Tisdagshäng: Can Anton run Crysis?

Permalänk
Melding Plague

Tisdagshäng: Can Anton run Crysis?

Häng med 16:00 i eftermiddag när Anton utmanar sig själv och SweClockers vinterdator på ett parti Crysis Remastered.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Den här ”nya” versionen är så sjukt dåligt optimerad förra årets största besvikelse. Kör skit ett 3090

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Försökte köra Crysis 3 med maxinställningar nyligen på min 5950X/3090/64GB....men nä, den drömmen sprack snabbt

Permalänk
Medlem

Snyggaste bilden på länge. Riktigt smickrande

Permalänk
Medlem

känns la sådär kul då det är så dåligt optimerat.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Kör det med Anandtechs software renderer. Allt på CPU:n. 90-ties Style.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Kör det med Anandtechs software renderer. Allt på CPU:n. 90-ties Style.

Brrrr, har hemska minnen från att köra FF7 och UT99 i software renderer på en AMD K6-II 350MHz och 256MB RAM då första familjedatorn saknade grafikkort med hardware rendering stöd ATI Rage IIc 2MB. Köra software rendering i "lyx" upplösning såsom 640x480 var ju att glömma.

Kanske med dagens kärnantal så kan vi få till stånd nån vettig användarområde med software rendering.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

känns la sådär kul då det är så dåligt optimerat.

Inte testat själv, men det ska väl vara lite bättre nu än när det lanserades iaf.
Kommit ett gäng uppdateringar sedan release.
Luta sig är fixat och den försvunna banan är åter med.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av TechWolf:

Inte testat själv, men det ska väl vara lite bättre nu än när det lanserades iaf.
Kommit ett gäng uppdateringar sedan release.
Luta sig är fixat och den försvunna banan är åter med.

Känns som det funkat bra hittills det lilla jag testat idag på 3060 Ti / 5600X med allt helt maxat dock med dlss och 1080p bara

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Varför blir bilden så blockig i 1920x1080? I alla fall i fullskärm. Tycker den upplösningen borde ge bättre bild än så

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
99:e percentilen

Lol, trodde först det var @C4B12 (@Corsair Johan) på bilden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det var inte bara jag som såg det!!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jacob:

Det var inte bara jag som såg det!!!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Jacob:

Det var inte bara jag som såg det!!!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

När både egot och alter egot svarar, då vet man att man trampat på en öm tå.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av AMD-FX:

Varför blir bilden så blockig i 1920x1080? I alla fall i fullskärm. Tycker den upplösningen borde ge bättre bild än så

Verkar som om det blev för kämpigt för NVENC att encoda och driva spelet samtidigt där.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Den här ”nya” versionen är så sjukt dåligt optimerad förra årets största besvikelse. Kör skit ett 3090

Kör det inte på Crysis 3 motorn? Det var väl en av anledningarna att släppa en remaster version. Att dels få ett snyggare spel, men också få ett spel som flyter på bättre då det nyttjar fler trådar och inte bara en tråd.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jacob:

När både egot och alter egot svarar, då vet man att man trampat på en öm tå.

Nämen det kanske är likt?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ELF:

Kör det inte på Crysis 3 motorn? Det var väl en av anledningarna att släppa en remaster version. Att dels få ett snyggare spel, men också få ett spel som flyter på bättre då det nyttjar fler trådar och inte bara en tråd.

Det hade rätt kämpigt vid launch med senaste patcherna har gjort rätt mycket för prestandan. Så det är en betydligt trevligare upplevelse nu än vid launch.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Försökte köra Crysis 3 med maxinställningar nyligen på min 5950X/3090/64GB....men nä, den drömmen sprack snabbt

Jag klarar max på min dator med Crysis 2 Maximum i alla fall. Samt 4K i upplösning. Tänkte testa Crysis 3 i helgen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Jag klarar max på min dator med Crysis 2 Maximum i alla fall. Samt 4K i upplösning. Tänkte testa Crysis 3 i helgen.

Ja, alltså, det funkar ju så klart men har man krav på minst 120 FPS osv å kanske att inte datorn låter som ett jetplan hela tiden så...

Men jävlar vad bra det ser ut när man dessutom har OLED som skrivbordsmonitor!

(Inte testat annat än originalet än)