Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Äntligen får även jag en ps5 levererad på Måndag. Finns det några tips som är bra och inställningar. Hur många kör med rest mode eller vad det heter är det säkert att använda det?

Problemen ska vara fixade med rest mode sen första uppdateringen har jag för mig. Använder det dock inte

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Ledkung:

Äntligen får även jag en ps5 levererad på Måndag. Finns det några tips som är bra och inställningar. Hur många kör med rest mode eller vad det heter är det säkert att använda det?

Använder det regelbundet sedan 1,5 vecka tillbaka utan större problem.

De få gånger som jag varit med om att spelen kraschat har dock varit efter att konsolen varit i rest mode har jag märkt. Slump eller inte har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem

Jag tror de patchade bort problemet med viloläget några dar efter release, inte sett några krascher etc pga det.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Funderar på detta, någon som kört på PS5? Såg även att Valhalla finns på Elgiganten och Webhallen för 399 kr.

Kört massor digitalt på ps5. Mycket bra!

Permalänk
Medlem

Och för dom som inte har sett de tidigare videos
PS3: https://www.youtube.com/watch?v=8sjhjFOw4Ok
PS4: https://www.youtube.com/watch?v=PNQcdThO4ZA

Permalänk

Assassins Creed Valhalla finns för 399 på Elgiganten, PS4 versionen med PS5 upgrade men PS5 versionen kostar 699.
Får man PS5 versionen om man köper PS4 versionen på skiva o spelar på sitt PS5 eller kommer man spela ps4 versionen?

Permalänk
Medlem

Du kan ladda ner PS5-versionen gratis.

Permalänk

Varför?

Varför låter mitt playstation 5 som ett gammalt kylskåp? någon annan som har samma problem med ljudet från sitt playstation 5?

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Varför låter mitt playstation 5 som ett gammalt kylskåp? någon annan som har samma problem med ljudet från sitt playstation 5?

Jag har/hade exakt samma problem. Skickade in den på service. Förhoppningsvis så åtgärdar de problemet, för så som den lätt kan inte vara normalt. Även när den endast stod vid hemskärmen lät fläkten nästa trasig, åtminstone att något var fel.

Dessutom på det så hade jag väldigt högt coil whine, men det verkar desto fler lida av.

Förhoppningsvisttar det inte allt för lång tid innan de åtgärdar problemet/ skickar mig en ny.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

Jag har/hade exakt samma problem. Skickade in den på service. Förhoppningsvis så åtgärdar de problemet, för så som den lätt kan inte vara normalt. Även när den endast stod vid hemskärmen lät fläkten nästa trasig, åtminstone att något var fel.

Dessutom på det så hade jag väldigt högt coil whine, men det verkar desto fler lida av.

Förhoppningsvisttar det inte allt för lång tid innan de åtgärdar problemet/ skickar mig en ny.

Har du otur får du en som låter mer

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Har du otur får du en som låter mer

Jo så kan väl alltid tänka, men tänker ju inte nöja mig med en som låter som ett gammalt kylskåp som personen ovan nämnde. Tycker inte det är OK, när jag vet att enheten ska vara relativt tyst (åtminstone vid henskärmen när inget spel är igång).

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Skrivet av Pellefant:

Jag har/hade exakt samma problem. Skickade in den på service. Förhoppningsvis så åtgärdar de problemet, för så som den lätt kan inte vara normalt. Även när den endast stod vid hemskärmen lät fläkten nästa trasig, åtminstone att något var fel.

Dessutom på det så hade jag väldigt högt coil whine, men det verkar desto fler lida av.

Förhoppningsvisttar det inte allt för lång tid innan de åtgärdar problemet/ skickar mig en ny.

vilka skickade du konsolen till? kontaktar man butiken eller sony?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

vilka skickade du konsolen till? kontaktar man butiken eller sony?

Jag har också ett ps5 som vässnas men ska vänta några månader så man slipper vara utan konsolen en evighet.
Ringde först Sony som ev kunde ta emot den när hypen lagt sig men hänvisade mig att kontakta återförsäljaren. Ringde då istället återförsäljaren (elgiganten) som direkt hänvisade mig tillbaka till Sony..

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av QviW:

Jag har också ett ps5 som vässnas men ska vänta några månader så man slipper vara utan konsolen en evighet.
Ringde först Sony som ev kunde ta emot den när hypen lagt sig men hänvisade mig att kontakta återförsäljaren. Ringde då istället återförsäljaren (elgiganten) som direkt hänvisade mig tillbaka till Sony..

Risken finns ju att Sony vägrar ta emot den då de tyckt det tagit för lång tid för att skicka in den. Egentligen ÅF's jobb att hantera, men vissa (typ Dustin) vägrar hantera returer utan skickar en till tillverkaren direkt. Enligt egna tidigare erfarenheter.

Hopppas dock att ÅF och Sony är seriösa, låter konsollen märkbart illa så är den defekt. Är det "bara" coilwhine så kan det säkert vara acceptabelt för många. Men mycket beror på hur mycket det hörs med. Har själv inte haft detta problem på typ 10-11 år, en dator då, SFF, med en 300W SFX-PSU gav problemet. Kör bara bra nätagg idag så har inte hört detta själv. Coilwhine är en defekt.

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

vilka skickade du konsolen till? kontaktar man butiken eller sony?

Gå via Playstations officiella support, de har svensk telefonsupport nämligen. Fick därefter en fraktsedel och skickades iväg med postnord till någon annan transportör, som i sin tur skickade iväg den utanför Sverige.

Det har gått smidigt hittills, men allt beror ju på om när jag faktiskt får tillbaka konsolen och om felet är åtgärdat.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk

Mitt playstation 5 har börjat smattra under spel, Kommer helt klart från nätaggregatet.. Någon med liknade erfarenheter?

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Mitt playstation 5 har börjat smattra under spel, Kommer helt klart från nätaggregatet.. Någon med liknade erfarenheter?

Min har också börjat låta en del . Svårt att förklara ljudet . Har varit knäpptyst tills för nån dag sedan.

Permalänk

Inte alls impad över byggkvaliten.. Ikväll flög även en sprint ut från R2 knappen, så nu är det inget motstånd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ballwaterboy:

Mitt playstation 5 har börjat smattra under spel, Kommer helt klart från nätaggregatet.. Någon med liknade erfarenheter?

Skrivet av Jörgen-A44:

Min har också börjat låta en del . Svårt att förklara ljudet . Har varit knäpptyst tills för nån dag sedan.

Ugh, låter inte alls bra. Blir att vara lite vaksam på min. Hur många timmar på ett ungefär har ni kört era? Min ligger nog fortfarande under 10 timmar, inte haft tid att använda min så mycket som jag önskat ännu.

Skrivet av Ballwaterboy:

Inte alls impad över byggkvaliten.. Ikväll flög även en sprint ut från R2 knappen, så nu är det inget motstånd.

Ugh.... mindre trevligt. Tycker Circle, Triangle främst på min känns lite sådär PSP-dassig (Triangle satt inte riktigt fast på en del modeller) så får se hur den håller. Verkligen intressant att se hur L2 och R2 kommer hålla efter ett tags spelande, känns som man automatiskt håller i dessa lite försiktigare i spel som använder funktionaliteten så man inte klämmer sönder dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majep:

Kört massor digitalt på ps5. Mycket bra!

Får man den som PS5 spel även om man köper den i PS4, har tänkt köpa den i ett tag nu men alltid väntat på att den ska gå ner från 650kr en aning på PS5 versionen..

EDIT: Ser att MediaMarkt också har den för 399, vilket är passande med tanke på att jag har ett presentkort därifrån. Det står inte att det finns PS5-upgrade på titeln av varan, men scrollar man ner står det att man kan uppgradera gratis till PS5 i produktbeskrivningen. Däremot vet jag inte om detta stämmer helt, finns det någon som beställt denna från MM?

Permalänk

Kan tipsa om att PS5 versionen av WRC 9 är riktigt bra. 60 fps i 4k men framförallt Dualsense support. Tycker kontrollen kommer till sin rätt här när det är varierande motstånd på gas och broms och det går att känns när ABS jobbar t.ex. Även underlagen känns olika beroende på om man kör på snö, asfalt eller snö. Eller om bilen går sönder. Varje växling känns också som en stöt som det sig bör i rallybil. Visst, det är inte som en ratt med en bra motor, men det är väldigt mycket bättre än en vanlig handkontroll.

Sen är det svårt. Typ idiotiskt svårt. Men det är en simulator så inget konstigt med det. Fungerar helt ok i väntan på GT7.

Tråkigt att höra om den tveksamma byggkvaliteten. Jag har inte märkt något, men jag har inte spelat lika mycket som flera av er skulle jag gissa.

Permalänk
Medlem

Nu finns January sale i appen med massor av rabatter! Någon som rekommenderar något speciellt spel att införskaffa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Får man den som PS5 spel även om man köper den i PS4, har tänkt köpa den i ett tag nu men alltid väntat på att den ska gå ner från 650kr en aning på PS5 versionen..

EDIT: Ser att MediaMarkt också har den för 399, vilket är passande med tanke på att jag har ett presentkort därifrån. Det står inte att det finns PS5-upgrade på titeln av varan, men scrollar man ner står det att man kan uppgradera gratis till PS5 i produktbeskrivningen. Däremot vet jag inte om detta stämmer helt, finns det någon som beställt denna från MM?

Ledsen men förstår inte vad du pratar om.
Är det miles morales du vill köpa billigare...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av majep:

Ledsen men förstår inte vad du pratar om.
Är det miles morales du vill köpa billigare...?

Kollar på det jag skrivit nu och förstår knappt själv hahah. Nej, jag snackar om Assassins Creed Valhalla. Såg att den fanns på MediaMarkt såväl som hos Elgiganten för 399kr som PS4-version. Det jag frågar efter är ifall jag köper PS4-versionen, får jag en PS5 upgrade på spelet hos båda återförsäljarna eller? Helst vill jag köpa från MediaMarkt med tanke på att jag har ett presentkort där. I MediaMarkts produktbeskrivning står det PS5-upgrade, men vet inte om dem bara inte uppdaterat sidan, för jämför man med Elgiganten så står det ganska tydligt att det ingår en PS5-upgrade.

Permalänk

Har säkert frågats tidigare i tråden, men finns det någon anledning att köpa ps5-versioner av spel som även släpps på ps4? Valhalla ps4-versionen ser jag ofta kostar ca 200kr mindre än ps5-versionen, men båda går väl lika bra att lira på ps5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fishyfajita:

Har säkert frågats tidigare i tråden, men finns det någon anledning att köpa ps5-versioner av spel som även släpps på ps4? Valhalla ps4-versionen ser jag ofta kostar ca 200kr mindre än ps5-versionen, men båda går väl lika bra att lira på ps5?

Ja, Vissa PS4:a spel har gratis uppgradering till PS5.
Valhalla i detta fall har gratis PS5-uppgradering på PS4-versionen.

Permalänk
Medlem

Vilka tror ni har störst chans att leverera Pulse 3D hörlurarna först, Mediamarkt eller Webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Vilka tror ni har störst chans att leverera Pulse 3D hörlurarna först, Mediamarkt eller Webhallen?

Jag brukar ta webhallen och sen välja budbee, de kommer ända till din dörr.
Jag köpte också pulse 3d och använde dem i tre dagar men tyvärr är de inte så superbra så jag skickade tillbaka dom. Har du ett bättre headset hemma så kommer det fungera bättre, men har du inget och vill ha micen så är de helt okej!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk

Laddat ner destiny 2 och uppdaterat spelet och senaste system uppdatering , MEN får inget 4k@60fps!?! Har dock ej beyond light exp. Vad är fel?

EDIT: fanns en uppdatering man hittar genom att tryck på dom 3 prickarna i ps store när man gått in på destiny 2.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av redberg32:

Jag brukar ta webhallen och sen välja budbee, de kommer ända till din dörr.
Jag köpte också pulse 3d och använde dem i tre dagar men tyvärr är de inte så superbra så jag skickade tillbaka dom. Har du ett bättre headset hemma så kommer det fungera bättre, men har du inget och vill ha micen så är de helt okej!

Menar du på allvar att ett bättre headset fungerar bättre?

På allvar undrar jag vad du tycker om dem mer ingående. Jag har ett par pc hörlurar som har 7.1 virtuellt suround ljud jag kör med på ps5. Däremot fungerar tyvärr inte micen och de är trådbundna. Jag vill gärna ha trådlöst med mic på headset och funderar på just pulse 3d. Tycker du att det finns bättre trådlöst+mic headset för under 1200?