PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Pratade precis med Dustin. Kvinnan sa att dom får i bästa fall en leverans nu till våren. I värsta fall så blir det till sommaren...

Kändes dock som att hon satt på mer info..

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

Ja hehe. Slog du tilm på digital eller skivläsaren??. Har du fått något mail ifrån cyberphoto än??

Med skivläsare. Jag fick ett mail som sa att de fortfarande hade kvar min order. Men inget om när den skulle levereras.

Permalänk
Medlem

Jag har hittills använt mig utan en engelsk sida för att få ett hum hur det ser ut med lagerstatus. Kanske inte fullt applicerbart för oss i Sverige. De har iaf hittills varit väldigt tydliga med information och hur många enheter de får in och när. https://www.scan.co.uk/shops/sony/playstation-5-faqs

Permalänk
Skrivet av balloo84:

Med skivläsare. Jag fick ett mail som sa att de fortfarande hade kvar min order. Men inget om när den skulle levereras.

Okej beställde digital. Fått samma mail. Och fom aka akicka så fort den kommer in i lager.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

Maxgaming

jäklar va snabbt det försvann från maxgaming med ps5 DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

jäklar va snabbt det försvann från maxgaming med ps5 DE

Såg en grön knapp men kunde inte lägga till i korgen. Nästan 5 minuter sedan 😂

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

jäklar va snabbt det försvann från maxgaming med ps5 DE

Haha ja. Gick så fort jag fick majlet om att det fanns i lager. Alltså sekunder efter.
Stod att va 5+ I lager och lägga tilI kundvagnen men så fort jag trycker där så står det att produkten är slut. Uppdaterade sidan som en idiot i 10 min om och om igen tills inte gick att köpa längre.

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Såg en grön knapp men kunde inte lägga till i korgen. Nästan 5 minuter sedan 😂

Fick mejlet 49 men när jag kom in på sidan va den slut... So close no matter how far... hahaha

Permalänk
Skrivet av Sulle001:

Haha ja. Gick så fort jag fick majlet om att det fanns i lager. Alltså sekunder efter.
Stod att va 5+ I lager och lägga tilI kundvagnen men så fort jag trycker där så står det att produkten är slut. Uppdaterade sidan som en idiot i 10 min om och om igen tills inte gick att köpa längre.

Det är verkligen helt galet, vilka är det som har tiden att sitta och refrecha maxgaming av alla sidor hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Det är verkligen helt galet, vilka är det som har tiden att sitta och refrecha maxgaming av alla sidor hahaha

Scalpers med bot:ar....

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

En sak är iallafall säkert, nu är tiden att hålla koll på alla sidor

Permalänk
Medlem

Så jävla trött på bottarna. Skulle vara krav på max en och bankid för att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

En sak är iallafall säkert, nu är tiden att hålla koll på alla sidor

Har 18 flikar om man inte räknar med Amazon 🤭

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Har 18 flikar om man inte räknar med Amazon 🤭

Jag har 20

Permalänk
Medlem

Vilka sidor är det som säljer ps5? Verkar finnas otroligt många

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Jag har 20

Jag har några dubbla från samma sida där en är SE och en DE, mest där jag tycker att jag inte har bra överblick.

Har du någon häftig underground-sida som du tänker att jag inte sitter på och känner för att tipsa om? 😏

Skrivet av Holmq:

Vilka sidor är det som säljer ps5? Verkar finnas otroligt många

Jag håller mina ögon mest spända på NoN, EG, Power, Discshop, MaxGaming, Kjell och CDON.

Om jag har rätt för mig så kan de släppa lite då och då och har inte endast förbokningar. Det måste inte vara rätt 😂

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Jag litar på att ni postar här före ni beställer om de dyker upp på någon sida så jag bara kan följa swec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Du beställde i februari eller?

Yes, 25:e Februari.
Har betala/hämta i butik som leverans/betalnings sätt.
Så om de fick in den till central lagret idag, och de även lyckas skicka iväg dem till respektive butik så borde jag få en uppdatering imorgon eller på torsdag.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Jag har några dubbla från samma sida där en är SE och en DE, mest där jag tycker att jag inte har bra överblick.

Har du någon häftig underground-sida som du tänker att jag inte sitter på och känner för att tipsa om? 😏

Jag håller mina ögon mest spända på NoN, EG, Power, Discshop, MaxGaming, Kjell och CDON.

Om jag har rätt för mig så kan de släppa lite då och då och har inte endast förbokningar. Det måste inte vara rätt 😂

nja dem sidorna som kanske inte är så välkända som jag har uppe är väl power.se , proshop.se , ginza.se och spelochsant.se
Men om du är en sådan här veteran är nog dessa knappast någon nyhet tyvärr.

Permalänk
Medlem

Istället för att manuellt hålla koll på alla sidor så kan jag tipsa om tillägget Distill för Firefox, där kan ni sätta upp bevakning och få ett mail när status ändras. Så gjorde jag och lyckades beställa en via Netonnet idag.

Permalänk
Skrivet av P_Raul:

Istället för att manuellt hålla koll på alla sidor så kan jag tipsa om tillägget Distill för Firefox, där kan ni sätta upp bevakning och få ett mail när status ändras. Så gjorde jag och lyckades beställa en via Netonnet idag.

tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av P_Raul:

Istället för att manuellt hålla koll på alla sidor så kan jag tipsa om tillägget Distill för Firefox, där kan ni sätta upp bevakning och få ett mail när status ändras. Så gjorde jag och lyckades beställa en via Netonnet idag.

Kanontips! Tack så mycket. Petar in det när jag kommer hem. Du är fantastisk 😁

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av P_Raul:

Istället för att manuellt hålla koll på alla sidor så kan jag tipsa om tillägget Distill för Firefox, där kan ni sätta upp bevakning och få ett mail när status ändras. Så gjorde jag och lyckades beställa en via Netonnet idag.

Wow! Du har just förvandlat oss till manuella scalpers ;P

Tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av P_Raul:

Istället för att manuellt hålla koll på alla sidor så kan jag tipsa om tillägget Distill för Firefox, där kan ni sätta upp bevakning och få ett mail när status ändras. Så gjorde jag och lyckades beställa en via Netonnet idag.

Får mna notis eller kan det läsa autobeställning med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

Får mna notis eller kan det läsa autobeställning med?

Du får notis när någonting har ändrats på sidan beroende på hur du konfigurerar det.
Den kan inte autobeställa, det kan nog bara bots göra.

Permalänk

Scalpers

Fy va jag längtar till när ps5:an är lätt tillgänglig och scalpers börjar gå back

Permalänk
Medlem

Såg på facebook att någon som beställt på Mediamarkt i November 2020 fick sin konsol i början på Januari. Hur är det möjligt? Känner flera som bokat Sep/Okt och inte fått ett skit. Någon som hört/sett liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P_Raul:

Istället för att manuellt hålla koll på alla sidor så kan jag tipsa om tillägget Distill för Firefox, där kan ni sätta upp bevakning och få ett mail när status ändras. Så gjorde jag och lyckades beställa en via Netonnet idag.

Tack för tipset! Fungerar även för Chrome, ska tilläggas! 😁

Permalänk
Medlem

https://www.google.com/amp/s/www.eurogamer.net/amp/ps5-stock-...

Kollar man på Amazon UK står det stock expected soon och enligt kundtjänst så ifall någon annan europeisk amazon får in så skulle dem få in då dem delar lager, vet inte om det gäller UK nudå men man får hålla tummarna att vi som beställt den 20e börjar få utskick snart!

Permalänk

Ingen som hört något från Inet nyligen? Förhandsbokade en SE den 11:e juni och det har varit knäpptyst från dem sedan 20/11.