Permalänk
Medlem

Funkar förresten autoHZ på streamingtjänsterna? Och plex?

Permalänk
Skrivet av Öltorp:

Köpte igår. Funkade!

Fick du den messad till dig? För jag får bara felmeddelande så fort jag öppnar appen.

Permalänk
Medlem

Kan man ladda ner Red Dead Redemption 2 till PS5 via PlayStation Store?

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

grymt! tackar!

Här är en riktigt bra länk på 60fps spel och kommande uppgradering

https://www.resetera.com/threads/ps5-backwards-compatibility-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkkn:

Kan man ladda ner Red Dead Redemption 2 till PS5 via PlayStation Store?

Det spelet har ingen PS5-version, endast PS4, men eftersom PS5 är bakåtkompatibel så funkar det på den också ja.
Förvänta dig dock ingen större förbättring i upplevelsen över en vanlig PS4 Pro.

https://store.playstation.com/en-se/product/EP1004-CUSA08519_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Det spelet har ingen PS5-version, endast PS4, men eftersom PS5 är bakåtkompatibel så funkar det på den också ja.
Förvänta dig dock ingen större förbättring i upplevelsen över en vanlig PS4 Pro.

https://store.playstation.com/en-se/product/EP1004-CUSA08519_...

Hej, näe det är inte därför. Har bara inte spelat det än så vore kul, den typen av spel är såna jag gillar! Första var ju fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkkn:

Hej, näe det är inte därför. Har bara inte spelat det än så vore kul, den typen av spel är såna jag gillar! Första var ju fantastiskt!

Ok!

Dock kan det ju tänkas att de släpper en PS5-förbättrad version i framtiden. De har ju en planerad för GTA V. Dock ingen gratis uppgradering för de som redan äger spelet, utan de måste köpa PS5-versionen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Här är en riktigt bra länk på 60fps spel och kommande uppgradering

https://www.resetera.com/threads/ps5-backwards-compatibility-...

Den sidan har inte uppdaterats sen 6e Jan 2021 om jag fattar det rätt. Önskar det fanns en sida som var ständigt uppdaterad likt den du länkade.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Får man någon testperiod med ps+ till ps5? Har för mig att man fick 2 veckor gratis när man köpte ps4 iaf.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

Fick du den messad till dig? För jag får bara felmeddelande så fort jag öppnar appen.

Använder du en VPN? Det orsakade problem för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

Fick du den messad till dig? För jag får bara felmeddelande så fort jag öppnar appen.

Sms plus ladda ner en app där koden visades.

Permalänk
Medlem

Leverans från EG under kvällen! Ska bli intressant, snabb hantering får jag ändå säga.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Är det ens värt att ha en 4k och 120fps skärm? PS5 kan väl åndå inte köra det, är väl antingen 1080p i 120fps eller 4k i under 60fps? Den är väl inte tillräckligt kraftfull att få ut mer?

Kan inte svara för mer än min erfarenhet av Cold War i 120 fps som är HELT sinnessjukt. Flytet är fantastiskt och jag vill inte påstå att det är särskilt mycket på utseendets bekostnad. Väntar febrilt på att Warzone ska få samma behandling...

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem

Är det några av spelen i ps+ collection som är optimerade för ps5?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Är det några av spelen i ps+ collection som är optimerade för ps5?

Days Gone och God of War har ju fått patch för att lira i 4k/60 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Är det några av spelen i ps+ collection som är optimerade för ps5?

Days Gone: Dynamic 4k 60 fps
God of War: 4k Checkerboarded 60fps

Vad jag vet är dessa två de enda som fått optimeringar ännu. Resten av spelen tror jag presterar exakt som PS4 pro, möjligen mer steady fps osv.

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Använder du en VPN? Det orsakade problem för mig

Mejlade dem tydligen slut i lager på koder så fick tillbaka pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Days Gone och God of War har ju fått patch för att lira i 4k/60 fps.

Skrivet av Entash:

Days Gone: Dynamic 4k 60 fps
God of War: 4k Checkerboarded 60fps

Vad jag vet är dessa två de enda som fått optimeringar ännu. Resten av spelen tror jag presterar exakt som PS4 pro, möjligen mer steady fps osv.

Okej. Då får man kanske kolla på God of war. Det ska ju vara bra sägs det. Jag fick min ps5 idag och jag vet inte riktigt varför jag köpte den. För spelet jag vill ha (Kena), blev ju försenat till Augusti. Så vet inte vad jag ska spela på den. Man är ju primärt pc spelare.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Okej. Då får man kanske kolla på God of war. Det ska ju vara bra sägs det. Jag fick min ps5 idag och jag vet inte riktigt varför jag köpte den. För spelet jag vill ha (Kena), blev ju försenat till Augusti. Så vet inte vad jag ska spela på den. Man är ju primärt pc spelare.

God of War är så jävla bra, så du gör dig själv en tjänst att spela igenom det. Jag vet inte om du är ett fan av open-world men om du är det, så hade jag rekommenderat att du kikar på både Days Gone och Ghost of Tsushima. Sen har du ju Spider-Man MM + Remastered samt Demons Souls, så där är ett par spel att kötta igenom fram till sommaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

God of War är så jävla bra, så du gör dig själv en tjänst att spela igenom det. Jag vet inte om du är ett fan av open-world men om du är det, så hade jag rekommenderat att du kikar på både Days Gone och Ghost of Tsushima. Sen har du ju Spider-Man MM + Remastered samt Demons Souls, så där är ett par spel att kötta igenom fram till sommaren!

GoW får jag nog ta och testa iaf. Alla säger att det ska vara grymt. Ghost of Tsushima är inte riktigt min typ av spel, likaså Demon Souls. Spider Man kan ju också vara ett alternativ. Har varit lite sugen på Detroit Become Human också. Sen har jag faktiskt inte spelat klart Last of Us 2 heller, har hoppats lite på att det ska komma någon patch till ps5, men har inte sett nåt om det. Så ja, klart att det finns lite spel ändå.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Någon som har PS4 disk versionen av Crash Bandicoot 4 och lyckats uppgradera den till PS5 versionen som släpptes i förra veckan? Jag får inte upp möjlighet att uppgradera (gratis) till PS5 versionen utan får bara möjlighet att köpa hela ps5 versionen på nytt trots att ps4 versionen sitter i diskläsaren.

Edit: nu några timmar senare fick jag fram alternativet för ”köpa” en gratis uppgradering. Vet inte om det är någon form av fördröjning ibland. Nu funkar det iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Cold War är i mitt tyckte (som COD-fantast) det bästa COD på många år. Jag var besviken på den röriga mapdesignen i Modern Warfare även fast jag spelade det mycket men Cold War går tillbaka till mer rena maps där fokus är på rörlighet och skicklighet.
Även Zombies läget är riktigt bra även fast jag mest spelar MP.
Jag är snart uppe i 100h spelade på PS5 versionen och har inga planer på att lägga av, nya säsonger kommer med två månaders mellanrum, inga krav på att köpa Season pass för att få ta del av nya banor osv.
Även kampanjen är riktigt underhållande men kort, runt 5-6h.

Det enda negativa är att Raytracing fortfarande är buggat vilket gör att du får FPS drops ner till 40-45fps på några av multiplayer banorna. Denna buggen introducerades i december och är fortfarande inte fixad vilket gör att man får spela med Raytracing av när man kör MP.

Tack för ditt råd!
Har aldrig vart en COD-lirare egentligen, men gud vad galet kul multiplayer är med Dualsense och Pulse 3D! En riktigt ultimat upplevelse för den som gillar FPS.

Permalänk
Medlem

Hur bra är Pulse 3D? Är de värda priset?

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Går det begränsa hastigheten på nerladdningar på ps5an?
Vi har bara ADSL, och ibland streamas det från 2 olika tjänster här, netflix etc... blir lite bufferlibuff av det hela då
Dock 50 ner, rätt ok för adsl

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Hur bra är Pulse 3D? Är de värda priset?

Tycker personligen dem duger helt OK, inget out of this world-ljud men absolut inte dåligt. Micen är dock av den sämre kvaliten jämfört med t.ex PC-headsets, men den funkar också. 3D-ljudet är spännande, låter som en lite mer utvecklad variant av surround men att jämföra det med IGN:s review om att man hör exakt vart allt är känns lite överdrivet. I COD har det dock hjälpt mig bli mycket bättre, det spelet har verkligen använt sig utav Tempest-teknologin!

Kortfattat så gillar jag dem! Det skönaste är hur smidigt de ansluter till PS5:an, hur snygga dem är och hur bekväma dem är. Helt klart värda deras prislapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Går det begränsa hastigheten på nerladdningar på ps5an?
Vi har bara ADSL, och ibland streamas det från 2 olika tjänster här, netflix etc... blir lite bufferlibuff av det hela då
Dock 50 ner, rätt ok för adsl

Det kan man ofta göra via routern annars.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Fick min från Elgiganten idag. Körde setup och valde att göra data överföring direkt. Ps5an stod på 0% i ca 2 timmar sen stängdes den av. När den startade stod det att den gjorde en fabriksåterställning men fastnar på 99%.
Googlat några timmar och enda lösningen verkar vara att skicka tillbaks den. Någon som varit med om något liknande?

Tips - gör inte dataöverföring i setupen...

Permalänk
Medlem

Hur kör ni era PS5:or stående eller liggande? Gillar att ha den liggande men jag vet inte vad som är bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av erkkn:

Hur kör ni era PS5:or stående eller liggande? Gillar att ha den liggande men jag vet inte vad som är bättre.

Ståendes halvt dold bakom min OLED. För stor att få plats någon annanstans och vill inte ha den på golvet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkkn:

Hur kör ni era PS5:or stående eller liggande? Gillar att ha den liggande men jag vet inte vad som är bättre.

Blev liggande, då jag inte vill ha den ståendes bredvid tv´n.

Fick min idag, som jag beställde hos MM i torsdags. Kontrollen är helt underbar. Verkar vara tyst (dock bara kört lite Astros Playroom). Enda minuset tycker jag är för lite lagring, borde varit minst 2 TB.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5