3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warbear:

Verkar som jag äntligen var tillräckligt snabb för att knipa ett Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC 8GB! 🥳🎉

Efter samtal med Webbhallen idag visar det sig att jag var någon sekund för sen iallafall och kommer inte få något kort. Men han sa att jag kommer att få ett kort vid "nästa leverans". Men vet man säkert att det ens blir någon "nästa leverans".

😩😭

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt Eagle 3070 OC levererat? Fick mail idag att leveransdatum har ändrats. Kundtjänst säger att de inte har någon aning om när det kan komma. Fanns det ens i lager?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av c3p0:

Någon som fått sitt Eagle 3070 OC levererat? Fick mail idag att leveransdatum har ändrats. Kundtjänst säger att de inte har någon aning om när det kan komma. Fanns det ens i lager?

Flyttade in ditt inlägg hit istället, tråden med "ENDAST TIPS" i rubriken är mindre lämpad.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Dum fråga kanske men hur vet du att det är 1st? För mig visar siten bara "i lager".

Edit: Borta nu, bra att jag inte körde dit i onödan även om det är runt hörnet, var väl någon/några som hängde på låset.

Såg det direkt det kom ut i morse, men då man bor i norrbotten var det lite långt för att hinna i tid
Försökte med kundtjänst se om man inte kunde köpa kortet och få det skickat... men icke.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av weenan:

Såg det direkt det kom ut i morse, men då man bor i norrbotten var det lite långt för att hinna i tid
Försökte med kundtjänst se om man inte kunde köpa kortet och få det skickat... men icke.

Haha ja jag har 15 min med bil så hade nog kunnat klå dig i alla fall! Men nu var det tydligen någon/några som hängde på låset så är glad att ingen av oss gjorde resan i onödan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Dum fråga kanske men hur vet du att det är 1st? För mig visar siten bara "i lager".

Edit: Borta nu, bra att jag inte körde dit i onödan även om det är runt hörnet, var väl någon/några som hängde på låset.

Fick för mig att jag såg det. Men stämmer, på netonnet.se vet man ju aldrig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Haha ja jag har 15 min med bil så hade nog kunnat klå dig i alla fall! Men nu var det tydligen någon/några som hängde på låset så är glad att ingen av oss gjorde resan i onödan.

Nu kom det in i lager igen, fast i Örebro.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

glömde länk
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av weenan:

Går att paxa också vilket ska innebära att det är fler än 3 i lager om man ska tro deras support.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Går att paxa också vilket ska innebära att det är fler än 3 i lager om man ska tro deras support.

Jo jag såg det.

§ 9 raderat. // MOD
Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mans12364:

Hur fasen går det till, jag har suttit och F5:at Webbhallen hela morgonen men ändå missat
Nu skulle jag nog ändå inte köpt till det priset, men hur ska man kunna hinna med när det väl kommer något man skulle velat köpa?

Permalänk
Medlem

Jag lyckades ”hämta i butik” köpa ett ex. Men har ännu inte fått mejl om att det är ”redo att hämtas”. Hoppas det inte blir som igår att jag måste ringa för att få infon om att jag var ”någon sekund” för sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Hur fasen går det till, jag har suttit och F5:at Webbhallen hela morgonen men ändå missat
Nu skulle jag nog ändå inte köpt till det priset, men hur ska man kunna hinna med när det väl kommer något man skulle velat köpa?

Varför inte till det priset om du ändå sitter och refreshar hela tiden? Skiljer väl typ 700kr mot vad dom ursprungligen gick för?

Edit: Kom på att det är lägsta pris just nu och inte ursprungspriset. Tar tillbaka det jag skrev

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Beställde ett 3060 från Netonnet för två dagar sedan(16/3). Men i min iver tog jag gratisfrakt istället för expressfrakt. Någon annan som beställde i tisdags och valde gratisfrakt och fått sitt kort skickat?

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av b-fire:

Beställde ett 3060 från Netonnet för två dagar sedan(16/3). Men i min iver tog jag gratisfrakt istället för expressfrakt. Någon annan som beställde i tisdags och valde gratisfrakt och fått sitt kort skickat?

3070 men i övrigt samma båt. Står bara "Orderstatus: Mottagen".

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Beställde ett 3060 från Netonnet för två dagar sedan(16/3). Men i min iver tog jag gratisfrakt istället för expressfrakt. Någon annan som beställde i tisdags och valde gratisfrakt och fått sitt kort skickat?

Skrivet av Daemon:

3070 men i övrigt samma båt. Står bara "Orderstatus: Mottagen".

Samma här. NoN sa igår (onsdag) att det skulle skicka korten med posten idag men det verkar högst osannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warbear:

Jag lyckades ”hämta i butik” köpa ett ex. Men har ännu inte fått mejl om att det är ”redo att hämtas”. Hoppas det inte blir som igår att jag måste ringa för att få infon om att jag var ”någon sekund” för sen.

Denna gång lyckades jag! Står nu ”finns att hämta” på Webhallens hemsida. Hoppas att MSI gör bra grejer... Åker strax till bredden och hämtar... 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Beställde ett 3060 från Netonnet för två dagar sedan(16/3). Men i min iver tog jag gratisfrakt istället för expressfrakt. Någon annan som beställde i tisdags och valde gratisfrakt och fått sitt kort skickat?

Beställde också med gratisfrakt, inte hört något om leverans än. Men som någon skrev tidigare så får de förhoppningsvis iväg korten idag.

EDIT: Fick mail nu att de skickat kortet. Bara resten av prylarna till ny dator kvar då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KillerTofu:

Jag försökte köpa den flera gånger. Det påstods finnas två i lager men ändå icke köpbar. Såg att det minskade till 1 i lager men fortfarande inte köpbar.

Om du som köpte ser det här, hur gjorde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxd:

Beställde också med gratisfrakt, inte hört något om leverans än. Men som någon skrev tidigare så får de förhoppningsvis iväg korten idag.

EDIT: Fick mail nu att de skickat kortet. Bara resten av prylarna till ny dator kvar då...

Var det 3060 vision du hade köpt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Var det 3060 vision du hade köpt?

Nej, Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming OC 12 GB.

Permalänk

Har eventuellt en present till någon som kan ta sig till Norrköping. Jag paxade ett 3070 på NoN för 7900:- med förhoppningen att de skulle kunna skicka det till mig, då jag inte har möjlighet att ta mig till dit.
Hade nämligen ingen aning om hur det där paxandet funkar

Hörde av mig till kundtjänst och hon var väldigt hjälpsam och försökte få kontakt med dem i butiken för att kolla, även fast de vanligen inte gör så.
Det var ingen som svarade där, så hon har mejlat mina uppgifter med en förfrågan om att skicka kortet till mig.

Det känns lite osannolikt att detta skulle funka, så en heads up till er true gamers i närheten av Norrköping att det nog kommer kunna gå att paxa ett 3070 imorgon mellan typ kl 11:39 (då de tog emot min paxning) och 12:29 (då de bekräftade att den var klar för upphämtning). *Edit: Ja, alltså kanske strax efter 12:29 då jag har paxningen i 24h

Peace out, knyck den före nån j**la scalper!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willenius:

Har eventuellt en present till någon som kan ta sig till Norrköping. Jag paxade ett 3070 på NoN för 7900:- med förhoppningen att de skulle kunna skicka det till mig, då jag inte har möjlighet att ta mig till dit.
Hade nämligen ingen aning om hur det där paxandet funkar

Hörde av mig till kundtjänst och hon var väldigt hjälpsam och försökte få kontakt med dem i butiken för att kolla, även fast de vanligen inte gör så.
Det var ingen som svarade där, så hon har mejlat mina uppgifter med en förfrågan om att skicka kortet till mig.

Det känns lite osannolikt att detta skulle funka, så en heads up till er true gamers i närheten av Norrköping att det nog kommer kunna gå att paxa ett 3070 imorgon mellan typ kl 11:39 (då de tog emot min paxning) och 12:29 (då de bekräftade att den var klar för upphämtning). *Edit: Ja, alltså kanske strax efter 12:29 då jag har paxningen i 24h

Peace out, knyck den före nån j**la scalper!

gjorde också ett försök och pratade med kundtjänst två gånger om det inte gick att få ett kort skickat när det fanns i lager i lagershop. Det gick inte vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willenius:

Har eventuellt en present till någon som kan ta sig till Norrköping. Jag paxade ett 3070 på NoN för 7900:- med förhoppningen att de skulle kunna skicka det till mig, då jag inte har möjlighet att ta mig till dit.
Hade nämligen ingen aning om hur det där paxandet funkar

Hörde av mig till kundtjänst och hon var väldigt hjälpsam och försökte få kontakt med dem i butiken för att kolla, även fast de vanligen inte gör så.
Det var ingen som svarade där, så hon har mejlat mina uppgifter med en förfrågan om att skicka kortet till mig.

Det känns lite osannolikt att detta skulle funka, så en heads up till er true gamers i närheten av Norrköping att det nog kommer kunna gå att paxa ett 3070 imorgon mellan typ kl 11:39 (då de tog emot min paxning) och 12:29 (då de bekräftade att den var klar för upphämtning). *Edit: Ja, alltså kanske strax efter 12:29 då jag har paxningen i 24h

Peace out, knyck den före nån j**la scalper!

Behöver man visa ID för att hämta och betala för en paxad item på NoN?
Har man ett Bokningsnummer går det väl för nån Anna att hämta ut med det? Dock kommer väl du få det kvittot på din historik.

Permalänk

Hur mycket kostade 3060 Ti och 3070 vid lansering? Beroende på märke/fläktar/OC och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fanderzzon:

Hur mycket kostade 3060 Ti och 3070 vid lansering? Beroende på märke/fläktar/OC och så vidare.

Du kan enkelt se det på prisjakt eller pricerunner.

Permalänk
Skrivet av leffeboi:

Du kan enkelt se det på prisjakt eller pricerunner.

OK men det svåra är ju att Webhallen verkar ha listpriser ute just nu men när väl korten kommer in så ökar de priset. Vid 3060 lanseringen så höjde de priserna på många kort 30 minuter innan lansering. Inet hade iaf samma pris vid den tidpunkten som vid releasen.

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Är det någon som är insatt i Zotac, hur är dom i kylare och komponenter så att säga. Jag har ingen aning, aldrig ägt ett Zotac faktiskt.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv