Permalänk
Medlem

Begagnat 3090?

Det är nästan helt tomt på begagnade 3090-kort. Varför det? Det har gått snart ett halvår med dessa kort och nu kommer väl övriga leverantörer än Nvidia släppa sina kort vilken vecka som helst. Någon som har koll?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Åtgången på 3090 är iofsig inte lika hög som 3080 men de är fortfarande inte helt enkla att få tag i alltid.
Sedan har priserna gått upp på korten så man skal nog inte förvänta sig att hitta något kort till bra pris om det är tanken.
Vilka är det som kommer sälja 3090? de med ekonomiska problem eller de som inser att de inte vill ha det värsta grafikkortet på marknaden längre och vill ha pengar.
Kan inte finnas allt för många av dessa då uppgraderingsjävulen inte driver dessa 3090 ägare ännu..

Permalänk
Medlem

För att de som sitter på 3090 inte har något nytt kort att köpa, inte ens om de vill nedgradera. GPU är en bristvara.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

För att de som sitter på 3090 inte har något nytt kort att köpa, inte ens om de vill nedgradera. GPU är en bristvara.

Just, det förstås. Kanske läge att sälja mitt 2080 Ti-kort om där finns en marknad.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Just, det förstås. Kanske läge att sälja mitt 2080 Ti-kort om där finns en marknad.

Det finns det men räkna inte med att få tag på något annat till vettigt pris inom det närmsta halvåret

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Åtgången på 3090 är iofsig inte lika hög som 3080 men de är fortfarande inte helt enkla att få tag i alltid.
Sedan har priserna gått upp på korten så man skal nog inte förvänta sig att hitta något kort till bra pris om det är tanken.
Vilka är det som kommer sälja 3090? de med ekonomiska problem eller de som inser att de inte vill ha det värsta grafikkortet på marknaden längre och vill ha pengar.
Kan inte finnas allt för många av dessa då uppgraderingsjävulen inte driver dessa 3090 ägare ännu..

Jag sitter med ett 3090 TUF men vill ha ett mindre chassi, och denna klump får inte plats i de jag tittar på. Behöver ett smalare 3090

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Det finns det men räkna inte med att få tag på något annat till vettigt pris inom det närmsta halvåret

Jag spelar inte, utan funderar på ett nytt Quadro-kort istället. Dessa är dyra dock i motsats till 30XX-serien.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Det dyker upp några på tradera då och då. Hade jag själv letat efter ett sådant så skulle jag köpt nytt. De kommer in i lager tillräckligt ofta för att gå att köpa från butik.

En tusenlapp eller två (eller tre) lägre pris för ett beggat är ju inte värt besväret.

Löjligt drag efter grafikkort just nu. Finns många förklaringar till det men underskatta inte att människor vill ha det som alla andra vill ha....

Som exempel så sålde jag iväg ett gammalt Radeon 480 för 2500kr nu i veckan. Köpte det för 2995kr för fyra/fem år sedan. Helt galet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Som exempel så sålde jag iväg ett gammalt Radeon 480 för 2500kr nu i veckan. Köpte det för 2995kr för fyra/fem år sedan. Helt galet!

Ett rx 480?!
Det är liksom 2000:- för mycket

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Erickey:

Ett rx 480?!
Det är liksom 2000:- för mycket

Ett rx480 8gb. Tydligen inte för mycket enligt ”marknaden”. Ingen blev pålurad kortet, det gick till högstbjudande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg häromdan att Inet hade flera RTX 2060 för 4000:- Alla tog slut på några timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Ett rx480 8gb. Tydligen inte för mycket enligt ”marknaden”. Ingen blev pålurad kortet, det gick till högstbjudande.

Jag hade gett max 400:- för det gamle kortet. Marknaden är sinnes! Ser man även på gamla Intel paket med mobo och ram att de går iväg för galna summor.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe