Permalänk
Medlem

Fractal Design Flex VRC-25

Hejsan allihopa!

Är det någon av er som testat "Fractal Design Flex VRC-25" till ett Define R7 chassi?
Om ni har det, blev det någon markant skillnad i temps?

Jag personligen tycker att detta ser snyggt ut, samt verkar detta chassi ha lite mera luftrum mellan glaspanel och fästet vad ögat kan se. Men jag kan vara ute och cyklar som vanligt.

Länk till fästet/kabeln : https://www.inet.se/produkt/6902873/fractal-design-flex-vrc-2...

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |

Permalänk
Medlem

Har denna till mitt 1080ti FE. Fungerar kalas, ingen skillnad i temp för min del men är ju blower på mitt kort så påverkas inte lika mycket

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av LadyAlva:

Har denna till mitt 1080ti FE. Fungerar kalas, ingen skillnad i temp för min del men är ju blower på mitt kort så påverkas inte lika mycket

Alright, jag har ett Open-air kort och vad jag har läst mig till är att dessa kort blir oftast varmare med ett vertikalt fäste. Men det är i chassin där dom sitter närmre panelen än vad det "kanske" gör i detta chassi? R7an ser ut att ha mera andrum mellan panelen som sagt, men man kanske bara helt enkelt får testa.

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gewdiz:

Alright, jag har ett Open-air kort och vad jag har läst mig till är att dessa kort blir oftast varmare med ett vertikalt fäste. Men det är i chassin där dom sitter närmre panelen än vad det "kanske" gör i detta chassi? R7an ser ut att ha mera andrum mellan panelen som sagt, men man kanske bara helt enkelt får testa.

Ja det är nog ca 20-25mm mellan mitt kort och fönstret minst. Har ett Fractal R7 också

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gewdiz:

Alright, jag har ett Open-air kort och vad jag har läst mig till är att dessa kort blir oftast varmare med ett vertikalt fäste. Men det är i chassin där dom sitter närmre panelen än vad det "kanske" gör i detta chassi? R7an ser ut att ha mera andrum mellan panelen som sagt, men man kanske bara helt enkelt får testa.

Ifall du vill ha okej kylning till grafikkortet så bör du köpa Fractal Design Flex B20 istället dock så kommer du inte kunna använde de andra expansion plasterna.

https://www.webhallen.com/se/product/326602-Fractal-Design-Fl...

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Ifall du vill ha okej kylning till grafikkortet så bör du köpa Fractal Design Flex B20 istället dock så kommer du inte kunna använde de andra expansion plasterna.

https://www.webhallen.com/se/product/326602-Fractal-Design-Fl...

Ja precis, har tittat på Cablemods egna också eftersom denna verkar vara bristvara.

En tanke med den som jag länkade är att med den finns det mer yta mellan moderkort och grafikkort för aio slangarna. Jag vill montera radiatorn nedåt i fronten in/utlopp nedåt helt enkelt. Då bör slangarna inte vara för korta eller ligga och vila på grafikkortet.

Men om temps blir för dåliga med denna, beställer jag mycket hellre den lösningen som du länkade. Jag ska testa, uppdaterar när jag fått hem grejerna! Tack så länge 😊

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |