3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Har någon hört något från Elgiganten gällande deras "kösystem" för 3080.

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem

TUf tuf tuf tuf tuf tuf OC!!

Skrivet av Swonko1:

I feel you man. Beställde en hel dator 21/9 från inet. Jag lyckades dock knipa ett tuf oc kort feån Netonnet igår. Så nu har jag grafikkortet även om jag fick betala 1400:- mer än om jag hade väntat. Ringde till inet idag och bad dom skicka allt som fanns i lager. Hade kvar grafikkortet tills jag hämtat det från Netonnet eftersom jag inte vågade avboka innan jag fick mitt Ska tilläggas att jag suttit med laptop under min väntan.
Håller verkligen tummarna för er som väntar för jag vet hur vidrigt det är att sitta och läsa här varje dag och hoppas att någon kommer med några bra nyheter.

Snyggt!! då förtjänar du ett nybygge nu! your watch has ended! körde du på 16gb ram eller 32? riktigt kluven har 16 nu men att snåla med det känns lite som att skjuta sig själv i foten (kanske ricochet upp i bollarna). Då burken kostar 22 :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av [safe6]Okeido:

Har någon hört något från Elgiganten gällande deras "kösystem" för 3080.

Jag når inte ens deras kundtjänst sedan veckor i tillbaka, varken i telefon eller chatt. Senaste uppdateringen var att kortet skulle komma oktober, de menade not okt 21

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

En fråga: Rent teoretiskt, är det något som hindrar en från att göra en "betala i butik"-beställning på varenda kort man är intresserad av? Ta det som är redo först, helt enkelt.

Förstår att jag med detta kanske ligger lite efter i min taktik.

Felstav
Permalänk
Medlem

det borde väl gå tror jag?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yasko:

Jag når inte ens deras kundtjänst sedan veckor i tillbaka, varken i telefon eller chatt. Senaste uppdateringen var att kortet skulle komma oktober, de menade not okt 21

Vadå når inte? Visst det är kö, men man kommer absolut fram.

Permalänk
Skrivet av torgesia:

En fråga: Rent teoretiskt, är det något som hindrar en från att göra en "betala i butik"-beställning på varenda kort man är intresserad av? Ta det som är redo först, helt enkelt.

Förstår att jag med detta kanske ligger lite efter i min taktik.

Ja, så kan du göra för att slippa ligga ute med pengar. Därför jag endast köpte från Webhallen/Proshop.

Proshop erbjöd Klarna då kan man bara frysa fakturan.

Webhallen hämtar jag o betalar i butik.

De andra erbjöd varken Klarna eller hämta i butik så undvek de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan123:

Ja, så kan du göra för att slippa ligga ute med pengar. Därför jag endast köpte från Webhallen/Proshop.

Proshop erbjöd Klarna då kan man bara frysa fakturan.

Webhallen hämtar jag o betalar i butik.

De andra erbjöd varken Klarna eller hämta i butik så undvek de.

Så bra! Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av torgesia:

En fråga: Rent teoretiskt, är det något som hindrar en från att göra en "betala i butik"-beställning på varenda kort man är intresserad av? Ta det som är redo först, helt enkelt.

Förstår att jag med detta kanske ligger lite efter i min taktik.

Nope, själv gjort så med väldigt många kort, även klarna faktura. Bara och avboka när du får ett kort

Permalänk
Medlem

Ni som fått era kort från @webhallen, har ni fått era spelkoder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det kan det vara, men det kan också vara någon annan datorkomponent också, t ex moderkortet.
Men nästan alla på Sweclockers tror alltid det beror på grafikkortet, vet inte varför det lyckats bli så.

Jag kommer att prova med en ny PSU, aningen lättare än att byta moderkortet.

Men skulle variationen bli så stor mellan två olika grafikkort på samma mobo om moderkortet var orsaken? Kan tänka mig att PSU:n belastas hårdare och grafikkortet i sig har högre strömtillförsel, så ljudet ökar således. Jag upplever trots allt att ljudet kommer från GPU:n, men per tidigare erfarenhet vet jag att en PSU kan orsaka att grafikkortet låter, och att källan till ljudet även då är grafikkortet. Moderkortet kommer jag att byta då detta har lite udda fenomen (rear audio fungerar inte alls, beror definitivt inte på drivrutiner eller Windows, har bokstavligen provat allt och är tillräckligt tekniskt kunnig för att kunna utesluta mjukvara), så det blir en RMA, men jag tänkte faktiskt byta till ett likadant. Men när du säger så blir jag osäker.

Jag bytte tillbaka GPU och kunde faktiskt höra ett coil whine när jag satte örat nära, men det var så lågt att jag inte har hört det genom chassit. Så det är med all sannolikhet någon annan komponent.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Påminnelse om att ASUS har skickat totalt 0 ROG STRIX 3080 NON-OC till Skandinavien, och inte heller har några planer på det. Eller kanske när 4000-serien kommer ut om vi är tur. Bra att vara kund på Asus!

Är lite irriterad..

Permalänk
Medlem

Är det nån som har fått ett 3080 MSI Gaming X Trio av Webhallen ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Är det nån som har fått ett 3080 MSI Gaming X Trio av Webhallen ännu?

Naj väntar fortfarande på order lagd 17/9 15:21

nån annan som hört nått?^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Vadå når inte? Visst det är kö, men man kommer absolut fram.

Jag har inte kommit fram på 5-6 försök senaste månaden...

Får inte ens stå i kö.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av phant0m:

Ni som fått era kort från @webhallen, har ni fått era spelkoder?

Japp men dom kom till webhallen kontot ca 12tim efteråt.
kolla i beställningar.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Så då fick jag mitt 3090 Suprim ifrån Webhallen i malmö

Stort tack till Patrik @webhallen

Permalänk
Medlem

Lördag 28e november var jag på plats 151 enligt inet.
Idag är jag på plats 133.

Gäller 3080 Strix oc
bokad 1/10
Inet

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem

Idag kunde även jag hämta ut mitt 3080 TUF OC från posten. Skickades igår från Webbis och posten levererade det på en lördag... aldrig hänt förut, måste ha med julen att göra men det gör mig inget

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Japp men dom kom till webhallen kontot ca 12tim efteråt.
kolla i beställningar.

Som en ny order då? Jag har inte fått något än, men kanske kommer då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Lördag 28e november var jag på plats 151 enligt inet.
Idag är jag på plats 133.

Gäller 3080 Strix oc
bokad 1/10
Inet

Det är ju jävligt intressant, jag har fått ungefär samma siffror och jag la min bokning 26e september. Känns konstigt att antalet bokingar på dem dagarna skulle vara färre än 10

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Idag kunde även jag hämta ut mitt 3080 TUF OC från posten. Skickades igår från Webbis och posten levererade det på en lördag... aldrig hänt förut, måste ha med julen att göra men det gör mig inget

Härligt! Vilken beställningstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingen_94:

Härligt! Vilken beställningstid?

16:10 17 september.

Bara drygt 3 månaders väntan 😂

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Japp spelkoderna kommer upp som 2 nya beställningar.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Det är ju jävligt intressant, jag har fått ungefär samma siffror och jag la min bokning 26e september. Känns konstigt att antalet bokingar på dem dagarna skulle vara färre än 10

Jag frågade chatten någon vecka efter 28e där och fick svaret 141e plats. Och idag fick jag reda på att jag var på 133e plats.
Skrev det för vissa försöker klura ut hur mycket kort det har kommit in osv. Jag har två komponenter till som jag väntar. Så den dagen jag bara har GPU kvar så kommer jag vända mig till andra GPUer

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem

Grön bock på MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X. Än lever hoppet att tomten kommer i år med.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management any problem is someone else's problem.

Permalänk
Skrivet av Agamemnon_71:

Grön bock på MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X. Än lever hoppet att tomten kommer i år med.

Vart?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Webhallen. Jag vet att det kan vara en bugg hos dom, men man kan alltid hoppas....

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management any problem is someone else's problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mybox:

Påminnelse om att ASUS har skickat totalt 0 ROG STRIX 3080 NON-OC till Skandinavien, och inte heller har några planer på det. Eller kanske när 4000-serien kommer ut om vi är tur. Bra att vara kund på Asus!

Är lite irriterad..

Vart har du fått den infon från?

Visa signatur

//Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfen:

Vart har du fått den infon från?

Det var väl någon tidigare i denna tråd som påstog att han fick tag i en Non-OC från Elgiganten

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken