Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

En till bild från det andra, quakeliknande, läget i spelet:

https://i.ibb.co/VQ1GsDw/Screenshot-20201207-184558-You-Tube.jpg

Är det Hexen 2 kanske??

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Är det Hexen 2 kanske??

Ah, gamla hexen.

Nej tyvärr inte. Bra spel dock!

Detta spel skapades av något tyskt företag och utgivet av THQ. Det vanliga fantasy-dravlet är med. Med feer, goblins osv.

Feer är vad som gör spelet pokemon-esque. Och det är dom man styr i när spelet är quakeliknande. För att rädda fantasyvärlden(med samma namn som spelet).

Utanför det quakeliknande så styr man tjejen man ser i förgrunden på första bilden.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Puh den satt långt inne bara sett något om det tidigt 2000, så kände igen det men inget jag spelat...
Först fick jag lite Dreams to reality och MDK vibbar av grafiken

Men det måste vara Zanzarah: Hidden portal? Ligger dock nu på min att testa lista på en tidsenlig dator!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Puh den satt långt inne bara sett något om det tidigt 2000, så kände igen det men inget jag spelat...
Först fick jag lite Dreams to reality och MDK vibbar av grafiken

Men det måste vara Zanzarah: Hidden portal? Ligger dock nu på min att testa lista på en tidsenlig dator!

Helt rätt!

Kommer ihåg att jag tyckte spelet var riktigt, riktigt roligt!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Helt rätt!

Kommer ihåg att jag tyckte spelet var riktigt, riktigt roligt!

Wohoo Låter lovande då jag skall testa det ikväll om jag hinner!.
Ny bild kommer snart

Edit:
Så bild, tar mig en stund ibland då jag skall välja ett spel, sedan leta upp det, installera, starta och spela en bit

Bör ej bli så svårt, tror många av er spikar vilken spelmotor som används direkt

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Wohoo Låter lovande då jag skall testa det ikväll om jag hinner!.
Ny bild kommer snart

Edit:
Så bild, tar mig en stund ibland då jag skall välja ett spel, sedan leta upp det, installera, starta och spela en bit

Bör ej bli så svårt, tror många av er spikar vilken spelmotor som används direkt

Jag kan knappt några spelmotorer nu och ännu färre då men det ser ju helt klart ut som Sierra så jag drar till med säger SCI1 och kanske Kings Quest.... VI?

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag kan knappt några spelmotorer nu och ännu färre då men det ser ju helt klart ut som Sierra så jag drar till med säger SCI1 och kanske Kings Quest.... VI?

Tyvärr ej, men bra försök

Det här har lite mer action men såklart massor med pusselelement, karaktären är helt i polygoner och inte ritad

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Wohoo Låter lovande då jag skall testa det ikväll om jag hinner!.
Ny bild kommer snart

Edit:
Så bild, tar mig en stund ibland då jag skall välja ett spel, sedan leta upp det, installera, starta och spela en bit

Bör ej bli så svårt, tror många av er spikar vilken spelmotor som används direkt
https://i.imgur.com/d3nR4wu.jpeg

Påminner om Alone in the dark men då jag bara spelat ettan chansar jag på att detta är tvåan.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Påminner om Alone in the dark men då jag bara spelat ettan chansar jag på att detta är tvåan.

Jätte bra gissning! Du är väldigt nära nu men det är ej Alone in the Dark serien

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Är det Indiana Jones tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Är det Indiana Jones tro?

Med den grafiken skulle det nog kunna vara nästan vem som helst. Jag funderar på om det kanske är Gabriel Knight?

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jätte bra gissning! Du är väldigt nära nu men det är ej Alone in the Dark serien

Med den hinten i åtanke gissar jag på Time Gate: Knight's chase som bygger på typ samma spelmotor.
(och riddartema verkar ju typ rätt?)

Om jag har rätt får gärna någon annan komma med ny bild
(så slipper ni nån gammal C64 eller Amiga-relik igen )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Med den hinten i åtanke gissar jag på Time Gate: Knight's chase som bygger på typ samma spelmotor.
(och riddartema verkar ju typ rätt?)

Om jag har rätt får gärna någon annan komma med ny bild
(så slipper ni nån gammal C64 eller Amiga-relik igen )

Helt rätt, tänkte jag får ta något "modern" och inte bara Commodore
Spelet i sig är helt okej faktiskt, har spelat det en del för längesedan men aldrig klarat det
Finns nog som GOG utgåva idag med

Jag låter någon annan ta bollen för en ny bild, för nästa blir nog som för dig C64 eller Amiga

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Då smiter jag in med lite 3D

Permalänk
Medlem

Vet inte men påminner om Hot Wheelz eller Micromachines.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Vet inte men påminner om Hot Wheelz eller Micromachines.

Inget av dessa. Ban kan bygga egna banor i spelet

Permalänk
Medlem

Glömde skicka igår efter jag svarat

Först, bildkomprimering har ej vart snäll mot den bilden xD

Som många vet så är jag stor samlare av retrosystem då både datorer och spelkonsoler och mina barn har fått så gott som varenda Hot Wheels och Lego spel som existerar till varje system och bland allt hittat lite pärlor Så många, många barnspel har jag nött igenom för att se om dem är vettiga och spelvärda Därför spikar jag den här, annars hade jag inte haft en chans i en blå himmel utifrån den bilden xD

Lego stunt rally?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Glömde skicka igår efter jag svarat

Först, bildkomprimering har ej vart snäll mot den bilden xD

Som många vet så är jag stor samlare av retrosystem då både datorer och spelkonsoler och mina barn har fått så gott som varenda Hot Wheels och Lego spel som existerar till varje system och bland allt hittat lite pärlor Så många, många barnspel har jag nött igenom för att se om dem är vettiga och spelvärda Därför spikar jag den här, annars hade jag inte haft en chans i en blå himmel utifrån den bilden xD

Lego stunt rally?

Det är rätt, och jag valde en dålig bild med flit, hade tänkt fixa en bättre nu ifall ingen hade rätt.

det är lite mysko spel för man styr bara gasen och vilken fil man vill vara i, men spelet styr själv för att hålla bilen på banan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är rätt, och jag valde en dålig bild med flit, hade tänkt fixa en bättre nu ifall ingen hade rätt.

det är lite mysko spel för man styr bara gasen och vilken fil man vill vara i, men spelet styr själv för att hålla bilen på banan...

Ligger i botten av de sämre Lego race spelen därav inget som jag kopplade direkt

Jag tar snart och lägger upp en bild

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ligger i botten av de sämre Lego race spelen därav inget som jag kopplade direkt

Jag tar snart och lägger upp en bild

Det var trevligt att kunna bygga egna banor, men spelupplevelsen lämnade mycket att önska...

Borde kombinerat det med andra spel i legoserien så man kan bygga allt. Typ trackmania blandat med att kunna bygga och förbättra sina egna bilar också... borde finnas en marknad för det

Permalänk
Medlem

Jag tror så, flera Lego spel är faktiskt bra

Har lite mycket att göra så blir sen idag (jobbar) så någon annan får gärna lägga upp en bild, gör inget det kommer det en senare från mig

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Sticker emellan denna. Utgivet på DOS tidigt 90-tal.

Permalänk
Medlem

Start menyn utan titeln:

Permalänk
Medlem

Oj den blir rolig, triggar gammalt minne! Den vill jag lista ut

Edit:
Hade nog blandat ihop det hela med de gamla ford/Chevrolet simulatorerna, listade ut det tack vare ren flux (bifogar bild) hade ej väntat mig att det skulle bli det första resultatet inte

Ser högst annorlunda ut, har ej spelat men måste testa!

Kan det vara Crime Fighter?
Något du spelat själv?

Edit: Förutsätter jag har rätt och kastar nu upp spelat jag tänkte tidigare idag
Ala FMV/Myst spel, själv har jag nästan klarat spelet en gång i tiden, idag kom jag ihåg en del så spelade fram en bit iallafall innan jag knäppte ett foto

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av featzor:

Sticker emellan denna. Utgivet på DOS tidigt 90-tal.

https://i.ibb.co/2kF47CS/trap.gif

Ojjojj, hade ju helt glömt bort detta spel.. Kommer ihåg att det spelades mycket på den gamla goda tiden Måste nog kolla upp det igen och se hur tiden har förgyllat mina minnen

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Oj den blir rolig, triggar gammalt minne! Den vill jag lista ut

Edit:
Hade nog blandat ihop det hela med de gamla ford/Chevrolet simulatorerna, listade ut det tack vare ren flux (bifogar bild) hade ej väntat mig att det skulle bli det första resultatet inte

https://i.imgur.com/Fb0Ts35.png

Ser högst annorlunda ut, har ej spelat men måste testa!

Kan det vara Crime Fighter?
Något du spelat själv?

Edit: Förutsätter jag har rätt och kastar nu upp spelat jag tänkte tidigare idag
Ala FMV/Myst spel, själv har jag nästan klarat spelet en gång i tiden, idag kom jag ihåg en del så spelade fram en bit iallafall innan jag knäppte ett foto

https://i.imgur.com/P6j38iK.jpg

Stämmer, Crime Figher mjo spelades en hel del när vi gick på högstadiet på rasterna. Rekommenderas starkt. Ett tips är, om jag inte minns fel, är att i början av spelet så tar du ett typ av jobb i x antal veckor för att få upp en budget

Permalänk
Medlem
Skrivet av featzor:

Stämmer, Crime Figher mjo spelades en hel del när vi gick på högstadiet på rasterna. Rekommenderas starkt. Ett tips är, om jag inte minns fel, är att i början av spelet så tar du ett typ av jobb i x antal veckor för att få upp en budget

Grymt! Kommer köras på en lämplig MS-DOS PC

Ledtråd till min bild:
Mitt spel finns för W3.11, 95 och 68K mac (040).
En av spelets exekutiva producenter är veteran i filmindustrin och har vart med i väldigt många filmer.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Eftersom film nämns så drar jag till men ”Under a killing moon”. Jag minns inte den miljön men det är en bra bit över tjugo år sedan jag spelade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Eftersom film nämns så drar jag till men ”Under a killing moon”. Jag minns inte den miljön men det är en bra bit över tjugo år sedan jag spelade det.

Tyvärr er

Tips:
Tänk mindre FMV och mer Fullrenderade scener som Myst.
Transitionerna mellan rum etc är videosekvenser, men spelet har inga inspelade scener mer verkliga personer etc, dock är det röstskådespelare i spelet.

Spelet går ut på att du ärver ett hus och skall bli av med... Ja det får ni lista ut

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

7th Guest?