, kikar på deras sida, https://rog.asus.com/motherboards/rog-strix/rog-strix-b460-f-...

Ska man ladda ner alla dessa olika sakerna eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pacman39:

stämmer, moderkortet är inte uppdaterat ännu, kikar på deras sida, https://rog.asus.com/motherboards/rog-strix/rog-strix-b460-f-...

Ska man ladda ner alla dessa olika sakerna eller?

Har sett ett annat asusbygge med samma saker ej installerade.
Jag tror det ligger i denna :
Utilities: Armoury Crate
Version 1.1.2.0
2020/12/03 468.91 KBytes
Armoury Crate Uninstall Tool
Use the Uninstall tool to remove Armoury Crate and AURA Creator related components if encounter any issue that need to re-trigger Armoury Crate & AURA Creator Installer to fix.

Att det är aura sync, vill du ha det, installera, är det ingen funktion för dig, skippa

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkab:

Har sett ett annat asusbygge med samma saker ej installerade.
Jag tror det ligger i denna :
Utilities: Armoury Crate
Version 1.1.2.0
2020/12/03 468.91 KBytes
Armoury Crate Uninstall Tool
Use the Uninstall tool to remove Armoury Crate and AURA Creator related components if encounter any issue that need to re-trigger Armoury Crate & AURA Creator Installer to fix.

Att det är aura sync, vill du ha det, installera, är det ingen funktion för dig, skippa

aura sync funkar, har det på datorn, kan inte hitta något fel ännu så vet inte vad det är för något men känns störigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pacman39:

aura sync funkar, har det på datorn, kan inte hitta något fel ännu så vet inte vad det är för något men känns störigt

det är väl inte huruvuda det fungerar, installerade du armour crate vid första uppstart?
om du installerade det, ladda hem chipset drivarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkab:

det är väl inte huruvuda det fungerar, installerade du armour crate vid första uppstart?
om du installerade det, ladda hem chipset drivarna

är inne i armour crate och kikar nu, tror jag hittat allt jag måste tanka ner. Återkommer strax.

Löste det nu, allt har försvunnit! tackar för hjälpen!:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pacman39:

är inne i armour crate och kikar nu, tror jag hittat allt jag måste tanka ner. Återkommer strax.

Löste det nu, allt har försvunnit! tackar för hjälpen!:)

Ha en trevlig tid med nya datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacman39:

är inne i armour crate och kikar nu, tror jag hittat allt jag måste tanka ner. Återkommer strax.

Löste det nu, allt har försvunnit! tackar för hjälpen!:)

Gott

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!