3080 eller 3090 hjälp aktivera kod

Permalänk
Medlem

3080 eller 3090 hjälp aktivera kod

Hej, jag köpte ett COD:COLD WAR kod av en på sweclockers och det verkar som att vilkoret för att aktivera den är att man har en 3080 eller 3090, vilket jag inte har så kan inte aktivera.

Tänkte om någon möjligvis har tid att hjälpa mig genom att logga in på mitt geforce experience konto och aktivera koden åt mig?

Permalänk
Medlem

Kan betala en liten summa till den som hjälper mig

Permalänk
Medlem

Den som sålde koden borde väl kunna hjälpa dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Den som sålde koden borde väl kunna hjälpa dig?

Ne tyvärr har han inte kvar grafikkortet

Permalänk
Medlem

Om ingen annan hinner hjälpa dig innan dess kan jag förhoppningsvis hjälpa dig i helgen eller nåt sånt. Mitt 3080 anlände idag men har inte tid att packa upp det nu under veckan.

Ingen betalning krävs.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

Skicka PM så kan jag hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av briska:

Tänkte om någon möjligvis har tid att hjälpa mig genom att logga in på mitt geforce experience konto och aktivera koden åt mig?

Jag gav bort Watch Dogs: Legion som jag fick med mitt 3080 till en polare. Där var jag tvungen att logga in med mitt eget GFE för att knappa in kampanjkoden, och sen logga in på hans Uplay-konto för att redeema själva spelkoden på det kontot.

Ingen aning om vilken spelklient man får sitt CoD genom, men i vilket fall så bör du aktivera tvåfaktorsautentisering i förväg samt se till att byta lösenord efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag gav bort Watch Dogs: Legion som jag fick med mitt 3080 till en polare. Där var jag tvungen att logga in med mitt eget GFE för att knappa in kampanjkoden, och sen logga in på hans Uplay-konto för att redeema själva spelkoden på det kontot.

Ingen aning om vilken spelklient man får sitt CoD genom, men i vilket fall så bör du aktivera tvåfaktorsautentisering i förväg samt se till att byta lösenord efteråt.

Det låter alltså som att det bara är det första steget i GFE som kräver att man har ett grafikkort i 3000-serien. Resten borde trådskaparen sedan kunna göra själv på sitt eget konto. Det är med andra ord ungefär som de koder man får från AMD som när man löst in dem via AMD Rewards ger dig nya koder som fungerar utan specifika hårdvarukrav.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det låter alltså som att det bara är det första steget i GFE som kräver att man har ett grafikkort i 3000-serien. Resten borde trådskaparen sedan kunna göra själv på sitt eget konto. Det är med andra ord ungefär som de koder man får från AMD som när man löst in dem via AMD Rewards ger dig nya koder som fungerar utan specifika hårdvarukrav.

Jag var alltså tvungen att logga in i Uplay (alternativt skapa ett Uplay-konto) inne i GFE för att komma vidare och kunna redeema spelet, fanns inget sätt att få ut en spelkod på. Totalt idiotiskt i jämförelse med hur det var för bara några år sedan då man fick en lapp med en giltig spelkod som man skrapade fram och därefter kunde utnyttja på valfritt sätt.

Nu när spelet är inlåst bakom hårdvarukrav, GFE samt ytterligare ett konto så blir det ju i praktiken svårt att sälja en kod överhuvudtaget då de allra flesta inte är beredda att lämna ut såna uppgifter till någon man inte känner extremt väl, och knappt ens då.

De här Geforce-kampanjkoderna för spel är snudd på helt värdelösa imo. Var samma melodi när jag köpte lite nya datorprylar från Asus samt ett RTX 2080, fick med flera kampanjkoder vilka förblev outnyttjade eftersom de i praktiken knappt gick att lösa in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag var alltså tvungen att logga in i Uplay (alternativt skapa ett Uplay-konto) inne i GFE för att komma vidare och kunna redeema spelet, fanns inget sätt att få ut en spelkod på. Totalt idiotiskt i jämförelse med hur det var för bara några år sedan då man fick en lapp med en giltig spelkod som man skrapade fram och därefter kunde utnyttja på valfritt sätt.

Nu när spelet är inlåst bakom hårdvarukrav, GFE samt ytterligare ett konto så blir det ju i praktiken svårt att sälja en kod överhuvudtaget då de allra flesta inte är beredda att lämna ut såna uppgifter till någon man inte känner extremt väl, och knappt ens då.

De här Geforce-kampanjkoderna för spel är snudd på helt värdelösa imo. Var samma melodi när jag köpte lite nya datorprylar från Asus samt ett RTX 2080, fick med flera kampanjkoder vilka förblev outnyttjade eftersom de i praktiken knappt gick att lösa in.

Ok, då förstår jag. Nvidia och utgivaren av spelet vill väl undvika att de säljs vidare, men det borde de egentligen inte ha rätt att styra över kan man tycka.

Istället för att logga in på ditt GFE-konto känns det väl bättre att logga in på mottagarens GFE-konto så att du inte förverkar möjligheten att senare lösa in samma spel på ditt konto om du mot förmodan får en till kod vid något tillfälle? Du slipper även eventuella kopplingar mellan era två konton.

När en kompis köpte sitt Asus ROG Strix 2080 Ti inkluderades Control, ett spel han precis köpt så vi bytte istället lite koder. Den gången fick han en nyckel som jag kunde lösa in i Epic Games launcher utan problem. Det beror med andra ord eventuellt på vilken tjänst spelen finns på. Det är dock mycket möjligt att de har tätare integration med alla populära launchers nu några år senare dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ok, då förstår jag. Nvidia och utgivaren av spelet vill väl undvika att de säljs vidare, men det borde de egentligen inte ha rätt att styra över kan man tycka.

Jag gissar på att det hänger ihop med att Nvidia har något avtal med speltillverkaren där de inte betalar många kronor för att skicka med ett spel, annars hade jag ju definitivt mycket hellre tagit ett par hundra billigare grafikkort än att få med något random skitspel.

Skrivet av blunden:

Istället för att logga in på ditt GFE-konto känns det väl bättre att logga in på mottagarens GFE-konto så att du inte förverkar möjligheten att senare lösa in samma spel på ditt konto om du mot förmodan får en till kod vid något tillfälle? Du slipper även eventuella kopplingar mellan era två konton.

Ja, det blir i så fall att lämna ifrån sig kontrollen över två konton för den faktiska mottagaren av spelet. När jag gav bort Watch Dogs så ville jag bara inte att mitt nya 3080 på något sätt skulle associeras med ett annat GFE-konto, så därför körde jag första steget på mitt eget konto.

Skrivet av blunden:

När en kompis köpte sitt Asus ROG Strix 2080 Ti inkluderades Control, ett spel han precis köpt så vi bytte istället lite koder. Den gången fick han en nyckel som jag kunde lösa in i Epic Games launcher utan problem. Det beror med andra ord eventuellt på vilken tjänst spelen finns på. Det är dock mycket möjligt att de har tätare integration med alla populära launchers nu några år senare dock.

Nä, ska man ha koden själv och fyller alla grundkrav för att kunna lösa in den så behöver det ju inte vara så komplicerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag gissar på att det hänger ihop med att Nvidia har något avtal med speltillverkaren där de inte betalar många kronor för att skicka med ett spel, annars hade jag ju definitivt mycket hellre tagit ett par hundra billigare grafikkort än att få med något random skitspel.

Ja, så är det nästan garanterat. Nvidia betalar troligen spelutgivaren en klumpsumma för en stor mängd kopior av spelet, vilket sannolikt leder till väldigt bra rabatter. Spelutgivaren räknar nog med att en viss procent av dessa kopior går till folk som förmodligen inte hade köpt spelet annars och därmed är det reella värdet de fick in per kund som annars ändå hade köpt spelet fortfarande hyfsat bra. Ifall dessa nycklar istället säljs vidare till folk som annars hade köpt spelet går de miste om viss försäljning till det normala priset.

Skrivet av Sveklockarn:

Ja, det blir i så fall att lämna ifrån sig kontrollen över två konton för den faktiska mottagaren av spelet. När jag gav bort Watch Dogs så ville jag bara inte att mitt nya 3080 på något sätt skulle associeras med ett annat GFE-konto, så därför körde jag första steget på mitt eget konto.

Ja, förvisso. Kan förstå det.

Skrivet av Sveklockarn:

Nä, ska man ha koden själv och fyller alla grundkrav för att kunna lösa in den så behöver det ju inte vara så komplicerat.

I det fallet fanns inga grundkrav som min dator behövde uppfylla. Det var en nyckel som vem som helst troligen skulle ha kunnat aktivera (ej via GFE eller liknande). Nycklarna kompisen fick av mig var de man fick från AMD Rewards efter att AMD validerat att ens dator hade rätt hårdvara. Dessa nycklar kunde sedan aktiveras utan några ytterligare hårdvarukrav.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

I det fallet fanns inga grundkrav som min dator behövde uppfylla. Det var en nyckel som vem som helst troligen skulle ha kunnat aktivera (ej via GFE eller liknande). Nycklarna kompisen fick av mig var de man fick från AMD Rewards efter att AMD validerat att ens dator hade rätt hårdvara. Dessa nycklar kunde sedan aktiveras utan några ytterligare hårdvarukrav.

Det känns mer moraliskt rätt att en vara som ingår som bonus i ett köp också fritt kan förfogas av kunden, för det handlar ju oavsett hur Nvidias avtal är utformade om en vara som du som kund betalat för. Du får med två random glassar när du tankar men du måste äta upp båda själv i butiken, typ...

Asus har hållit på med liknande dumheter där man skulle skicka foto på produktkartongen, kvittokopia samt regga ett särskilt konto hos Asus (det vanliga Asus-kontot där man har alla sina produkter reggade dög inte) för att kanske få sin spelkod, om det fanns några kvar efter att du reggat dig och skickat in allt, vilket inte gick att få reda på i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det känns mer moraliskt rätt att en vara som ingår som bonus i ett köp också fritt kan förfogas av kunden, för det handlar ju oavsett hur Nvidias avtal är utformade om en vara som du som kund betalat för. Du får med två random glassar när du tankar men du måste äta upp båda själv i butiken, typ...

Asus har hållit på med liknande dumheter där man skulle skicka foto på produktkartongen, kvittokopia samt regga ett särskilt konto hos Asus (det vanliga Asus-kontot där man har alla sina produkter reggade dög inte) för att kanske få sin spelkod, om det fanns några kvar efter att du reggat dig och skickat in allt, vilket inte gick att få reda på i förväg.

Ja, jag håller med om att köparen fritt bör få förfoga över bonusen. Spelutgivaren tycker däremot sannolikt annorlunda och ger troligen Nvidia ett bättre pris per spel om de försvårar andrahandsförsäljning.

Jag har löst in lite spel från Asus tidigare och det fungerade hyfsat smidigt. Minns inte att det krävdes något separat konto. Sedan fick man möjlighet att lösa in spelen på Gamesplanet.com vilket i sin tur gav nycklar som man kunde registrera på UPlay. Kan däremot hålla med om att det känns som att man gör det onödigt krångligt medvetet. Det som är ännu fulare är det som i USA kallas "mail in rebate". Asus har kört med någon sådan även i Sverige och de är garanterat gjorde med vetskapen om att en viss andel köpare glömmer bort eller inte orkar ansöka om rabatten.

Allt detta börjar kanske bli lite väl off topic för denna tråd dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Allt detta börjar kanske bli lite väl off topic för denna tråd dock.

Ja, jag håller på att försöka hjälpa TS här nu iaf.

Nu ska bara Nvidia få upp sin redeem-server... vilken dag som helst typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Ja, jag håller på att försöka hjälpa TS här nu iaf.

Nu ska bara Nvidia få upp sin redeem-server... vilken dag som helst typ.

Ok, så bra. Jag fick ett PM av TS tidigare men mitt kort ligger som sagt fortfarande i kartongen så om du kan hjälpa honom/henne innan är det utmärkt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ok, så bra. Jag fick ett PM av TS tidigare men mitt kort ligger som sagt fortfarande i kartongen så om du kan hjälpa honom/henne innan är det utmärkt.

Då var det fixat!

Suttit här i tre timmar och läst forum och försökt massa knep som att byta version på GFE, rensa GFE-cache, koppla ur routern, fick TS att kontakta Nvidias [värdelösa] 1st Line support, samt kollade över diverse nätverksgrejer på datorn men fick ändå bara samma felmeddelande om att redeem-servern var nere oavsett vad jag gjorde. Gav upp gjorde kaffe, fick då en snilleblixt och kopplade ur internet och körde internetdelning från min iPhone istället. Funkade direkt.

Jag antar att Telia inte suger längre. ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Haha tack som fan Svekocklarn, suttit med denna koden hur länge som helst och inte kunnat lösa de

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Skönt att det löste sig.

Hjälpte även en kompis ikväll som sett denna tråd att redeema sin COD:BOCW-kod.

Knappade in koden i GFE men fastnade på samma ställe med samma problem som ovan, så nu har jag fixat det två gånger med 4G-nät från Telia via min iPhone.

Permalänk
Avstängd

Skönt att det löste sig! Jag skulle hjälpa TS men fick samma problem som resten.

Bäst jag loggar ut nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Skönt att det löste sig! Jag skulle hjälpa TS men fick samma problem som resten.

Riktigt skumt att åtminstone fem personer med olika datorer, spridda över landet haft samma problem, och att det gick när jag bytte till mobil uppkoppling. Känns som att internet i Sverige har någon överordnad filtrering som de glömt aktivera på Telia 4G, eller nåt.

Permalänk
Medlem

När jag löste in min kod hade jag inte problem just där (däremot med annat mög, spyr på GFE). Men när jag googlade-runt var det väldigt många som hade liknande problem, verkar ju inte direkt ovanligt >_>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hjälpte även en kompis ikväll som sett denna tråd att redeema sin COD:BOCW-kod.

Knappade in koden i GFE men fastnade på samma ställe med samma problem som ovan, så nu har jag fixat det två gånger med 4G-nät från Telia via min iPhone.

Det förvånar mig lite att du kunde lösa in samma typ av kod mer än en gång. Läser man det finstilta står det ju att det är en kod per person som gäller så jag bara antog att det var en begränsning de valt att implementera i GFE. Bra att så inte var fallet.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det förvånar mig lite att du kunde lösa in samma typ av kod mer än en gång. Läser man det finstilta står det ju att det är en kod per person som gäller så jag bara antog att det var en begränsning de valt att implementera i GFE. Bra att så inte var fallet.

När man läser informationstexterna om reglerna för inlösen av spel så verkar det vara begränsat till ett (1) spel per produkt. Eftersom jag löste in Watch Dogs: Legion på mitt GFE-konto redan i oktober förra året så misstänkte jag att det inte skulle gå, men av all information jag har fått fram så kopplar Nvidia/spelutvecklaren inte ihop GFE-kontot med något annat konto i samband med att man löser in kampanjkoden.

Jag löste dock inte in två COD:BOCW på mitt eget konto, utan igår löste jag in ena koden på mitt eget konto, den andra koden aktiverade jag på @briskas befintliga GFE-konto, så "spärren" går åtminstone att gå runt på samma dator genom att registrera flera GFE-konton vid behov.