Permalänk
Inaktiv
Skrivet av redberg32:

Jag brukar ta webhallen och sen välja budbee, de kommer ända till din dörr.
Jag köpte också pulse 3d och använde dem i tre dagar men tyvärr är de inte så superbra så jag skickade tillbaka dom. Har du ett bättre headset hemma så kommer det fungera bättre, men har du inget och vill ha micen så är de helt okej!

Jag hoppas Sony tar fram ett par nya Pulse baserade på deras 1000XM-lurar, hade nog utan större tvekan köpt ett par sådana.

Kör primärt för trådlöst bruk 1000XM3 och XB900N varav den sistnämnda blivit lite av en favorit trots usel ANC. Vill jag ha det kör jag XM3 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Menar du på allvar att ett bättre headset fungerar bättre?

På allvar undrar jag vad du tycker om dem mer ingående. Jag har ett par pc hörlurar som har 7.1 virtuellt suround ljud jag kör med på ps5. Däremot fungerar tyvärr inte micen och de är trådbundna. Jag vill gärna ha trådlöst med mic på headset och funderar på just pulse 3d. Tycker du att det finns bättre trådlöst+mic headset för under 1200?

Haha jo, precis!
Nä men pulse headsettet lät väldigt "tunnt" eller "platt" kan inte termerna så det får duga med den beskrivningen haha.
Jag blev väldigt besviken faktiskt. Sen om det finns andra med mic under 1200 som är bättre har jag ingen aning om, jag kör med xm4 nu, utan mic då.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min SE igår. Äntligen!

Några funderingar då jag hoppade över PS4.

Går det att ha HDR igång endast när källan har stöd för det? Alltså att HDR kommer igång automatiskt baserad på signalen och inte att den är igång hela tiden, speciellt meny gränssnittet.
Gällande Sonys kalibrering av HDR, lägger ni er på barely visible eller att mönstret försvinner helt? För mig är det antingen eller, svårt att få till "barely visible".

Går det att stänga av led belysningen på konsolen, nu är det ett vitt sken på hela tiden.

Några andra tips&trix man behöver pyssla med eller lanserings bugar man behöver undersöka?

Edit: Gällande ljudinställningar, jag kör HDMI till tv och vidare till en 9.1 soundbar. Standardinställningarna i PS5 är 2.1 då den tolkar utgången som tv-ljud. Det går dock att byta till 7.1 i PS5 genom att byta källa till AV först och sedan tillbaka till TV i PS5 meny. Vad är bästa inställningen för att nyttja min soundbar?

Permalänk
Medlem

För er som köpte Arctis Pro Wireless:

Firmware för PS5 släppt idag.

https://techblog.steelseries.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Gällande Sonys kalibrering av HDR, lägger ni er på barely visible eller att mönstret försvinner helt? För mig är det antingen eller, svårt att få till "barely visible".

Ett snäpp till under barely visible , sen på den svartadelen så kör jag den i botten för jag kör med Oled

Vincent går igenom det här..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

För er som köpte Arctis Pro Wireless:

Firmware för PS5 släppt idag.

https://techblog.steelseries.com/

Tyvärr inte för Wireless.

Permalänk
Medlem

Hörni, hur funkar det med Fifa 21?
Kan jag köra det både på PS4 och 5 (inte samtidigt då såklart )?

Tänkte fortsätta säsongen ut med FUT på PS4an men typ köra karriärläge på PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Tyvärr inte för Wireless.

Såg de sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Ett snäpp till under barely visible , sen på den svartadelen så kör jag den i botten för jag kör med Oled

https://www.youtube.com/watch?v=FwcSCgW47rY
Vincent går igenom det här..

Gäller bara om man har HGIG.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Gäller bara om man har HGIG.

Vilket jag då inte har på min TV.
Jag har en Q85R, vilket även borde gälla alla QLED från 2019.
Samsung och kanske flera tillverkare har något som kallas för "tone mapping" vilket ställer till det under kalibreringen, alltså att pattern inte försvinner helt förens du har maxat styrkan.

Tone mapping går temporärt att stänga av genom följande steg.
1) Ställ er på PS HDR kalibrering
2) Medans ni är inne på PS5 kalibrering ska ni växla till Tv inbyggda youtube app och spela en valfri video
3) Växla tillbaka till PS5 kalibrering, nu borde kalibreringen funka och inte behöva maximera styrkan tills mönstret försvinner.

Permalänk
Skrivet av stevex:

Hörni, hur funkar det med Fifa 21?
Kan jag köra det både på PS4 och 5 (inte samtidigt då såklart )?

Tänkte fortsätta säsongen ut med FUT på PS4an men typ köra karriärläge på PS5.

Du har kvar samma lag på ps5!

Permalänk
Medlem

Vilken spel ska man börja med av PS+ samlingen. Inte spelat någon av dessa.

Hade planerat med LOUS och Uncharted men gissar på att det kommer uppdateringar som förbättrar prestandan för PS5?
Hur kollar jag vilken upplösning och uppdateringensfrekvens en spel kör i?

Permalänk

Har problem med att enbart PS4 versionerna av spel dyker upp.

På hemskärmen, höger om "starta spel"-knappen så finns det en knapp med tre punkter där man kan se vilka versioner av spelet man har installerat och där dyker enbart PS4 versionerna upp.
Har:
Black Ops Cold War multigen version köpt på PSStore
Assassins Creed PS4 skiva med free upgrade till PS5.
Fifa 21 digital multigen version.

Samma problem på alla spel. Har nån samma problem? Är det rätt ändå eller spelar jag PS4-versionen?

Permalänk
Skrivet av ILTotoRiina:

Har problem med att enbart PS4 versionerna av spel dyker upp.

På hemskärmen, höger om "starta spel"-knappen så finns det en knapp med tre punkter där man kan se vilka versioner av spelet man har installerat och där dyker enbart PS4 versionerna upp.
Har:
Black Ops Cold War multigen version köpt på PSStore
Assassins Creed PS4 skiva med free upgrade till PS5.
Fifa 21 digital multigen version.

Samma problem på alla spel. Har nån samma problem? Är det rätt ändå eller spelar jag PS4-versionen?

Du spelar ps4 versionerna. Hittar du det inte till ps5 på psstore då och kan ladda ner det där?

Permalänk
Skrivet av Rackabajsaren:

Du spelar ps4 versionerna. Hittar du det inte till ps5 på psstore då och kan ladda ner det där?

Nicht.
Söker jag på t.ex Black ops så får jag enbart fram Cross-gen versionen och går jag in på den så kan jag bara trycka på starta spel..

Permalänk

Plsystation 5 cyberphoto

Hejsan bpgon mer som beställt sitt ps5 ifrån cyberphoto ?? Mvh

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

Hejsan bpgon mer som beställt sitt ps5 ifrån cyberphoto ?? Mvh

Julgrogg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Gäller bara om man har HGIG.

Oj då, det tänkte dock jag inte på, my bad

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

Hejsan bpgon mer som beställt sitt ps5 ifrån cyberphoto ?? Mvh

Jag hade en beställning där men avbokade igår när jag fick hem en från CDON. Fick mail nyligen av CyberPhoto att leveransdatum fortfarande var okänt.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Vilken spel ska man börja med av PS+ samlingen. Inte spelat någon av dessa.

Hade planerat med LOUS och Uncharted men gissar på att det kommer uppdateringar som förbättrar prestandan för PS5?
Hur kollar jag vilken upplösning och uppdateringensfrekvens en spel kör i?

Kör LOUS, välj upplösningsläge, du får 60fps oavsett men högre upplösning.

Permalänk
Skrivet av dek:

Jag hade en beställning där men avbokade igår när jag fick hem en från CDON. Fick mail nyligen av CyberPhoto att leveransdatum fortfarande var okänt.

Ja står nu preliminärt q1 2021 så hoppas😀😀. Verkar iaf vara en legit sida

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Kör LOUS, välj upplösningsläge, du får 60fps oavsett men högre upplösning.

Yes, har redan börjar med LOUS.
60fps är begränsad till 1080 och 1800 vad jag kan se. Vid 2160p är det 30fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Yes, har redan börjar med LOUS.
60fps är begränsad till 1080 och 1800 vad jag kan se. Vid 2160p är det 30fps.

Ja tyvärr ingen patch ännu så den låser artificiellt 2160p till 30fps.
Men 1800p ser riktigt bra ut och med ps5 borde du ligga väldigt stadigt på 60fps.
Ps4pro dippar bara ner till 50-55fps på det läget så borde vara enkelt för ps5.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Någon som spelat Godfall personligen och kan säga om det är värt att köpa nu när det är rabatterat (650kr)?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk

Har en Acer XF250H som är 144hz men får inte 120hz till ps5 med HDMI..

Fungerar en aktiv DP-TO-HDMI kabel för att få ut 120hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Någon som spelat Godfall personligen och kan säga om det är värt att köpa nu när det är rabatterat (650kr)?

Jag har spelat en sväng, vet inte om världen öppnar upp sig eller om man springer runt inomhus i en "grotta" hela tiden. Om det blir lite mer öppet så tycker jag det verkar rätt okey, är det grotta lär jag inte fortsätta

Permalänk
Medlem
Skrivet av ILTotoRiina:

Har en Acer XF250H som är 144hz men får inte 120hz till ps5 med HDMI..

Fungerar en aktiv DP-TO-HDMI kabel för att få ut 120hz?

DP-TO-HDMI funkar ju itne, du ska åt andra hållet. Hdmi till displayport.

Men varför inte bara köra hdmi till hdmi? Skärmen ska klara 120hz över hdmi.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av Sweex:

DP-TO-HDMI funkar ju itne, du ska åt andra hållet. Hdmi till displayport.

Men varför inte bara köra hdmi till hdmi? Skärmen ska klara 120hz över hdmi.

My bad, menade HDMI-to-DP.
Jag verkar inte få det att fungera, inte någon annan heller. Tror ej den har stöd för HDMI 2.0.

Permalänk
Medlem

Kan man tro på någon rea på PSN 12månader? Eller om man ska köpa och se glad ut bara

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Kan man tro på någon rea på PSN 12månader? Eller om man ska köpa och se glad ut bara

Tror inte på någon rea, var rea på black friday, 429 kr för 12 månader.