PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av dysleksi22:

Jag beställde från MM 4 okt 2020. Valde Klarna som betalsätt. Statusen har blivit avbruten hos Klarna och när jag frågade Klarna första gången sade de att köpet fortfarande låg som reserverat, trots att det stod avbrutet hos mig. Frågade därefter MM som bekräftade att min order fortfarande var aktiv. Idag frågade jag återigen Klarna som nu sade att köpet var avbrutet, troligen av MM. Nu väntar med spänning på att MM ska ge mig svar på om, och i sånt fall varför, köpet avbrutits. Ska bara sitta en timma i telefonkö först

Ordern var iaf inte avbruten så det var ju gött - självklart hade han ingen info om när leverans kunde tänkas ske men han trodde att den skulle komma ganska snart. Lät dock på honom som att de inte fått någon leverans den här veckan vilken kan tyckas lite märkligt då andra butiker verkar ha fått men det kanske inte följer någon särskild proportionerlig fördelning.

Man är ju härdad så det är bara att vänta några dagar/veckor/månader till helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randamu:

Skickar dom beställningar över helgen?
Antog att vi isåfall skulle få dom på Måndag/Tisdag

Kan vara så att de har en intern leveranskedja, men strunt samma, bara skönt att det börjar närma sig.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Skrivet av Biggiiiss:

Önska att det var så hahahha, fick reda på att jag inte va med i kön för första droppat

Attans då, lider med dig

Permalänk
Medlem

Beställde 2020-04-16 från Webhallen, grön bock och bekräftat min betalning. Blir väl Mån eller Tis gissar jag.

edit - Stryk det, skickas idag ser det ut som

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Min NoN order står fortfarande som mottagen. Kom igen nu, skicka den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysleksi22:

Ordern var iaf inte avbruten så det var ju gött - självklart hade han ingen info om när leverans kunde tänkas ske men han trodde att den skulle komma ganska snart. Lät dock på honom som att de inte fått någon leverans den här veckan vilken kan tyckas lite märkligt då andra butiker verkar ha fått men det kanske inte följer någon särskild proportionerlig fördelning.

Man är ju härdad så det är bara att vänta några dagar/veckor/månader till helt enkelt.

Haha jag ställde exakt samma fråga till dom som du nu gjort. Har en bokning med hämtning i butik från 28/9. Verkar som flera fick sina konsoler 27/9 så jag har höga förhoppningar på att komma med i nästa batch

Permalänk
Medlem

webhallen skicka mitt idag beställde 2020-04-17 22:59

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcnil:

webhallen skicka mitt idag beställde 2020-04-17 22:59

Konstigt inte fått någon info och beställde 2020-03-31

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Konstigt inte fått någon info och beställde 2020-03-31

kan man ju tycka att din är påp g också logga in på wb å kolla

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mpgods:

Beställde en SE den 17 februari 2020 från Webhallen.

Nu i dag blev den grönbockad, och fått mejl att den snart kommer att skickas!

Äntligen!

Där ändrades status till skickat! Å dök upp i postnord appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Min NoN order står fortfarande som mottagen. Kom igen nu, skicka den!

Samma här 😩

Andra omgången? Hur betalade du och vilket fraktalternativ? Börjar bli lite nervös här. Klart ingen sitter i chatten idag heller 😬

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Stort tack till @Nyxxic! Hann beställa en från NoN 11.08, Swish och Best hemleverans. Skickad 13.09 och förväntas komma ikväll

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Mcnil:

webhallen skicka mitt idag beställde 2020-04-17 22:59

Skrivet av Mpgods:

Där ändrades status till skickat! Å dök upp i postnord appen.

Ni tog inte "hämta i butik" då antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Samma här 😩

Andra omgången? Hur betalade du och vilket fraktalternativ? Börjar bli lite nervös här. Klart ingen sitter i chatten idag heller 😬

Yes andra omgången, Swishade 12:11 och fick orderbekräftelsen 12:13, order ska skickas via postombud. Tror att vi kan vara lugna, kan vara så att posten hämtar paketen imorgon. Vi har betalt och jag kommer INTE gå med på pengarna tillbaka

Betalsätt: Swish payment
Leveranssätt: MyPack Collect Fri Frakt
Leveranstid: Se våra fraktsätt
Din order kommer att levereras till dig enligt ditt val av leveranstid i kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Yes andra omgången, Swishade 12:11 och fick orderbekräftelsen 12:13, order ska skickas via postombud. Tror att vi kan vara lugna, kan vara så att posten hämtar paketen imorgon. Vi har betalt och jag kommer INTE gå med på pengarna tillbaka

Betalsätt: Swish payment
Leveranssätt: MyPack Collect Fri Frakt
Leveranstid: Se våra fraktsätt
Din order kommer att levereras till dig enligt ditt val av leveranstid i kassan.

min är också fortfarande i status mottagen, andra släppet, orderbekräftelse 12:13, vi får sitta lugnt i båten..
Köpte hemkörning via Best imorgon

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Yes andra omgången, Swishade 12:11 och fick orderbekräftelsen 12:13, order ska skickas via postombud. Tror att vi kan vara lugna, kan vara så att posten hämtar paketen imorgon. Vi har betalt och jag kommer INTE gå med på pengarna tillbaka

Betalsätt: Swish payment
Leveranssätt: MyPack Collect Fri Frakt
Leveranstid: Se våra fraktsätt
Din order kommer att levereras till dig enligt ditt val av leveranstid i kassan.

Hah eller hur, spärrar kortet och säger att det inte går att skicka pengarna tillbaka.
Jag är okej med att de ändrar status till packad eller något, så man vet att någon har hanterat det på något vis 😁

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ni tog inte "hämta i butik" då antar jag?

Nope

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Mpgods:

Damn. Vet inte hur Webbis hanterar det men känns som att min butiksbokning kan dröja ännu längre då. Bokade sjukt sent (06-01) så får hålla ut lite längre

Permalänk
Medlem

Jag beställde på Webhallen 23/4, hämta i butik och har inte sett någon förändring Antingen så är 22:e brytdatumet för de som får denna gång, eller så får man info först när det kommit till butiken.

Permalänk
Medlem

Fick orderbekräftelse 11.05 från NoN idag.
Leverans till ombud och via resursbank.
Har fortfarande status ”mottagen”.
Misstänker att de väntar på kreditupplysning då jag aldrig betalat via resurs -.-

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Kan vara så att de har en intern leveranskedja, men strunt samma, bara skönt att det börjar närma sig.

Har du också "Hämta i butik" eller blir det hemleverans?

Permalänk
Medlem

Nu står det att den beräknas vara i butiken 30/1!

Beställde 17/4 av webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randamu:

Har du också "Hämta i butik" eller blir det hemleverans?

Hämta i butik

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Hah eller hur, spärrar kortet och säger att det inte går att skicka pengarna tillbaka.
Jag är okej med att de ändrar status till packad eller något, så man vet att någon har hanterat det på något vis 😁

Lider med dig, det var jag som skrev att jag kände några på kjell ett par veckor sen . Hoppas det löser sig denna gång så du får ditt ex. Unnar dig verkligen ett ex

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Samma här 😩

Andra omgången? Hur betalade du och vilket fraktalternativ? Börjar bli lite nervös här. Klart ingen sitter i chatten idag heller 😬

Wops, var detta inlägg jag skulle citera

Permalänk
Medlem

Herregud vad glad man är nu gubbar! Snart har vi våra PS5:or!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ni tog inte "hämta i butik" då antar jag?

nä post leverans bor i norrland

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randamu:

Herregud vad glad man är nu gubbar! Snart har vi våra PS5:or!

Nu kan du bara hålla tummarna att den inte brummar som en båtmotor :). Skämt åsido, Grattis!

Permalänk
Medlem

Lyckades beställa från NON idag. Misslyckades första gången fast fick beställa på den andra (vågen?!) beställde extra handkontroll och charging station med.😂 Status mottagen. Har orderbekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Lider med dig, det var jag som skrev att jag kände några på kjell ett par veckor sen . Hoppas det löser sig denna gång så du får ditt ex. Unnar dig verkligen ett ex

Förstod ditt inlägg bättre efter att jag hade pratat med några på Kjell om min order. Det här med att webbkunder skulle gå före som hittade en köpknapp vid ett tillfälle, och de som hade bevakat som du nämnde, lät bara inte rätt hos mig.

Tack igen 😌

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq