Permalänk
Medlem

Dubbla 1.5ghz XEON?

Jag ahr fått erbjudande att köpa en begagnad dator som jag funderar på att använda som server.

Här är allt jag fått reda om den:

Dell Workstation 530

Dual 2st XEON 1,5Ghz
512 RDRAM 800 ECC
12X Brännare
40 GB WD Caviar HDD
Quadra 2Pro 64Mb Grafikkort

Så vitt jag vet så har XEON processorer 512KB L2 cache va? Så den bör passa rätt bra som server. Vad är det förövrigt för fördelar med dubbla processorer och XEON processorer?

Jag ska använda den som CS Server. Men HLDS (win32) är inte programerat för dubbla proccesorer va? Så det kan inte utnyttja det? Men om ajg kör två cs servrar kan jag inte välja så att de använder varsin processor då? Det bör kunna gå va?

Hur tror ni den presterar som server?

Vad hade ni gett för den? Den är komplett!

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Hedersmedlem

Xeon finns med olika mycket L2, men antagligen är det 512 kB. Den där burken är fett med overkill att använda som CS-server.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Re: Dubbla 1.5ghz XEON?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Bla bla bla bla. Vad är det förövrigt för fördelar med dubbla processorer och XEON processorer?

Ännu mer bla bla bla .Men om ajg kör två cs servrar kan jag inte välja så att de använder varsin processor då? Det bör kunna gå va?

Hur tror ni den presterar som server?

Fördelen med 2 processorer är att du kan dela upp olika uppgifter till vardera processor, som du själv sa, man kan köra 2 CS servrar , en på varje prolle.

Hur den presterar som server, skulle nog säga väldigt bra, hade inte haft något imot att ha en sådan hemma, vem vet, man kanske köper en i framtiden för att leka med

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Som sagt du kan köra mkt mer än bara cs servrar på en sån burk, men vette fan va man ska ge för en sån

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem

4000:- är billigt eller

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

vem fan skulle sälja nåt sånt för 4 papp???

Permalänk
Medlem

Ett företag som rensar ut...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

de rensar inte ut något annat interessant?

Permalänk
Medlem

För 4000 skulle jag dumpa min XP1700, 512 MB minne, ja hela skiten och börja använda den där till min workstation *sigh*

Permalänk
Medlem

Livet är orättvist

Permalänk
Medlem

Har de fler så prata med mig

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

4 papp? vart då? kan behöva en att rendera Maya på.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.