Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Den stora chocken för mig var att inte ens 3600 finns i lager hos många butiker.. Vad fan hände för att det skulle bli brist på Zen 2 helt plötsligt också? (nej, allt går inte att skylla på koråna).

Avslutad tillverkning av Zen 2 och svårt att få tag på Zen 3 gör att man köper upp de lager som finns.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hopkin:

Håller med. Antar att du reagerar på tipset om Ryzen 3600 som inte är ett fynd eftersom det är samma pris överallt i princip, men kanske tipsades om för att den är i lager?

Det har varit flera poster senaste tiden, tex 3060ti som kommit i lager någonstans som fyndvara eller liknande. Vilket jag anser är jättebra information men det kanske hör hemma mer i en egen tråd då priset inte är nedsatt.

samt även denna som kom idag:

Skrivet av Bad boy rune:

Om någon bor i närheten av Växjö så finns det en ryzen 5900x på netonnets lagershop.
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

vilket också kanske är trevlig information men det är verkligen inget fynd bara för att den råkar finnas i lager.

Ryzen 3600 inlägget kom in efter mitt inlägg här, men den förstärkte mitt argument. Jag tycker att det är bra info som jag poängterat tidigare men kanske inte så intressant för en fyndjägare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hopkin:

Håller med. Antar att du reagerar på tipset om Ryzen 3600 som inte är ett fynd eftersom det är samma pris överallt i princip, men kanske tipsades om för att den är i lager?

Det heter ju "Dagens fynd", inte "Dagens tips".
Står i reglerna att det ska vara lägsta pris, vilket det visserligen är, men det är även samma pris som Dustin har, och 1 kr lägre än flera andra butiker. Men det räknas inte som ett fynd bara för att något ovanligt kommer i lager igen imo. Jag tänkte på AMD Ryzen 5900X hos NoN, men samma gäller ju den 3600.

Regler

  1. Ange vilken produkt/rea det handlar om. I fallet rea: ange exempel på fynd som ingår i kampanjen.

  2. Ange vilket pris som gäller för varan

  3. Ska vara lägsta pris.

  4. Om möjligt: ange hur länge priset gäller.

  5. Om möjligt: direktlänk till fyndet ska finnas med.

  6. Digitala erbjudande på spel räknas ej som fynd. Det finns en tråd dedikerad till detta här.

  7. Ingen diskussion får förekomma i denna tråd, enbart tips! Se nedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det heter ju "Dagens fynd", inte "Dagens tips".
Står i reglerna att det ska vara lägsta pris, vilket det visserligen är, men det är även samma pris som Dustin har, och 1 kr lägre än flera andra butiker. Men det räknas inte som ett fynd bara för att något ovanligt kommer i lager igen imo. Jag tänkte på AMD Ryzen 5900X hos NoN, men samma gäller ju den 3600.

Regler

  1. Ange vilken produkt/rea det handlar om. I fallet rea: ange exempel på fynd som ingår i kampanjen.

  2. Ange vilket pris som gäller för varan

  3. Ska vara lägsta pris.

  4. Om möjligt: ange hur länge priset gäller.

  5. Om möjligt: direktlänk till fyndet ska finnas med.

  6. Digitala erbjudande på spel räknas ej som fynd. Det finns en tråd dedikerad till detta här.

  7. Ingen diskussion får förekomma i denna tråd, enbart tips! Se nedan.

Håller också med.

Ganska trött på alla dessa inlägg om "fynd" som egentligen är bara tips om tillgängliga varor och som inte har någonting med pris att göra.

I så fall kan man faktiskt skapa dessa trådar där man efterlyser nyproducerade varor och modeller. Moderatorer borde inte vara så slappa med just den här regeln för annars känns det lite som en särbehandling. Det ska vara lika för alla. Varför finns det dessa regler isf?

Dessa tips har varit uppe flera gånger tidigare men inga mods har tagit bort dem. Inte konstigt folk postar om och om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Moderatorer borde inte vara så slappa med just den här regeln för annars känns det lite som en särbehandling. Det ska vara lika för alla. Varför finns det dessa regler isf?

Dessa tips har varit uppe flera gånger tidigare men inga mods har tagit bort dem. Inte konstigt folk postar om och om igen.

Moderatorerna kan inte hålla koll på alla inlägg som görs, om du tycker att ett inlägg inte hör hemma i tråden så anmäl (rapportera) det så att moderatorena kan ta bort om det anses nödvändigt.

Visst det kan anses att medlemmarna inte ska behöva göra moderatorernas jobb, men som sagt de kan inte hålla koll på alla inlägg som görs.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

50% rea på Lagerhaus via presentkortssidan som många använde sig av under Black Friday.

https://partner.getgifted.com/se/

Observera att man måste genomföra köpen i fysiska butiker och att presentkortet går ut vid årsskiftet.

Nice! Jag köpte ett kort på 1000 kr (dvs betalade 500kr). Planerar handla under mellandagarna.

Finns endel saker jag och sambon spanat in sedan innan och förhoppningsvis blir det mellandagsrea. På BF körde ju lagerhaus 25% på allt. Så hoppas på något liknande

Dock står det på mitt presentkort giltighet till 2021-12-16, dvs 1 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Moderatorerna kan inte hålla koll på alla inlägg som görs, om du tycker att ett inlägg inte hör hemma i tråden så anmäl (rapportera) det så att moderatorena kan ta bort om det anses nödvändigt.

Visst det kan anses att medlemmarna inte ska behöva göra moderatorernas jobb, men som sagt de kan inte hålla koll på alla inlägg som görs.

Det där är tyvärr ingen bra ursäkt.

Moderatorerna brukar väldigt snabba med att ta bort alla inlägg där folk råkat diskutera i själva officiella tipstråden. Titta bara bak i tråden om du hittar några diskussionsinlägg: nada / zero.

Testa själv att påbörja en diskussion i tipstråden så kommer ditt inlägg att raderas bort inom några timmar!

Så det betyder att de är i alla högsta grad aktiva. De läser. Sen att de låter dessa inlägg vi pratar om - vara kvar med meningen är en helt annan femma.

Den där frågan tycker jag vi kan höra med modsen vad de tycker är rimligt: om man ska böja regelverket för just dessa typen av ärende och fall.

Jag personligen tycker att reglerna ska vara glasklara och man ska hålla sig till det. Att göra undantag för vissa men inte för andra... det är inte rättvist för någon utav oss användarna.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av PlogarN97:

Nice! Jag köpte ett kort på 1000 kr (dvs betalade 500kr). Planerar handla under mellandagarna.

Finns endel saker jag och sambon spanat in sedan innan och förhoppningsvis blir det mellandagsrea. På BF körde ju lagerhaus 25% på allt. Så hoppas på något liknande

Dock står det på mitt presentkort giltighet till 2021-12-16, dvs 1 år

Skumt att de har olika datum. Hade nog själv inte vågat chansa på att spara till nästa år

Väldigt bra tips, för övrigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Det där är tyvärr ingen bra ursäkt.

Moderatorerna brukar väldigt snabba med att ta bort alla inlägg där folk råkat diskutera i själva officiella tipstråden. Titta bara bak i tråden om du hittar några diskussionsinlägg: nada / zero.

Testa själv att påbörja en diskussion i tipstråden så kommer ditt inlägg att raderas bort inom några timmar!

Så det betyder att de är i alla högsta grad aktiva. De läser. Sen att de låter dessa inlägg vi pratar om - vara kvar med meningen är en helt annan femma.

Den där frågan tycker jag vi kan höra med modsen vad de tycker är rimligt: om man ska böja regelverket för just dessa typen av ärende och fall.

Jag personligen tycker att reglerna ska vara glasklara och man ska hålla sig till det. Att göra undantag för vissa men inte för andra... det är inte rättvist för någon utav oss användarna.

Detta blir egentligen offtopic här.
Men du vet inte om dessa inlägg inte har blivit rapporterade och det är anledningen till att de blir borttagna relativt snabbt.

Om du har åsikter om moderatorenas moderation av rena tips inlägg i Dagens Fynd tråden, så skapa en tråd här Feedback till SweClockers och fråga varför dessa inlägg får vara kvar.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K0mplext:

Produkt: MSI Optix MAG341CQ
Länk: https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/msi-optix-mag3...
Kategori: Datorskärmar (34", 100Hz, 1440p, välvd)
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4966038
Pris: 3495kr

Någon som har erfarenhet av denna? Hur är den?

Räcker 100hz refresh rate för t.ex. first person shooters?

Permalänk
Medlem

Såg angående dealen med EVO 970 för €106 på amazon att förväntad leverans nu är mellan Jan-Feb, är detta något som brukar stämma hos amazon eller kan det vara att den egentligen är slut i lagret för tillfället?

Visa signatur

″Citerare får flera poolare″

Permalänk
Medlem
Skrivet av edde97:

Såg angående dealen med EVO 970 för €106 på amazon att förväntad leverans nu är mellan Jan-Feb, är detta något som brukar stämma hos amazon eller kan det vara att den egentligen är slut i lagret för tillfället?

Hänt mig med Kingston A2000 (köpte på en fredag) och den skickades måndagen efter. Inte helt tillförlitliga datum alltså.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

Fick adidas hörlurarna från styleby idag, klart värd ~300kr.

Beställde 22/11. Fick gråa.

Beställde 23/11, fick avisering från Schenker idag att det är på G, bör komma för uthämtning fredag 18/12.

Edit: Finns att hämta idag: 18/12

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Beställde 23/11, fick avisering från Schenker idag att det är på G, bör komma för uthämtning fredag 18/12.

hämtade mina igår, tror dom kom i måndags. Ska testa dom en gång till, men vet inte riktigt vad jag tycker om passformen.. samt att dom stack ut så mycket från öronen.

Permalänk
Medlem

Moderatorer, man kanske skall ha en egen tråd för Amazon-priser för giltigheten på dessa verkar vara alltifrån en kvart till några timmar.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Moderatorer, man kanske skall ha en egen tråd för Amazon-priser för giltigheten på dessa verkar vara alltifrån en kvart till några timmar.

Det där gäller väl oftast de flesta erbjudanden som listas i fyndtipstråden. You snooze, you lose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Moderatorer, man kanske skall ha en egen tråd för Amazon-priser för giltigheten på dessa verkar vara alltifrån en kvart till några timmar.

Känns onödigt, bara en ytterligare tråd att hålla koll på.
Ibland har man turen att priset finns kvar, ibland inte. That's life, man kan inte lyckas jämt. Röstar för att de ska vara kvar i fynd-tråden

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Rekordmedlem

Det vore vettigare att säga nej till tips på "enstycks varor" typ fyndhörna än Amazon för Amazon brukar i vart fall inte ha ett så extremt begränsat antal som en produkt även om nått erbjudande bara varar en kort tid.
Det är också en del "fynd" som även om de är billigast så är det så lite billigare att det är närmast löjligt att kalla det fynd.
Man kanske kunde kräva att fynd ska uppfylla kraven för att få kallas rea om handlaren själv skulle ha annonserat ut varan ? Då hade tex tips om Amazons tidsbegränsade erbjudanden varit helt ok men inte att sälja ett ex av en returnerad vara i fyndhörnan. Fynd är en svårdefinierad sak men många tips är ju så begränsade i möjliga köpare eller pris att det är löjligt att kalla det fynd och de dränker sånt som är möjligt att köpa till bra pris även om priset bara finns under en kort tid.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Köper man det billigaste moderkortet på Komplett från MSI som är med i kampanjen och processorn i5-10400F (senaste inlägget i dagens fynd) så blir totalpriset efter alla cashbacks cirka 2000 kronor plus att man får AC:Valhalla. Är det något jag missar eller är det här ett av årets bästa köp?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Tempel:

Moderatorer, man kanske skall ha en egen tråd för Amazon-priser för giltigheten på dessa verkar vara alltifrån en kvart till några timmar.

Eller som fyndvaror som det finns ett exemplar av? Vart drar man linjen?

Ett fynd är ett fynd, oavsett hur många exemplar det finns, eller hur länge priset gäller tycker jag. Bättre att tillåta alla bra erbjudanden, så åtminstone de som hinner kan nyttja det istället för att göra det till någon slags Bamse-utopi där bara deals som hela sveriges befolkning kan nyttja får delas.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Korverik81512:

Köper man det billigaste moderkortet på Komplett från MSI som är med i kampanjen och processorn i5-10400F (senaste inlägget i dagens fynd) så blir totalpriset efter alla cashbacks cirka 2000 kronor plus att man får AC:Valhalla. Är det något jag missar eller är det här ett av årets bästa köp?

Du måste upp på minst B460 Torpedo för att få någon cashback från MSI: https://se.msi.com/Promotion/Christmas-Cashback

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: Intel Core i5 10400F 2,9GHz Socket 1200 Box
Länk: https://www.komplett.se/product/1155682/datorutrustning/dator...
Kategori: Processorer
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5354930
Pris: 1399kr

Bör gå att kombinera med en MSI bräda och få 50-90€ Cashback. Komplett.no är angiven som partner under "Norway"
https://se.msi.com/Promotion/Christmas-Cashback

Köper du en MSI bräda så går det även få AC Valhalla och $25 på Steam om du recenserar brädan. Gäller för köp året ut, så se till att köpa grejer som levereras i år.
MSI Cashback tråd här

Funkar detta även på komplett.se eller måste man beställa via komplett.no på något konstigt sätt?

Bra erbjudande med mobo + processor för lite drygt 2000 spänn.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av sassa46:

Funkar detta även på komplett.se eller måste man beställa via komplett.no på något konstigt sätt?

Bra erbjudande med mobo + processor för lite drygt 2000 spänn.

Vore märkligt om inte Komplett.se innefattas, och endast Komplett.no. Men jag vet tyvärr inte med säkerhet.

"The form is not available yet." så det går inte testa om Komplett.se dyker upp.
https://christmas-cashback.sales-promotions.com/en/?country_p...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av sassa46:

Funkar detta även på komplett.se eller måste man beställa via komplett.no på något konstigt sätt?

Bra erbjudande med mobo + processor för lite drygt 2000 spänn.

Kollar man under "Where to buy" efter att ha valt Sverige som land listas bara Inet, Netonnet och Webhallen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Billigaste verkar vara Webhallen
Intel Core i5-10400F - 6 kärnor / 12 trådar / 2,9 GHz / 4,3 GHz Turbo / 12MB / Socket 1200
Artikelnr: 317760
1 690 kr

MSI MAG B460 TORPEDO
Artikelnr: 326530
1 349 kr

Summa:
3 039 kr

€50 cashback + Assasins Creed Valhalla på köpet.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk

Kan man dela upp GetGifteds presenkort i olika köp eller måste man köpa för hela summan direkt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Avslutad tillverkning av Zen 2 och svårt att få tag på Zen 3 gör att man köper upp de lager som finns.

Snacka om att jag blev förvånad när min 3600 sålde på tradera på 5 minuter för 2000kr. Måste vara ett av de bättre köpen man har gjort.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av _boriz:

Då var det slut.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Billigaste verkar vara Webhallen
Intel Core i5-10400F - 6 kärnor / 12 trådar / 2,9 GHz / 4,3 GHz Turbo / 12MB / Socket 1200
Artikelnr: 317760
1 690 kr

MSI MAG B460 TORPEDO
Artikelnr: 326530
1 349 kr

Summa:
3 039 kr

€50 cashback + Assasins Creed Valhalla på köpet.

Det var ju synd att komplett.se inte är med....... någon som har testat om det fungerar i alla fall iom. att komplett.no är med?

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av zeg:

Produkt: Crucial BX500 240 GB SSD
Länk: https://www.amazon.se/Crucial-CT240BX500SSD1-Intern-Solid-sta...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4921253
Pris: 219,33kr

Tack för den, det fick bli en sådan till en av Hallonpajerna, där duger den bra även om den inte har dram cache för den läser betydligt snabbare än ett micro sd kort även om den används som "usb minne" och så slipper man slösa på nån större ssd som är bättre på skrivning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.