Samsung G7 32" C32G75T Stuck pixel, blå

Permalänk
Medlem

Samsung G7 32" C32G75T Stuck pixel, blå

Tja..
Jag köpte en G7 32" monitor förra veckan och igår kväll så fastnade en pixel i blått sken... Övre delen i mitt/vänster av skärmen lysande som polstjärnan i Qled galaxen rätt i ansiktet.

Jag har kört UDpixel, Jscreenfix 30 minuter vardera och enligt Samsungs supportens rekommendation "Googla stuck pixel,klicka på videor till YouTube och spela Ultimate Fix videon." I en timme utan hinder.

Nu testar jag med att ha monitorn strömlös i 24h, om den finns kvar efter det tänkte jag paketera in skärmen och skicka tillbaka på reklamation till ÅF.

Någon som har en sista dyi 'lösning' att testa och detta borde väl gå att reklamera utan bekymmer väl?

Ursäkta potatis ljuset, Huawei'n förmår inte bättre
https://ibb.co/WWjRFst

Visa signatur

Ryzen 5 5600x, XFX 319 MERC 6800 XT, G.Skill Trident Neo Z 16gb 3600mhz
MSI X570 Gaming Plus, Firecuda 520 1tb, Samsung 980 1tb, Fractal Ion+ 760W Platinum.

Permalänk
Medlem

Det är kanske inte att rekommendera på en ny skärm som du ska reklamera, men det kan fungera att försiktigt massera pixeln med fingertoppen och en mikrofiberduk anpassad för skärmar eller motsvarande. Det fungerade i alla fall på min Acer XB27HUbmiprz. Dock är risken stor att det är en problempixel och att det kommer återkomma gång på gång. Vet inte vad Samsung har för pixelpolicy men skulle personligen försöka byta ut den om det går.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070